Eka pulla uunissa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Stork
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Tinja79 ja Autumn, kyllä te selviätte! :)

Mie voisin tehdä sitä facebook-ryhmää esikoisten oottajille sitten kun oon varmemmilla viikoilla, jos siihen on sitten vielä innokkaita liittyjiä :) Vai haluaisko joku muu sitä perustaa?

Voin ihmees liittyä :) Vappuna :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Joo miullakin taitaa mennä sinne vappuun et tulee rv 12 :D

Näkyyköhän se kavereille jos perustaa ryhmän?

Mie en oo vielä tohtinut liittyä edes tuohon marraskuisten fb-ryhmään, joten himmailen tämänkin ensipulla-ryhmän kanssa vähän varmemmille viikoille. Mutta ehkäpä sitten uskallan.

Ke viimeks vähän punotti pyyhittäessä, sen jälkeen on tainnut punoittaa alapää ihan muista syistä kun pitää tunnin välein rampata vessassa "tarkistamassa" tilanne, niin kaitpa sitä vähemmästäkin pyyhkimisestä paikat ärtyy. :happy090

Välillä saan kuitenkin psyykattua itseni että kaikki on hyvin. Ehkä tiettyjen oireiden pysyminen ylläpitää sitä oletusta. To olin myös pyörtyä, nousi jo kylmähiki mutta en onneksi ihan menettänyt tajuntaa vaan ehdin päästä alas ja saada juotavaa nopeasti. Tämän yhdistin sitten illan googlailun ja kätilö-kaverin konsultoinnin avulla raskauteen. Näillä viikoilla neste/verimäärä kehossa nousee laskien verenpainetta tilapäisesti. Oma verenpaineeni on matala muutenkin, joten omasta mielestäni ihan looginen selitys eikös juu? :)

Holahola. Terveiset Suomi-neidon alapäästä kaikille ensi pullaajille. Pien kirjoittelutauko ollu tässä, mutta päivittäin käyn lukee marraskuun ketjua ja teidän kuulumisia. Mä voin hyvin ja innokkaasti odotellaan miehen kanssa sitä vapun aaton nt-ultraa. Päätettiin tosiaan sitten vapun seutuvilla loppumaailma infota, jos/kun kaikki on hyvin. Viime viikko meni töissä ja viikonloppu remppaillessa. Mitäs muut on puuhannu? Have a nice day!

Oma pullaseni oli kasvanut hienosti masussa ja äiti on nyt niiiiiiiin helpottunut. Mistä sitä voi kaksi km kokenut ensiodottaja erottaa mikä on vaaratonta alkuraskauteen kuuluvaa vuotoa ja mikä ei??? Tai no liekö sitä voi tunnistaa kokeneemmatkaan. Mutta tän "pullan" kanssa on nyt sit todistetusti päästy jo näin pitkälle, enää ei luovuteta!!! :)

En ole käynyt viimeaikoina paljoa täällä foorumilla, väsymys ja pahoinvointi vienyt kiinnostuksen melkein kaikesta... Neuvolassa käyty ja ultra ois toukokuun alussa, eli viikkoja on silloin jo varmaan 13.

Raskaudesta tietää tällä hetkellä pari kaveria, miehen veli, pari työkaveria ja pomo. Toisen työkaverin reaktio uutiseen oli halaus, toisella haistattelu. Se tuntui vähän pahalta, varsinkin kun nähdään joka päivä. Hänestä tuntui varmaan pahemmalta, koska hänellä vaikeuksia raskautua. Nyt en tiedä miten päin olla. :/ en halunnut häneltä salata asiaa, varsinkin kun joudun työvuoroja yms hiomaan raskauteen liittyvien menojen vuoksi. En ois myöskään halunnut kertoa. Sekavat fiilikset.

Moi kaikki. Näyttää siltä, että joudun ekaa kertaa jäämään saikulle tän raskauden takia. Tai en mä tiedä johtuuko tämä kaikki raskaudesta, mutta vatsa ollut aivan sekaisin koko päivän, ihan tolkuttoman huono olo, väsyttää enemmän kuin kertaakaan aiemmin ja tosi kovia vihlaisukipuja alavatsassa. Huomenna olisi ollut 24h työvuoro edessä eikä voimia tunnu olevan laisinkaan. Työssäni olen vielä vastuussa lapsista ja tuntuu aivan hirveeltä jäädä pois, mutta järki sanoo, ettei näin heikkona voi mennä. Ihan hirveetä, kun on luonteeltaan tosi tosi tunnollinen työntekijä ja asiallisestakin syystä poisjääminen tuntuu jotenkin väärältä :(( Pakko vaan nyt ajatella pikkuista...
Ja Justiina89, mulla on varmaan sama paska reaktio edessä ainakin yhdeltä työkaverilta. Vituttaa jo valmiiksi. Ajattelin kyllä palaverissa kertoa kaikille samaa aikaa, että välttyisi noilta asiattomuuksilta.

Voi tsemppiä Stork..:sad001 Älä anna painoarvoa yhtään mitä muut ajattelee, vaan ajattelet nyt omaa hyvinvointia. Ei kenestäkään ole hyötyä työpaikalla jos ei ole täysin kunnossa.

