Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Diabolicat on liitoskipuja (kai) siis oikea nivunen on aivan julmetun kipeä eikä tosiaan kävelystä tule mitään. Joo sainkin vinkin osteopatiasta ja rupesin selvittämään sitä. Vyöhyketerapiassa kävin, joka keskittyi noihin kipuihin, mutta toistaseks ei ole ollut apua. Pitääkin selvittää tän paikkakunnan tarjonta osteopatiasta. Pitääkö sen olla erikoistunut jotenkin raskauteen?

Mahdottoman monta hyvää uutista täällä! Onnea kaikille tasapuolisesti! :)

Helinäkeiju: mahtavaa, että sait nyt yksityisen kautta nopeammin avun ja letrot käyttöön. Toivotaan, että ne toisi teille tarvittavan avun!

Muurahainen: ihanaa,että miehesi antoi luvan laittaa homman rullaamaan! Toivon kovasti, että tämän kortin katsominen kannattaa! :)

Omaa napaa: Kävin ekan käynnin tk:lla lapsettomuusasioissa ja tuntui, että ihan mukavan nopsaan laitettiin ainaki kaikki kokeet nyt tehtäväksi. Koska nyt mennään alkukiertoa, niin ensin loppukierrossa verikokeet ja sit seuraavan kierron alkuun toiset. Toki, kyllähän tässä taas tämä kierto ja varmaan seuraavakin vierähtää näitä syitä tutkiessa, ellei nyt sitten sattuisi luomuna tällä välin alkamaan... Mutta ainakin tuli hetkellisesti taas tunne, että jokin etenee!

Minni, ei nyt välttämättä mutta se on aina plussaa. Esim. jäsenkorjaajista tiedän että jotkut ovat vähän rajumpia, kun taas toiset tekevät vain sen mitä kroppa antaa myöden. Itse käyn tällaisella ja uskalsin käydä myös raskausaikana. Olen kokeillut myös vauvoihin ja äiteihin erikoistuneella osteopaatilla kerran, odotellaan nyt uutta aikaa hänelle.

Helsinkiin asti lähdettiin osteopaatille. Lähempänäkin on, mutta en tunne heitä tai heidän mainettaan. Jäsenkorjaaja on vartin ajomatkan päässä.

Muutenkin on hyvä pitää itsensä kunnossa raskausaikana. Äidin liitoskivut voivat kieliä kropan jumeista ja ne jumit taas saattavat vaikuttaa suoraan myös lapseen. Lapsella saattaa olla äidin jumien takia ahdasta masussa ja näinollen vauvalle saattaa tulla jumeja joita voi oireilla esim. sillä "koliikki-itkulla". Äidin jumit myös vaikuttavat jossain määrin siihen, minkälaiseen tarjontaan lapsen on mahdollista päästä synnytyksessä ja kuinka hyvin äiti pystyy liikkumaan synnytyksessä.

Enullekin vielä onnea! <3

Muokattu viimeksi:
Noniin eli yksityisellä käyty. Lääkäri katto että kaikki on normaalia ja limakalvokin kiertoa vastaava :) ainut että follikkeli oli kiertoon nähden pieni eli vain 14mm vaikka nyt on kp 13. Paljon sen pitäisi olla tässä vaiheessa? Lähetteen sain lapsettomuus tutkimuksiin ja reseptin letrozoliin. Mites kun seuranta ultra pitää tehä nii saanko mennä siihen kunnalliseen vai pitääkö mennä yksityiselle?

En mä nyt sen kummempaa osaa sanoo että lääkäri soitti tällä viikolla että se pintapuudutus kivesbiopsia mikä lie voi muuttuakkin siihen isompaan avoleikkaukseen nukutuksella että saadaan kiveksistä otettua näytepaloja.
Että siitä mies menee keskusteleen lääkärin kanssa maanantaina....
Tarkottaak se nyt jotain ett niissä kromosomi testeissä on jotai häikkää?
Tai että epäillään ettei perus biopsiasta löytyis juuri mitää?
Ens kuussa tulee 1.5v yritystä eikä se piristä nyt yhtään...

Nenna, Onnea paljon :Heartred

Enulle myöskin paljon onnea vaavista :Heartred

Minni, voi sun kipujas, ne on kamalia, vaikka raskaus onkin toivottu ja odotettu niinkovat liitoskivut on hirveitä. Itellä oli myös ja vaikka söin ihan normisti niin tuli 30 raskauskiloo kun ei pystyny pahemmin liikkuun tms. Tosin voihan se olla että ois muutenkin tullu. Hirveesti tsemppiä sulle ja toivotaan että vaavi tulis vähän enen LA:ta ta iei ainakaan yli menisi :)

Murkku, IHAN MAHTAVAA!!!! Ja oisin painanu tykkää sekä voittaja nappia jos vois :joyful:

Mami kp 15 ei ovisplussaa vielä, jos ei ehtiny olla jo tossa välissä kun tikut loppu. Eilen saatiin hyödynnettyä ja maanantaina, eli kai sen puolesta ainakin jotkut mahkut on.

Muokattu viimeksi:
Onnea Enulle <3
Esikko1: oko sinulla säänöllinen kierto`?
minä en tiedä paljonko follin pitäisi tuolloin olla,mutta mielestäni ja ainakin minä joudun seurantaultran käymään yksityisellä kun sieltä otin nuo letrot ja kun lapsettomuustutkimuksiin on aika vasta lokakuussa,sitten lokakuussa vasta voi vaihtaa julkiselle,kallistahan se on mutta toisaalta jos tuo toivotun tuloksen niin sen arvoista ja ainakin minulle tämä nopeampi hoitoon pääsy toi niin ison mielenrauhan asiaan että sekin jo auttaa itsessään kun ei enää tartte stressata vaan asiat etenee.
Mennään aika samoissa siis,tai sinä aloitat ne varmaan ensi kiertoon sitten? ja minä kerkeen edeltä kokeilla :) sovitteko jo ultra aikaa? kauanko teillä olikaan yritystä takana?

