Ei tää voi olla näin vaikeeta!

KresiKät, pitkältä tuntuu odottelu ennen ultraa. Kumpa nyt ei vuoto lisääntyisi!

Nessu, kuulostaa niin tutulta toi oireiden keksiminen. Ja olihan tuo tosi hieno teko kun siivosit koko talon! Ei meilläkään usein ole tuollaista, mutta ehkä muutaman kerran vuodessa jompi kumpi keksii. Sekin on kiva, jos saa illalliseksi järkättyä jotain vähän parempaa ruokaa, laittaa jälkkäriä, ja pöytään kynttilä ja viinipullo. On kuin ravintolassa, mutta rennompaa ja halvempaa.

Mimmu, mulla oli joskus CB:n digit käytössä. Toimi hyvin, mutta koska mulla puikotkin toimii hyvin niin hylkäsin nuo kalliimpana. ClearBluen sivuilla sanotaan, että näyttää kaksi hedelmällisintä päivää. Luulisin, että tuossa on mukana ovispäivä. Muistelen kyllä että paketissa luki jokin aikaraja milloin oviksen pitäis tulla, mutta en muista mikä se oli. ClearBluen sivuilla http://www.clearblueeasy.com/clearblue-easy-digital-ovulation-test.php tuossa ylhäällä oikealla on myös opastusvideo.

Lukutoukka pahoittelut tädistä, ehkä se stressi myöhästytti ovista. Kumpa nyt olis teidän kierto!

Ilpuri, tuo on hyvä neuvo että ottaa tutkimuksissa askeleen kerrallaan. Eihän sitä heti tarvitse tietää tai päättää, että haluaako rankempiin hoitoihin. Päättää vaan, haluaako sillä hetkellä seuraavan askeleen.
Työväenopiston kurssi kuulostaa kivalta! Ja hauskaa kun on kiertokamu. Mä ehkä testaan 5. päivä lauantaina, kun sinä iltana on kaverin häät. Se on kyllä vasta dpo13 eli tuskin vielä menkat on alkaneet. Yleensä oon tykännyt odottaa, mutta ehkä selvitän juodako vai ei. Tosin jos tuhru alkaa ennen sitä, voi olla että jätän testaamatta.

Viipsukka kiva, säkin piinailet meidän kanssa. :)

Beisla kp15/29 dpo1
 
Eli eka hymynaama olisi dpo -1 ja toka ovispäivä? Vaikka ohjeet taitaa sanoa, että hymynaamaan pitäisi lopettaa?
 
Mimmu näin otaksun. Tosin niinhän taitaa sanoa kaikkien ovistestien ohjeet, että lopeta kun plussa tulee. (Tietty viivojen kanssa ei ole aina helppoa sanoa, mikä on varmasti plussa.) Mutta eka hymynaama on luultavasti dpo -1, ja sen jälkeen ei tarvitse testata. Tai ainakaan siitä ei tule sen viisaammaksi.
 
Lukutoukka, pahoittelut kp1 sullakin. Mut tervetuloa kiertokamuiks mun ja Larissan kanssa. :) Oliko muita kp1 tienoolla?

Mulla oli tänään todella sekava olo ton aamun jälkeen, jotenkin se purkin kanssa stressaaminen, huonosti nukuttu yö, kipristely mahassa, toivon ja epätoivon piina. Sit se isku vasten kasvoja että ei tääkään kierto tuottanu tulosta. Jouduin vaan menee hengittelemään ja huokailemaan jokski aikaa kahvilaan ja painoin pään käsiin ja puhisin aikani omissa ajatuksissa silmät lasittuneena. Oli jotenkin ihan pihalla oleva olo. Ei mistään saanu kiinni. Nyt rupee jo vähän palautumaan maan pinnalle ja tolkkuihinsa. Ja kivutkin muistuttelee, että elossa ollaan. Uutta kiertoa kehiin. Voisin yrittää tolla Larissan taktiikalla ettei orjallisesti laskis kiertopäiviä kun ei oo nyt mitään lääkitystä, joka pitäis tiettynä päivänä alottaa. Sit ennen syyskuun lopun lääkäriaikaa vois testailla, jos ei sitä ennen oo täti tullu. Siihen on kuitenkin n. kuukaus. Tää kun vielä on luomukierto ni se voi olla mitä vaan kuukauden ja puolen vuoden väliltä. Varmaan turha laskea mitään.

