Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Murkku, kiitos :)
Toivottavasti siellä tulisi pian se o-plussa! :)

Mimmu, toivottavasti siellä on just sopivasti 1-2 follia kypsymässä! Pääasia tosin ett talleteltu on kaiken varalta ;)
Meillä molemmat syödään sinkkiä 25mg. Googlailin itekin kesällä mut en löytäny vastausta, joten kyselin täältä mutten saanut täältäkään yhtään vastausta :(
 
Kyfi no voi kökkö, reklamaatiota mäkin kannatan jos ei toiminut ollenkaan. On noi CB:t vähän turhan kallita vain tyhjään tulokseen.

Anannaa, pahoittelut kp1. :sad001 Jos tunnistat oviksen hyvin ilman testejäkin, en tiedä onko niistä hyötyä. Tai sitten tarkistat kerran-pari testillä, näyttäkö se plussaa kun ajattelet oviksen olevan.

KresiKät on jopas sun miestä, parempi olis varmaan keskustella aiheesta jos koke että on jotain parannettava, kuin vaan töksäyttää noin.

Ilpurin kanssa oon samoila linjoilla painoasiassa: uskon että parempi löytää sellainen ruokavalio, että ei kiellä itseltään kokonaan mitään. Sellainen, jota voisi hyvin kuvitella noudattavansa loppuikänsä. Omalla kohdalla pitäis kiinnittää enemmän huomiota siihen, että lopettaa syömisen kun on täynnä. Itsellä ei tosin paino-ongelma ole, bmi 21, mutta joskus oon painanut vähän enemmänkin. Piti oikein googlata mikä mun painoindeksi on, kun ei ollut hajuakaan. Viime vaa'ala käymisestä on useampi kuukausi, mä en harrasta sellasta.
Kuitenkin ne painosuositukset on vaan suosituksia ja tilastoja. Totta kai ne pohjautuu tutkimukseen, mutta se että pari ihmistä onnistuu tai ei onnistu painolla x ei todista vielä mitään. Ei sitä, että paino olisi syynä siihen että tärpää tai ei tärppää, tai että tietyllä painolla ei voisi onnistua. Poikkeuksia löytyy aina, ja raskautumiseen vaikuttavat niin monet tekijät.

Vähän sama kuin jos pari ihmistä foorumilla kirjoittaa tyyliin "yritettiin raskautta puoli vuotta ja sitten kokeilin vehnistä/geleetä/mitä ikinä ja tulin heti raskaaksi, kyllä se oli sen ansiota". Ei, siitä ei ole mitään todisteita. En tarkoita etteikö se voisi auttaa tai että sillä ei olis vaikutusta, mutta parin tai edes kymmenen ihmisen tilasto ei todista vielä mitään. Sori nyt meni sivu aiheen. Kuitenki lapsettomuus on niin hankala aihe, etteivät edes lääkärit aina osaa sanoa missä on vika.

muurahainen voi hitsi, toivottavasti ei ole ovuloimaton kierto. Mut hyvä jos ennenkin tullut myöhemmin vielä, niin onhan tässä toivoa. :)

nennaa, kuulostaa ihan järkevältä teidän suunnitelma pillereistä. Toivottavasti niistä olis apua niin mies pääsis pälkähästä.
Mutta ei kyllä tosiaan kuulosta avuliaalta sun miehen toiminta, ois voinut tosiaan itse pistää töpinäksi eikä vaan seistä siinä puhumassa. :rolleyes:

Mimmu tsemppiä, toivottavasti olis oikea määrä folleja!

Jellis bongattu, mitäs teille kuuluu? :)
 
Äh, seksikieltohan sieltä napsahti. Torstaina uudelleen ultraan, nyt oli 4 kpl 10-14 mm folleja.
 
Mimmu: tuu heti sit kertoo tulokset! Toivotaan et on optimi määrä, kurjaa jos joutuu himmailemaan kun mieli tekis.

Nennaa: harmi jos ei oo löytyny tietämystä sinkkiasiaan kesällä, jospa se kysymys on vaan menny ohi. Eikös larissa just alottanut miehelleenkin ne?
Toi pakkaamishomma on kyllä miesten kanssa niin että laita mies asialle - tee itse perässä :) toki poikkeuksiakin varmasti on, en oo vaan yhtään tavannu :)

Murkku: kyllä se ovis tulee!

Beisla: nyt on pakko kysyy: mikä on "jellis" :)

Kyfin uutta testiä odotellessa..

Tosta painoasiasta. Mä oon ajatellu et vakava yli tai alipaino olis haitaksi hedelmällisyydelle, eikä aina sekään. Mä oon kans lyhyt, bmi 30, ja hirmu tyytyväinen koska Oon pudottanu -10kg edellisen lapsen alkuraskauden painosta. Ihan vaan syömällä terveellisemmin. Mun lihasprosentti on aika korkee, joten toi bmi ei varmaan tuu koskaan olemaan "ihannepainossa"

Vielä 10kg pois niin olen tyytyväinen :) mutta se lähtee kun on lähteekseen. Syömällä mä olen sen saanut (ylikalorit-pitsa-sipsi-hampparit) ja syömällä se lähtee. En oo viittiny ressata kun se aiheuttaa mulla sitä jojoilua.

Mies laitto mulle viestiä että on tosi pettynyt meijän parisuhteeseen. Seksiä ei ole tarpeeksi. Ja laittoipa vielä vinkkinä että "jos ei sitä saa kotoa niin sitten pitää hakea muualta". Jopas on. Jos kerta mä olen raskaana niin onhan se todistettavasti saanu ja vieläpä aika tiuhaan. Kun mulla on vuotanu verta ja ollu se paha haju niin eipä tee seksiä mieli. Nyt kun oli vuodotonta ja olis haluttanut niin eipä miestä näkyny mailla halmeilla. Vastasin sille viestiin. "Ok" Mä vaan ihmettelen kuka tää "mrHyde" on joka väittää olevansa mun aviomies?
 
KresiKät, jopas on urpoks sun mies alkanu! :mad: Mikähän siinä on että seksiä pitäis saada just silloin ku itteensä huvittaa ja jos ei heru, sitä on heti liian vähän?! Ja sit noi uhot et "pitää sitten hakea sitä muualta". :yuck: Meilläkin mies sano, ettei haluais että nyt heti (kkm:n jälkeen) tärppäis uudestaan ku sit hän ei saa seksiä (mua ei alkuraskaudesta kiinnostanu seksi ollenkaan). Vitsinä heitti, mut mua ei naurattanu. Yhtään. :sour:

Buu Mimmun seksikiellolle!
 
KresiKät no huh mitä tekstiä, toiko sitten on rakentavaa että lähdetään "hakemaan muualta". Ja se ilmeisesti kuvittelee että sä oot ok sen kanssa? Paljon voimia sulle, kuulostaa tosi inhottavalta tilanne.

Anannaa, no eipä tosiaan ollut hyvä vitsi. :rolleyes:

Jellis on nimimerkki. Kirjoitteli paljon tuolla Esikoinen toiveissa -ketjussa samaan aikaan kun minäkin kuukausia sitten, mutta heilläkin ollut vaikeuksia raskautua ja mietin kovasti mitä heille kuuluu. Huomasin että oli tykännyt jostain viestistä niin ajattelin onko hän palannut langoille.

Tässäkin ketjussa mietin kuulumisia, ainakin Hampaaton on tykkäillyt, mitä teille kuuluu?
 
