BBT - basal body temperature

@anita1 aah sori unohdin! Hyvä juttu ❤️

@Oikku95 katotaan miten innostutaan ja kuinka lähelle osutaan - mä asun Olarissa, eli jos on tästä lähitienoilta tai valmis tänne liikkumaan (meillä ei oo autoa niin mun liikkuvuus on pyörämatka tai metroradan varrella helposti) 😄

@Kwv vertailua on hyvä tehdä 😁 toivottavasti pääsette hyödyntämään limat!

@Harmi89 hui onpa pitkä matka! 😅 toivottavasti ultrassa on kaikki hyvin 🤞🏻

@lepus timidus uuu kyllä näyttää lupaavalta toi viivojen kehitys! Toivottavasti pääset nauttimaan siitä yksityishuoneestasi 😉

@Summerwalk pikaisia paranemisia 😖 jännä että viime vuonna samaan aikaan oli viimeksi korona 😅 Ouralla ja BBT:llä se arvo on vähän eri kun Oura katsoo koko yön ja BBT vain sen yhden hetken perusteella. Mutta trendit pitäis olla suunnilleen samanlaiset 😅

Kävin aamulla siellä progesteroni-verikokeessa ja tulokseksi tuli 59, mikä on normaali arvo ja vahvistaa että luteaalivaiheessa ollaan, hoito tepsi 😄 varasin huomiselle soittoajan että jutellaan gynen kanssa jatkosta sitten, jos saisin ovitrelle-reseptin ja luvan jatkaa omine nokkineni letrozol-ovitrelle-terolut komboa joitain kuukausia kunnes tärppää tai reseptit menee umpeen.
 
Muokattu viimeksi:
@lepus timidus ihana kuulla että digi sanoo 2-3!! 🥰❤️ Odotan nyt kyllä toiveikkaana sun ultraa! Ja joo, oon kyllä kauhulla lukenu noista lähiseudun synnytyssairaaloiden tilanteista 😩 vaan eipä siinä, ei mua haittaa synnyttää vaikka sinne odotustilan lattialle, jos sinne asti joskus pääsis 🙈 ehkä ne ei kehtaa käännyttää pois jos pää kurkkii hameen helman alta.

@Summerwalk ääääh tyhmää että tuli kunnon korona 😩 mulla oli kans viime kesänä sellanen tujumpi monen päivän kuumesessio. Hassua kyllä että sun elimistö menee noin täsmällisesti synkassa viime vuoden kanssa 😅 ehkäpä sulla pysy nyt tiputtelut poissa koska oli se mahdollinen kemiallinen?

Jos joskus pääsee siihen pisteeseen että se vauva elävänä saadaan punkerrettua ulos (sinne Jorvin odotustilan lattialle ilmeisesti) niin olis se sit tosi kiva kyllä jos sattuis löytymään lähiseudulta muita samassa tilanteessa olevia! :) Mut nykysellään mä suhtaudun (todistusaineiston pohjalta!) realistis-pessimistisesti meidän mahdollisuuksiin lisääntyä. Tässä kun vuodesta toiseen roikkuu täällä palstalla, niin matkan varrella osuu kohdalle paljon ihania ihmisiä joiden kanssa olis kiva sosialisoida ihan muutenkin, mutta koska elämäntilanteet ei kohtaa (=lisääntyminen on toisille helpompaa kuin toisille) niin ne polut aina erkanee. Sellasta se elämä on. Eli taidan skipata nää yritysaiheiset livemöötet kuitenkin, ellei sit joskus satu ihme kohdalle ja vauva syliin. :)
 
@Nurppu joo toihan se just on, että vaikka nykysellään ollaan samassa vaiheessa, todennäköisyydet että kaikki siirryttäis ees parin kuun sisällä toisistaan seuraavaan ovat pienet 🥺 ja sehän se kaipuu just on että toivois että ois jotakuinkin samassa tilanteessa olevia ystäviä lähialueelta. Mutta manataan sulle nyt seuraavasta hoitokierrosta matkustaja joka pysyy kyydissä hamaan loppuun asti ja syntyy täysiaikaisena ja terveenä Jorvin odotustilan lattialle 🧙‍♀️🪄🍀
 
