Eka pulla uunissa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Stork
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joujoujou. Täällä olen, kärsimätön nainen. Olisipa jo ensi viikon torstai ja lasketun ajan määrittämisultra(ko se nyt on nimeltään) ja olisipa siellä hurjaa vauhtia kuuluva tykytys. Ja ihan hirveesti haluisin kertoo jo perheelle mutta odotan rauhassa.... Päässä on kaksion muutostyöt ja kalustehankinnat valmiita, että voidaan ekat pari vuotta tässä asua ja päästä asuntolainassa paremmille vesille, isompaa kotia ajatellen... sukupuoltakin jo mietiskellyt...ja nimeä... oi kyllä. .. ajatukset viuhtoo ja lentelee miten sattuu... iha hirvee halipula ja hellyyden kipu myös ja mies ei tajuu.... että tällasta... vituttaa muuten yöllä vessaan herääminen...

Täällä mennään aika vaihtelevissa olotiloissa. Melkein jo onnistuin unohtamaan reilun viikon takaisen "juusto-onnettomuuden", mutta tänään listeriahysteria hiipi takaisin. :mad: Mulla on ollut vatsa jotenkin outo, melkein aina kipeä sen jälkeen kun on syönyt jotain, ja muutenkin vähän väliä vääntää vatsasta. Lisäksi on ollut ihmeellisiä kolotuksia pitkin kroppaa, selässä, kyljissä käsissä, jaloissa ja hartioissa. Pelkään ihan hulluna että jotain ikävää tapahtuu! En kestäisi sitä pettymystä jos tämä pieni nyt pitkän odotuksen jälkeen otettaisiin pois! :sad010

Nyt siis menossa rv 7+1.

Tsemppiä! :smiley-angelic003 Täällä myös todella kovia mahakipuja nyt muutamana päivänä, maha kramppaa ja sattuu ihan huolella. Kuitenkin sitten helpottaa aamuksi ja alkaa päivän mittaa uudelleen. Voisko tää olla joku näihin viikkoihin liittyvä oire? Et kohtu kasvaa nyt kunnolla tms? :) Mulla kun viikkoja tuo rv 7+2.. Mulla on kamalasti myös ilmaa vatsassa ja sekin tuntuu kivistävän.. :confused: Helpottaako kevyt kävely tai lepo kipuja?

Lumikki, en oo vielä soittanut neuvolaan kun tuntuu ettei nää vatsaoireet ole niin pahoja etteikö vielä pärjäis, ja toisaalta kun muistelen että nää taisi alkaa päivää paria ennen sitä juustonsyöntiä. Oireet voi kyllä johtua ihan pelkästään stressistä ja jännityksestä, ruokavaliomuutoksesta (normiruoka ei aina uppoa, oon juonut jonkin verran mehuja ja syönyt happamia hedelmiä) tms. Kun ei ole kuumetta eikä vuotoja niin eiköhän kaikki ole ihan ok...

Paratiisitar, ilmaa on mullakin masussa. Rauhallinen kävely tekee ihan hyvää, tosin musta tuntuu että hengästyn nyt tosi helposti. Joo kunto ei ole ehkä paras mahdollinen, mutta ei se kyllä niin huono ole että kevyt kävely saa melkein läähättämään. :grin

Käsittääkseni kuuluu ihan "taudin kuvaan" :p näillä viikoilla nuo kipuilut, kohtu siellä vaan alkaa kasvamaan.

Mie oisin saanut sen la-ultran (ja en tiedä mikä sen virallinen nimi on, mutta tuolla perusteella mut sinne lähetetään ihan kunnalliselle eikä tarvi yksityiselle mennä) jo ens viikolle, mutta ihan itse päätin pitää itseäni jännityksessä viikon pidempään koska a) Raskaana kunnes toisin todistetaan ja b) viikolla 7+ (jos oma arvaukseni pitää paikkansa) siellä olis jo hieman enemmän nähtävää jos kaikki hyvin. :Heartred Tulevana viikonloppuna meillä onkin kivaa menoa, jossa saan jännätä miten hyvin pieni suuri salaisuutemme pysyy salassa, ja sit voi ajatella ettei oo kuin reilu viikko enää. :grin Viimeksi sain ko. ultrasta ikäviä uutisia, niin jotenkin myös vähän pelkään sitä ja sitä että tieto lisää tuskaa. Tietty hyvä se ois ajoissa saada kuulla jos kaikki ei olisikaan hyvin... Kärsivällisyyttä Storkillekin ultraa odotellessa!