Joo sovittiin millon käyn mutta ei aikaa vielä varattu. Yritystä takana vuosi. Ja kierto 40-70.. Ja joo maksan kyllä jos ei kunnalliseen pääse seurantaan mutta oishan se halvempi köydä seuranta ultrissa kunnallisella :)

Diabolicat tosiaan olen huoltanut kehoa kaikella tavoin mitä olen pystynyt, mutta varsinainen liikunta ei ole mahdollista :/ Mitä osteopaatti tekee? Hieroo? Vai?

Mami jep ei ole kivaa ollenkaan :/ Toki onneksi vasta näin lopussa tuli nämä kivut jotka estää liikkumisen kokonaan. Itelle tullut tasan 10 kiloa raskauden aikana.

Onnea kaikille vauvan saaneille :)

Oma tilanne on sieltä ja syvältä :/ söin yhden kierron letroja 1tbl kp3-7. Ultrassa nähtiin että minkäänlaista vastetta ei ollut tullut. Munikset nukkuu. Sovittiin ethän soittaa minulle ja katsotaan nostammeko letrot 2tbl vai kokeilemmeko clomeilla.
Gyne soitti ja kertoi että ennen kun pilsuja kokeillaan lisää pitäisi mun käydä kaikissa kokeissa mistä näkee hedelmällisyyden tason ja oviksen.
No niihin mulla ei varaa ole eikä me semmosia haluta. Olisimme vain halunneet kokeilla auttaako letrot tai clomit ennen kuin pistämme pillit pussiin.
Nyt sit olemme luomusti ja toivomme ihmettä. Jouluun asti olemme puhuneet näin jatkavan ja sitten mä hakeudun sterijonoon. Mun pää ei kestä jäädä vain ehkäisyttömälle linjalle pitemmäksi aikaa vaan tämä on päätettävä jotta pystyn siirtymään eteenpäin.
Yksityinen hoito on vain meille liian hintavaa eikä me meidän tuloilla saada mitään lainoja tai osamaksuja.

Kiitos kaikille onnitteluista! :) On tää ihmeellistä. Koko ajan ihan herkkiksenä ja ihmetellen tuijottaa tuota pientä. <3 On tietysti paljon opettelua tässä uudessa elämässä ja pieni huoli bilirubiiniarvojen vuoksi mutta muuten mennyt hyvin. <3

Pahoittelut että olen vähän pudonnut kärryiltä mutta antanette anteeksi.

Nennalle ja Enulle suuret onnittelut myös! :) :)

Murkku, mahtavia uutisia. Ihan huippua!

Ja Larissallako tilanne etenee suunnitellusti? Tsemppiä ja plussatuulia.

Vai oli PikkuMinski teilläkin samanlainen synnytysrumba. Olihan se sairaan rankkaa mutta palkinto, ah! <3

Iiiiso plussapuhallus teille naiset! Olette kaikki plussanne ansainneet. Voimia odotteluun. <3

Terkuin Maggie ja vajaan viikon ikäinen pikku hurmuri. <3

Onnea vauvan saaneille! :-)

Minni2: Minullakin oli kovia liitoskipuja molemmissa raskauksissa. Lähinnä sellaisia sukkapuikkotuntemuksia, jotka pysäytti äkisti menon. Tokan kanssa alkoivat tosi aikaisin. Äitipolin gyne suositteli silloin magnesiumia mammamultivitan lisäksi. Se auttoi jonkinverran. Toisilla on hyviä kokemuksia myös tukivöistä yms, mitä esim.fyssarit suosittelee.

Itsellä ovis tuloillaan testin mukaan. Mies kotiutumassa juurikin tänään työmatkalta, joten ajoitus ei voisi olla parempi :-)

Esikko: olisi todella paljon halvempaa,ja mieluummin sitä tosiaan siellä kävisi,jotenkin epäreilua että joutuu maksamaan vielä tästä lapsettomuudesta,puhumattakaan niistä jotka käy paljon kalliimmissa hoidoissa ja ei ole varmuutta tuottaako se tulosta,jokaiselle kun soisi sen pienen ihmeen.
Ollaan siis ihan samoissa,että molemmilla vuosi yritystä,tänään otin ekan letron,ei oo vielä kerennyt oireita tulemaan,jospa pysyykin poissa huimaukset sun muut.
WM: olen todella pahoillani,ihan tosi inhottavaa ettei saa apua tai siitä joutuu maksamaan maltaita,ei auta vaikka gynelle kertoisi että tämä on viimeinen asia mitä yritätte? Onko teillä lapsia ennestään? tsemppiä!!! ja pientä ihmettä toivon teillekin :)

No ei ollu ovis vielä menny, tänään kp 16 tuli ihan huikee ovisplussa :p
57e103cc9487e802b976c13b85dedcac

Murkku, kiitti <3 eilen tein 2 testiä ja ei ollu lähelläkään ees nippa nappa plussaa ja mietin jo et menikö ovis jo ja en saanu kiinni.

Helinä, joo koitetaan hyödyntää vaikka fiilis ei ihan kohdillaan oo kun ollaan kauheessa flunssassa ja mulla angiinakin. Mutta hyödyntämättä ei silti jätetä :D ja toivotaan että vihdoin ois meidän vuoro saada plussa :cool:

Oon niin happy silti tosta ovisplussasta :)

Takaisin