Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Diabolicat tosiaan olen huoltanut kehoa kaikella tavoin mitä olen pystynyt, mutta varsinainen liikunta ei ole mahdollista :/ Mitä osteopaatti tekee? Hieroo? Vai?

Me käydään lapsen kanssa täällä ja tässä lyhyesti myös osteopatiasta: http://www.lastenosteopatia.fi/osteopatia.php
http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=326

Esimerkiksi koirilla olen käyttänyt osteopatiaa jo 9 vuotta. Tällä hetkellä pysyvät fysioterapialla riittävän hyvässä kunnossa, ettei tarvitse lähteä n. 1,5 h ajomatkan päähän osteopaatille. Mutta esimerkiksi nykyään 13-vuotias koirani oli ennen ensimmäistä osteopaattikäyntiä niin jumissa, että sitä sai raahata hihna kireänä perässä. Välillä se hyppi ja juoksi ihan innoissaan agilityssa, välillä se kiersi esteet. Toisaalta oli tosi eloisa väkkärä (hyppäsi mm. terassin pöydältä n. 1,5 metrin korkeudelta maahan), mutta sitten kuitenkin hihnassa perässä raahattava kivi. Kävi hierojalla, mutta sillä ei koiraa saatu kuntoon. Koira oli myös lihava, eikä laihtunut vaikka kuinka nipistin sen ruoka-annoksia. Kun käytiin ekan kerran osteopaatilla, selvisi että sillä on mm. rintaranka, lapojen seutu ja lantio ihan jumissa, se ei pysty edes seisomaan tasan neljällä jalalla, jos käsin pidetään kehoa suorassa. Toinen takajalka ei mm. liikkunut normaalia liikerataa. Seuraava käsittely oli parin viikon päästä ja koira oli siihen mennessä laihtunut tarvittavan määrän, vaikka ruokaa tai liikuntamääriä ei muutettu. Koiran aineenvaihdunta oli myös niin tukossa, mutta sekin alkoi toimimaan ensimmäisen käsittelyn jälkeen. Koira on nyt 13-vuotias ja sitä edelleen luullaan jopa pennuksi. Tänä vuonna olen huomannut että ikä on alkanut näkymään liikkeissä, eikä se fyssarinkaan mielestä enää käy 6-vuotiaasta, mutta 8-vuotiaasta kuitenkin. ;) Kyseinen koira on toisaalta hyvin herkkä, mutta tämmöset kroppajumit osaa peittää tosi hyvin. Mä tiedän siitä, jos koiralla alkaa lipsumaan jalat parketilla tai hoppaa satunnaisesti takajalkaa, että on aika tilata fyssari. Usein mä tilaan fyssaria 10-vuotiaalle koiralle kun se näyttää jumit niin selkeästi, ja kuitenkin toinen koira onkin enemmän jumissa.

Käytiin eilen viimeksi osteopaatilla ja käynti oli taas hyvin mielenkiintoinen, tulee mulle tosi paljon uusia asioita. Me käytetään osteopatiaa nyt siksi, että saatais kehon toiminta tasapainoon ja säästöliekiltä pois. Mä en ole siis ravinnollisesti säästöliekillä, mutta muutoin koko kroppa käy vähän vajaalla ja siinä on kaikenlaista pientä kremppaa. Ja lapsi kun on allerginen ja suolioireinen niin pyritään myös hänen kehoaan tasapainottamaan ja toimimaan kunnolla.

Vyöhyketerapiaakin talvella kokeiltiin pari kertaa. Itsellä siitä tuli pää kipeäksi (siitä varotettiinkin että voi tulla), lapsella oli suoliston pisteet kaikkein kipeimmät ja hänellä tulikin kakka puolen tunnin sisällä käsittelystä.

Niin ja hienoa Ilpuri, että lääkitys on alkanut auttamaan. :)

Muokattu viimeksi:
Pikainen omanapa: soitin hoitsulle aamulla, ei ollut lääkäri tehnyt vielä mitään meidän asian eteen. Hoitsu lupasi muistuttaa lääkäriä meidän jutusta jahka työmaalle tänään kerkiää. Että ehkä se sieltä soittelee vielä tänään... Toivottavasti. :)

Muokattu viimeksi:
Tosi hienoa Muurahainen, että teillä asiat etenevät. Hyvä juttu, että mieskin lämpeni hoitoihin :-) Se on kuitenkin niin iso osa suhdetta tuo lapsijuttu!

On: Kumma homma, la sylkitestin mukaan ovulaatio kp9, eli itselleni aikaisin. Tänään taas tein, kuten jokapäivä teen kun harjoittelen vielä tulkintaa. No, siinä oli vielä selvempi ovismuutos. Onkohan se jäänyt päälle, vai tekee vaan tuloaan pitkään... Pääasia kuitenkin on, että että on tullut vietettyä aikuisten laatuaikaa ja vieläpä oikealla hetkellä! ;-)

Jennie, hyvä jos ja kun olet menossa positiivisin mielin eteenpäin :Heartred

Ilpuri, kp1:set on sieltä jostain syvältä! Hyvä että sinulla on kuitenkin jotain kivaa odottavissa, se piristää!

