Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Pipanat, huomenna soitan kyllä uudestaan sinne, jos ei tänään vielä soita mulle. :)
Voimia sulle sinne ihan mahottomasti lähettelen. Tiedän niin ton tunteen. Viime alkuviikko meni mullakin taas itkiessä. Onneksi mies lohdutti ja tuki hyvin. Voi olla että se että näki mut niin rikki tän lapsettomuuden suhteen, että sekin vaikutti sen mielipiteen muutoksen. Hellit ja hemmottelet nyt itseäsi kunnolla ja muista levätä. Liikaa ei saa iteltään vaatia. Noi sun ovistestitulokset kyl hieman hämmentää, voi kumpa siihen r-testiinkin se plussa pian piirtyisi! <3 aika pitkä lutis sulla on, kun nyt on jo dpo18... Onko aiemminkin ollut?

Kiitos muurahainen! Ihana mies sinulla!

Minulla on ollut aina tosi säännöllinen kierto, 28pv ja ovis aina kp12 (harvoin ollut myös kp13). Paitsi nyt viimeiset 3kiertoa on ollut vaihtelua, yksi 26pv kierto, yksi 30pv kierto ja nyt tässä kierrossa ovis oli jo kp10. Siksi nyt tuntuukin/pelkäänkin että kropassa tapahtuu nyt sellaisia muutoksia ettei raskaus ole mahdollista! Äsken tein taas mielenkiinnosta ovistestin, samanlainen "melkein plussa" viiva on nyt ollut siis 8 päivää!! :wtf Osaako joku viisaampi kertoa mistä se voisi johtua? Ei taida ainakaan raskautumista edistää... :sad001 Eikai tässä jotain vaihdevuosia voi olla vielä tulossa... (37v). Taidan kyllä tilata ajan ihan normi gynelle (saattaahan hänellä olla erikoismielenkiintona lapsettomuus :shy: ) joka katsois,vähän tilannetta että mitä on tapahtumassa!

Heips vaan kaikille.. :) oltiin loppuviikko reissussa niin ei ehtinyt täällä käydä. Hurja määrä viestejä tullut. Äkkiä silmäilin ne läpi..

Onnea nenna ja maggie! <3

Rivelle onnea plussasta! :)

On: perjantaina otin viimeisen terolutin ja eilen alkoi vuoto, jes. :) pääsen vihdoinkin ekaan clomi kiertoon. Eli kp 5 nappaan ekan clomin. :)

Pätkis kp 2

Pipanat: kannattaa ehkä tosiaan käydä gynellä,itselläni se ainakin helpotti oloa kun tsekattiin tilannetta. Toivon todella tsemppiä nuihin oloihin,tiedän niin myöskin tuon aaltoilevatn tunteen,aina tipahtaa sieltä harjalta ja pikkuhiljaa hiippailee taas toiveinensa takaisin ylös,kunnens tulee uusi pohja.. Jospa tuo ovistesti toisi pian raskaustestiinkin plussan.

On.Täällä kolmas päivä kun letrozolit nappailtu,ei onneksi muita oireita kun yöllä hetken hikoiluttaa. Miehen lopulliset simppatulokset tuli,tulos kaikissa muissa normaali,mutta liikkuuvuus alentunut,tulos hedelmöityskyky lievästi alentunut. (suositeltiin harkitsemaan inseminaatiota luki vielä) no en jaksa siitä nyt yhtään stressaantua kun sairaalan johtava naistentautien lääkärikin oli tuloksista sanonut ettei kannata huolestua kun neuvolalta kyselin ja yksityinen gyne myös,joten keskityn nyt vain tähän letrokiertooni ja kerrankin tähän olooni ettei tämä asia pyöri kokoajan mielessä vaan on ihan rauhallinen olo. Joten nautin nyt siitä,kun tiedät ettei tämä mielenhäiriö kuitenkaan kauaa kestä :grin
Plussatuulia naiset!!!!

Pätkis, voi kun heti clomit tepsisivät :)

Helinäkeiju, harmi et tulokset oli noin mut lääkäri ok varmaan ihan oikeassa. Tärkeintä on just tuo et sä oot rauhallisilla fiiliksillä :)

Toivottavasti murkku lääkäri tänään soitti, niin saatte hommat etenemään.

Tsemppiä Pätkikselle Clomikiertoon ja helinäkeijulle tsemppiä letrojen kanssa. Toivotaan että molemmilla tärppää :happy:

Täällä pitää vielä odotella että päästään jatkamaan yritystä km jälkeen. Fiilis alkaa olla jo suht. Normaali vaikka välillä tunteet nousevatkin pintaan.