@Metu kiitos 😆 siitä tulikin mieleen, että tänään lääkäri soitteli! Hän uskoi että kohonneen AMH:n syynä oli ihan vaan luonnollinen vaihtelu korkeilla arvoilla. Puhuttiin myös pitkästä vs. lyhyestä kaavasta ja tultiin yhteisymmärrykseen että mennään taas lyhyellä, mutta korotetaan annostusta. Toukokuussa saa taas ilmottautua ☺️
 
@Harmi89 jee toinen maalainen :Tractor: huh, teilläkin matkaa kyllä. Miten onnistuu nuo hoidot töiden yms. ohella? Siis että onko aina otettava palkattomia tai korvattava myöhemmin ja onko tuottanut hankaluuksia? Yhtenä syynä meillä siihen ettei hoitoihin mennä on juurikin tuo välimatka. Enkä ole varma tekeekö ne tuossa keskussairaalassa edes vai ohjaavatko yliopistolliseen, jonne vielä pidempi matka.

Matkat on ehkä pitkiä ja taxisynnytys ei ole utopiaa, mut maalla asumisessa on kuulkaas espoolaiset se hyvä puoli, että synnärille ei tarvitse jonotella eikä ne lähetä kotiin odottelemaan ja koska tulee pidemmästä matkasta niin saa automaattisesti yleensä yksityishuoneen :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes::Face With Tears Of Joy:
Hoitojen ja työn sovittaminen yhteen vois olla hankalampaa, jos kävisin kokoaikasena töissä. Ja riippuu varmasti paljolti myös työstä.. 🤔
Minä tällä hetkellä opiskelen (monimuoto-opinnot) ja käyn osa-aikaisesti töissä.

Töissä en oo kertonu mitään lapsettomuushoidoista, oon vaan sanonu että tuli taas yllättäen lääkärikäynti keskussairaalassa.
Onneks on siis sellanen työ ja työkaveri, että pystytään vaihtelemaan työvuoroja tosi joustavasti lyhyelläkin varoitusajalla. Näistä ultrakäynneistä kun ei tosiaan tiedä yhtään etukäteen, että millon lääkäri taas haluaa kattoo tilanteen 🤷‍♀️
 
No niin, odotetusti kp 1 meneillään ja mittaukset aloitettu. 😊 Mies suhtautui vähän huvittuneesti mutta kuitenkin ihan uteliaasti kun kerroin että alan mittailla lämpöjä. Mites teidän puolisot suhtautuu mittailuun? 🤗

Pohdinnassa mitä tehdään pääsiäisenä. Oli alustava ajatus että lähdettäisiin toiselle puolelle Suomea sukuloimaan mutta muutenkin ajatus uuvuttaa, ja nyt näyttää siltä että todennäköisesti sattuu just otollisia päiviä pyhille/reissuun. Voi olla että jäädään vain kotiin. 😁

Nyt vaan toi mun normikuumemittari saattaa olla susi koska väitti (suusta kielen alta) mitatessa aamun lämmöksi 35,8. 😁 Noh, mennään nyt tällä sitten.
 
@lepus timidus Ihana nähdä tummenevat viivat!! Toivottavasti saat sen 3+ sieltä pian. Kiitos kun availet testejä tänne meidän iloksi 🤪

@Oikku95 @Metu @Nurppu Samaa ajattelin täällä, että tapaan mielellään sitten kun tästä yritysvaiheesta pääsee seuraavaan vaiheeseen ❤️ Viime syksynä juttelin paljon yhden tyypin kanssa joka myös yritti, mutta kun tuli tärppi niin eipä meidän välillä ollut enää kauheasti yhteistä keskusteltavaa. Toivotaan nyt plussatuulia viimeistään 2024 vauvalle. Ei siis todellakaan tarvitse olla LA edes sama kuukausi, jotta olisi kiva tutustua. Asun itse Leppävaaran lähettyvillä 😄