Omakin mies ollut hirveesti töissä nyt, mulla sille jotenkin sopii nää raskaudet, muistaa halia ehkä jopa hiukan normaalia enemmän ja kysellä kuinka Me voidaan. :)

Joku uusikin oli tainnut ketjuun ilmaantua, tervetuloa mukaan. En nyt näe tuonne edelliselle sivulle mutta eiköhän tässä vähitellen "virtuaalitutuiksi" tulla. :)

Tuonne toiseen ketjuun kirjoittelinkin, että tänään tullut verta vessareissulla paperiin... :( Vaikka onhan se kuulemma normaalia, että alkuraskaudesta tulee noita vuotoja, mutta eihän sitä voi tietää. En oo saanu neuvola-aikaakaan vielä varattua. Pitää yrittää tällä viikolla saada soitetuksi.

Justiina89, tsempit! Jos ois ihan aiheetonta tiputtelua. :) Toisillahan saattaa kuulemma olla raskauden aikana paljonki vuotoja ja silti kaikki ihan hyvin.. Nyt vain koitat saaha turhan huolen pois! :)

Tervetuloo joukkoon tttiuhti! :)

Täytyy sanoa että tää ilta on ollut tuskainen vatsaväänteiden takia, onneksi muistin että meillä oli Samariinia! Lasillinen kurkkuun ja helpotti ehkä vähän... Toivottavasti huomenna on parempi päivä. :rolleyes:

Justiina89:lle tsemppiä, pieni vuoto ei tosiaan välttämättä vielä mitään merkkaa ja taitaa olla aika yleistä. Otat vaan ihan rauhassa, eiköhän kaikki ole siellä hyvin.:)

Muokattu viimeksi:
Kärsimätön olo, aika matelee.. Ei haluaisi tuhlata yli 100 euroa varhaisultraan, mutta hermoheikoksi tässä tulee jos ei saa selvyyttä asiaan, lähinnä pelkään kohdunulkoista tai tuulimunaa. Vuotoja tai kipuja ei ole ollut. Välillä jotain pientä tuntuu navan alapuolella.. Rinnat arat, pahaa oloa ei oikeastaan ole. Turvotus oli viime viikolla aika moista, nyt olo tuntuu siihen verrattuna hoikalta :D
tänään 5+1

Täällä kans yks, jolla on eka pulla uunissa :) Aika epätodellinen/epäuskoinen olo. Kauheesti epäilyksiä itselläni koko ajan, että oli väärä(t) plussat, jos en olekaan oikeesti raskaana, jos se menikin kesken jo (toissapäivänä plussattu). Kovasti odottelen kanssa sitä neuvolaa ja ensimmäistä ultraa, niin ehkä alkaisin minäkin jo uskomaan. Ensimmäinen neuvolakäynti on 14.4. Kärsimättömyyttä siis täälläkin ilmassa! :D

Hyvin vähän on oireita ollut (juilimista alakerrassa, rintoja vähän vihlonut ja toki menkat poissa) ja ehkä sen takia vaikea uskoa, mutta eiköhän ne vasta kohta kunnolla ala, kun viikkojakin kasassa omien laskujen mukaan vasta 4+6

Yhtä odotteluahan tää on kaikin puolin :) Mulla nyt 7+2 menossa. Ihan hirveesti oon aiemmin pelännyt keskenmenoa jne. mutta sen jälkeen kun viime viikolla ultrassa kuulin ja näin sydämen, oon rauhottunu. Jotenkin sain sen kääännettyä niin, että ihan yhtä pahalta se tuntuu jos jotakin pahaa ilmeneekin, huolimatta siittä stressaanko vai en. Yritän nauttia :)

Soittelin eilen neuvolaan eka kertaa. Sieltä sanottiin, että jonkinlainen vuoto on ihan tavallista, ettei ole syytä huolestua. Sanoivat, että jos menee kesken, niin sille ei valitettavasti voi mitään ja sen vaan annetaan vuotaa pois, kun on näin alussa. Sovittiin, että katselen tässä muutaman päivän ja soittelen sitten ajanvarausta ensi viikolla. Tuntui muuten TOSI oudolta puhua omasta raskaudesta :D sItä oli joku muukin täällä miettinyt, että ihan kuin puhuisi jostain toisesta henkilöstä. Luen myöhemmin vielä tarkemmin teidän muiden juttuja, kännykällä lukiessa hankala keskittyä :)

Mä en ole vielä itekkään ehkä kunnolla osannu sisäistää asiaa et oon raskaana. En oo oikein osannu, onko se ny oikea sana mutta pelkäämään tai huolestumaan etenemisestä vielä. Kärsimättömänä tietysti odotan ekaa neuvolaa, mutta jotenkin sitä on ehkä vielä vähän ulapalla. Justiina89 toivottavasti on vain tavallista vuotoa. Peukut pystyyn :)