Ilpuri, ihana kuulla siusta pitkästä aikaa ja kera hyvien uutisten; paino on lähtenyt oikeaan suuntaan sopivalla tahdilla ja kilpparit on hyvät, ja mitä vielä haamutestitkin! Eikun suurensuuret plussapuhurit jotta haamut vahvistuvat! :)

Pipanat❤ toivottavasti olisi vain myöhäinen kiinnittyminen kyseessä ja siks kierto venyy ilman selkeää plussaa, täällä ainakin ollaan peukut pystyssä sen puolesta! :)

Kiitos kaikille onnitteluista, on tää vaan niin ihmeellistä! Vuosi sitten odotin kuin kuuta nousevaa ett lapsettomuuspolin aika tipahtaisi pian postilaatikkoon, ja nyt odotan huomista ekaa neuvolaa poitsun kanssa :) oon ihan sekaisin tuosta pienestä ihmeestä❤

Täälläkin murkun uutisia ootetaan!

Jennie, toivottavasti pääsette pian taas tosi toimiin :)

Enpä olis uskonut kun niin lupaavalta tuntui mutta äsken kun kävin vessassa niin kirkkaan punaista limaa tuli. Että näin. Hassua kun olin ekaa kertaa ihan oikeasti orientoitunut et olis tärpännyt. Mut mun diagnoosi on kuitenkin et koska haamuja tuli niin oli kemiallinen tai hyvin varhainen keskenmeno, koska niiden menkkojen Ois ihan oikeesti pitänyt alkaa perjantaina.

Jennie, ei soittanut lääkäri tänäänkään. Huomen aamulla soittelen uudestaan sinne ja kyselen tilannetta. Voihan se olla että lääkäri on niin kiireinen, niin näkee ne hoitsut mitä lääkäri on meinannut ja joko on lähetteen laittanut menemään. :) toivottavasti huomenna ollaan viisaampia. :)
Tsemppiä sinne, itse psyykkasin itseäni keskenmenojen jälkeen sillä, että ainakin mulla oli mahdollisuus tulla raskaaksi. :) Vaikka kyllähän se sattui ja paljon, kun oli niin kauan pientä toivonut...

Ilpuri, voih ja plääh. Tyhmät menkat! :( mut ainakin jotain yritti tapahtua, ei muuta kuin uutta putkeen vaan :)

Muurahainen kp 16/31, dpo 1, tjot-kierto 31

Ilpuri: voi itkun täti,ois pysynyt nyt poissa,noh samallalailla minäkin ajattelisin kuin muurahainen,että ainakin edes yritti tapahtua jotain,jos se edes yhtään lohduttais. Voimia!!!
Nenna: Ihana kuulla,että siellä ollaan ihan pienen lumoissa,on elämä niin ihmeellistä,miten vuodessa voi asiat muuttua niin paljon <3
muurahaiselle: ihanaa huomenta,jospa tänään asiat lähtevät etenemään ;)
Pipanat: mitens siellä tilanne? toivotaan että kääntyy plussaksi raskaustestiin!!

onko kellään kokemusta,voiko letrot aiheuttaa limakalvojen kuivumista tmv. ja kannattaako juoda greippimehua? huomasin että viimeviikolla kasvoissa oli näppyjä tosi paljon tullut ja nyt kun aloitin letrot niin naama tasottui ja näpyt on poissa,tosi hyvä juttu muuten mutta mietin että aiheuttaakohan kuivumista limiksellekin,epäilen letroja syylliseksi hyvään ihoon :D

Helinäkeiju, letrojen ei pitäis kuivattaa limistä ainakaan niin paljoa kuin clomit, mut ei siitä varmaan haittaakaan ole jos greippimehua lisäksi vähän otat. :)

Oikein ihanaa päivää Helinökeijullekkin ja kaikille muillekkin!
Tuntuu et on nyt niin positiivinen draivi päällä mulla että... :) kohta taas rytinällä tullaan alas korkealta ja kovaa :D siihen asti nautin tästä hyvänolon tunteesta! :)

Ihania vauvanhuuruisia kuulumisia nennalla <3

Joo, kyllä mulla on kans silleen ihan ok fiilis kun kerta jotain on yrittänyt tapahtua ja mun mieskin heti sanoi siitä. Sanoin sille että sepä on se syy miksi en huutoitkenyt :D
Helpompi ajatella yhtä kiertoa kerrallaan mut pari kertaa eilen illalla kun olin hetken yksin niin välähti päähän meidän yritysaika ja sen aikana tulleet tilanteet ja tuntemukset niin meinas iskeä kohtaus mut sain pidettyä itteni kasassa. Eipä jaksais oottaa enää mut ei se muukaan auta.
Oon lähdössä pe Helsinkiin koulutukseen mun työntekijän kanssa ja siihen kuuluu hieno illallinen viineineen niin eipä nyt tarvii selitellä mitään, eli tällänen hopeareunuskin löytyi :D

Murkku, helpompi aina mennä eteenpäin positiivisesti :)

Hienoa tiistaita!

