BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kuuttituutti Mielenkiintoista käyrää, selkeästi siinähän näkyy tollainen asteittain ylöspäin kipuava lämpö, mutta tosiaan se mihin se ovis olisi osunut jää mysteeriksi. Onko toi dippi ollut tiistai? Ja oliko sulla maanantaina tai tiistaina se 15mm folli? Nyt voidaan spekuloida näitä päivä päivältä kun tulevat lämmöt kertoo lisää. :D

@Kwv Tosi upea ja jyrkkä lämmönnousu! Ja sillä dpo4 dipillä ei mun ymmärtääkseni ole mitään tekemistä raskautumisen kannalta, joten en sitä miettisi sen enempää! Tietty mittaustyyli nyt eri, mut jatka kielen alta mittaamista.

Luin tänää FF:n jonkun artikkelin, jossa just kannustettiin mittaa kielen alta. Siinä puhuttiin myös, että osa jopa suosii vaginaalista mittausta - tällaista en ollutkaan kuullut enkä tiedä tekeekö kukaan täällä? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@Magnoliae Joo tuo alle 36 astetta on aika yleinen follivaiheen lämpö täällä! Ja ei hätää, näitä käyriä kun pääset täällä ihailemaan päivittäin niin niihin tottuu hiljalleen ja alkaa ymmärtää miksi ihmiset sekoaa innosta kun näkee random dippejä ja random nousuja siellä sun täällä. :rolling:

@Metu Siis apua noi Ouran ja BBT mittarin erot. :D Toinen dippaa ja toinen nousee. Ota nyt sit tästä selvää. :rolling:

@Summerwalk Pitäisikö FF:ssä näkyä jotenkin, jos se rekisteröi dipin luteaalidipiksi? En ainakaan suoraltaan löydä tällaista indikaatiota. Ja ohoh, en ollutkaan törmännyt tollaiseen hedelmällisyystestiin. Miksi se pitää mittaa uudestaan 5-7 päivän kuluttua?

@Nurppu Ihana kuinka teillä miehellä on myös pääsy käyriin (ja että hän käy niitä kattomassa?). Realisoituu enemmän toi, että yhdessä tätä tietä kuljette. Oot Kuuttituutin kanssa yhdessä tässä mysteeriovis -veneessä sit. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Hoitojen ja työn sovittaminen yhteen vois olla hankalampaa, jos kävisin kokoaikasena töissä. Ja riippuu varmasti paljolti myös työstä.. 🤔
Minä tällä hetkellä opiskelen (monimuoto-opinnot) ja käyn osa-aikaisesti töissä.

Töissä en oo kertonu mitään lapsettomuushoidoista, oon vaan sanonu että tuli taas yllättäen lääkärikäynti keskussairaalassa.
Onneks on siis sellanen työ ja työkaveri, että pystytään vaihtelemaan työvuoroja tosi joustavasti lyhyelläkin varoitusajalla. Näistä ultrakäynneistä kun ei tosiaan tiedä yhtään etukäteen, että millon lääkäri taas haluaa kattoo tilanteen 🤷‍♀️
Tosi kiva juttu, että työt ja työkaverikin mahdollistaa hoidoissa ja ultrissa käynnin eikä tarvitse sen enempiä selvityksiä tehdä kellekään :)

Itse myös 0-40h/vko työssä talvet ja kesät sitten kokoaikaisena. Jos jotain hyvää raskauden ajan ultrissa ja keskenmenoissa on ollut, niin se, että ne on osunut talviaikaan ja niihin päiviin, kun ei ole ollut töitä just niinä hetkinä. On saanut rauhassa kärsiä ne km-vuodotkin ilman selvityksiä työnantajille. Saati että pitäisi alkaa taistelemaan pidempää slomaa kuin se automaattinen 0-3 päivää, koska se ei olisi riittänyt mulle niagaravuotojen takia koskaan. Oon vieläpä semmoisessa työssä, jossa ei ole vessaa lähellä, nii ei tulis mitään km-vuodon kanssa olla töissä. Ja kyl noihin keskussairaalan reissuihin on saanut varata aina sen puoli päivää helposti, niin paljon mukavampi kun ovat kaikki käynnit sattuneet vapaapäiville. Nyt vähän jännittääkin, kun kohta alkaa taas kokoaikainen työ, että miten tässä raskauden kanssa käy. Onneks työnjohto vaihtui juuri nuoresta pojasta vanhempaan perheelliseen naiseen, niin uskon että tarvittaessa sieltä saa ymmärrystä tarvittaessa.

