Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Maggie ja anannaa, kiertokavereita ollaan, josko plussattaisiin sitten kuukauden päästä rytinällä? :)

Anannaa stressin vaikutuksesta en tiedä mutta ainakin mulla, kroonisella perus stressaajalla vain helpotti se oviksen tikuttaminen (tässä kierrossa tikutin ensi kertaa ikinä) kun tiesin että jotain taisi tapahtua ja suunnilleen koska. Ainakin nyt kun olot eivät ole olleet niin selkeät. Eli tikuta jos tuntuu että se helpottaa
:)

Ilpuri ja maggie, minä myös niin tiedän sen kamalan lamaannuksen kun lapsosia katsoo ja miettii että miksi miksi ei itselle ole vielä voinut tärpätä. Kun saa niellä tyhjää kun näkee vauvamahan tai vaunut ja kun näkee kuulee kuinka äiti niin toivoo pääsevänsä mummuksi ja vitsailee vuorotteluvapaalle jäämisestä kun pikkuväkeä tulee yms... :( varsinkin näin tädin seurassa se ahdistaa pahasti. Eli iso halaus täältä teille molemmille, niin tuttua on se olo.

Kreisikät voi ei vuotoa ja miestä. :( jos yrittäisitte puhua, jos hän pystyisi sanomaan mitä ei mitään hän meinaa ja kaipaa. Toivottavasti saatte asiat selviämään ja vuotoonkin selvyyden. Ehkä hän vielä käsittelee plussaa ja on siitä ja sen tuomasta muutoksesta vielä kummissaan tai jotain. Iso halaus ja jaksamista!
 
On tää ihme päivä ku tänää jo 2 kaveria on paksuna ja melkee synnäril koht :( ja keikistelee fb mahoineen! On tää lapsettomuus katkeraa ja ite va nielet kyyneleitä ja vuodat verta!!! Ja yllätys et ensimmäisistä yrityksistä no tieteki raskaaks! -.-"

Joillekki se on ni v***n helppoa! En jaksa :(

Anteeks mut nyt käännetää veistä taas ni syvällä!

Kp 4 yk 28
 
Ilpuri: sul on oikeus noihin tunteisiin. Kyllä kävin viikonloppuna tun teiden kirjon kans läpi ku sain viimein epäreilun olon pakotettua muuttumaan. Tohdin jopa pyytää syliin 2kk vauvan ja olihan se niin ihana pienine nappi silmineen... oli pojan serkku kyllä niin oman pojan näköinen. Ajatus kövi että meillä voisi olla saman ikäiset lapset.... Todella haikea olo tuli ja ukkoki katto silleen että olispa tuo meidän. Nyt se tosiaan kuumeilee tai siis haaveilee toisesta. Ja haluaa sen. On todella toivottavasti tajunnu miten oikeasti voi olla vaikea tulla raskaaksi ja jos tulee nii oikeasti se ei välttämättä sitä tarkoita että se siellä pysyisi plussa testiä kauempaa ja jospa se alkaisi ymmärtää miten voi olla oikeasti turhauttavaa joka kerta pettyä kerta toisensa jälkeen kun menkat tuleekin. Se ei sitä voi kokea fyysisesti mut näkee kyllä sen mun paskan olon läpi ettei kivaa ole.
Juu ja välillä on olo etten halua koko lasta. Välillä olo että haluan luovuttaa. Ei ole meille toista lasta luvassa. Paska äiti oon esikoiselle ja huonosti välillä menee ukon kans ni luoja ei vaan anna toisen tulla. Oon jopa todella eroa harkinnut tapahtumien myötä. Vihannut itseäni ja ukkoa. Meissä vikaa. Me ollaan huonoja. Ohi meneviä ajatuksia nuo on...

Tosta omaa elämää jutusta puhuttiin just ukon vanhempien kanssa. Omaa elämää on kaikki aika mitä elät ja omia rauhallisia hetkiä on ne kun saat käydä vessassa yksin tai suihkussa. Tai se aika ku lapsi nukkuu jos nukkuu. Omaa aikaa kun poika on rauhallinen ja touhuaa omiaan. Se voi kestää 2s tai 2t. Mutta jokaisesta hetkestä kyllä nauttii ja ne huomaa. Ja jos sattuu käymään hyvin että lapsi on vaikka mummolassa kylässä ni kyllä sitä siihe kaipaa touhuamaan ympärille kuitenki. Tyhjä olo tulee...ei oikein osaa tehdä mitään ja menee arki rutiinit ihan sekasi. Sit tulee että olis niin kiva ku olis se isä kotona...olis kaikki Kotona ettei tartteis yksin ottaa kaikkee vastaan jos sattuu olee lapsella huono päivä tms. Tai ettei tarttee yksin kaikkee tehdä... on joku jonka kans voisi jakaa sen arjen...