Ilpuri kp1/n.29 yk31

Ilpuri, typerä täti kun taas eksyi sinne :( mutta tosiaan, kyllä niin moneen testiin haamulaisen sait ett pakkohan siellä oli ainakin hipasu olla ollut! Jospa siis uusi kierto ois tein, kun nyt on harjoteltu kiinnittymistäkin❤

Murkku, ihana tuo siun positiivisuutes, pakkohan sen on hyviä uutisia tietää! :)

Heippa kaikki!

Olen vuoden lukenut tätä foorumia, ja etenkin tätä ketjua. Nyt vasta liityin itse foorumille. Tuli sellainen tunne, että täytyy päästä viimein purkautumaan tästä vauvakuumeesta ja yrittämisestä!

Eli meidän tarina on sellainen, että ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 7 vuotta. Minä olen 28v ja mies 31v. Olen aina halunnut lapsia ja suurperheen äidiksi. Mies jarrutteli alkuun lapsiasiaa, kunnes sovittiin että aloitetaan yritys syksyllä 2015. Miehellä oli sellainen käsitys, että raskaaksi tullaan noin vaan kun jätetään ehkäisy pois.. Noh, ei ole vauvaa kuulunut. Osa kuukausista on mennyt niin ettei olla hyödynnetty/pystytty hyödyntämään tärppipäiviä. Lisäksi mies on ollut nyt koko kesän kipeänä, joten seksiä on ollut 2 kertaa kesän aikana. Nyt mieheni on käynyt leikkauksessa, ja kunhan toipuu niin jatketaan. Missään hedelmällisyystesteissä ei olla vielä käyty, mutta on alkanut hiipiä mieleen ajatus että onkohan kaikki kunnossa.. Minkäänlaista haamua edes en ole raskaustesteihin koskaan saanut. Mun kiertoni on säännöllinen 25-27 päivää ja tunnistan oviksen. Tässä kierrossa olen tikuttanut ovista ihan sen takia, jos luulenkin sen tapahtuvan eri aikaan kun oikeasti tapahtuu.

Nyt musta on alkanut tuntua, että suurperhettä meillä ei koskaan tule olemaan. Hyvä jos yksi edes saataisiin.

Mun on vaikea jutella tästä asiasta kavereille, koska ne, keillä on lapsia, kyselee että mikäs on kun ei meille vauvaa kuulu, ja ne, kenellä ei ole lapsia, ei haluakkaan lapsia, eikä ymmärrä mun tuskaa kun en ole tullut raskaaksi. Koitan ajatella, että se vauva tulee kun on tullakseen. Mutta helppoa se ei ole..

Miehen kanssa en ole nyt keskustellut koko asiasta, kun sillä on toipuminen vielä kesken. Ajattelin itse, että muutama kuukausi vielä yritetään, ja jos ei mitään tapahdu niin mennään testeihin.

Pikaisia plussia toivon kaikille, ja voimia pettymyksiin! Ja onnea heille, jotka ovat vaikeuksista huolimatta raskautuneet tai saaneet jo vauvan :Heartred

Hei Elisenda! Yleensä ohjenuora on että jos on vuosi yritystä taustalla ilman luomuplussaa niin sitten voi hakeutua tutkimuksiin. Ymmärrän täysin siun tuntemukset..sitä jotenkin ajatteli että kyllähän sitä raskaaksi tässä tullaan jossain vaiheessa mutta kun tuli se kaksi vuotta yritystä täyteen ilman plussan plussaa(ja siinä välissä pari inseminaatiota jo) niin päädyttiin sitten hakeutumaan koeputkihedelmöitykseen. Jälkikäteen harmittaa ainoastaan se että ei tullut jo aiemmin mentyä hoitoihin kun meille selvisi että hommaa on hankaloittanut siemennesteen laatu. Toivottavasti teillä tärppää luomuna tai sitten lievemmillä hoidoilla jo mikäli sinne saakka mennään :) Meillä oli se ensimmäinen ICSI elokuun alussa, ja n. viikko sitten tein ekan plussatestin pariin vuoteen :Heartred Tsemppiä!!

Ilpuri, eikä! :( Pahoittelut menkoista :( Mutta miekin uskon, että joku kiinnittymisyritys oli, kun oli haamulaista testissä ja menkat myöhässä.