Tosin houkuttelis saada se o-plussa edes joskus! Jäi viime kierrosta vielä 9 kpl o-testejä, jotka vois käyttää pois. Tai sit sitä seuraava kierto? Mistä sen tietää onko jopa enemmän haittaa stressata ja laskea ja ajottaa mutta samalla TIETÄÄ että ovuloi kun että arvaa tai ei välitä eikä tiedä??

Kiitos kaikille, jotka myötäelitte mun jännityksen ja pettymyksen. On kyllä helpottavaa päästä heti tänne kertomaan niin huonot kuin hyvätkin uutiset. Tommoset asiat kun muhii sisällä liian pitkään saa ihmisen hulluks! Sitä pakahtuu muuten.

Maggie kp1, se kirottu kp1 joka ois voinu jäädä tulematta.
 
anteeks nyt en tarkemmin lukenut paria sivua viestejä mutta joo...ostinpa sit apteekista viikkonäytöllisen clearbluen..arvatkaas mitä... eipä antanu tulosta suuntaan tai toiseen...:angry4:laughing021 tää on nyt jotain v*'*lua ihan oikeesti:laughing014 ei näy kyllä menkkojakaan..hohhoijjaa
 
Kyfi, reklamaatiota vaan apteekille, jos on viallinen testi osunu kohalle.

Maggie, mitä tuohon sanois. Sisulla mennään kuitenkin eteenpäin, eiks niin? Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä - se on mun motto :D Ei vais, kyllä meilläkin joskus tärppää, eikö?!
 
Kauheeta vauhtia te naiset kirjoitatte! :D Apua!

En pääse näin kännykällä nyt oikein jutun juureen kiinni, mutta täällä taustalla silti haahuilen! Reissusta palattu eilen ja tänään jo työarki koitti.. puuh. Miksi kesän pitää loppua!

Tsemppiä kaikille ja rentoa alkavaa viikkoa!

Hileinen kp 6/31-40 yk13
 
joo siis virhe testissä merkki tuli tai siis se kirjasen kuva.. väittäsin kyllä etten ylösalaisin testiä pitänyt hetkeäkään ja pissaakin oli joku pari senttiä purkissa(noin puoleenväliin sitä testiliuskaa) ettei minun mielestä sitäkään liikaa olluto_O:confused005
kresikätille tsemppiä, mikä on vuodon tilanne? ja miten kauan siulla oli sitä ollut?
maggielle pahoittelut kp1 :sad001
nessuko se tuosta naisen kummallisesta mielestä kirjotteli... minulle tuli niin mieleen yks muumipeikon lausahdus : "naisilla on kummallisa päähänpistoja" ja joo terveisin esikoisella on nyt muumit in ja kieltämättä hykertelen itekseni sivussa joillekin lausahduksille :p
 
Mä kuvittelen myös jokaikinen kuukausi oireet, joita ei välttämättä edes ole. Mietin aina valmiiksi koska laskettuaikani olisi ja koska mahdollisesti jäisin äitiyslomalle. Olen jo moneen otteeseen miettinyt miten kerron kenellekin. Totta että naiset on vähän hulluja. Ainakin minä. En ymmärrä miten kuukaudesta toiseen jaksaa tehdä taas saman suunnitelman uudelleen ja uudelleen.

Kyfi, mitä ihmettä? Ekassa testissä näytti niin selkeetä haamua.

Pahoittelut tädeistä, vihaan niitä. Tännekin on odotettavissa ne lähipäivinä.

Kp 30/31-33 yk. En jaksa enää laskea
 
Onko teille muuten lääkärit kehoittaneet tiputtamaan painoa? Painoindeksin mukaan olen lievästi ylipainoinen. Itse olen tyytyväinen omaan kroppaan, lääkäri pyysi laihduttamaan 4-6kg niin olisin normaalipainoinen. En vain ole kesänaikana saanut tehtyä asialle mitään. Hävettää syyskuussa mennä lääkäriin ja paino ei ole tippunut vaikka kyse on noin pienestä pudotuksesta. Pitäisi saada itseään niskasta kiinni ja lähteä lenkkeilemään. Vielä olis 3 viikkoa aikaa ennen lääkäriä aloittaa projekti :D motivaatio vaan hakusessa.
 
