Eka pulla uunissa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Stork
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos, ja käyn minäkin muuten kaikki ketjut lukemassa, myös ne mitkä ei mua kosketa, pk-äipät ja tokat pullat. :p

Tää on vähän kaksjakoista, toki toisaalta nautin vähäoireisuudesta, mutta sitten välillä tulee epäuskon hetkiä kun lukee muilla olevsn sitä sun tätä, ja mahatkin jo näkösällä. Itsellä melko normaali olo ja mahassa vaan sama tuttu pikku pömppö kuin aina muulloinkin. Doppler on kyllä tuonut mielenrauhaa, mutta mieheni toiveesta en ihan joka päivä viitsi kuunnella, vaikka en kyllä täysin tajua miksei vois...:confused013 :p

Heippa! Tännekkin varovasti (edelleen) nyt tulisin moikkailemaan teitä, nyt menossa 10+3 ja niiiiiin oireetonta ettei tosikaan, mutta tuo toinen puolisko kyllä on sitä mieltä että mielialat vaihtelee niin usein, että se korvaa kaikki muutkin oireet, tiedä sitä sitten... :D Ja tosiaan eka "pulla on uunissa", toivottavasti kaikki on kunnossa. Eka ultra on 22.5 ja toivottavasti saadaan hyviä uutisia, josko sitten uskaltaisin tännekkin kirjoitella aktiivisemmin. Kaipaisin samassa tilanteessa olevia kavereita/tuttuja, koska olemme kaveripiirimme ensimmäiset lisääntyvät ;)

Olen siis muutaman viikon päästä 24-vuotta täyttävä Vantaalainen jolla vuoden vanhempi avomies ja pikkukoiravanhus. Minulle saa laittaa viestiä, tutustuisin mielelläni varsinkin teihin muihin ensiodottajiin, mutta tietysti myös jo lapsellisiin ihmisiin! :)

Meillä oli eka neuvola tänään :) multa ultrattiin myös alapään kautta, mikä oli aluks hieman kiusallista ku mieski mukana, liekö järkyttyi :D

Ultratäti tuumas että näyttää kaikki olevan hyvin, mutta tuu ens viikolla uudestaan ku ei saanu jotakin kuvaa otettua. Se jäi vähän vaivaamaan. :/ sinne on tosi hankalaa kulkea ku ei oo autoa, toisella puolella kaupunkia eikä sinne kovin helposti pääse bussillakaan :/

Täälläkin ensimmäistä odotetaan, 10+5. Eniten olen yllättynyt siitä, kuinka vähillä oireilla olen päässyt, välillä on jo väkisin epäilyttänyt onkokaan siellä enää ketään.. Toki pahoinvoinnin puuttuminen ei ollut mikään huono juttu, ei nimittäin olisi jäänyt kenellekään epäselväksi työharjoittelupaikalla missä mennään, jos olisin juossut jatkuvasti vessassa :D.

Painon kanssa olen tosin joutunut hieman enemmän olemaan tarkkana, turvotus on jotain ihan kamalaa. Mieskin nauroi jo viikko sitten, että näyttää niinku alkais jo pikku pömppis olemaan, oikein kiva näillä viikoilla ;). Valmistujaisten aikaan ei varmaan tartte enää kenellekään koittaa väittää että meille ei olis vauva tulossa :P.

Tinja79 hei! Mehän ollaan odottavia äitejä!! Mutta ensi vuonna sylissä tuhisee pikkuinen ♡♡♡

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Hei,
Liityin juuri ja on ollut mukava lukea viestejä, joissa tulee esille samanlaisia fiiliksiä mitä itsellä on ollut viime viikkojen/kuukausien aikana :) Olen nyt viikolla 15 ja LA on 2.11. Esikoista odotellaan ja jännittää ihan valtavasti, kun kaikki on niin uutta. Tähän mennessä raskauteni on mennyt suht hyvin, tietenkin pahoinvointia on ollut ja valtavaa väsymystä sekä erilaisia tuntemuksia alavatsalla, joita aina miettii onx tää normaalia. Kyllähän sitä koko kropassaan tuntee, että jotain muutoksia tapahtuu:wink

Onko kenelläkään otettu papa nyt raskauden aikana? Minulla otettiin papa viime viikolla ja se tuntui todella pahalta :sad001 Sen jälkeen oli pientä verenvuotoa, mutta loppui nopeasti.. 26.5 on neuvolalääkäri, jolloin ilm. tehdään sisätutkimus toivon vaan ettei se satu yhtä paljon.i

Kuitenkin tähän asti kaikki mennyt ihan hyvin toivottavasti jatkossakin!

