On tämä huolta ja murhetta kaiken onnen keskellä. Tuntuu välillä niin siltä, että olen unohtanut ihan kaikki lastenhoitoasiat enkä osaa mitään (..ja olen melko monet vaipat ja lapset hoidellut ennen tätä omaa). Ja sitten semmosia hetkiä tulee, kun miettii paniikinomaisesti, että Osaanko Minä Oikeesti Tän Homman?! Miettii kaikkea vainoharhaisesti - nukkuuko tuo liikaa, syökö se muka taas, pitäiskö tän olla enempi hereillä, pitäiskö mun nyt taas imettää, että se nukahtais, onko tämä napa puhdistettu nyt kunnolla jne.
Ja nuo vaipat. Voi murheenkryyni. Me ollaan kokeiltu Liberolta vissiin 3 eri kokoa, Pampersilta myös, muumivaippaakin koossa KOLME (vauva on viikonikäinen..) ja silti kaikki päästää läpi. Meillä huutaa pyykkikone koko ajan ja pienet vaatteet vaan loppuu kesken koko ajan. Nyt sitten kokeiltiin Pampersin baby dry:ta, jota saa vain koosta kolme ylöspäin, ja se piti tytön kuivana viime yön. Ja trust me, ollaan kokeltu kaikkia kiinnitystyylejä jne., että onko vika vain meissä. Sairaalassa oli Liberon kakkosvaippoja, joita meillä oli täällä kotonakin. Sairaalassa ei tullut yhtiäkään pissejä yli, kotona taas joka kerta. Eikä johdu siitäkään, etteikö vaihdettais tarpeeksi usein, kun tämä pissii ja kakkii jatkuvalla syötöllä. Pissit on massiivisia ja kakka tulee ehkä 3-6x/vrk, ja se on aina kunnon maitoryynäriä. :D En tiedä, pitäiskö huolestua, että imeytyykö sillä ravinteet, vai mikä tässä nyt on? Vaikka toki mulla heruu maito nyt aivan erilailla (ei tarvii kuin kumartua eteenpäin, niin jo valuu..), eli josko se vaan saa enempi evästä.
Silti typykkä nukkuu yöllä niin nätisti. Se ottaa iltavalvomiset yleensä jostain 20-22/23, tissittelee ja nukahtaa. Viime yönä mm. herättiin sitten klo 02, 06 ja 09 syömään. Nyt ollaan sitten nukkumassa taas tuon ysin tissittelyn jälkeen. Pitäis itsekin osata nukkua sen kanssa pitkään, mutta jotenki sitä itse tuon aamutisun jälkeen lähtee mieluummin laittamaan paikkoja kuntoon ja ottaa "omaa aikaa" hetken. Toissayö meni ihan höpöksi, kun piti käydä vaihtamassa sitä vaatetta monta kertaa. Muutoin en vaippaa yöllä vaihda, mutta kun vaatteet on märät, niin ei toisen viitsi antaa märissään pötkötellä.