Eka pulla uunissa

Samanalaisia mietteitä; en jaksaisi odottaa, että tuntisin sen lapseni minun sylissäni. :Heartred Mutt, mulle riittäisi se, että vatsa olisi isompi. Se ei tunnu kasvavan :sad001 En tiedä, kyllä kaikki on ookoo, mutta koko on kovin pieni. Olen 17. viikolla. P.S. Millon, mammat, tavataan??????
 
Onko muuten mitään Facebook-ryhmää? Kun, haluaisin liittyä sellaiseen :) Kuulemma, toi yks jo synnyttänyt, oli sellaisessa, alunperinhän ne aloitti täällä foorumilla. Mutta sitten, perusti oman ryhmän vielä facebookkiin :)
 
Facebook-ryhmän pitäjän löytää, kun etsii täältä foorumilta ketjun, jonka nimi on "Facebook-ryhmä marraskuisille" :).

Minulla taas on kovin kaksijakoinen olo: toisaalta aika kuluu tuskastuttavan hitaasti, mutta toisaalta pelottavan nopeasti.. Puoliväli lähestyy koko ajan :rolleyes:.
 
Mä täällä tuskastelen kun se hiton ru vasta 11.7. Aika MATELEE. Työtön viel oon ja kaiket päivät kotona nii argh. Tänään yritin varata aikaa yksityiselle nii ei ole aikoja seuraavalle kahdelle viikolle. :sad001
 
Minunkin mielestä sykkeitä kuunnellaan jatkossa aina. Ihan ekassa neuvolassa niitä ei aina (riippuen paikasta ja meneillään olevasta raskausviikosta) kuunnella, koska eivät kaikilla välttämättä kuulu vielä ja ei haluta huolestuttaa turhaan.

Ja täällä myös aika matelee, onneksi on edes juhannus tässä välissä. Ootan heinäkuun alkua kuin lehmä laitumelle pääsyä, koska: 1) Rakenneultra 2) Neuvola ja raskaustodistus 3) LOMA! :grin
Noh, kai tässä kesäkuussakin puolensa on, ja vapaita joista voi nauttia, mutku kärsimättömyys....
 
Oliks kukaan innostunu tekee sitä facebook ryhmää meille ensi odottajille?

Itellä meni tos 7vkoo aivan karseitten pahoinvointien kanssa mut nyt parisen viikkoo ollu taas vähän paremmassa hapessa nk oon yrittäny ettiä onks joku tehny sitä mut en oo löytäny.
 
Yks on perustettu mut on kaikille avoin :) ei meitä montaa ole kuitenkaan :wink Suurinosa ensiodottajia. Titiuu90 kannattaa laittaa viestiä täällä, hän lisäilee jos kiinnostaa ryhmään tulla :)
 
Joo tänne vaan viestillä nimi + tuntomerkit profiilikuvasta (jos kovin yleinen nimi) niin lisäilen kaveriksi ja sit kun oon lisännyt ryhmään niin poistan kavereista ! :)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Joop, hyvä kun löytyi tuo Face-sovellus! Toivottavasti lisäät mut pian, Titiuu90! Yksi mun kaveri sanoi, silloin kun se oli tällaisella Foorumilla, että se on jotenkin helpompaa facebuukissa. Ja ehkä siinä kun on toiset ihmiset ihan oikeasti ihmisen näköisiä eikä vain virtuaalihahmoja, heihin tutustuu paremmin :) Toivon pääseväni helposti mukaan ja että me tehtäisiin oikein kiva ryhmä meistä! POWER!!!! :smiley-bounce016
 
Hui mahdoton kun sitä aika vierähtää.. Ei ole alun jälkeen paljoa täällä tullut pyörähdettyä, salasanakin kerkesi unohtua :s Alkuraskaus vei kyllä niin kaikki voimat, että hyvä kun koulusta ja töistä selviytyi ehjin nahoin. Nyt alkanut helpottaa ja pystyy nauttimaan tästä raskaudesta ja kasvavasta kummusta :Heartred Eilen tosin sain todistuksen ettei yövuoroja tarvitse enää tehdä, kun verenpaineet alko tippua turhan alhaalle ja sainpas ylimääräisen sydänäänten kuuntelukerran. Aina yhtä ihmeellinen ja ihana ääni. Vielä muutama viikko rakenneultraan.
 