Mä kyselin tosta papa-kokeesta ja neuvolalääkäri sanoi että suositus on että rv14 asti voidaan ottaa, mutta hän itse pitää rv10 rajana. Joten multa ei sitten otettu (olin silloin rv13+0). Mä meen sitten imetyksen jälkeen otattamaan sen kokeen.

Mulle neuvolassa sanottiin ettei papa-koetta suositella ollenkaan raskausaikana, eli mulla se otetaan kans sit myöhemmin.

(En odota esikoista mutta eksyin keskusteluun :D )

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulle tuli joukkoseulontakutsu ja siitä ymmärsin että raskaus ei ole este papa-kokeen otolle. En osannut edes neuvolasta kysellä, että kannattako mennä.. No onneksi se on takana eikä pienen vuodon jälkeen oo ollu mitään :)

Mulla tuli kans joukkoseulat, kysyin neuvolasta ja jätin väliin. Otetaan sitten raskauden jälkeen. :) ( varmaan hoitaja ajatteli myös sitä ettei minun hermoilla kestetä edes sitä pientä vuotoa... )

Joo mulle sanottiin myös neuvolassa ettei raskauden aikana suositella papaa otettavaksi ollenkaan, joten menen minäkin vasta myöhemmin. Näihinkin on varmaan eri paikoissa erilaisia suosituksia.. :)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Mulle tuli tänään ekaa kertaa malttamaton olo tän raskausen suhteen. Tai siis sen lopputuloksen. :) Koko alkuraskauden olen vaan jännittänyt pysyykö tämä tyyppi kyydissä, ja nyt kun ultrassa näkyi aamu-uninen mutta herättyään iloisesti polskiva tyyppi, en malttaisi odottaa että raskausmaha alkaisi (paremmin) näkymään ja sitten sitä kun saan vihdoin oman pienen syliini. :Heartred
Kuulostaa varmaan hassulle teistä jotka olette jo valinneet verhotkin vauvan huoneeseen, mutta mä nyt vasta alan uskomaan siihen että pian voisi ruveta vauvantarvikkeita ja -vaatteita katselemaan. Onneksi kuulin saavani paljon perusjuttuja sukulaisilta, helpottaa vähän tavaroiden haalimista. :)

Tinja, täällä on ihan tismalleen samanlaiset fiilikset! En oo uskaltanut alkaa tästä iloitsemaan vielä, enkä oikein edes tajua koko asiaa vieläkään. Tänään 11+2 mutta olen ollut lähes oireeton ihan alusta saakka, joten vaikea tätä on uskoa.. no ensiviikon torstaina pääsen ekaan ultraan näkemään onko siellä oikeasti muka joku? :D toivottavasti kaikki on kunnossa, josko tämän sitten oikeasti ymmärtäisi.. :)

Tinja ja Tiitu, täällä ihan samat mietteet..oireita on ollut alkuraskaudesta, mutta ei enään niinkään..epäilyttää onko siellä ketään. Viikonloppuna kävi vielä kamala juttu kun poltettiin takkaa ja vedettiin illalla pellit kiinni eikä sen tarkemmin katottu hiillostilannetta kun oli kulunut niin pitkä aika..parin tunnin kuluttua herättiin häkävarottimen ääneen..päästiin heti tuulettamaan ja itse roikuin ulko ovella. Mutta sit menin seuraavana päivänä googleen ja rupes huolestuttaan masuasukin tilanne :( mutta luojan kiitos oli häkävaroitin! meillä kans ens viikon torstaina eka ultra, vasta rv 14!! :(

Hui, onneksi tosiaan teillä on tuo häkävaroitin! Toivotaan Sunna että saadaan molemmat hyviä uutisia ensiviikolla ! :) Monelta sinulla on ultra? Oma aika on onneksi jo aamulla 8:30 :) Ei tarvitse piinailla kauaa enää siinä aamusta :D

Titituu90 ja Sunna83, minulla on myös ensi viikon torstaina eka ultra! :grin Minulla 13.30. En malttais odottaa!

No sittenhän meitä on ainakin kolme jännääjää samalle päivälle! Janis, sama juttu, en jaksais enää odottaa yhtään! :D

Takaisin