Diabolicat tosiaan olen huoltanut kehoa kaikella tavoin mitä olen pystynyt, mutta varsinainen liikunta ei ole mahdollista :/ Mitä osteopaatti tekee? Hieroo? Vai?
Me käydään lapsen kanssa täällä ja tässä lyhyesti myös osteopatiasta: http://www.lastenosteopatia.fi/osteopatia.php
http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=326
Esimerkiksi koirilla olen käyttänyt osteopatiaa jo 9 vuotta. Tällä hetkellä pysyvät fysioterapialla riittävän hyvässä kunnossa, ettei tarvitse lähteä n. 1,5 h ajomatkan päähän osteopaatille. Mutta esimerkiksi nykyään 13-vuotias koirani oli ennen ensimmäistä osteopaattikäyntiä niin jumissa, että sitä sai raahata hihna kireänä perässä. Välillä se hyppi ja juoksi ihan innoissaan agilityssa, välillä se kiersi esteet. Toisaalta oli tosi eloisa väkkärä (hyppäsi mm. terassin pöydältä n. 1,5 metrin korkeudelta maahan), mutta sitten kuitenkin hihnassa perässä raahattava kivi. Kävi hierojalla, mutta sillä ei koiraa saatu kuntoon. Koira oli myös lihava, eikä laihtunut vaikka kuinka nipistin sen ruoka-annoksia. Kun käytiin ekan kerran osteopaatilla, selvisi että sillä on mm. rintaranka, lapojen seutu ja lantio ihan jumissa, se ei pysty edes seisomaan tasan neljällä jalalla, jos käsin pidetään kehoa suorassa. Toinen takajalka ei mm. liikkunut normaalia liikerataa. Seuraava käsittely oli parin viikon päästä ja koira oli siihen mennessä laihtunut tarvittavan määrän, vaikka ruokaa tai liikuntamääriä ei muutettu. Koiran aineenvaihdunta oli myös niin tukossa, mutta sekin alkoi toimimaan ensimmäisen käsittelyn jälkeen. Koira on nyt 13-vuotias ja sitä edelleen luullaan jopa pennuksi. Tänä vuonna olen huomannut että ikä on alkanut näkymään liikkeissä, eikä se fyssarinkaan mielestä enää käy 6-vuotiaasta, mutta 8-vuotiaasta kuitenkin.
Käytiin eilen viimeksi osteopaatilla ja käynti oli taas hyvin mielenkiintoinen, tulee mulle tosi paljon uusia asioita. Me käytetään osteopatiaa nyt siksi, että saatais kehon toiminta tasapainoon ja säästöliekiltä pois. Mä en ole siis ravinnollisesti säästöliekillä, mutta muutoin koko kroppa käy vähän vajaalla ja siinä on kaikenlaista pientä kremppaa. Ja lapsi kun on allerginen ja suolioireinen niin pyritään myös hänen kehoaan tasapainottamaan ja toimimaan kunnolla.
Vyöhyketerapiaakin talvella kokeiltiin pari kertaa. Itsellä siitä tuli pää kipeäksi (siitä varotettiinkin että voi tulla), lapsella oli suoliston pisteet kaikkein kipeimmät ja hänellä tulikin kakka puolen tunnin sisällä käsittelystä.
Niin ja hienoa Ilpuri, että lääkitys on alkanut auttamaan. :)
Muokattu viimeksi: