Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Ninukki, harmi ettei teillä ollut niin helppo tapaus :( monilla pcolaisilla kuitenkin onnistui raskautuminen pelkillä clomeilla/letroilla. Mutta tulkoon teille plussa heti ekasta ivf:stä!!! :)

murkku, kyllä siinä jotain näkyy, en vaan saa selvää onko siinä väriä... Ja toi viiva on vahvempi kuin eilinen! Taas menee jännäksi sulla!

Larissa kp 5, letro-kierto 1

Larissan kanssa murkku samaa mieltä,että viiva siinä testissä on ja vahvempi kun eilen. Toivotaan,että liian aikaiset dpo:t testailla niin siks ei velä väriä :) täällä peukut pystyssä,että väriä ilmestyis testiin.

Kp 1 tulee vasta sitten kun lopetan ton Luge-lääkityksen ja tiistaina on lääkärinohjeistus lopettaa ne, jos ei plussaa testiin tule sitä ennen. Että on tässä vielä kaksi päivää aikaa ton ihme hailuran vahvistua. Katsotaan miten käy.

Huomenta naiset! Kun on reilu vuorokausi lukematta niin tulee lähemmäs sata uutta viestiä! Kylläpä te tykitätte :P

Nyt ulkomuistista kommentit. Pahoittelut jos joku unohtuu, ei tarkoituksella.

Murkkun hitsi mitä jännitystä! Näin kanssa viivanpaikan ainakin siinä edellisessä testissä, tuossakin jotakin, muttei ihan selvää saa. Voi kun se muuttuis kunnolliseksi plussaksi! Ja onnea hienosta painonpudotuksesta. Jos ei tästä tärppää niin ehkä sun kroppa kaipaa totuttelua uuteen hoikistuneeseen olomuotoon ja sitten ens kierrosta tärppi. Pidät varmaan huolen, että saat kaikki tarvittavat ravintoaineet ettei kroppa sen takia säästele raskaaksi tulon kanssa? Tsemppiä!!!

PikkuMinskik ja Anannaaan negoille pahoittelut. Ja Anannaalla ikävä viesti kaverilta vielä, huono ajoitus siis, eipä hän tietenkään mitään pahaa viestillään varmasti tahtonut mutta se kirpaisee aina pahasti, kun itse rypee ja toisilla onnistaa. <3 Voimia!!

Beisla, hyviä uutisia teidän luovuttajan osalta ja hienoa että hoitojen suhteen etenee. Toivotaan tietty, ettei seuraavia vaiheita tarvita! :)

Larissa, harmi että munis kipuilee mutta hyvä että välillä myös helottaa. Oispa niin huippua, kun et joutuis kivuista enää kärsimään ja tulis plussa tilalle!! :) Oon tosi toiveikas sun suhteen!!! +++++++++++

Mannikalla upeat leffaviivat. Ja tosi havainnollinen toi sun rivistö. On tosissaan yksilöllistä, milloin viivat rupeaa vahvistumaan, koska tuo sun rivistö on dpo 15 alkaen ni mulla näytti samaa jo 5 päivää aikasemmin!

Tsemppiä teille, jotka mietitte hoitojen jatkumista. Musta toi PiPaNatin kertomus tuo hyvin esille sen asian ytimen, että jälkikäteen ei haittaa yhtään, miten paljon on kirpassut jos vain sen plussan saa! Voimia ja pikaista plussaaaaaaa! +++++++++++++++

Haikaranyytti, toivotaan että uus kierto alkais ihan nurkan takaa ni saisitte tallettelut ennen reissua. Mä edelleen ehdotan, että jos nyt kuitenkin mälsästi missaisitte tän kierron ni miehesi ottaa päivän reissun sun luo oviksen aikaan! :) Ja oi että mikä yllätys oliskin tulla kotiin plussatestin kanssa. :)

Ilpuri, hyvää syntymäpäivää! :) Myöhästyneesti. Ja olipa ihana "yllätys" sun mieheltä. Teillä vaikuttaa olevan hyvä keskinäinen huumorintaju. "Esitä yllättynyttä." :) On ihanaa saada valmis aamupala. Ja tuoreet croissantit ja juomat ja kaikki. Nam!!