KreisiKätin mies on kyllä heittäytynyt varsinaiseksi Mr Hydeksi! :eek:

Mä sain muuten mun gyneltä esittelypakkauksen miehille tarkoitetusta "raskausvitamiineista". On siis tommonen kaikki yhdessä tabletissa mitä naisillekin on. Laitan nyt tähän mitä kaikkea siinä on niin saatte tekin noi määrät mitä sinkkiä ym. voi ottaa päivässä. E-vitamiini 120 mg, foolihappo 800 mcg, sinkki 40 mg ja seleeni 60 mcg, koentsyymi q10 15 mg. On siinä jotain muutakin vielä mutta tossa tärkeimmät.

Ette usko kuin mua korpee tuo ultra. Syytän ihan puhtaasti itteäni, koska otin välikierrossa kelleen kertomatta myös 3 kpl clomeja. En jaksa uskoa, että torstaina tulisi hyviä uutisia, joten tää kierto oli sitten tässä. Tää alkaa olla jo niin surkuhupaisaa ettei tosikaan. Kuraa sataa niskaan eikä tästä lasten teosta tuu yhtikäs mitään.
 
Aaahhaahhaaa.. Mä heti ajattelin et "jellis bongattu" niinkuin "ovis bongattu" .. :)

Mies tietää et joo, voi millon vaan "hakee muualta" mut se tarkottaa sitten ettei oo enää kotiin asiaa.

Höh mimmu...

Muoks. Ihan loistava vitamiini-info!!!
 
Kresikät onpas inhottavaa käytöstä sun mieheltä :/! Ehkä sitä vaan jännittää tuleva ?

Nennaa hyvää kihlapäivää, nauttikaa <3

Mimmu tsempit seksikieltoon!
 
Kresikät, no huhheijaa sun miestä. Jos mun mies sanoi tollain, niin antaisin kyllä potkun persuksiin, että aivot hyppäis takaisin oikeeseen päähän! Mur!!! Meillähän oli nuorimman raskauden kohdalla seksikielto, joka kesti puol vuotta. Mies kesti sen mukisematta.

Mimmu, pöh seksikiellolle.
 
On muuten jännää että ennen sitä odotti aina viimeisinä kiertopäivillä että jokohan olis tärpännyt, nyt ei enään jaksa edes toivoa vaan odottaa vaan kokoaika että selviäisi mikä on syynä lapsettomuuteen.. Ei enään koe niin kauheaa tunnemyrskyä kun kp 1 tulee vaan kokoaika kaikki tuntuu tasaisen harmaalta.. Kun kuulee muiden raskausuutisia se vaan enään vähän kuristaa kurkkua mutta ei tule itkukohtausta.. Sitä on jotenkin jo alistunut ajatukselle että ei varmaan onnistuta koskaan että olisikin yllätys jos saatais sittenkin oma pieni käärö.. Ja mehän ei edes vielä olla mitään tuomiota saatu kun tutkimukset vasta alussa.. Voispa ajatella vähän positiivisemmin mutta en uskalla etten sitten putoa korkealta :/ mietin myös että ehkä en vain olisi tarpeeksi hyvä äiti ja luonto vain hoitaa homman näin..
 
Huh! Ompa ollut helpottavaa, kun olen pystyny melko hyvin olla poissa foorumilta hetken! Nyt on taas aika palata hieman takaisin!

Kaikkea taas mahtunut tähän aikaan mitä oon taustaillut.

Kyfillä ainakin ihme tilanne, toivotaan että selviää! :)

Kresikät karseeta! Miten mies voi käyttäytyä noin sillonkun pitäisi ehdottomasti olla tukena :O Ite laittaisin jäähylle tollasen äijän hetkeksi :D ei se suhde ole pelkkää seksiä ja jos on niin se ei ole parisuhde. Toivottavasti saatte puhua asiat selväksi ja saat miehestäsi tuen etkä riesaa.

Beislalle onnea hääpäivästä! <3 kuulostaa ihanalta :)

Nennalle onnea kihlajaispäivästä! Sielläkin ollut tökero mies höh! :(

Mimmu tsemppiä seksikieltoon! Harrastakaa seksuaalisuutta muullatavoin kun just sillä ;)

On. Ovista taas pikkuhiljaa bongailemassa :D tikutus alkaa ylihuomenna :)
Mies edelleen mukisematta kiltisti muistaa pillerit omatoimisesti ja toppuuttelee mua tässä vauvajutussa ja on sopivasti mukana, mutta terveellä tavalla ettei päästä mua liikaa riehuun asian kanssa :P
Painosta oli juttua. Itsellä aivan normaali paino bmi 23, mutta olen kovin itsekriittinen ja tahtoisin vähän pois mutta herkut ja ruoka maistuu :D

Plussatuulia tasaisesti jokaiselle <3

Ainiin ja ihanaa lucky on palannut linjoille! Kiva kuulla että menee paremmin! :)

Niin ja ne kp:t on 15/36-38
 
Huomenta ketjuun!
Onpas tänne tullut asiaa. Pahoittelut niille joille tuli täti kylään ja joiden miehille tuli täti kylään :wideyed:
Miehistä ei kyllä aina ota selvää. Ne osaa olla joskus niin itsekkäitä, pahimpaan mahdolliseen aikaan. Mä en osaa muuten asiaa selittää kuin että miehillä on sosiaalinen tunnepuoli 2-vuotiaan tasolla ainakin kerran kuussa. Ne osaa yllättää puskista kun vähiten sitä odottaa. Mutta tuo "täytyy hakea seksiä muualta" on aika paha lause. Ei kai se petaa sitä, että hän virittelee jotain muuta suhdetta?

Ihana ilma tuolla ulkona, tulin juuri parin tunnin kävelylenkiltä. Päätä on kivistänyt, enteileekö ukkosta sitten joten en lähtenyt juoksemaan. Pari kertaa kun oon lähtenyt hölkälle ajatuksella "liikunta parantaa", se ei ole hyvä ajatus. Ei toimi.

Mä vielä jotain päivittelen tähän ketjuun kuulumisia, vaikka nyt ei mitään yrityksen toivoakaan ole. En ole tikuttanut ovista, ne päivät kun olisi ovis, käytetään kondomia. Eli laskelmieni mukaan ensi viikon alussa.
 
Ai vitsit te ootte kyllä niin ihanan positiivisia ja jaksatte uskoo hyvään!

ihanaa estrogeenin voimaa täällä foorumilla.
 
Kreisikät, no huh nyt meni kyl vähän yli miehesi uhoominen :( toivottavasti kyse on vain uuteen tilanteeseen totuttautumisesta, kyllä meillä ainakin mies ymmärtää ettei menkkojen aikana voi samalla tavalla peittoja heilutella, miun mielestä hiukan rinnastettavissa tuohon "raskauden aikaseen muuten vaan vuoteluun". Järkyttävää ett toinen voi noin sanoa! :(
Tsemppiä tulevaan! :)

Mimmu, no voi perse seksikiellon kanssa :(
Toivottavasti torstaina tulisi parempia uutisia tai pääsisitte pian uuteen yritykseen! Tsemppiä! :)
Ja kiitos kattavasta vitskuinfosta! :)

Lumihiutale, pystyn samaistumaan tuohon kirjoitukseesi, enää ei tule kovin paljon pahoja itkukohtauksia, vaan kaikki on sitä samaa harmaata tän vauva-asian suhteen.
Tsemppiä kamalasti ja muista ettet ole yksin näiden ajatusten kanssa!❤

Anannaallakin tullut ikävä kommentti mieheltä, pöh :( toivottavasti ei enää tollasia ajattelemattomia kommentteja lauo..

Minni, tsemppiä oviksen bongaamiseen! :)

Kiitos kaikille onnitteluista, ihania ootte kaikki❤ :)
 
Nennaa, no sanopa muuta!

Mutta noin niinku oikeesti, jos on kypsymässä kolme follia niin kuin todennäköistä muka on, että ne kaikki hedelmöittyisi, kiinnittyisi ja jatkaisi kehitystään. Sanoisin, että ihan äärettömän pieni. Kun vauvaa on muutenkin tehty 21 kiertoa niin väittäisin, että tuon skenarioin mahdollisuus on häviävän pieni.
 
Nennaa, minähän se kehuin sun "uhakusta" miehelle, että vitamiinit tai simppanäyte :grin Havaitsin sen hyväksi keinoksi ja nyt meillä mies napsii ilolla vitamiininsa :wink Ja HÖH sun miehen asenteelle, ei olisi saanut sulle tuolleen tiuskia ja hoputtaa :sad001 Hyvää kihlapäivää joka tapauksessa! Mikä vaihe sulla on siellä kierrosta?

Murkku, eiköhän se ovis vielä ehdi tulla, jos on viime kierrossakin ollut kp 22 jälkeen :wink

Mimmu, sinkkiä pitäisi miehen saada päivässä ainakin 11 mg, mutta jos lasta yrittää niin enemmän, koska jokainen siemensyöksy vie 5 mg sinkkiä. Meillä miehelle menee purkista nyt yhteensä 25 mg ja sitten tietty mitä saa ravinnosta. Pahoittelut paskoista fiiliksista ultran ja menetetyn kierron suhteen :sad001 Olipa aika monta isompia folleja! Mutta itse oottelisin sinne torstaille ja katsoisin sitten tilanteen. Lopulta olisin sitten ehkä anarkisti ja viis veisaisin seksikiellosta :grin Aika älytön sattuma pitäisi tosiaan olla, että kaikki follit irtoaisi, hedelmöittyisi ja vielä kiinnittyisi!!!

Kresikät, jäätävä viesti sun mieheltä!!! Ihan käsittämätöntä!!! Nyt ei se mies ajattele mitään muuta kuin omaa napaansa (tai siis alakertaansa)!!! Miten niin ei ole seksiä, jos kerta olette aktiivisesti raskautta yrittäneet? Ja eikö se ole ihan ymmärrettävää, jos on alakerrassa bakteerivaginoosi ja epämääräistä alkuraskauden vuotoa niin juuri silloin ei ehkä viikkoon-pariin saata seksi onnistua! Mitä HELVETTIÄ!!! Haluaako se ukko täältä foorumilta vihaisen akkalauman niskaansa tollaisilla viesteillä?! :mad: :angry5 :angry4

Anannaa, aika huonoa huumoria myös sun mieheltä. Ja että "vitsinä" heitti, niin mun korviin kuulostaa että enemmänkin sanoi vain mitä sylki suuhun toi ja naamioi sen sitten vitsiksi... MIEHET! :angry5

Beislaa komppaan, että mitä kuuluu Hampaaton, Jellis ja muut vanhat tutut? Laittakaa kuulumisia meille!

Kivaa kuulla susta Minni! Ja onnea oviksen metsästykseen! :wink


NAPAA: Täällä oottelen, että menkat loppuu niin päästään kiertoa korkkaamaan :wink Jos ovis on taas ajoissa niin ehdittäisiin paremmin talletella ennen o-päivää! Viime kierrossa jäi tallettelut liian myöhään, kun ovis olikin yllättäen jo kp 12 (yleensä kp 18) ja kp 9 oli se aukkari, joka tavallaan deletoi aiemmat tallettelut.

Tässä kierrossa en seuraa lämpöjä, en kirjaa ovisoireita tai seuraa kiertopäivien kulumista. Pupuillaan kun siltä tuntuu ja aattelin, että listaan ne itelle kännykän muistioon :wink Jos avaan My Calendar- sovelluksen ja listaan ne sinne, niin näen vahingossa kp:t. :grin Kännykkään laitan vaan hälytyksen pari päivää ennen kuin menkkojen pitäisi keskiarvon mukaan alkaa niin tietää milloin tarttee ehkä testata tai oottaa menkkoja :grin Katotaan miten toimii tää homma :wink
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top