@Summerwalk Onko olo yhtään parempi? Aikamoisen kuumeen sait siellä. Mulla oli viime vuonna myös maaliskuussa korona, tuoko tää alkukevät mukanaan heikentynyttä vastustuskykyä. Toivottavasti sun kierto ei sairaudesta pitkity ihan kauheasti…

@Magnoliae Pahoittelut uudesta kierrosta, mutta tervetuloa mittailun pariin ❤️ Epäilit tuota 35,8 kielen alta, miksi? 🤔 Kysyin tossa äsken mieheltä mitä se ajattelee mun käyristä (mittaan lämmöt Ouralla, joten itse mittaaminen tekemisen ei näy hänelle). Se vaan hymyili pienesti ja tokaisi ”kai siitä saa kivaa analysoitavaa?” - kuulosti kaunistelevan mielipidettään. 🤣 Mutta niinhän se on! Eihän sitä vauvantekoa kauheasti voi suunnitella lämpöjen mukaan, kun lämpö nousee vasta oviksen jälkeen, mutta onhan se helpottavaa saada ovis vahvistettua sillä.

Täällä dpo 7 ja lämmöt pomppasi ylös aika kunnollla tuolta dipistä, Oura hälytteli korkeaa lämpöä.
 

Liitteet

  • 039F55A8-84FE-4AC0-8925-191BDB2B6FBC.jpeg
    039F55A8-84FE-4AC0-8925-191BDB2B6FBC.jpeg
    652.8 KB · Katsottu: 41
@lepus timidus mä ainakin ilmaisin että testien availu on hauskaa, eli kiitos tästä analyysimateriaalista! Ei oo kyllä pitkä aika sulla ultraakaan.

@Empsu94 mielenkiintoisen näköinen toi sun käyrä! Jännnityksellä odotan testiä!

@Magnoliae pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. Mun mies ei oo moksiskaan lämpöjen mittailusta, geleille se pyöritteli kesällä silmiään mut nyt se on jo oppinut että kaikki mikä tuo mulle rauhaa niin niitä kannattaa tukea :)

@Summerwalk kaikki taudit tuntuu erityisesti tässä yritysvaiheessa ärsyttäviltä. Just toi kuume kun se voi sekoittaa kiertoa ja vaikuttaa hedelmöittymiseen. Myöskin man flu ja ovis on yks vitsaus 😅

Tässä tää mun käyrä. Lämmöt menee ylös mutta sellaista dippiä ei oo että ehkä se ovis oli ehkä ei. Liityn siis tähän epämääräisten kerhoon jota täällä on ollut liikkeellä.
 

Liitteet

  • 3BF581CA-9969-4F83-BDC5-BF87AFF8CC2E.jpeg
    3BF581CA-9969-4F83-BDC5-BF87AFF8CC2E.jpeg
    175.7 KB · Katsottu: 40
@Magnoliae kiva että pääsit aloittamaan mittailut. Mun mielestä tuo 35.8 kierron alkuun vaikuttaa hyvältä ja ihan pätevältä lämmöltä. Vaikka toisten lämpöjä ei voi yhtään vertailla omiin, niin mulla tuo menkkojen aikainen kierron alun lämpö seikkaili 35.7-36.3 välissä 🙂
Meillä mies on ihan kiinnostunut myös asiasta, mutta ehkä laskee tämän lämpöjen mittailun vähän mun hömpötyksiin 🙈😂 hän varmasti yrittäisi vaan rennosti ilman mitään dataa ja testailua.

@Empsu94 kylläpä tuo sun käyrä näyttää hyvältä! 🌈😍

@Harmi89 hei kiitos tuosta tarkennuksesta! Tänään mittasin ekan kielen alta ja täytyykin nyt sitten jatkossa mitata samalta puolelta 👌

Ei näkynyt dpo4 dippiä. Tosin tänään eka mittaus kielen alta, en ole varma kuinka paljon sekottaa nyt tuota mittausta. Ja toki myös terolut menossa kolmatta päivää, joka varmasti nostaa lämpöä. Toivon myös että nyt ei tullut mitään tautia, vähän on tukkoinen olo.
 

Liitteet

  • BA1BE3BB-468D-4C70-9BDE-F7BF6382AC95.jpeg
    BA1BE3BB-468D-4C70-9BDE-F7BF6382AC95.jpeg
    715 KB · Katsottu: 25
Kiitos kommenteista tuohon lukemaan liittyen, mä jotenkin heti vaan ajattelin että "onpas alhainen" 😁 Ehkäpä en nyt yhdestä päivästä sitten vedä vielä mitään johtopäätöksiä. 🤪

Kiva kuulla teidän puolisoiden suhtautumisesta. 😊🤗 Varmaan joo moni yrittämiseen liittyvä juttu on miehille helposti vieraan tuntuista vaikka "projekti" ja toive onkin yhteinen. 🤔

Mä en osaa teidän käppyröihin vielä sanoa mitään. 😄 Jatkan perehtymistä ja oppimista 😊
 
"Mä en malta odottaa että on vauva!" - 4v bonuslapseni tänä aamuna. Hard same

Otan omanapailut alkuun – tänään BBT-mittari ja Oura olivat hyvin eri mieltä mun lämpötilasta, mutta se johtuu siitä että heräsin kaksi tuntia ennen tavallista herätysaikaani ja pyöriskelin sitten sängyssä loppuajan enkä mitannut lämpötilaa kuin vasta lähemmäs heräämisaikaani, jolloin BBT-mittarista lämpötilaksi tuli tosi korkea. Oura oli taas sitä mieltä että dippasi vähän alaspäin. En oikein luota kumpaankaan kun unet oli niin huonot :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Screenshot 2023-03-24 at 9.14.25.png


@Nurppu jee että seuraava hoitokierto on nyt vahvistunut ja AMH-arvoissa ei ole mitään hälyttävää 🥳

@Harmi89 tosi kiva että pystyt järjestämään hoidoissa käymisen ja töissä on paljon joustoa ❤️

@Magnoliae pahoittelut kp1:stä mutta kiva että pääsit mittailemaan! Ja joo 35.8C on joillekin ihan tavallinen lämpötila joten ei mitään hätää!

@Empsu94 mennään tällä suunnitelmalla :Grinning Face With Smiling Eyes: toivotaan että siellä ois nyt plussa muhimassa 🌈

@Kuuttituutti hmmm kyllä toi ois ihan mahollinen että tuolla dipissä tai niillä paikkeilla ois ollut ovis, nyt kun lämmöt on noussut aiempaa ylemmäs 🤔 toivottavasti pysyvät kans ylhäällä!

@Kwv en muuten tiiä näkyiskö se dippi terolutin läpi vai ei 🤔 mutta hienosti nostanut terolut lämmöt ja toivottavasti ei tule tautia!
 
Hyviä uutisia @Metun progearvot, hienoa että hoito toimii!! Jospa tuo tämän päiväinen Ouran tarjoilema dippi oli ihan aito ja huomenna nousee reippaasti 🌈 Ihanan malttamaton bonuslapsi 😍, ei ollenkaan lisää paineita 😅

ja hyvä että lääkäri vahvisti @Nurppun teorian AMH normaalivaihtelusta korkeilla arvoilla. Jee..toukokuu tulee pian ja kohta oot taas jännäämässä 🌈 Toki jännätään ensin nämä luomukierrot ja toivotaan sitä tärppiä nyt 🤞

@Magnolia Pahoittelut uudesta kierrosta mutta hyvä että pääsit mittailun makuun. Kuulostaa tuo aamun lämpö ihan järkevältä. Jos ei aamulämpöjä ole aiemmin mittaillut, voi yllättää se miten matalalla ne alkukierrosta on verrattuna siihen minkä on satunnaisilla mittauksilla aiemmin todennut omaksi normilämmöksi.

@Empsu94 Nyt on kyl entistä lupaavamnan näköistä käyrää, vaikuttaa ihan varteenotettavalta dipiltä 🌈😍 Rekisteröiköhän FF sen luteaalidipiksi?!

@Kwv Mulla näkyy dippi progetuesta huolimatta, ei kai pitäisikään isosti vaikuttaa kun sen ekan dipin aiheuttaa estrogeeni. Mutta on kovin yksilöllistä näkyykö ja kuinka selvästi ja mulla joskus ja aika useinkin se tulee vasta dpo6. Mittaustavan muutoskin varmasti sulla vaikuttaa. Hyvältä näyttää nousu 🌈

@Kuuttituutti Hyvältä näyttää mun silmään sullakin nousu. Dippi ehtii vielä tulla tai ei näy ollenkaan. En olisi siitä huolissaan kun noin nousujohteinen käyrä 🌈 Joo nää taudit missä kohtaa kiertoa tahansa on aika syvältä, mutta jos nyt pakko olisi joku kierron vaihe valita, niin tämä sattui napakymppiin. Menee samaan konkurssiin menkkojen kanssa ja ehtii toipua ennen ovista. Täytyy vaan toivoa ettei mies nyt sairastu, oon kyllä eristänyt itseni niin hyvin että saattaisi olla pieni tsäänssi etten tartuta muihin. Toissa kierrossa oli riesana juurikin tuo yhdistelmä miesflunssa ja ovis. Se on kans erittäin huono yhdistelmä, kun pitää toinen melkein väkisin maata, ja useampaan kertaan vieläpä 🤣🏇

Täällä aamulämpö ja sitä myöten olokin lähenee normaalimpaa. Vaikka vannoin etten tee mitään testejä pariin viikkoon niin kuinkas ollakaan yöllä yskiessäni ja valvoessani muistin yhtäkkiä että tilasin viime kierrossa ovistestien yhteydessä hedelmällisyystestit 😆 Eka piti tehdä kp3 aamulla. Nyt vähön mittaustavasta riippuen kp3-4 mutta en usko että ihan niin päivän päälle on. Tämä(kin) testi sentään onneksi oli negatiivinen, eli FSH ei ole kohonnut eikä viittaa alkaviin vaihdevuosiin. Toinen näkyvä viiva kyllä tuli, mutta ohjeiden mukaan siihen pätee sama kuin ovistesteissä, että ollakseen positiivinen pitää viivan olla yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolli. Testi pitää toistaa vielä 5-7 päivän kuluttua.
Sentään jotain lohtua tähän kurjuuteen 🌈 Ikäni puolesta tulos olisi voinut olla toinenkin vaikkei varsinaisesti mitään siihen viittaavaa muuten olekaan. Ja tiedä nyt sitten onko noihin kotitesteihin luottaminen, mutta elän nyt kuitenkin tässä olettamuksessa, kun se edes vähän tuo lohtua tähän kurjaan oloon 😅

A5C3C0A2-A22E-4ACD-AB16-317DE8936AC5.jpeg
 
@Magnoliae hyvää mittailua! ☺️ Ihan hyvältä kuulostaa lämpö niin ku muutki sano :) mainitsen taas että mun käyrissä lämmöt ei oo oikeat, vaan mä vaan miinustan ja plussailen helppouden vuoksi arvosta 37,0 niitä Ouran ilmottamia heittelyitä 😄 kun Oura ei ilmoita oikeaa lämpöä, vaan heittelyn normaalista.

Mulla mies lähinnä on ymmärtäväinen että lämmöistä näkee tälläset asiat ja että se on kätevää. Se myös pääsee halutessaan ihan ite kattomaan mun lämpökäyrää ja oonkin sanonu sille että siitä siis näkee että onko ovulaatio menny jo vai ei, että onko tarvetta vielä tallettelulle 😄 kun se osaa olla pitkän päälle rankkaa jos on aina vaan nainen yksin vastuussa siitä että tallettelut osuu oikeaan kohtaan. Ja mies on ollut hyvin ymmärtäväinen siinä että se on mulle raskasta. Mut en tiedä onko se käyny niitä lämpöjä ikinä kattomassa 😆

@Empsu94 oi oi, oon kyllä toiveikas sun puolesta nyt!! ☺️

@Kuuttituutti näyttää kyl ihan siltä että olis ovis menny! Millos se gyne arvioikaan että olis?

@Kwv hyvää nousua! :) Oivoi, toivotaan että tauti ei nyt pääse yllättämään 😬

@Metu oho olipa melkonen ero tällä kertaa 😆 hauskaa! Mä tykkään kovasti seurata tätä sun Oura vs. BBT tutkimusta 😆

@Summerwalk ihanaa että olo alkaa helpottaa! ☺️ Toivotaan kovasti että tauti ei nyt leviäisi mieheen! Ja ihanaa kuulla että hedelmällisyystesti oli optimaalinen! ☺️ Muistanko oikein että päädyitte siihen että ei enää hoitoja? Sulla tais ainakin olla kaikki tosi hienosti niissä alkututkimuksissa että ei yllätys tuo testin tulos :)

Mulla näyttää nyt kohoavan rauhallisen tasasesti lämmöt. Mut öö, tän päivän lämpöjen raportoinnin jälkeen FF siirs oviksen aiemmaks 🤔 siellä pysyy vaikka kokeeksi otin nyt noi discardit pois. Ja siis rehellisesti oireiden perusteella tuo uus arvaus olis ollu ehkä noista kahdesta munkin mielestä todennäkösempi. Tai sit tuo sunnuntai noiden välissä, ennemmin ehkä se. Mutta alkoholin takia lämmöt siinä koholla niin FF ei siihen varmasti tuu ikinä arvaamaan ovista. Jaa-a. Menkoista sen taas näkee sit :D tässä nyt oireiden ja talletteluiden kera käppyrää.

Screenshot_20230324-110558.png
 
Gyne soitti ja vahvisti ton että progesteroni oli hyvällä tolalla ja kirjoittaa mulle jatkoon ovitrelle- ja terolutreseptit, että jos ei tästä tärppää niin voin jatkaa niillä sitten 👌 Periaatteessa nyt kun on toi verikoe tehty voisin aloittaa terolutin, mutta aattelin mennä nyt luomu-progestronilla ja kattoa miten käy.

Tietääkö joku viisaampi terolutin jatkamisesta jos tulee raskaaksi? Muistelen että edellisessä kierrossa kun käytin teroluttia gyne sanoi että sitä voi vielä (jonkun ajan?) jatkaa jos tulee plussa, mutta en yhtään tiedä miten pitkään ja unohdin sitä puhelussa kysyä 🤔 Googlaamalla en nopeasti löytänyt vastausta. Ei koske tätä mun nykyistä kiertoa niin tiedolla ei oo mikään hätä, kunhan tässä pohdiskelen.

@Summerwalk hyvä että lämmöt on normaalimpaan suuntaan ja pääset jo toipumaan tästä taudista, ja kiva kuulla että FSH:kin on kunnossa!

@Nurppu ahaa, merkkaatko ton "drinking" seuraavalle päivälle kun oot edellisenä juonut? Mä oon ymmärtänyt että just alkoholia seuraavana päivänä ois lämpö koholla 🤔 mutta onneks olis kumpi ovispäivä vaan niin talletuksia löytyy että pääset tässä seurailemaan jos sieltä tulis kuitenkin se luomuylläriplussa ennen IVF:ää :smiling-eyes: Ja joo tää BBT ja Ouran vertailu on hyvin kiinnostavaa ja jatkan tätä ainakin tän kierron, ehkä jopa ens kierron jos jaksan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
@Metu oho joo, mä oon merkannu drinkingin siihen päivälle minkä lämmöt on sen juomisen takia noussu! 😆 Oon aatellu et se on niikun sellanen selitys siihen kyseiseen mittaukseen että tämä on koholla juomisen takia. Hyödyntääköhän toi FF sitä tietoa jotenkin, eli onkohan sillä väliä kummin merkkaa 🤔

Muoks: ainakaan ei vaikuttanu siihen ovispäivään mitenkään vaikka siirsin lauantaille sen :D
 