Elisenda, tervetuloa tänne ihanien naisten joukkoon! Olen Larissan kanssa samaa mieltä että jos ja kun hoitoihin hakeudutte niin sanotte vain että vuosi on yritystä takana! Pieni valkoinen valhe nopeuttaa asioita. Mutta toivotaan että kun pääsette kunnolla vauhtiin niin saatte luomu plussan!

Meritähti, kohta alkaa tapahtumaan, jännää!!

Murkku, joko puhelin on soinut? Ihana positiivisuus sinusta kyllä huokuu. Jatka samaa rataa ja tartuta se meihinkin!

Helinäkeiju, kiitos kysymästä, täällä tätiä odotellaan. Tänään kp 29/28 (-30) ja 3h pidätyksellä puhdas nega. En edes pettynyt kun tiesin tuloksen mutta pitipähän vaan testi tehdä :rolleyes: Nyt alan kallistua enemmän ja enemmän siihen että oli ovuloimaton kierto! Tulis jo se kp1 niin sais varata johonkin gynelle ajan. Ihan vaan tarkastukseen... :wink

Alkaa positiivisuus hiipua. Ei ole lääkäristä kuulunut mitään. Yritin jopa soittaa hänen omaan työpuhelimeensa, eikä vastaa... Huoh.. Ei auta kuin odotella...

Murkku, ottaa kyllä päähän kun ei kuulu soittoa lääkäriltä :( Odottavan aika on pitkä! Kaippa sillä lääkärillä on niin paljon hommia ettei ehdi soitella niinkun on luvattu.. :/

Pipanat, kiitos tervetulotoivotuksesta! :) Varasin jo tiputteluvuodon takia ajan gynelle, mutta sain ajan vasta kuukauden päähän :O Hitsi kun on rahat niin tiukilla ettei oo yksityiselle mitään asiaa.. Sanoin sille ajanvaraajalle vaan ihan muitta mutkitta että ollaan vuosi yritetty :D

Odottavan aika on kyllä pitkä. Toivottavasti lääkäri soittaa pian eikä jonoa ole ehtinyt ilmestymään mitenkään mahdottomasti tähän eteen. :)

Meilläkin oli joskus lapsen allergialääkärin soittoaika (lääkäri soittaa) laitettu lääkärin lomalle. Eikä sitä oltu siirretty sijaiselle. Siinähän sitten odotat puhelua jota ei koskaan tule. Kun vihdoin sain lääkärin kiinni, ei lääkärintodistus tullut kotiin, viikkojen jälkeen kävin luukulta hakemassa kopion. Onneksi päiväkodissa olivat joustavia ja lapsi sai erikoisruokaa vaikka lääkärintodistus oli katkolla.

Diabolicat, no jopas teillä kävi ikävästi! :( onneksi tarhassa joustettiin...

Eiköhän se mun lääkäri tällä viikolla soittele, jos ei niin perjantaina ajan paikan päälle tervehtimään häntä. :) olen tässä vuosien saatossa oppinut hyvin jo pitämään puoleni näissä asioissa. :)

Ps. Paleltanut koko päivän, peiton alla on mukavan lämmintä. Edes toi aurinko tuolla ulkona ei lämmitä... Syksy tulee, illalla sytytän kynttilät! :)

Elisenda: tervetuloa mukaan,ja toivottavasti pian pääset pois täältä myöskin,eli toivotaan että luomuplussa pärähtää kun mies on saanut parantua rauhassa ja pääsette toimiin,tai sitten jos ei niin hoitoihin vaan jonottamaan ja sitä kautta plussaamaan.
Murkku: odottavan aika on pitkä,toivotaan että vielä tämä kaikki odotus palkitaan :)
Pipanat: tsemppiä,toivotaan vielä ihmettä,mutta jos ei niin sitten mielenrauhan vuoksi käy siellä gynellä katsoon mikä tilanne. Tiedän niin ton tunteen,jos nyt kuitenkin teen testin. Meikä aina odottaa että siellä olis ne leffaviivat ja kun ei, niin sitten kääntelee ja vääntelee testiä joka valossa,näkyykö mitään,suurennuslasillakin tihrustanut mut ei oo koskaan auttanut:laughing001

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :Heartred omaa oloa helpottaa kummasti, kun saa jakaa huolensa. Ja mukavaa saada näkemyksiä kanssakamppailijoilta!