MrsC:lläkö oli se kadonnut ovishuippu. Luulen kanssa että se oli se edellinen tumma testi, ehkä just ennen sitä. Tallettelut kunnossa!

On. Eilen oltiin juhlimassa kaverin synttäreitä ja olin jo ihan valmistautunut kertomaan, jos tulee tilanne eteen mutta sitten jotenkin sluibailin ja ostelin alkoholittomia drinkkejä ja olin menossa mukana enkä kertonutkaan. Ehkä ihan hyvä kun kuitenkin on vielä niin alussa vaikka kuitenkin jo niin pitkällä! Vaikea vaihe. Uskon kuitenkin että joku arvas mutta ei vaan sanonut ääneen, tai ainakaan mulle suoraan. Vähän tyhmää tällainen salailu kun osa ehkä tietää ja osa ei ja itse esittää kuin ei mitään, vaikka joka sekunti kroppa huutaa sisäisesti että haluan kertoa kaikille!!!!

Täällä ei edelleenkään mitään kummempia oireita, janoa ja turpeat ja arat tissit. Vatsa ei vielä näy mihinkään mutta selälteen maaten huomaa, ettei alavatsa oo lommolla kuitenkaan (vatsamakkaran alapuolella siis). :)

Plussatuulia naiset! Pyyhkäistään tämä ketju tyhjäksi heti nyt alkuvuodesta! +++++++++++

Maggie rv 7+3 <3

Mimmu, missä vaiheessa sulla on kierto? Oliko nyt jotain lääkkeitä mukana?

puhvis, kuulostaa kyllä lupaavalta sun valkkari, etenkin jos se poikkeaa normaalista. :)

Ilpuri haha, mahtava kertomus sun miehen "yllätyksestä" mutta ihanaa että jaksoi lopulta järjestää. Kuulostaa tosi herkulliselta.

MrsC, onpa outoa, mutta oli siinä edellispäivän testissä kyllä toinen reuna tosi tumma. Varmaan se sitten oli lh-huippu.

Hileinen, tsemppiä piinailuun.

Helinäkeiju, oikeastaan mulla ei ole 100% varmistettu että ei ole pco:ta, kun ei ole ikinä ultrattu ovulaation aikaan tai sen jälkeen. Mutta gyne piti epätodennäköisenä, ja klinikan lääkäri taas sanoi että voidaan kyllä tutkia jos haluan mutta hänen arvionsa mukaan maksaisin turhasta. Letroista kun voi joka tapauksessa olla apua, ja niin sainkin ne ilman kummempia tutkimuksia ja olin tyytyväinen.

Haikaranyytti, ihana sun mummo, tollasia tukijoita pitäis jokaisella olla enemmän.

Jellis, no tosiaan mulla on tullut vuotoa vain kerran viidestä (ohi menneestä) letrokierrosta, joten tuskin on varmaa että juuri letroista johtuu. Samalla annoksella oon syönyt koko ajan. Ehkä siellä jokin yritti kiinnittyä ja heitti itsensä irti, mene ja tiedä. Ehkä syyllä ei ole merkitystä enää. Ei kai sunkaan vuotoa voi varmasti pitää letroista johtuvana ennen kuin täti tulee tai jos ongelma toistuu.
Mutta sehän tässä on pahinta kun ei ole takeita tuloksesta, ei vaan tiedä miten käy. Välillä tuntuu jopa että olis helpompaa jos tietäisi että jää lapsettomaksi, kunhan ei tarvitsisi elää koko ajan toivossa/epätoivossa ja epätietoisuudessa. Tai vaikka siihen menisikin vielä vuosi, kunhan vaan saisi tietää milloin se tapahtuu. Mutta kun ei.

ninukki kiitos, hyvä tietää jos kerran lääkkeet aloitetaan jo noin aikaisin, niin varmasti meidänkin pitää mennä jo tämän kierron loppupuolella. Huomenna sitten soittoa klinikalle! Mä oon miettinyt ihan samaa, että miten pää kestää odottamisen. Fyysinen puoli mua ei jaksa jännittää. Ja mulla nyt ei ole missään vaiheessa ollut mahdollista saada lasta alulle romanttisesti rakastelemalla, niin rankempi hoito ei siinä mielessä hätkähdytä.