@Summerwalk mahtavaa että siellä kotitesti näytti ettei sen kanssa syytä huoleen. Mä kävin samaisen arvon mittaamassa puhdin kautta viime syksynä , pieniä juttuja mut tavallaan isoja. Toivotaan että tauti ei tartu mieheen! Koska jos jo mies flunssa on paha niin oikee tauti on sit jo ihan next level 😂 mun mies on onneks ymmärtänyt että parisuhteen hyvinvoinnin vuoksi miesflunssassa pitää vähän skarpata jos kyse on oviksesta 😂

@Nurppu se gyne ei ennustanut ovista mihinkään mut ite laskin et vois olla loppuviikosta kun gyne oli sitä mieltä että vielä ei ovikselta näytä. Tosin niin mulle sanottiin viimeksikin kun oli ovis ja gyne samaan aikaan ja illalla kuitenkin kivuista huomasi että folli irtosi ja vielä raskauduinkin siitä että mene ja tiedä tästä 😅 tossa sun käytössä mua edelleenkin kiehtoo toi alku, se oikein hivelöi mun visuaalista silmää 😂
 
@Nurppu Munkin silmää hivelee tuo sun alkukierron siksak jostain syystä, varmaan se symmetria 😆 Mutta sun kannalta tietenkin hyvä että nyt näyttää lämmöt tasoittuneen oikealle tasolle. Ihan mahdolliselta näyttää tuo FF:n määrittelemä ovispäivä. Tai sit tosiaan seuraava siitä. Mut tallettelut näyttää osuneen kohdilleen oli niin tai näin.
Me ei olla mitään lopullista päätöstä hoidoista tehty, mutta ehkä itse olen nyt kallistunut siihen suuntaan että ei. Nyt alkais olla omilla soluilla viimeisiä mahdollisuuksia hoitoihin lähteä mutta tähän vuoteen sattuu nyt harvinaisen paljon isoja muutoksia ja epävarmuuksia mm. opinnot pitäisi saada päätökseen ja hyppäsin palkkatyöstä yrittäjäksi. En tiedä onko henkisiä voimavaroja lähteä hoitoihin kun on valmiiksi jo aika pessimistinen suhtautuminen onnitumiseen. Ja en tiedä onko kuinka validi pelko, mutta pelkään että hormonien manipulointi sotkisi jotenkin pysyvästi omaa luonnollista toimintaa joka kuitenkin on vielä se mikä joten kuten pelaa ja epäonnistuneet hoidot veisi viimeisenkin toivon yrittämiseltä. Ajatukset on välillä aika kummallisiakim kun näitä pohtii pienessä päässään 😌
Pieni toivo meillä kuitenkin luomuihmeelle on kun tutkimuksissa kaikki löydökset ja labra-arvot erinomaisesti ikään nähden. Ja yksi onnistunut raskautuminenkin meillä takana. Eli meidän kohdalla ongelma on se että mun munien parasta ennen päiväys on ohitettu ja on vaan pieni todennäköisyys että se hyvä yksilö sattuisi kohdallle. Mutta mitä enemmän on yritystä sitä suurempi on todennäköisyys 🤓

@Kuuttituutti Joo en olisi itsekään kyennyt talletteluihin jos tähän olisi ovis nyt sattunut, mutta meilläkin ovis on lopulta hyödynnetty
miesflunssasta huolimatta 😅
Ja kyllä kaikki todisteet siitä että toivoa on raskautumiselle on varmasti meille kaikille tervetulleita, vaikka voi tuntua vähäpätöisiltä.

@Metu jossain kohtaa haeskelin tietoa miten pitkälle proge-tukea kannattaisi jatkaa. itselläni tosiaan luget käytösssä ei terolut, mut kaiketi aika samat periaatteet koskee molempia. Luin että istukka alkaa tuottamaan riittävästi progstetonia raskausviikolla 7 (sitä ennen ollaan keltarauhasen varassa), jolloin periaatteessa tukea ei enää tarvitsisi, mutta lueskelin että aika moni käyttänyt ensimmäisen kolmanneksen ajan, kun niistä ei todettua haittaakaan ole. Itsekään en saanut lääkäriltä ohjeita mitä tehdä lugejen suhteen jos tulee plussa, mutta jatkaisin varmaankin ainakin tuonne rv7 asti.
 
Takaisin
Top