diabolicat, kun kerroit tuosta osteopatiasta.. niin mitä siellä käytännössä tehdään? Ja montako kertaa siellä pitää käydä että alkaa tuottaa tulosta? Mulla on ollut vuosikausia suolisto-ongelmia (johtuu kyllä siitä että syön esim. maitotuotteita, jotka mulle ei käy..) sekä pahimpana ongelmana huono ryhti, joka aiheuttaa yläselkäkipuja, niskakipuja, hartiakipuja ja millon mitäkin jumitusta. Oon käynyt vyöhyketerapiassa, kalevalaisella jäsenkorjaajalla, kiropraktikolla, akupunktiossa ja vaikka missä, mutta mistään ei oikeen oo ollut apua. jumppaan kyllä säännöllisesti, mutta sekään ei oo tuota pahinta niska-aluetta auttanut. Niin sitä mietin, saisko siellä osteopaatilla tuota ryhtiä jotenkin autettua..

Elisenda, tervetuloa myös minun puolesta! Toivottavasti visiittisi on lyhyt, komppaan muita noissa neuvoissa, ja erityisesti just se ettei kannata turhan tarkasti kertoa polilla yritysvuoden yksityiskohdista :) Mun mies kans oli ihan kun sunkin, et no kai sitä paksuksi tulee kun alkaa vaan hommiin ja kyllä se on päivitellytkin sitä muutaman kerran et ei ois uskonut. Toivottavasti sun mies on pian tolpillaan tosi toimissa! :grin

Meritähti, jez teilläkin asia etenee pian!! :nailbiting:

diabolicat, thanks :rolleyes:

Ms.Lemon, onpa erikoista että on noin, mutta hyvä että ootte hyödyntäneet!

Murkku, no jo on ärsyttävää kidutusta! :eek: Mut ihana tunnelmointia siellä!

Mun auto oli tänään korjaamolla kun siitä on kuulunut ihan hirvee ääni, ja eipä tullut kuntoon. voi vitsi et ärsyttää. Mun mies menee sitä huomenna näytää uudestaan mut en tiiä. Pitäs sillä perjantaina uskaltaa lähteä ajaa 40 km junalle. Ärsyttää kun ei oo rahaa mihinkään ylimääräseen :mad:

Ai niin, eilen täytin yhtä virasto lappua netissä ja siinä piti laittaa erikseen taloudessa asuvien aikuisten ja lasten määrä. Laitoin luonnollisestikin aikuisten kohtaan ja lapsimäärän jätin tyhjäksi, no eikö se jotain herjannut että " et ole täyttänyt kaikkia kohtia" No siihen tietenkin piti tulla se "0" niin sain kauheen kohtauksen. Eikö se perhana nyt ole v***u selvä että ei ole lapsia jos se on tyhjä, että onko sitä helvetti pakko korostaa???? Mies oli hiukan huvittunut mutta rauhoitteli hienosti mua :grin

Ilpuri ilon päivänä kp1/29, yk31

Elisenda, minulle on myös osteopatia tuttu juttu! Siellä maataan selällään (yleensä) hoitopöydällä vaatteet päällä ja osteopaatti "painelee" sormilla ympäri kehoa. Ei voi oikeastaan sanoa että painelee, paremminkin että koskettaa jotain kohtaa. Jos hän tuntee jännityksiä niin jää siihen kohtaan pitämään sormea joksikin aikaa. Missään vaiheessa ei tunnu kipua, kroppa alkaa rentoutumaan ja tuntuu että maailma katoaa ympäriltä (jos pystyy rentoutumaan kunnolla). Minulla hoidolla on alunperin parannettu kiertynyttä munasarjaa jonka "alta" on paljastunut että vetävät maksan kanssa toisia puoleensa yms koska vaiva on ollut minulla vuosia ja vuosia. Koskaan se ei ole mitenkään missään tuntunut eikä näkynyt ennenkuin osteopaatilla. Kävin 3 kertaa ja tulin raskaaksi (km). Sen jälkeen en ole sinne uudelleen jostain syystä saanut mentyä. Apu löytyi myös narskutukseen joka loppui. Osteopatialla voidaan hoitaa esim mikreeniä ja juurikin suolistovaivoja ja melkein mitä vain :grin Vaivasta riippuen riippuu montako kertaa pitää käydä. Joskus auttaa yksi kerta joskus tarvitsee useita kertoja. Suosittelen todellakin kokeilemaan!!