Haikaranyytti: kiitoksia... tänne oli kiva palata vaikka olisi ollu huippua jos kaikki olisitte plussanneet. ..

Lukutoukka: osan otot suruun. Toivotaan että saisit positiivisen yllärin ja plussan tikkuun.

Kresikät: toi sun elämän tarina kuuluu tänne meidän kirjavaan joukkoon niin hyvin. Täällä niin monella on ollut kamalia parisuhteita ja elämän tilanteita. Ehkä siks me ollaanki niin vahvoja akkoja kaikki! :D
 
no, en tiiä olenko raskaana vai enkö, asiaahan ei helpota miehen mahan taputtelut:rolleyes::sorry:ku ei tiiä..
 
sie muuten lucky hyvin kirjotit tuosta ku et miten kysyä "nätisti" ootteko yrittäny? miten sen voi kysyä nätisti`
 
ei miehen kanssa asiasta jutella, niinkuin larissalla, minä kuumeilen,tosin mies kyselee oliko oikea aika..mitä siihen nyt sanoisi...
 
Kiva kuulla että muillakin on samanlaista projektia edessa. Mulla BMI on 27. Tiedätkö ilpuri onko BMI 35 yleinen raja hoitoihin? Mä meinaan jo pelkään että jos en saa paria kiloa pois niin lääkäri sanoo syyskuussa että mitään ei voida tehdä ennen kun oon pudottanut painon.

Pakko alkaa yrittämään. Terveellistä ja monipuolista ruokaa sekä säännöllistä liikuntaa. Herkkuja mun pitäis vähentää paljon koska niitä on tullut popsittua koko kesän ajan ja "jäänyt päälle" herkuttelu :/
 
Pahoittelut Kyfi, toi tilanne on kyllä outo? Ootko soittanut neuvolaan/lääkäriin jos pääsisit antamaan näytteen sinne?
 
Kyfi, tosi inhottavaa :( toivottavasti saisit juteltua miehesi kanssa koska tämä homma on kuitenkin kahden kauppa.

Jenni, mä luulen et se on. Mun yks kaveri on kans tukeva.. en tiiä mikä sen bmi on mut varmaan on yli 30. Olleet kerran hoidoissa josta tuli vauva ja nyt ovat taas. Ja ovat useita kertoja joutuneet molemmilla kerroilla yrittämään. Sanoi et kertaakaan hänen kohdalla lääkäri ei ole sanonut mitään painosta. En oo lääkäri mut 27 ei oo viel korkea. Mä luulen et sulle on sanottu vain siksi et sin ois helpompi olla. Mulle raskaus ehkä olis jo riski koska on niin paljon ylipainoa. ( mikä on muuten mun päähän outoa koska oon tosi pitkä. Monesti jos oon sanonu mun painon jollekin niin ne sanoo et eipä sitä päällepäin nää.) Mutta tosi asia on kuitenkin se et jos on normaalipainoinen raskaus ja kaikki muukin on helpompaa. Mä pelkään ihan hulluna et mulle sit raskaana ollessa tulis tyyliin 20kg lisää mikä mun tapauksessa ois ihan hirveesti. Mun yhdellä kaverilla oli suunnilleen sama bmi ja tuli raskaaksi ja saikin jo vauvan. Koko raskausaikana +600g :o laitokselle oli jättänyt 10kg :D. Mutta kyllähän raskautuminen luonnollisesti on helpompaa jos on normipainoinen mut silti sinua en ottais stressiä. Mun tapauksessa jos bmi ois ees alle 30 mä oisin tosi onnellinen :)
 
Huh, huh mitä tahtia ootte ehtineet juttelemaan! Nopeasti yritän kommata ne mitä muistan :wink

Kyfi, reklamaatiota susi-digistä! Raskaana oot niin kauan kunnes toisin todistetaan! Ja menkathan sulla ei oo alkanu? Taitaa miehelläsikin olla kuume vaikka ei sitä myöntäisi, jos tuollaisia kyselee ja taputtelee mahaan.

KresiKät, hiton vuotelu ja miehesi möläytykset :shifty: Mitä se nyt tuollaisia sanoo? Ehkä sun plussaus on saanut sen tunteet myllertämään ja mielen epätasapainoon hetkellisesti?

Tosta painoasiasta. Mulla on bmi noin 19 eli ei se hoikkuus näemmä välttämättä auta raskautumaan :sad001 Joskus sitten jos raskaudun niin lihon varmaan sen 30 kg raskauden aikana :grin Oon niin lyhyt, että näyttäisi varmaan aika metkalta :grin

Meitä onkin nyt monta menossa lähes samoilla kiertopäivillä :) Mun lisäksi taisi olla Maggie, Lukutoukka ja anannaa ainakin? Kuukauden päästä plussataan kaikki!

Ihanaa tiistaita kaikille!
 
Viipsukka, sama täällä. Luulisi, että tähän ikään mennessä olisi saanut painoa lisää, mutta ei niin ei. En aio enää stressata tästä painoasiasta, sillä tää on selkeästi luontainen paino mulle. Syön hyvin, usein, paljon ja pääasiassa terveellisesti (joskus herkutellen), joten tällä kropalla mennään :) Kerran elämässäni, kun olin 1/2 vuotta työttömänä, olen saanut painon nousemaan. Silloin kävin 5 kertaa viikossa salilla nostelemassa puntteja ja söin ihan tajuttomia määriä ruokaa ja etenkin proteiinia. Mutta ei semmoista voi ylläpitää arjessa!
 
Larissan vinkistä sinkki purkki ostettu :)

Painoasiasta, että täällä kanssa eräs jonka pitäisi saada painon tippumaan, mutta kun ei sit lähe ni ei lähe. Sain mä sen 4kg tiputettua mikä keväällä tuli, mutta tähän on pysähdytty nyt...

Ovistesti vain haalenee, saas nähä tuleeko tässä kierrossa ollenkaan.

Muurahainen kp 20/35, yk20
 
Murkku, perhanan ovistestit! Jospa ovuloit silloin kun sait jo aika vahvaa viivaa? Ehkä et vaan ehtinyt saada plussaa kiinni..? Ja tuo sinkki, mie olen niin varma että siitä on apua etenkin miehelle :) Ei se ota jos ei annakaan!

Olen niin ylpeä tuosta minun miehestä, kun mukisematta syö nuo minun antamat pillerit :p :grin Ei ole edes kysellyt että mitä ne on, syö vaan iloisena :grin

Ja tosta painon pudottamisesta vielä... En ole ollenkaan varma, että voiko joku muutaman hassun kilon tiputus tai se ettei tiputa sitä painoa vaikuttaa niin paljon raskautumisen mahiksiin? Eri asia tietysti, jos on kymmeniä kiloja ylipainoa, silloinhan se voi vaikuttaa hedelmällisyyteen... Eli en usko, että yhdenkään naisen kannattaa ottaa liiallista stressiä, jos on käsketty tiputtaa (tai saada painoa lisää) 5 kiloa tai alle sen! :) Tuskin on olemassa jotain niin tarkkaa rajaa painolle, josta keho tietää "ahaa, nyt on painoa grammalleen oikea määrä, nyt voi raskautua" :grin

Mutta nämä on vaan minun pohdintoja, älkää suuttuko :) Olkaa armollisia itsellenne, sillä olette niin ihania naisia! :Heartpink
 
Täällä bmi n. 27 eli ylipainos löytyy :/ gyne ei siitä kyl mitää sanonu ku pitkästä yrityksestäkin juteltiin. Totes vaan et "lievä ylipaino" :D
Jos sais painoa pois niin olis huippujuttu mut ruoka on vaan niiiiin ihanaa <3
Herkuista puhumattakaan ;)

Edellises raskaudes tais olla aika samat lukemat ja painoa tuli kokonaisuudessaan n.5kg joista yli 4kg oli vauvaa ja istukka + vedet mukavasti :D

Imetys "kuulemma" laihduttaa mutta siinä vaiheessa aloin ite lihoamaan :S kamala nälkä oli koko ajan. Sit ne kilot onki ollu tiukasti mukana ;) keväällä sain 10kg pois mikä helpotti oloa aika paljon.

Mä niiiiiin tykkäsin mun raskausmasusta ja haluisin uudestaan kokea sen <3 harmi ettei aina saa mitä haluaa :(

Kyfi, joko oot uutta testiä tehny tai soitellu aikaa pissa/verikokeisiin? Ei tuo tilanne ihan normaali oo :eek: yhen viallisen testin sillon tällön ymmärtäis mut kaks peräkkäin ni aika huono tuuri :/
Mutta raskaana kunnes toisin todistetaan ;)

Murkku, toivottavasti vaan missasit oviksen! Mua vähä stressaa ku aiemmissa parissa kierrossa oon saanu tikutettua ovisplussan ni on osannu myös odottaa tätiä.. Nyt kusi nää ovistestailut enkä oo varma oliko ovis jo vai ei ja millon täti saapuis..
Eikös sulla ollu jo aika vahva viiva jossain testissä?

Meritähti kp 23?/35
 
Huh mitä kiirus-kirjotustahtia ootte täällä pitäny! :) Lukenut olen reissussa ollessani, mut kirjoittelut jääneet kun ei aika ole riittänyt.
Eli taas kommentoin kenelle muistan:D

Sabetti, onnea uudesta tatuoinnista! Miekin tykkään kamalasti ja kävin keväällä ottamassa tatuoinnin, siksi kun vuosi yritetty ja pitkään siitä olin haaveillut mutten uskaltanu varata aikaa ku olin niin optimistinen raskauden suhteen :D

Kyfi, oot niin raskaana kunnes toisin todistetaan! Ja rekkulaa vaan siitä susitestistä tekemään, pöh tollasia :(

Beisla, ihanan aamupalan olit taikonut vaimollesi! Ja myöhässä toivottelen onnea hääpäivänänne❤ :)

Murkku, ehkä ovis ei vain jääny kiinni? Tai sitten on vasta tulossa, tsemppiä kuitenkin :)
Enskierrossa sitten viimeistää sinkin avulla kuules tärppää ;)

Nessu, kyllä vain se naisen mieli on kummallinen :D toivoisin kaikista vastoinkäymisistä huolimatta ett nyt plussaisit! :) mut eiköhän ne oireet oo joku kaunis kerta vielä ihan oikeita meillä jokaisella ;)

Katjusha, olipas tökerö kommentti :( pitää jättää ihan kokonaan vaan omaan arvoonsa tuollaset..

Lukutoukka, osanottoni ❤
Ja pahoittelut tädistä :(

Maggie, hyvä kun purkin sait vietyä! Tosi tympeä täti kyllä kun sinnekin tuli :(

Anannaalla myös tullut täti, pöh! :(

Larissa, "todistettavasti" pienelläkään painolla ei ole parempia mahiksia raskauteen, miulla bmi myös sen 19-20 ja täällä sitä edelleen notkutaan ja odotellaan ihmettä :D
Ja voin myös omalle kohdalle kuvitella hyvin ne raskauskilot, kun ite oon kans tällänen hukkapätkä :D

Kreisikät, pahoittelut vuodosta :( ja mitä se mies onkaan möläytellyt, on ehkä ollut vähän hänestäkin kiinni, jos ei ole kotona näkynyt :(
Toivottavasti tarvitsi vain aikaa plussan sulatteluun, varmaan on km-pelko perssiissä myös hänellä :(

Enpä enää muista kuka ihmetteli tuota mein "uhkailua" ett sinkit+muut pillerit tai simppanäyte -juttua. Mutta siis mein tarina;
Me haluamme molemmat lapsen, siinä on kestänyt jo tarpeeksi kauan päästäksemme tutkimuksiin. Mies ei ole innoissaan antamassa simppanäytettä (jonka ymmärrän hyvin, sillä hän ei edes suhteemme alussa tullut moneen kertaan, koska jännitti uusi suhde. Joten ymmärrän ettei purkkiin ole kovin paljon helpompi). Mies kuitenkin on lupautunut sen tekemään kun sitä pyydetään :)
Ajattelin silloin vuoden jälkeen hankkia sinkkiä, foolihappoa ja geleetä, jos saatais plussa ennenku miehen täytyy antaa näyte, tästä siis se "uhkailu" :D eli ensin yritetään pillerit joita mies huomattavastiieluummin syö ja jos niillä ei ehditä plussaa saamaan ennenku näytteen joutuu antamaan, niin sitten mies sen antaa :)
Eli kyllä se mieskin aikoo oman osansa tehdä, mutta helpommalla itse pääsisi jos tunnollisesti syö pillereitä ja niistä saataisiin apu, ja syökin, nimittäin muistuttelee miuta niistä ;)