Täällä ollaan nyt sitten flunssassa. :sad001 Tätä se kolottelu pitkin viikkoa on tainnut enteillä! Kuumetta ei onneksi ole, lämpöä vaan inan päälle 37. Mutta tämä lihaskipu, palelu ja nenän tukkoisuus on kurjaa. Olihan nyt niin että paracetamolia saa ottaa raskaana ilman että täytyy kysyä lääkäriltä ensin? Mulla on Para-tabs purkki kaapissa, mutta siinä sanottiin että ota yhteyttä lääkäriin tai apteekkiin ennen lääkkeen ottamista.

Justiina 89 mulla on kans tosi outo fiilis, kun puhuu OMASTA raskaudesta, eilenkin sanoin miehelle, et en mä osaa oikeen vielä keskustella luontevasti tästä asiasta, kun tulee niin outo olo o_O Mutta eiköhän se mene ohi jossain vaiheessa, kun tottuu ajatukseen...

Täällä myöskin ensimmäistä odotellaan. Takana 2,5 vuotta yritystä ja juuri alkamaisillaan olleet IVF-hoidot saivat jäädä tämän luomuyllärin ansiosta. Tein kolme testiä yhdessä illassa, kun en vaa ollut uskoa todeksi ja seuraavana vielä yhden varmistukseksi. :) Tämä siis ensimmäinen plussa ikinä.
Oireina ollut etova olo/ällötys, kuukautiskipujen tapaista juilintaa (kai ihan normaalia?), hikoilua ja lämpöilyä.
Tänään 5+2 ja LA näillä näkymin 20.11. Ensimmäinen neuvolakäynti 9.4 ja luultavasti varataan vielä varhaisultra oman mielenterveyden vuoksi.

Heips :)

Olipas kiva lukea teidän juttuja!
Me jätettiin marraskuussa pillerit pois, joten ihan odotettu pikkuinen (toivottavasti) kohdussa majailee :)
1,5 viikkoa oottelin vaa et kohta menkat alkaa ku tissit on niin kipeet ja laskin että nyt on kierto kestäny 40 päivää ni ajattelin et no tehää nyt testi ni seuraavana päivänä alkaa menkat (tuntunu aina aiemmin menevän niin :D ).. Eilen sitten tein testin ja kyyneleet tuli silmiin ku katoin et heti ilmesty plussa ♡ eipä siis (toivottavasti!) alakaan menkat :)
Nyt on kyllä vielä tosi epätodellinen olo et voiks tää oikeesti olla totta, mut kovasti yritän testiä uskoa :)
Huomenna jo aattelin soittaa neuvolaan ku en yhtään tiiä kuin täällä saa aikoja, plus jos sinne pääsis käymäänki ni uskoisin tän ehkä paremmin :)
Ihanaa oli huomata että täältä löyty myös tuota samaa ajattelua et kasvaako mun sisällä nyt oikeesti varmasti joku :D Jospa tässä pikku hiljaa alkais ajatus vahvistumaan :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Hei!

Meillekin on tulossa ensimmäinen kultakimpale! Joulukuussa jätimme ehkäisyn pois ja jo ne kolmen kuukauden menkat tuntui kärsimykseltä, ennen kuin nyt maaliskuussa niitä ei tullutkaan. Kuusi päivää menkkojen oltua myöhässä tein testin ja siellä oli selkeät kaksi viivaa. Tämä tunne on aivan uskomaton! Ei kyllä vielä ihan täysin voi ymmärtää, että siellä mahassa on oikeasti joku! Innolla odottelen ensimmäistä neuvolakäyntiä, joka olisi huhtikuun alkupuolella.

Olen lastentarhanopettaja, kymmenen lapsen täti, kummitäti ja koko ikäni ollut lasten parissa ja aina haaveillut omista. Tämä on täydellistä! :Heartpink

Hei kaikille!

Kovin tutulta kuulostaa monen tarina täällä, jo se tuo mielenrauhaa malttamattomalle ensiodottajalle ;)

Olen yli 30-v ja ehdimme olla ilman ehkäisyä 1,5v kunnes tuossa taannoin tärppäsi. Hormonaalisen ehkäisyn jälkeen kierrot ovat olleet pitkiä ja vuodot jopa jääneet välistä kerran, joten en alkanut hötkyillä vaikka päiviä kertyi 38. Kuitenkin viikon kestäneet kuukautisia muistuttavat oireet saivat epäilyt heräämään. Lisäksi kärsin uskomattomasta väsymyksestä, loputtomasta nälästä ja jatkuvasta pissahädästä rv 4-6. Nyt ollaan sillä mallilla että rv 8 on käsillä ja ensikäynti lääkäriin koittaa ylihuomenna, tällöin otetaan myös ultra. Minut yllätti että ensimmäinen neuvolakäynti (terveydenhoitajan vo) on vasta rv 10-12. Mutta kuten moni täällä on todennut, ei ne vastaanottokäynnit muuta raskaudentilaa suuntaan tai toiseen.