Kyfi, mäkään en ymmärrä tota sun ensin plussa ja sitten ei kuitenkaan. Välillä saa oikein tihrustaa noita tikkuja kuvista joita tänne laitetaan nähdäkseen niissä jotain, mutta siinä sun testissä minäkin näin haamun/viivan. :confused:

Pahoittelut kaikille joiden luo täti on paikalle pyyhältänyt. :sad001 Täälläkin tänään kp1. Itsellä ei kyllä edes ollut minkäänlaisia odotuksia tästä kierrosta vaikka peittoa onkin heiluteltu joka toinen päivä. En usko että oli ovulaatiotakaan tässä kierrossa.

Tässä oon sellaista pohtinut, että kuinka paljon tän tilanteen (lapsihaaveiden siis) jatkuva ajatteleminen ja asiasta stressaaminen voi oikeesti vaikuttaa siihen, että ei tärppää? Tilasin o-testejä vaikka jossain vaiheessa päätin, etten tikuttelemaan ala. Mutta kun en tiedä haluanko niitä tehdä. Muutenkin oon kova stressaamaan joten lisääkö se stressiä siitä etten enää tulekaan raskaaksi jos oviksen saan tikkuun eikä silti siitä kierrosta tärppää? Eipä sillä, kyllä tässä on näiden vuosien aikana oppinu tuntemaan kroppansa niin, että ovulaation tunnistan ilman tikuttelujakin. Se ainoa plussa jonka oon saanut, tuli ns. stressittömässä tilassa kun tiesin, että on tulossa aika tutkimuksiin ja mahdollisesti hoitoihin.

Olipas vähän sekavaa... Ja pahoittelut siitä, että näin napailin. Taustalla kyllä lueskelen kaikki viestit, mutta te ootte niin nopeita etten ehdi puhelimella mukaan. Josko tästä ryhdistäytyisin nyt, kun lomat on ohi ja ehtii vähän olemaan kotonakin. :)
 
Maggie, mä niin tiedän miltä susta tuntuu! tuo järjetön lamaantumisen tunne ja pettymys onnes laantuu sen verran parisa päivässä että voi olla jo normaalisti. Mut minä kyllä ymmärrän! Käytiin tossa äsken uimassa ja rannalla pieniä lapsi telmi ja mä pyyhin kyyneleitä! Se vaan on välillä niin vaikeaa! Halauksia! :hug013

Kyfi, raskaana kunnes toisin todistetaan! Typerää viallinen testi! :mad: Meinaatko millon testata uudestaan?

Jennie, mulla on BMI 35,6 ja et päästään hoitoihin se pitää olla 35 tai alle. Eli pari kiloa pitää vähintään saada pois. Pienikin painon pudotus auttaa kroppaa ovuloimaan paremmin. Ja tietty fiiliskin on kivempi :) Mulle mun oma yksityinen gyne tosin sano että hän ei usko ollenkaan et mun tapauksessa kyse on painosta. Tämä laihdutus ohjaus tuli kunnalliselta, Mut siis mulle on ok tää kuvio joka tapauksessa.

eikös tänne kirjoitellut joku uusikin? Luin kirjoituksen mut ajattelin et kirjoitan kun tuun kotiin ja on vähän enemmän aikaa, mut oli hävinyt tekstit nyt...oisikohan ollut väärässä ketjussa..? :)
Nyt on vapaa päivä vietetty ja huomenna töihin, väsyttääkin jo valmiiksi! :bored:
 