Ilpuri, toivonmukaan saisit myös sen elämäntapamuutoksen tehtyä, ja plussan kaupan päälle! :)

Haikaranyytti, tuo on niin perseestä, ett itellä just muutenkin vedetään matto jalkojen alta ja menkat alkaa ja kun meet faceen ja sieltä hyppää samantien silmille iiiisot mahat, ilmoitukset synnärillä olosta tai kuvat ristiäisistä :(
Tsemppiä hurjasti❤

Pahoittelut negoista ja tädeistä! :(
Tsemppiä uuteen kiertoon :)

Plussatuulia ja löytyköön helposti niin o- kuin r-plussatkin! :)

On; meillä tänään kihlojen toinen vuosipäivä ja mie meen pesemään auton penkit+muut sisätilat, toivottavasti mies ei halua mennä ulos syömään illalla :D
Mökkireissultakin kotiuduttiin eilen illalla, oli anoppi tehnyt kaiken maailman yllätyksiä kun tultiin kotiin, tuli vähänku joulu etukäteen meille! :D
Mies käyttäytyi taas eilen niin ärsyttävästi ku olla ja pystyy vaan, muttei nähnyt ollenkaan vikaa itessään. Hän tietää ett vihaan sitä kun hoputetaan syömisessä, mie rakastan ruokaa ja syön just niin kauan kun syön! Mies hoputtaa kun "pitäisi pakata, syö nyt äkkiä" ja itse seisoo ja toljottaa vieressä, eikä tee elettäkään pakkaamisen suhteen. Mie pakkasin jo sängystä petivaatteet ja vaatteet yms sillä aikaa kun hän seisoi ja hoputti nousemaan ja syömään
Sanoin ett voihan mieskin pakata jotain ja ett vaatteet yms on jo kasassa ja ne voi viedä autoon ja menin itse pesemään hampaita. Sillä aikaa mies oli "pakannut kaiken ja vienyt autoon" kun sitten kyselin ett onko se ja tämä mukana, niin eipäs ollutkaan, ja taas mies hoputtaa pihalla samalla kun mie tungen kaikki unohtuneet tavarat käsilaukkuun, kun muut kassit on jo autossa..
Meinas melkein mennä hermot jo tuossa vaiheessa, mut kun mies vielä autossa matkalla jatkoi miun syyttelyä, korotin ääntäni. Ja taas kaikki oli miun vika ja mie pilasin reissun jne.
Miulla kuitenkin oli täysi käsitys siitä mitä mistäkin on tulossa laukkuihin jne, joten jos olisin itse pakannut ei olisi tarvinnut miun kysellä ja käydä joka paikkaa erikseen etsimässä jättikö mies jotakin jonnekin..
Siis oli kiva kun mies auttoi, mutta sen miun ärsyttämisen olis voinut jättää välistä, koska nyt tuo miehen pakkausapukaan ei tuntunut tippaakaan auttamiselta :(
 
Larissa, tuplahormooni digitestillä tuli silloin nega, joten ei ollu estrogeeni edes nousussa silloin. No mut eiköhän se sieltä parin päivän päästä tule. :)

Meritähti, on kyllä tosi inhottavaa kun ei tiedä milloin ovis on, sit ei tosiaan osaa odottaa tätiäkään millekkään tietylle päivälle...

Kattelinkin tossa, että viime kierrossa ovisplussa tulikin vasta kp22, joten kattellaan parin päivän päästä uudestaan..

Nennaa, hyvää kihlapäivää teille! :)
 
Toivotaan Murkku pikaista ovista :)

Mä odottelen täällä folliultraan pääsyä. Jännittää ihan hulluna, että folleja on liikaa ja tulee seksikielto. Talletettiin varuiksi siis eilen :D

Kuis paljon sitä sinkkiä pitäis miesten ottaa?
 
Takaisin
Top