Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Beisla kiitos letrovuotokokemuksestasi, samalta tääkin nyt vaikuttaa..eli ei ainakaan mitään ole kiinnittynyt. Onpahan piinailu ohi ja voi suosiolla odottaa uutta kiertoa. Toivotaan nyt tosiaan ettei teidän tarvi iiveeähvään mennä!

Ilpuri mäkin oon joskus joutunu odottamaan hereillä kun ei saa nousta ja mies vaan kuorsaa :) hyvää synttäriä!!

Helinäkeiju mäkin oon joku epäspesifi pco kun joka toinen lääkäri sanoo että pco ja joku sanoo että pcotyyppinen ja joku ei sano mitään ja yhdeltä sain ihan diagnoosin ja lapsettomuustuomio oli ovuloimattomuus. Mulla kuitenkin ollut suht säännöllinen kierto, todistetusti olen myös ovuloinut itsekseni eikä mulla ole mitään muita oireita kuin isohkot munikset ja paljon rakkuloita. Edellinen kierto oli selkeästi ovuloimaton, vailla mitään tuntemuksia 45päivää. Nyt siis eka letrokierto menossa ja dpo7 ja ihme vuotelua..

Murkku, sun testi on kyllä melkoinen arvoitus! Ihan ku kummitusta katselisi, onko se tossa vai ei :) mutta ennemmin sanon että joo ku ei ja samaa komppaan ku muutkin että vielä on pienet dpot. Kaikki peukut pystyssä sulle ja hienosti oot pudottanu painoa jeeee!

Haikaranyytti, no ei tässä nyt erityisemmin, närästystä, väsymystä, etovaa oloa, palelee kokoajan, vv:tä lorahtelee välillä aamuisin. Ei paljoa eroa normi kierronlopun oloihin... Sillä ei oikein uskoa riitä plussaukseen.

Kiitos kaikille tsempeistä, katsotaan näyttääkö huomisaamun testi mitään... :) on tää elämä vaan välillä yhtä jännitys näytelmää. Tänään ei oikein muuta oo saanut pohdittua, kuin olisko se jo oikea plussa tulossa...

Beisla, huippua että siellä asiat etenee! Luulen että suunnittelu ja verikokeet on aika pian jos seuraavaan kiertoon ivf, mulla ainakin alkaa lääkkeet kp2, joten lääkkeet on oltava kotona jo ennen ku ivf kierto alkaa.. Me mennään verikokeille ja hakeen reseptit ens viikolla, siitä on sit vielä n viikko että ivf kierto alkaa..

Murkku: huomenna toivottavasti selviää ja vahvemmalla plussalla ;) ja on kyllä :D yhtä vuoristorataa tä touhu :D

Ninukki: Jännittääkö IVF hoidot? Vissii tosi kivuliaita! Ite pelkään noita kaikkia voi ku ei tartteis koskaan mennä noihin ! Sai letroilla joka vika vaihtoehto ennen muita hoito va se pieni jo <3

Haikaranyytti, kyllä se vähän jännittää, koko ajan kuitenkin toivoo ihmettä että plussaiskin nyt tästä kierrosta.. Ei siinä muuta kivuliasta pitäisi olla kuin itse punktio (kaveri oli pari kk sitten toisella kierroksella, eikä sillä edes punktio tuntunut ku ekalla kerralla) ja siihenkin aika hyvin saa kivunlievitystä. Eniten mietityttää se aika sitten alkion siirrosta eteenpäin, jos edes siirtoon asti pääsee, että kuinka pää kestää sen odottamisen, ku mitään muuta et voi tehdä, tiedät että alkio on sisällä, mutta sit jännätään jääkö kiinni... Niin mäkin toivoin letroista apua, miehen tavara oli huippua, ja lääkärit povas että siitä kii ku yks hyvä munasolu saadaan, mutta eipä saatu letroilla, eikä pistoshoidolla, toivottavasti nyt ivf saadaan edes se yks toimiva!!

Ninukki, kaikki peukut pystyssä että ihme tapahtuu ennen ivfää. Mäkin tänään mietin tossa autolla ajellessa että mulla on 5kk aikaa saada oma ihme letroilla jotka ei nyt ainakaan ensitutustumisella saa muuta ku vuotoa ja kipua aikaan. Sitten jonottamaan julkisen ivfää. Mutta että haluanko sitä, kestänkö sitä, kipua ja sitä henkistä puolta, sitä epäreiluutta että toiset lisääntyy rakastelemalla kynttilänvalossa ja itse joutuu sellaseen paskaan ilman mitään takeita tuloksesta, ainoastaan panokset kovenee. Ehkä oon vähän aikaani edellä mutta ahdistaa jo valmiiks se mitä on edessä, ellei anna asian olla... On tää vaan yhtä maanpäällistä helveteä tämä tahdonvastainen lapsettomuus :( no, nyt alkaa loppukiertoa kohden mustua taas mieli ja suo houkuttaa, ehkä mä pidän vähän taukoa ja kuuntelen jotain linnunlaulukasettia ja pakkoajattelen iloisia asioita.

Pahoittelut negoista ja menkoista kaikille asianosaisille, ainakin Minski ja Anannaa :(

Toivotaan Beislalle tärppiä viimeiseen inssikiertoon, ettei tarvitsisi ivfään mennäkään :)

Murkun testissä edelleen jotain hailuraista näkyy, voi kun pian vahvistuisi sieltä! :)

Haikara, toivottavasti täti tulee mahdollisimman pian ja suorinta tietä, että ehditte vielä seuraavan kierron ja isomman letroannoksen hyödyntää :)

Hyvää synttäriä Ilpuri!