Onpas ensipullaajat hiljentynyt... ei tosin ihme kun keskusteluketjua on jos minkä moista. Täällä on alkanut heräilemään synnytys-jännitys/pelko/ahdistus... vaikka oon ollu mukana synnytyksessä niin alkanu tulee todellisuus vastaan, että nyt se ois itse tehtävä.. taidan ottaa esille neuvolassa viikon päästä...jos jotain apua löytyis..

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä kans vähän jo pyörii mielessä toi synnytys jo. Juttelin äitin kanssa yks päivä synnytyksestä, mut mä oon ite syntyny suunnitellulla sektiolla perätilan takia niin eipä äiti juurikaan osaaa mulle mitään itse synnyttämisestä kertoa :D
Ihan alkuraskaudesta (niinku aikana ennen raskauttakin)pelkäsin synnytystä, mut se pelko jotenkin hävis eikä ainakaan vielä oo palannut, mutta onhan tässä aikaa vielä.. :wink

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Miehen sisko synnytti tossa toissapäivänä ja mä olin mukana siihen asti kun siirtyi synnytyssaliin miehensä saavuttua... en tiedä helpottiko vai pahensiko fiiliksiä mutta 1 asia on varma: mä haluan KAIKKI LÄÄKKEET!!!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo mä oon sen verran kipuherkkä et mä haluan kanssa kaikki mahdolliset lääkkeet ja kivunlievitykset mitä voi saada :D kauan Stork olit miehes siskon seurana? Mä luulen et mua ei ainakaan yhtään helpottais se että olisin jonkun synnytyksessä mukana :D

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Olin sellasen 8tuntia..2tuntia aamusta hänen kotonaan (oli ollut jo 24h epäsäännöllisesti supistuksia) ja sitten n.6 tuntia kättärillä. Erittäin hyvin hän kyllä kesti niitä supistuksia. Ne vain rupesivat tosi voimakkaina tulemaan kun lapsivedet päästettiin.. eli hän oli kyllä ns mallisynnyttäjä! Aloin vain miettimään , että miten omalla kohdalla, kun en mikään rauhallinen tai hiljainen persoona ole muutenkaan... heittääköhän ne mut ulos sieltä :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Hahah toivoa sopii etteivät heitä ;D Mä kyllä näin ajatuksen tasolla kestän kipua jonkin aikaa kun tiedän että se loppuu joskus, mut ahdistaa ajatus siitä et synnytys kestää niin tajuttoman kauan ! :D jos mä vaan tietäisin tarkan kellonajan milloin se loppuu.. :wink

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi ahdistus sentään, eniten stressaa epätietoisuus siitä, mahtuuko vauva edes syntymään! Minä ja veljet ollaan kaikki synnytty sektiolla, äidille aikoinaan sanottu hiirenpoikasen mahtuvan syntymään alateitse.. Neuvolassa olen asiasta kysynyt jo kahdesti, mutta aina vastaus on ollut "kyllä siitä myöhemmin otetaan selvää".
Entäs kun netissä lukee joka paikassa, että normaalisti synnytystapa-arviossa katsotaan vain vauvan koko ja asento, äidin anatomiaan sen kummemmin perehtymättä?? TOISEN kohdalla sitten tutkitaan tarkemmin, jos ensimmäinen on pitänytkin saattaa maailmaan hätäsektiolla..
Tuon asian kun saisi selville, niin sitten voisi alkaa stressata synnyttämisestä :p.
 
Takaisin
Top