PiPaNat, kiitos tarinastasi. Uskon todellakin että kaikki kärsimys on lopulta sen arvoista.

muurahainen höh, pahoittelut. :sad001 Olis kyllä saanut tulla jo kunnon viiva.

Larissa, sulla on kai kohta eka letrokuuri ohi? Onko tullut mitään oireita/sivuvaikutuksia, muuta kuin se kivun puute?

Soma, sullahan alkaa olla la lähellä! Mikä siellä on vointi?

Maggie, onhan se iso asia lopulta päästää suustaan. Ehkä ihan hyvä tosiaan jos onnistuit salaamaan ainakin osittain. Voi olla helpompaa kertoa rauhallisemmassa tilanteessa.

Murkku :Heartred toivotaan kuitenkin vielä hetki, koska jotain siinä testissä on pilkahdellut.

Ninukki ja muut IVF keskustelijat. Mä oon tosi paljon miettinyt tuota ivf:ää viimeaikoina, koska meillä se seuraava steppi keväällä olisi todennäköisesti julkisen IVF jonoon siirtyminen. Ja kyllähän se ajatuksena hiukan vaivaa, että onko tämä nyt luonnon tapa sanoa, että meistä ei hyviä jälkeläisiä irtoa? Mutta toisaalta kaikenmaailman ympäristömyrkkyjen ja muiden vaikutus hedelmällisyyteen, mös geneettisesti ihan kunnossa olevien, on mahdollista, niin miksi sulkea itsensä kategoriaan "unfit for survival". Kyllähän mä ne syöpähoidotkin ottaisin, enkä ajattelisi, että luonto on tarkoittanut minun kuolevan... :shifty: Vaikeita asioita ja vaikeita tunteita, mutta toisaalta onhan se mielettömän hienoa, että moderni lääketiede pystyy useimpia auttamaan.

Maggie, ihanaa, nopeasti se menee, mietipä kuukauden päästä on jo eka kolmannes mennyt!

On. Juu eiköhän se leidit kuulkaas ollut niin, että ovis oli eilen. Eilen olin ihan turvoksissa ja alavatsa aika kipeänä ja tänään ei mitään enää. Testasin perjantaina aika myöhään, kello tais olla jo puol kahdeksan illalla, joten huippu oli varmaan päivällä. Mulla ei oo nyt kuvia kaikista, mutta keskiviikkona testissä ei ollut edes haamua, torstaina ihan hailakka viiva, perjantai-iltana tuo melkein plussa ja la päivällä enää tuo vaalea viiva. No tallettelut on ainakin kunnossa dpo -3, -1 (2×) ja 0 (2×) :grin Selvästi oli LH:n käyttäytyminen erilaista tässä letrokierrossa kuin luomukierrossa. Huippu oli nopeampi ja hormonin taso myös laski nopeammin. Toivottavasti se on hyvä asia :nailbiting:

Nyt sit vaan toivotaan, että letrojen kasvattamat kaks superfollia (laskennallisesti ne olis ovispäivänä olleet 24mm) tekee tehtävänsä ja meille tulee kaksoset :wink

Mrsc kp15/28 dpo1, yk10, 1. Letrokierto

Multa just viime lauantaina kysyttiin, että oonko mä raskaana. Olin siis juhlissa autolla tämän pömppikseni kanssa.

Mrsc mä huomasin saman että lh huippu oli nopea nyt letroilla. Omaan järkeen se on hyvä asia, että on selkeä ja korkea piikki: Irtoa! Eikä niin että vetkuttaa koko kierron jotenkin eikä kuitenkaan mitään tapahdu.. Ja oli kuulkaas niin selvä plussa että! Nyt vaan kaikki peukut pystyyn! :)

Beisla, kyllä mä tän tuhrun selkeästi liitän letroista johtuvaksi, on nyt hyvin samankaltaista kuin oli silloin clomeilla mutta paljon lievempää kuitenkin ja johtuu noista hormonitasojen heitoista.. Ei ikinä luomukierroissa tätä ole ollut. No, ihan sama.. Tylsää se on kuitenkin!