Osteopatiassa vapautetaan kropan sisällä olevien kalvojen jännityksiä yms. En osaa tarkkaa tieteistä selitystä antaa kun en ole kouluja käynyt, jutellut vain aina vastaanotolla. Mutta hoitaa kehoa syvemmältä kuin esim vyöhyketerapia. Osteopatiallla voi sada apu myös esim ADHD tapauksissa ja jos jokin raaja on pidempi kuin toinen tai pää ei käänny kunnolla tai nukkumis vaikeuksiin tai tai tai.. Mies kummastelinkin jo että jos meiltä löytyy jokin vaiva niin varaan ajan osteopaatille enkä lääkärille :D

Muokattu viimeksi:
Elisenda samaa mieltä muiden kanssa ei kannata seksitaukoja ilmoitella lääkärissä :) nimittäin meillä tuli vuosi täyteen siis tässä kuussa ja kävin yksityisellä gynellä kun kunnallisella sain ajan vasta ens kuun loppuun... Ja nyt tänään tuli postissa miehen siemenneste nöytepurkki ja mulle verikokeeseen ohjeet:) ja poliaika mutta se on vasta marraskuun lopussa! Aika pitkät jonot siis vissiin :/

Pahoittelut Ilpurin alkaneista menkoista! :(

Sekä tervetuloa mukaan munkin puolesta Elisenda!

Mä jatkan mun pikku foorumitaukoa taas, jos saisi tätä yrittämistä pois mielestä. Palailen sitten, kun uusi kierto alkaa tai ei ala. Toivotan kaikille oikein mukavaa alkusyksyä ja tuokoon se mukanaan meille plussatuulia tänne ryhmään! :Heartred

Nyt alkoi kiinnostaa tosissaan tuo osteopatia! Taidampa varata ajan :)

Esikko, saitteko siis poliajan ja purkit yksityiseltä vai kunnalliselta?

Mä luulen että ens kuun lopulla toi mun mies alkaa olla jo "kisakunnossa" taas, joten käyn siellä gynellä sitten kuukauden päästä ja katon mitä se nyt sanoo.. Asun pääkaupunkiseudulla, ja jotenkin veikkaan että täällä noita jonoja piisaa kunnallisessa.

Ekaa kertaa eläissäni tässä kierrossa tikutin ovista, halusin nähdä osuuko mun arvaus oviksen ajankohdasta siis oikeaan. No eilen kp 12 alkoi haaleaa viivaa näkyä, tein vissiin pari kolme testiä eilen, tänään tuli aamulla plussa, ja iltapäivällä oikeelta puolelta jomotti. Nyt illalla testasin, niin oli haalistunu viiva jo. Mut sitä ihmettelen oliko se tän päivän jomotus kuitenkaa munasolun irtoaminen, koska eikös sen pitäs irrota vasta joskus 1,5 päivän päästä lh-huipusta?? Mut en tiiä onko sillä väliä edes, koska jos tallettelee useina päivinä oviksen aikaan niin kai se tärppää kuitenkin jos niikseen. (Mun kierto siis 25-27päivää)

Elisenda, se jomotus voi myös johtua siitä kun munasarjassa on ahdasta. Mulla ainakin ovisplussa päivänä tuntuu jo jomotusta munasarjoissa ja seuraavana päivänä tulee sellainen hetken tunne (kesto n.1h), joka on vielä vahvempi kuin ovisplussa päivänä.

Elisenda, tuli mieleen että miehesi on varmaankin joutunut käyttämään aika paljon kipulääkkeitä yms jos on isossa leikkauksessa ollut. Kipulääkkeet saattavat vaikuttaa siemennesteen laatuun, mutta toivottavasti miehelläsi on superyksilöitä joita lääkkeet eivät nujerra :happy:

Elisenda, meinasin sanoa samaa kuin PiPaNaT, että valitettavan usein sairastelut ja lääkkeiden käyttö vaikuttaa siemennesteenlaatuun. Oliko 3-4kk se aika kun siemenneste uudistuu?

Mekin asutaan pääkaupunkiseudulla, meille suositeltiin, että yksityiseltä gyneltä hakee lähetteen lapsettomuushoitoihin.
Kävin gynel, ultrattiin ja juteltiin, makso kait 160€ ja sain lähetteen menemään.
Eka aika naistenklinikalle saatiin jo kuukauden päähän! Ja hyvää tahtia keväällä asiat eteni. Nyt kesä on jumittanu vähä ja ku miestä tutkittu, niin kestänyt.

Mutta elisenda, jos mahista irrottaa rahaa yksityiseen gyneen, niin kannattaa lähete sitä kautta hakea :) julkisella puolella se on ihan turha käynti ja sitä joutuu odottamaan pitkään.

Meillä kesti aikanaan 6 kuukautta saada eka aika naistenklinikalle terveyskeskuksesta. Ja kun se annettu aika ei työn puolesta käynyt, niin sitten se oli 9 kuukautta siitä, kun lähete lähti terveyskeskuksesta. Että ei mtn kiirettä.
Onneksi päästiin sitten IVF-hommiin ostopalveluna Väestöliittoon. Naistenklinikalla oli ihan mahdoton meininki, joka kerta eri lääkäri ja eri syitä lapsettomuuden perusteeksi (mm. epäilty anoreksiatausta (täh?!)

Takaisin