Pikanapailu: vuoto jatkuu. Sitä siis oli dpo5-12 ja 14-17, tai jotain. Ei klönttejä, ei menkkoja, ei km-vuotoo. Niinkuin sormen haavasta. Ei paljoo, mut ei vähäänkään. Jään nyt märehtimään tätä. Unohdin hetkeksi koko vauva-asian ja vuoto-ongelman kun mies päätti ryhtyä juntiksi. Totesi että hänestä tuntuu että meidän välillä ei ole enää mitään. SIIS MITÄ?!? Oon huomannu et jos puolisoaan menee vahingossa kehumaan niin se muuttuu ihan persläveksi, ja toisinpäin jos haukkuu. Mä päätin etten enää halaistua sanaa sano siitä positiiviseen sävyyn. En keksi nyt mitään muuta kuin että sille tuli täti käymään punaisella ferrarilla (no ainakin ne pms-oireet se on saanu). Joo. Ei olla keretty just viikkoon pariin tehdä mitään spesiaalia yhdessä, oli koulujen alotus, mun plussaus ja nää vuodot ja kuopus on päättäny karjua yöt. Se on tehny pitkiä päiviä ja harrastanu. En taida jaksaa vatvoa sen pääkoppaa enää tänään vaan rupeen kyljelleen ja rupeen kattelee unia :)

Öitä ihanat naiset :) huomiseksi kyfillä uutta testiä!
 
Minua kiinnostaa myös kovasti vastaus jennien kysymykseen, itsellä on myös liikaa vaikka sitä taitaakin olla se kymmenen+ kiloa minulla ja suurin osa vatsassa. Kesäloma pääsi hiukan jäämään päälle ja motivaatiota ei ole. Aina kp1 aikaan tulee luvattua itselle mutta taas se vain jotenkin jää. Eli jos jollain on hyviä vinkkejä niin niitä otetaan mieluusti vastaan.
Itse olen kokeillut ainakin Kiloklubi nettisivustoa kohon kirjataan kaikki syömiset ja liikunnat ja se laskee kalorit ja herjaa laadusta ja määrästä yms. Se on kätevä kyllä mutta vaatii paljon punnitsemista ja arviointia sekä netissä roikkumista toimiakseen.
Myös olen kokeillut 5:2 diettiä jossa syödään 5pv normaalisti ja 2pv 500kcal. Tällä lähti kyllä pari kiloa mutta minun työrytmilläni (epäsäännölliset työajat ja raskas seisomatyö) tällä ei oikeastaan jaksanut. Kuitenkin tämä opetti ainakin hetkellisesti tunnistamaan nälän paremmin ja tajuamaan sen että aina ei tarvitse syödä itseään ähkyyn sekä sai mahalaukun kutistumaan eli annoskoot pienenivät. Kuitenkin tämäkin vaatii perehtymistä että saa 500kcal annoksia tehtyä tai pienempiäkin jos syö useamman kerran päivässä.
Eihän näillä ruokavalioilla voi kovin pitkään olla vaan elämäntapamuutoshan sitä pitäisi saada tehtyä. Kuitenkin jonkinlaisen buustin ja alkupotkun näistä voi saada.
Tässä vinkiksi jennielle ja muillekin jos näitä asioita joku muukin pohtii. :)
 
Anannaa, mä en tiedä et onko prosentuaalisesti miten paljon stressi oikeesti vaikuttaa mut sen tiiän et ainakin mun kropassa stressi näkyy heti ovulaation viivästymisenä. Se on niin helppo sanoa et ei pitäs stressata mut ei ole olemassa mitän kytkintä millä saa stressin pois. Mä itse olen välillä pitänyt taukoa just täältä foorumilta ja sit tehnyt ihan täysin muita kuvioita. Mut päivän kyllä saa tosi täyteen ahtaa et ei miettis vauvaa. Mut sit välilä tulee fiilis et ei vaan voi olla pois täältäkään :grin Pahoittelut sun kp1 ja tsemppiä ja voimia sulle tilanteen keskellä!

vielä lisäys muuten tohon laihdutus asiaan: mun mielestä ja kokemuksesta normaali monipuolinen ruokavalio, ilman et kieltää itseltään kaiken ja lisäksi liikuntaa monipuolisesti ja säännöllisesti on paras lääke. Muutamia vuosia sit sain tällä keinoin 25 kg pois. Mut sit tuli kaikenlaista ja se tuli takas, nyt oon siitä saanu 10 kg pois. Mä oon ajatellut tän kuvion ihan pitkän linjan kautta, pitkällä tähtäimellä. Ois hyvä olla hoikempi, parmepi olla, parempi kestävyys ja muutenkin.. koko ajan tässä vanhenee ja aineenvaihdunta hidastuu. Olis ihan hirveetä löytää ittensä 50 vuotiaana sieltä että ei kykene enää mihinkään.
 
Takaisin
Top