Jellis dpo8 letrokierto 1

Maggie, olen siis vaan jättänyt sokerin ja vehnäjauhot vähemmälle ja sain pcos:n takia metformiinin tukemaan laihdutusta. Muuten ihan samalla tavalla oon syönyt. Ja karkkipäivätkin edelleen olemassa. :)

Beisla, juu kolmas päivä nyt menossa letroja :) pieni krapulainen olo on ehkä :D vähän etoo, pieniä särkyjä ympäri kroppaa jne mutta ei pahat oireet ollenkaan. Ja ei ole kyllä mitään kuumia aaltoja vaan palelee :O Nukkumaan mennessä monesti vihloo muniksia ja nännejä :D mitäs sinne kuuluu?

Mrsc, jee superfollikaksoset on tilauksessa :D vitsit että jännään sun puolesta :)

Jellis, milloin aattelit testata? ;)

Toivotaan että munkin letro-ovis on nopea ja sähäkkä :D monesti on luomuna sellainen olo, että kroppa tekee ovista pitkään ennen kuin mitään tapahtuu.

Maggie, ihanaa että pystyit juhlimaan normaalisti ja säilyttämään vielä salaisuuden <3

Beisla, mulla on tänään dpo 4. Tässä kierrossa kävi niin, että ovis vissiin tuli jo ennen pregnyliä eli folli lähti varmastikin liian aikaisin liikkeelle. Gonal pistokset oli käytössä ja folliultra kp 8. Pistin silti pregnylin sovitun mukaan, kun en tikuttanut. Ihan vaan varmistukseksi.

Ei siis mitään toiveita tähän kiertoon vaikka periaatteessa talletukset ihan kohdallaan olikin. Seuraavaa kiertoa odotellessa.

Maggie: Ehdotin miehelle tota ni se va tokas et ehtii sitä lasta tehä kun palaat Suomeen :( eli jos missataa tää kierto ni jä ainakin 2 kiertoa välistä :/
Huomaa taas kuka ottaa tosissaan tän ja kuka ei... Murr
Välillä toivon et ku vois yhen kuukauden vaihtaa paikkoja ni ehkä tajuais millasta on olla nainen tässä lapsettomuudessa!

Larissa, la/su sikäli mikäli hanat ei aukea odotustenmukaisesti perjantaina.. Mutta ei tosiaan mitään odotuksia tän tuhruilun kanssa.

Haikara, totta puhut! Viimeksi kun joulukuussa itkin menkkojen alkamista ja avauduin miehelle siitä, että elämässä ei tunnu olevan muuta kuin kierron seuraaminen ja kaikki siihen liittyvä niin tämä yritti lohduttaa sanomalla, että "onhan sitä elämässä muutakin ja ei tämä niin vakavaa ole". Ei ne miehet oikein käsitä miltä se tuntuu, kun yritystä ja kiertoa ei voi unohtaa vaikka haluaisikin kun kaiken tuntee koko ajan kropassaan... No keskustelu meni onneksi siltä osin hyvin että mies suostui simppanäytteeseen ja minä sain sitten letrot :)

Mimmu, harmi kun kierto meni vähän harakoille :/

Larissa: veit sanat suustani nimenomaa just se ku ei kiertoa voi unohtaa ja just noi tuntemukset ja kaikki ja päivät suunnillee tietää jos ei tunne et "nonni nyt ois taas parhaat päivät " ym... Miehet ei nimenomaa tunnu sitä tajuavan että ei ole helppoa "unohtaa"/ antaa vaan mennä kiertoja ohi. Äsken viel tokas et " itsehän sä lähdet" just -.-" että tä onki nyt mun syy... Niin lähdenkin on mulla oikeus toteuttaa myös omia haaveita mut aivan sama pitää va rukoilla että täti tulee huomenna vaikka tuntemuksia ei ole minkään laisia et alkais :(

Takaisin