Olin hieman alipainoinen raskauden saadessa alun mutta nyt on paino noussut reilusti normaalitilaan, kiitos hyvän ruokahalun. Olen jo saanut kuulla (ärsyttävyyteen asti) etten saisi syödä oikeasti "kahden edestä", mutta mä luotan enemmän vaistooni ja kehoni viestintään. Kysehän on kuitenkin enemmän ravinnon laadusta kuin määrästä, johon pitäisi kiinnittää huomiota. Onkin ollut ikävää jättää suuret herkkuni, salmiakki ja lakritsa lähes kokonaan pois. Toisaalta vaikeuksia ei ollut lainkaan jättää tupakka pois samantien kun plussasin :)

Mulla pullahti terävä pikkumasu heti plussaamisen jälkeen ja kun olen ollut aina todella hoikka, läheiseni huomasivat muutoksen. Olen siis avoimesti kertonut perheelleni, mieheni vanhemmille, ystävilleni sekä työyhteisössä raskaudesta.

Ihanaa neljä uutta ykkösen venttajaa!! Tervetuloa!

Täällä fiilikset alkaa olee jo innostuneen odottavat. Torstaina on sitten se ultra. Saan jälleen ystävän mukaan, kun mies on työmatkalla jälleen. Kovasti mietityttää jaksaminen töissä. Teen siis kolmivuorotyötä lasten kanssa. Vuorotyö ei ole ainoa kuormittava aspekti ja henkinen jaksaminen on joskus tosi kovilla. Fyysisen väkivallan uhkakin on ajoittain läsnä. Mietityttää kans se, jos tulee tilanne missä meinaa tulla pataan niin sanotusti...

Heips!

Täällä on myös yksi ensiodottaja. Olen 31-vuotias. Eilen tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin ja olo on sen mukainen! :D Meinaa olla vaikea uskoa todeksi, vaikka toisaalta olin jo pari päivää aiemmin jollain tavalla varma. Jätin pillerit pois viime elokuussa ja tuo aika tuntui mahdottoman pitkältä, kun joka kerta menkkojen alkaessa pettyi niin kovasti. Siksi varmaan miehenikään on vaikea uskoa ja ehkä iloitakaan vielä. Tänään ehkä asia konkretisoitui miehelle kun hän näki viikkonäyttötestissä "Raskaana 2-3 viikoa". Eiliset liuskatestit ei siis näköjään vakuuttaneet :D niin, nyt on siis viikoja 4+1. Itselläni on vähän sekavat fiilikset, toisaalta olen todella onnellinen, mutta silti pelkään kauheasti että jokin menee vikaan. Ehkä jos tuo mies ottais rennommin, voisi itelläkin olla parempi fiilis.

Eilen soitin neuvolaan varatakseni ensimmäisen th-käynnin. Terkka kuulosti kovin nuorelta (vaikken harrastakaan ikärasismia :D ) ja kysyi milloin viimeiset kuukautiset ovat alkaneet. Kun vastasin, hän sanoi: "aijaa, no sehän on sitten ihan alussa et aika vähillä viikoilla oot vasta." No joo, tiedän, mut jotenkin tuli tunne et anteeks nyt ku soittelen. Jotenkin tuli jo valmiiks sellainen inhottava kuva koko tyypistä :/ No, eka käynti olis sitten 14.4.

Sitten söin eilen palan kakkua, jossa olikin alkoholia, mutta tajusin sen vasta kakkupalan syötyäni. Kakkua ei siis oltu paistettu. Tuli ihan tajuttoman hölmö olo :D Olen ollut käyttämättä alkoholia ovulaatiosta lähtien, joten tuntui että olen jotain pilannut. Ja tänään vanhasta lusikasta irtosi varresta sellainen metallinen "kuori" ja vaikka syljin sen heti pois ja pesin hampaat jne., maistui pitkään metalli suussa (siis oikeasti :D). Taas tuli kamala olo, et miten voinkin heti alkuunsa sählätä näin.

Huh, miten voi olla epätodellinen olo. Ja miten kaikenlaiset ajatukset pyöriikään päässä!

Onnellista odotusta kaikille "kohtalotovereille" :D

Takaisin