@Empsu94 iik, sun käppyrähän näyttää nyt toooosi hyvälle! :Eyes::Ok Hand Sign: suu auki nukkujille suositellaan vissiin toosasta mittailua, koska suu auki nukkuminen vaikuttaa lämpöihin (olikohan alentavasti?). En tiedä pitäiskö itekin jatkossa mitata toosasta, koska mun suu on välillä yhtä ammollaan kuin linnunpoikasella ruokaa odottaessaan :D

@Metu ihana bonuslapsi 🥰 veikeän näköistä kun viivat jatkoi matkaa ihan eri päissä käyrää :D en oo viisaampi yhtään, mut mulle tuli ohjeistuksena lopettaa se tero plussaan, en tiedä oikeastaan miksi. Mulla tosin nää ohjeistukset muutenkin vähän epämääräisiä nyt, mut oon lueskellut myös että teroja voisi jatkaa 12vkolle tukemaan raskautta. Meinasinkin ottaa tän ultrassa puheeksi.

@Summerwalk jee olipa hyviä uutisia, aikaa siis vielä on roppakaupalla! Minkäs ikäinen sinä olitkaan? :) toivottavasti käppyrä pysyttelee nyt normilämmöissä ja sit ovis on oikeassa paikassa oikeaan aikaan!

@Kwv minkälainen annostus sulla on? Näyttää samanlaiselle nousulle kuin itselläni tuli tässä tero-kierrossa.

@Nurppu ohhoh sullapa on veikeän näköistä käyrää nyt :D ja samaa mieltä, hivelee silmää alkukierron siksak 😄

@Magnoliae mun mies pitää ovistestejä rahastuksena ja kerran kysy miks mittaan lämpöjä, mut sit kun aloin kertomaan tarkemmin sen ideaa, niin keskeytti että ei kai se paneminen mitään rakettitiedettä ole mihin vaaditaan kuumemittaria ja kusipurkkeja :rolling: ainiin ja se ei edes halua tietää mun ovisajankohtaa koska ottaa siitä sit kauheat paineet, joten saan tehdä näitä mittailuja ja pissailuja ihan omassa rauhassa :D

Tänään soittivat polilta että onnistuisko tunti aikaisempi aika ultraan, päivä sama kuitenkin. Kyseli kuulumisia ja sanoin totaalisesta oireettomuudestani, niin päätettiin että otan maanantaina ja keskiviikkona hcg-arvot ultraa varten tulkittavaksi. Tulokset saan soitella halutessani verikoepäivinä, tai odottaa ultraan. Taidan soitella itse eka tulokset ja spekuloida omassa päässäni ensin ja katsotaan sit mitä polilla ollaan niistä mieltä. Onhan se nyt aivan kohtuutonta vaatia että kun käy ma ja ke verikokeessa että malttais torstain ultraan asti tuloksia odotella 😌

Muokattu viimeksi:
Tosi kiva juttu, että työt ja työkaverikin mahdollistaa hoidoissa ja ultrissa käynnin eikä tarvitse sen enempiä selvityksiä tehdä kellekään :)

Itse myös 0-40h/vko työssä talvet ja kesät sitten kokoaikaisena. Jos jotain hyvää raskauden ajan ultrissa ja keskenmenoissa on ollut, niin se, että ne on osunut talviaikaan ja niihin päiviin, kun ei ole ollut töitä just niinä hetkinä. On saanut rauhassa kärsiä ne km-vuodotkin ilman selvityksiä työnantajille. Saati että pitäisi alkaa taistelemaan pidempää slomaa kuin se automaattinen 0-3 päivää, koska se ei olisi riittänyt mulle niagaravuotojen takia koskaan. Oon vieläpä semmoisessa työssä, jossa ei ole vessaa lähellä, nii ei tulis mitään km-vuodon kanssa olla töissä. Ja kyl noihin keskussairaalan reissuihin on saanut varata aina sen puoli päivää helposti, niin paljon mukavampi kun ovat kaikki käynnit sattuneet vapaapäiville. Nyt vähän jännittääkin, kun kohta alkaa taas kokoaikainen työ, että miten tässä raskauden kanssa käy. Onneks työnjohto vaihtui juuri nuoresta pojasta vanhempaan perheelliseen naiseen, niin uskon että tarvittaessa sieltä saa ymmärrystä tarvittaessa.

@Empsu94 iik, sun käppyrähän näyttää nyt toooosi hyvälle! :Eyes::Ok Hand Sign: suu auki nukkujille suositellaan vissiin toosasta mittailua, koska suu auki nukkuminen vaikuttaa lämpöihin (olikohan alentavasti?). En tiedä pitäiskö itekin jatkossa mitata toosasta, koska mun suu on välillä yhtä ammollaan kuin linnunpoikasella ruokaa odottaessaan :D

@Metu ihana bonuslapsi 🥰 veikeän näköistä kun viivat jatkoi matkaa ihan eri päissä käyrää :D en oo viisaampi yhtään, mut mulle tuli ohjeistuksena lopettaa se tero plussaan, en tiedä oikeastaan miksi. Mulla tosin nää ohjeistukset muutenkin vähän epämääräisiä nyt, mut oon lueskellut myös että teroja voisi jatkaa 12vkolle tukemaan raskautta. Meinasinkin ottaa tän ultrassa puheeksi.

