Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Alina: onnea,ihanaa saada jokunen plussa edes tänne!!!!
Murkku:jospa lääkärillä on hyviä uutisia vklopun kunniaksi huomenna ja asiat lähtee nopeasti etenemää.
Pätkis: letrot nyt on eri lääke mut mulla tuli niistä kuumia aaltoja yöllä,joka yö yhden kerran hikoilutti kunnolla ja nyt kun lopetin eilen vimpan niin alkoi järkky väsymys jonka töissäkin huomasivat,liekkö niistä johtuvaa. Jospa selviät ilmat oireita ja plussarikasta clomikiertoa :)

Törkeästi omanapailen ja kopsaan mitä laitoin äsken tonne ivf-ketjuun:

Ultrassa käyty polilla :) limis oli kuulemma "upean kolmikerroksinen" mutta johtofollikkeli vielä pieni (14mm). Kasvatellaan sitä tänään ja huomenna Bemfola-pistoksilla (?), lauantaina laitetaan pregnyl-irroituspiikki ja keskiviikkona alkion siirto (jos kaikki menee putkeen) :) eipä tartte enää ovista testailla ;) ja asia etenee :)

Alina, oi onnea :Heartred

muurahainen, jes! Toivottavasti tulee se soitto niin ei tarvi lähetä ajelemaan :)

Larissa, hyvä että limis oli upea :D Toivottavasti kaikki menee nappiin! Mukavaa että asia etenee :)

ON: Eilen mäkätin miehelleni taas lapsettomuudesta, ja onnistuin hänen mielestään vaan syyllistämään häntä :sorry: mikä ei tietysti ollut tarkoitukseni.. Kyselin olisko hän valmis syömään jotain vitamiineja tms jotka vois simppoja parantaa, niin aikoi harkita asiaa. Ja aikoi kyllä suostua tutkimuksiin jos ei vauvaa kuulu, mutta en kylläkään tiedä millä aikataululla..
Ja mä näin viime yönä unta, että olin gynellä ja se sanoi, että ei olla saatu lasta, koska mun kohtu on täynnä pieniä pehmoleluja :hilarious: Aattelin vaan että onneks ei sen vakavampaa :rolleyes: Mä en millään jaksais oottaa sitä loppukuun gynekäyntiä, haluaisin vaan heti tietää että onko mussa jotain "mätää"! Ja toisaalta kun eipä se gynekään muuta tietysti tee kun ottaa papan ja ehkä ultraa.. mut jospa se suostuis laittaan verikokeisiin edes. Ja ihme alavatsanippailut jatkuu vaikka ovis oli jo..

Kiitos tsempeistä!

Meritähti90
Mies on XY kromosomeiltaan ja minun mieheni jo alkutekijöissä XXY...
Leikkaukseenhan tuo joutuu jolla saadaan enemmän näytettä otettua kun piikillä.
Mietitty ns "toistaiseksi keinolla millä hyvänsä" menetelmää mutta adoptio kuullostaa klöntiltä omassa suussa vaikka ei mahdoton vaihtoehto ole. Asennoiduttu jo lahjasiittiöihin jos niitä omia ei ollenkaan ole..
Ei muuten mutta kun en tiedä kestääkö malttamattoman naisen mieli adoptiojonotuksia.

Niksu, toivottavasti siittiöitä kuitenkin löytyy. Lahjasiittiöt ei myöskään ole huono vaihtoehto tarpeen vaatiessa. Itse en myöskään ehkä pystyisi lähtemään adoptioon... Tsemppiä sinne!

Elisenda, anna miehesi kypsytellä ajatusta apukeinoista (vitamiinit, tutkimukset yms). Miehet lämpenee hitaasti näille asioille (nimimerkillä kokemusta on ;D ). Hihi nauratti toi sun uni :D Toivotaan että tämä kuukausi menisi nopsaa ja se sun gyneaika koittaisi.

Pätkis, tsemppiä clomikiertoon ja olkoon tämä kierto se joka plussan tuo! :)

Murkku, sun huomisia kuulumisia ootellessa :)

Elisenda: miehet on tosi hitaita syttymään näihin..Meillä kanssa tosi herkästi tuli se "miksi syyllistät"-asenne kun koitin puhua hoidoista. Pikkuhiljaa sitten mieli muuttuu mutta ärsytti odotella sitä hetkeä.. Pitkää pinnaa sinne, kyllä se mieli muuttuu vielä kunhan saa maksella vähän :)

Alina: paljon onnea!! :dummy1:

Niksu: kovasti tsemppiä haastavaan tilanteeseen :Heartred

Täällä alko eilen verinen vuoto ja jatkuu yhä.. Rv 14+2 pitäis olla. Kävin eilen ultrassa ja vauvalla kaikki hyvin onneks. Sydän löi, liikuskeli eikä istukkakaan vuotanu. Vuodolle ei löytyny ainakaan vielä mitään syytä. Pissinäyte viety terkkaan ja varmaan otetaan tulehusarvot tässä joku päivä myös ettei ole infektioo tullu. Muuten terkka epäili johtuvan rasituksesta. Nyt sit seksikielto eikä saa tehhä turhia nostoja. Väkisinki mietityttää mistä tää johtuu.. Pääsen kyllä jos mua huolettaa, niin sairaalaan näytille kun sanon vaan terkalle että laittaa lähetteen

Anteeks törkee omanapa...