Oi, Mannikka oli saanut oikein komeat leffaviivat! Onnea :)

Nennalle pieni sydämensyke oli näyttäytynyt :) Ihanaa, onnea :Heartred

MrsC, epäilisin myös että lh-huippu meni joko juuri ennen tai heti jälkeen tuota "melkeinplussa"testiä. Pääasia että talletukset on hoidettu :wink

:welcome uusille! Toivotaan että tärppää pian!

kaakao dpo 3

Jellis, peukku letrojen ihmeelle!! Tuttuja ajatuksia, mutta jos yhtään lohduttaa, niin koko ajan mitä lähempänä ivf on tullut, niin nyt se ei enää tunnu niin ihmeellistä, se on vaan meidän tapa saada se pieni ihme, kynttilän valo ei ehkä kuulu siihen, mutta sitä voi olla muuten :)

Mä voin lohduttaa teitä joita IVF hoito odottaa lähellä ja joita se pelottaa niin ei se hoito ole ollenkaan niin paha kuon millaiset mielikuvat monilla on! :Heartred Minulla ainakin oli sellainen insuliini kynän näköinen lääkekynä jolla pistin aluksi joka pv. (Conal F) Se ei edes sattunut kun vatsanahkaan sen laittoi. Toki pitäähän siinä kello kädessä elää kun aina samaan aikaan pitää pistää, mutta itse en pitänyt sitä pahana. Mitään oloja tai sivuvaikutuksia en niistä saanut. Punktio minullakin pelotti eniten ja kyllähän se tuntui mutta hyvillä kipulääkkeillä pääsee pitkälle :happy: Punktiossa olin tyytyväinen että mies oli mukana niin häneltä sain tsempit ja hänkin näki, mitä lapsen eteen meidän tapauksessa pitää tehdä! Alkion sisään laittaminen ei tuntunut yhtään ja loppu kierron otin kiinnittymistä auttavaa lääkettä! (Lääkkeen nimeä en nyt muista). Olihan se odottavan aika pitkä ja tein testin (vasta) pe kun ma oli sitten verikoe. Kun testiin tuli selkeä plus-merkki niin kaikki piikkien ja punktioiden pelot hävis kyyneleiden mukana kylppärin lattialle.

Tarkoitus oli siis valaa uskoa ja tsemppiä IVF hoitoon joutuville/pääseville! Se ei ole maailman loppu vaan se voi olla juurikin sen alku:love017

Pipanat, ihanan rohkaiseva tarina :) <3

Voi jellis ja ninukki, kuulostaa niin tutuilta ajatuksilta <3 ninukki, oliko sulla todettu pco vai onko sulla letrot vahvistamassa omaa ovista? Anteeksi kun kysyn, en millään muista :/

Haikaralle hyvää reissua! :)

Kaakao: Kiitos, sitä mieki toivon mut pahoin pelkään koska luomu et ei keritä sitten lähellekkään mut yritän olla miettimättä nyt sitä et en ainakaan stressillä vitkuta tulemista :)

Larissa: Kiitos vaikka onhan tuonne ainaa viel ennen ki lähden :)

Larissa, mulla pco tyyppiset munikset , lääkärin mukaan ovuloin luomusti pari kertaa vuodessa. Oli kyllä vahvasti sitä mieltä että letroilla /muulla ovulaation induktio hoidolla hoidetaan homma kotiin, mutta ei riittänyt :/

Muokattu viimeksi:
Murkku, juu! Mun reseptini moiseen oli
A) maidottoman imetysdieetin ja pumppaamisen lopettaminen (jolla laihduin yrittämättä 16 kg, raskauskilot 7 kg jäivät jo synnytyssaliin)
B) Jäätävä työstressi ja siitä seurannut unettomuus (valmiiksi jo kilpparivikaa ja lisämunuaisuupumus, pahimpaan aikaan pystyin nukkumaan 30 min aamulla unettoman yön päälle. Aina olen ollut uniongelmainen, mutta en näin pahasti.)
C) Hasselpähkinäsuklaa (ym. suklaa)
D) Jäätelö (töissä oli "vähän" kuuma ja sinne sit pakkaseen "vähän" jäätelöä).

Pääosin itse aiheutettu siis. No mutta huomenna alkaa pömppispilates sekä vatsa kuntoon -suolistovalmennus, katotaas kui ämmän käy. Tänään vielä 70-vuotisjuhliin ja isimies tuli eilen tuliaisten kera laivaseminaarista....

Oikeesti oon ollu vuosiakin ilman jäätelöä ja suklaata aiemmin, jotka siis ovat mun paheeni. Eikä tehny ees mieli. Raakasuklaa ei oo ees pahis, mutta eihän sitä nyt ole mässäiltykään.

JA toisaalta, alin paino jossa olin ku lopetin imetysdieetin ja pumppauksen, oli sellainen, jossa olen ollu viimeksi ala-asteella, eli en olis kyllä sitä painoa edes pystynyt pitämään.

Muokattu viimeksi:
Tai sain mä siihen tollasen viivanpaikan näkyville siis. Mut näkyy niin huonosti, et kyl toi nega on. :(

ImageUploadedByVau Foorumi1452410380.409316.jpg

Muurahainen dpo 14, yk 23

Takaisin