Mun pitäis huomenna kertoa töissä raskaudesta, kun meillä on alkamassa yt-neuvottelut. En tiedä voiko raskaana olevaa irtisanoa yt-neuvotteluissa... Todennäköisesti mun tilalle ei edes palkata säästösyistä ketään sijaiseksi.

Ei saa sanoa irti, jos on raskaana. Turvassa olet.

Ok. Silti jotenkin "rikollinen" olo kun mä saan jäädä mammalomalle ja muut joutuu hoitamaan minunkin hommat sillä aikaa. :confused: Eihän se mun murhe siinä vaiheessa enää ole, mutta vähän tuntuu silti kurjalta.

Tsemppiä Stork. Itsekin olen tosi huono olemaan töistä poissa, kun muut joutuu paikkaamaan, mutta välillä vain täytyy osata olla itsekäs.

Nyt vain et murehdi liikoja mitä muut miettii vaan otat iisisti ja hoidat itsesi ja pienen kuntoon :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tsemppiä Stork ja Autumn, itsekin oon huono olemaan saikulla, mutta nyt pitää kyllä osata ajatella uudella tavalla kun on vastuussa paitsi omasta, myös kyytiläisen hyvinvoinnista.
Ja mitä ihmeen reaktioita työkavereilta??? Itselläkin ollut kyllä ongelmia lasten saannin suhteen, mutta eipä oo käynyt mielessä että se minulta poissa olis vaikka joku muu onnistuisi. Enkä ainakaan haistattelis kellelään siinä tilanteessa, tuskinpa se muiden onnen pilaaminen sitä omaa oloa parantais... Mutta ihmiset on joskus outoja, toivottavasti pystytte nousemaan moisten kommenttien yläpuolelle.

Itsellä ollut kivat fiilikset tänään, kun kuulin pienen sykkeet dopplerilla. Helpotti taas hieman vähäoireisen oloa. Ihan ekaa kertaa kuulin sykkeet ikinä, ja mieskin pääsi kuuntelemaan. Lisäksi tänään alkoi yhdestoista viikko, ja pikkuinen muuttuu alkiosta sikiöksi. :) Toinen on jo iso reipas sikiö :Heartpink, kohta se lähtee varmaan jo kouluun... :p

Täällä yksi ensiodottaja ilmoittautuu mukaan keskusteluun! Olen kirjoitellut lähinnä joulukuisten puolelle, koska LA virallisesti tällähetkellä olisi 1.12. (itse kuitenkin laskin menkoista sen marraskuun puolelle). Kiikun kaakun kuun vaihteessa se jokatapauksessa on ja varmaan muuttuu vielä kun syynätään tarkemmin. Nyt menossa rv 8 ja huomenna eka neuvola. Varhaisultrassa kävin viime viikolla ja siellä kaikki oli hyvin ja sykekin näkyi helposti.

Todella paljon samanlaisia tuntemuksia olen saanut täältä lukea kun mitä itselläkin on. Epäusko ja huoli siitä että kaikki menee hyvin ovat lähinnä päälimmäiset tunteet. Tällähetkellä sinnittelen flunssan/allergian kourissa, joten olo ei ole kovin mainio. Muutoin tämä alkuraskaus on ollut melko oireeton, mikä on osaltaan aiheuttanut epäuskoa että onko siellä mahassa ketään. Onneksi varhaisultrassa sain konkreettista todistetta masu-asukista.

Vaikea kuvitella itseään äidiksi. Mulla ei ole oikeastaan mitään kokemusta lapsista tai vauvoista, joten kaiken joudun opettelemaan alusta asti. Minkäänlaista vauvakuumettakaan en varsinaisesti ole kokenut, lisääntyminen nyt vaan tuli mieleen kun biologinen kello rupesi tikittämään :grin Katsotaan mitä tuleva tuo.. Onnea kaikille ensiodottajille!

Täällä toinen neuvolakäynti takana! Sydän tykytteli ja kaveri näyttäisi olevan erittäin vilkas tapaus. Milloin kuvassa oli pää ja milloin hanuri ja kahta sekuntia ei ollut paikallaan :D kovasti kyseltiin joko tunnen liikkeet! Hahaa... Luulisin varmasti närästykseksi vaikka tuntisinkin?! :)

Viikkoja 12+3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä käytiin ekassa neuvolassa tänään. Mitään uutta informaatiota en saanut ja käynti muutenkin tuntui aika turhalta. Mitään konkreettista masuasukista ei havainnoitu (ei ultraa tai sydänääniä). Puhuttiin ruokavaliosta, liikunnan tärkeydestä yms ja tutustuttiin neuvolarakennukseen. Kotiin sain läjäpäin kaikenlaisia esitteitä ja oppaita luettavaksi. Neuvolan mukaan LA olis 29.11. Np-ultrassa varmaan vahvistuu että missä ryhmässä mun kuuluu pulista:grin

Nyt ois rv 8+4 neuvolan mukaan.

Minunkin kuuluisi kai "virallisesti" pulista tuolla lokakuisissa kun la onkin 26.10. tällä hetkellä. Mutta oon kotiutunut tänne marraskuisiin niin hyvin että en taida vaihtaa enää leiriä, ellei sitten häädetä pois. :p

Takaisin