Elisenda, miehet todellakin lämpee hitaasti näille hoidoille :"D meilläkin esikoinen tärppäs yk 2 tai 3 niin mies ajatteli et toinenki tulee ilman mitää eikä suostunu lähtee hoitoihin ku vasta melkee 1,5v yrityksen jälkeen... Ku oli selvinny et mussa ei todennäköisesti kummempaa vikaa oo.
Kait se meillä ainaki vähä otti miehen luonteen päälle

Niksu, toivotaan että omia siittiöitä löytyy! Muuten on teillä kyllä mietittävää kuinka etenette :/ meilläkin mieheltä otettu kivesultraa ja verikokeita yms kun siittiöissä jotain häikkää. Ens viikolla saadaan tuloksia ja toivotaan parasta.

Larissa, alkaa jo oikeesti jännittää sun puolestas! Niin pitkään tätä teiänki taivalta tässä seurannu Tsemppiä ja pidä meidät ajan tasalla! ☺️

Mintukka, voi ei! Nyt yrität ottaa rauhallisesti, stressikään ei auta asiaa. Jos kovasti painaa mieltä niin pyydä lähete ja käy ultrassa ☺️
Jaksamisia <3

Meritähti90

Heti kun saatiin lapsettomuusklinikalle aika niin mies sai sieltä ultra-ajan.
Onneks multa otettiin paljon vähemmän verta kun miehellä.
Mä meinasin kuukahtaa kahteen näytepulloon ja kesti puoli tuntia saada juuri tarvittava määrä verta. Mieheltä otettii hetkessä kolme kertaa se mun annoksen verran..
Aikalailla siis samois kohdis ollaan.
Toivottavastibteijän tulos on parempi kuin meidän! ❤

Meillä taas ei miehestä saa irti oikein lypsämälläkään omaa mielipidettä, mutta syö kyllä vitamiinit mitä hälle laitan (ennen ei suostunu syömään vitskuja lainkaan) ja menee tutkimuksiin kun aika varataan jne. Mä en ole siis saanut häneltä vastausta inssiasioihin saati ivf:asioihin. "Emmäätiä". Loppukuusta on ensikäynti IVF:n tiimoilta. Hän on kuitenkin lapsia halunnut jo noin 10 vuotta ja mulla meni muutama vuosi että lämpenin ajatukselle. Mut hän on vähän semmonen ei puhu eikä pussaa julkisella paikalla -tyyppi. :)

Vähän syö naista taas..Kerrankin saatiin muksu ajoissa sänkyyn (hänellä on aina ollut luontaisesti myöhäinen rytmi ja myös kakkaa usein vasta klo 21-23, varsinkin kymmenen aikoihin, joten ei saada sitä juuri koskaan ajoissa nukkumaan päiväkotia ajatellen), eli oltiin lukemassa iltasatua jo ennen iltayhdeksää (nukahti kymmeneltä). Mies nukahti ensin ja nukkui aamullakin myöhään. Kehuskeli että kylläpäs nukkuikin hyvin. Lapsikin nukkui kertaakaan heräämättä siihen asti että herätettiin. Itse nukuin 0 tuntia viime yönä.... koko viikon ollu ihan poikki, mut sit pieni stressinpoikanen parista asiasta ni avot!

Ja tosiaan pieni kateuden tunne ehkä nousee kun lähipiirissä eräällä pariskunnalla on saatu alkuun kolmesta yrityskierrosta kaksi lasta (raskaana nyt), kun taas meillä on varmaan jo kolme vuotta yhteensä ylittynyt ja yksi ainoa plussa -> lapsi saatu aikaiseksi. Toki olen iloinen heidän puolestaan, mutta aina ei mee tasan nallekarkit. Toki tuttavapiirissä useitakin, joilla on samassa ajassa tullut 2-3 lasta.

Muokattu viimeksi:
Niin tuntuu olevan miehet hitaasti lämpeneviä, ylipäänsä mihinkään :rolleyes: mut kyllä mä uskon että toi mun mies lähtee tutkimuksiin ja hoitoihin kun sen aika koittaa! Ja mä luulen, että ottaa sillä luonteen päälle, kun oli aikoinaan niin varma että heti tärppää ku aletaan yrittään.. Eilen yritin sanoa, että tossa ois noita d-vitamiineja, voit ottaa yhen päivässä :D en tiiä onko ottanu..

Mintukka, onko tilanne muuttunut, vai vieläkö vuotaa? Tsemppiä, tärkeintä kuitenkin että vauvalla kaikki hyvin!

Meritähti, mistä se selvisi että miehesi siittiöissä voi olla jotain vialla? Tutkittiinko simpat siis eka?

diabolicat, ikävää ettet saanut unta :( voi kun voiskin laittaa stressin off-asentoon edes yön ajaksi! Mut joo musta tuntuu et miehet on joko sitä sorttia, että on mielipide joka asiaan, vaikkei mitään tiedäkkään, tai sitten ei oikeen oo mielipidettä mistään.. mut toisaalta lastensaantivaikeudet vaan saattaa olla semmosia asioita, ettei vaan tiedä miten pitäis toimia. Mulla on yks kaveri, joka tulee heti raskaaks senku alkavat yrittää.. Vaikka olen hänen puolestaan iloinen, niin kyllä kieltämättä kateeksi käy. Mun sisko sai vasta viidennen lapsen, mutta hänellä oli monta keskenmenoa ennenkuin tämä viimenen onnistui, ja vaikea raskaus. Hänen puolestaan oon vaan onnellinen :Heartred Ja kun siellä täällä tuttavapiirissä vauvoja vaan syntyy, niin tulee kyllä semmonen fiilis, että mitä oon tehny väärin kun meille ei.

muurahainen, ihan mahtava uutinen! Toivottavasti saatte pian hoidot käyntiin :)

niksu, onko kuitenkin toivoa olemassa että omia siittiöitä löytyisi? Googletin vähän tuota mainitsemaasi sairautta, harmillista tosiaan jos ei yhtään siittiötuotantoa ole :( mutta onneksi on muita vaihtoehtoja, esim lahjasiittiöt.

Takaisin