Elisenda, tervetuloa mukaan ja toivotaan pikaista plussaa! Jos/kun hakeudutte hoitoihin niin ei kannata mitään mainita tuosta, että teillä on mennyt koko kesä ilman aktiivista yritystä. Monissa paikoissa julkisella vaaditaan vuosi/12 kiertoa aktiivista yritystä ilman plussaa ennen kuin aletaan tutkimaan. Ja se on kyllä totta, että ei sitä osaa omalle kohdalle kuvitella että plussaa ei tulekaan muutaman kuukauden sisällä vaan saattaa mennää kuukausia tai jopa vuosia. :/ meillä on nyt vähän päälle 2 vuotta yritystä ja tutkimuksiin lähdin itse jo puolen vuoden jälkeen, kun oli ylimääräisiä vuotoja. Syyksi löytyi endometrioosi. Miehessä ei onneksi ole vikaa :) Nyt ollaan kokeiltu useammat hoitokeinot ja viimeisimpänä koeputkihedelmöitys eli IVF kesäkuussa. Parin viikon sisällä päästään alkion siirtoon :)

Larissa kp 9

Kiitos tsempeistä Rive ja Larissa! Varmasti ihana tunne Rive, kun plussa viimein tuli :Heartred Ja toivottavasti Larissa viimeinkin saisitte vauvan :Heartred

Itse haluaisin oikeastaan jo käydä tutkimuksissa, mutta ei tässä ole ehtinyt loppujen lopuksi olla edes kovin montaa kiertoa että olisi ollut mahdollista edes raskautua. Just sairauksista yms johtuen. Mulla on nyt vajaa puolisen vuotta tullut tiputtelua hiukan ennen menkkoja, noin puoltoista vuotta sitten tuli kirkasta verta ihan kesken kierron, sillon tutkittiin mutta mitään ei gyne löytänyt. En tosin tiedä edes mitä se etsi.. vissiin kystia. Voisinhan mä käydä tietenkin ton tiputtelun takia uudelleen. Oon lukenut endosta ja pcosta, tietenkin heti aattelin että mullahan on noi molemmat :dead: mut muita epäilyttäviä oireita ei oo kun toi lievä tiputtelu..

Murkku, ihanaa et teillä mieskin lämpes hoidoille En malta odottaa miten teillä homma jatkuu! Ja mikä parasta jos sielläpäin ei oo jonoja ni saattaa aikamoista vauhtia homma alkaa etenemään ;)

Ilpuri, kyllä jotai haamuja näkyi kuvissa eli sehän on nyt hyvä homma! Jotain yritti tapahtua, nyt vaan uutta yritystä; tiedä vaikka tää kierto nyt tois sen pysyvän plussan! ☺️

Elisenda, tervetuloo mukaan!
Kannattaa varmaan nyt "aktiivisesti" yrittää kierto pari ja sit ottaa yhteyttä lääkäriin, jos ei mitään tapahdu.
Vuosihan ei hirveen pitkä aika kuitenkaan ole, ainakaan jos teillä ei koko kesän aikana oo yritystä ollut.
Voithan käyä vaikka ihan perus gynekäynnillä näin alkajaisiksi?

On: täällä enää reilu viikko naistenklinikan käyntiin! Hui. Jotenki koko kesän on unohtanu koko vauva homman.
Katotaan mitä nyt syksyn tullen alkaa tapahtumaan :) jänskättää jo!
Ens kuussa meilläkin tulee 2vuotta tjottailua/yritystä. Rankkaa.

Elisenda, ton tiputtelun takia voisit kyllä päästä tutkimuksiin jo aiemmin (niin kuin minä). Mulla on pahimmillaan viikon verran tiputtelua kunnes menkat alkaa :/ yli vuoden ehdittiin asiaa tutkia ja oltiin jo hoidoissa kun vihdoin löytyi endo. Mitä tutkimuksia se gyne sulle teki? Otettiinko labroja tai ultrattiinko vai oliko vaan sisätutkimus?

Meritähti, jes sielläkin asia etenee! :)

Meritähti, kiitos! Niin aattelin et muutama kierto kokeiltas ihan tosissaan, jos tärppäis. Kunhan toi mies tosta toipuu.. Tää kierto menee metsään, mut jospa jo ens kierrossa päästäis yrittään! Ja jännittäviä aikoja elelet, kyllä se siitä :happy:

Larissa, katoin ihan tuolta omakannasta mitä mulle tehtiin. Näköjään vaan papa! Kyllä se muistaakseni paineli kans mahaa, että kai se joku perus gynetutkimus oli. Näymmä papaluokka oli ollut 1, mutta reaktiivinen muutos Inflammaatio endocx (????) ja muuta mainittavaa Sytolyysi :bored: Sit oli että hormonivaikutus vastaa ikää ja esitietoja. Sillonku soitin sinne ja kysyin tuloksista, niin sanoi vaan että ei löytyny mitää hälyyttävää. Mutta tosta sytolyysistä tuli mieleen, että pääseeköhän ne simppaparat ees eteenpäin jos on liian hapanta :shifty: mut sit kutinaan jota mulla aika-ajoin ilmenee, auttaa kuitenkin lactal balans.. Vaan löytyikö sulla se endo tähystyksessä vai miten? Onko sulla muuta oireita tiputtelun lisäksi?

Takaisin