@Summerwalk jee olipa hyviä uutisia, aikaa siis vielä on roppakaupalla! Minkäs ikäinen sinä olitkaan? :) toivottavasti käppyrä pysyttelee nyt normilämmöissä ja sit ovis on oikeassa paikassa oikeaan aikaan!

@Kwv minkälainen annostus sulla on? Näyttää samanlaiselle nousulle kuin itselläni tuli tässä tero-kierrossa.

@Nurppu ohhoh sullapa on veikeän näköistä käyrää nyt :D ja samaa mieltä, hivelee silmää alkukierron siksak 😄

@Magnoliae mun mies pitää ovistestejä rahastuksena ja kerran kysy miks mittaan lämpöjä, mut sit kun aloin kertomaan tarkemmin sen ideaa, niin keskeytti että ei kai se paneminen mitään rakettitiedettä ole mihin vaaditaan kuumemittaria ja kusipurkkeja :rolling:

Tänään soittivat polilta että onnistuisko tunti aikaisempi aika ultraan, päivä sama kuitenkin. Kyseli kuulumisia ja sanoin totaalisesta oireettomuudestani, niin päätettiin että otan maanantaina ja keskiviikkona hcg-arvot ultraa varten tulkittavaksi. Tulokset saan soitella halutessani verikoepäivinä, tai odottaa ultraan. Taidan soitella itse eka tulokset ja spekuloida omassa päässäni ensin ja katsotaan sit mitä polilla ollaan niistä mieltä. Onhan se nyt aivan kohtuutonta vaatia että kun käy ma ja ke verikokeessa että malttais torstain ultraan asti tuloksia odotella 😌
Ooh, onpas ihanan tukeva ja auttavainen palvelu siellä. :red-heart: (Toisin kuin täällä Espoossa tosiaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:)

Edit//: Tai en tiedä saako Espoossakin hyvin aikoja varattua kun yrittämistä takana vähän enemmän kuin tällaisella hätähousulla...

@Summerwalk Nyt löysin tämän. Eli ei tunnista. Antaa myös ”Low” arvosanan talletteluille, kun pankissa tosiaan vaan toi -3 😄

Liitteet

• 1DDD9684-2C5F-4110-B8F3-D4DB3A7EB2A4.png
    1DDD9684-2C5F-4110-B8F3-D4DB3A7EB2A4.png
    350.6 KB · Katsottu: 70
Just olin tulossa kommentoimaan @Empsu94 että tuolta löytyy se luteal dip -kohta. Mutta löysitkin jo 😃 FF:lle pitää kai olla tosi iso sen dipin että huomioi. Mutta raskauskäyriä kun katselee niin ei ne mahdolliset kiinnittymisdipit aina niin syviä ole. Ja hyvä kysymys miksi se hedelmällisyystesti pitäisi uusia. Ei kai tarvikaan jos eka on negatiivinen, mutta jos eka on positiivinen niin sitten on hyvä varmistaa toisella testillä, koska FSH:n ei kuuluisi olla koholla koko kierron ajan ja jos n. kp10 kohdalla testi on nega niin ilmeisesti kumoaa sen ekan posin. Tai ainakaan se ei selvästi anna viitteitä siitä että vaihdevuodet olisi alkanut. Vaikka mulla eka oli nega teen sen toisenkin varmistukseksi siitä että haaleneeko viiva niin kuin sen periaatteessa pitäisi tehdä.

@lepus timidus Toivottavasti verikokeet antaa sulle varmemman olon mennä ultraan sitten 🌈 Ihanaa joustavuutta ja ymmärtäväisyyttä polilta 😍
Ja juu, kyllä me ikävä kyllä ollaan pahasti jatkoajalla jo tämän vauvaprojektin kanssa. Mulla ikää jo 43 ja miehellä enemmän 🙈 Mutta ei silti vielä luovuteta, vaikka peliaika käy vähiin.

Täällä kuume palasi 🤒 ja mies toi uuden koronatestin. Tällä kertaa kontrolliviiva jäi melkein haamuksi testiviivaan verrattuna, joten kyllä ne haamuviivat koronatestissä (toissapäiväinen) luetaan positiivisiksi niin kuin @Nurppu tiesikin sanoa. Päivänselvä korona siis ja selvästi kovempioireinen kuin vuosi sitten. Toivottavasti sama trendi ei jatku vuoden takaisesta koska siinä tapauksessa tämän jälkeen luvassa heti perään noro 🤮

@lepus timidus mulla menee 10mg kerran päivässä 10 päivää. Menkkaongelmiin tämä määrättiin, ja siihen ollut toistaiseks ihan toimiva 🙂
Vähän naurahdin tolle sun kuvailulle toosasta mittaamiselle. Enpä oo minäkään moisesta kuullu hah 😂
En myöskään oo kuullut tosta että teroja voisi jatkaa plussan jälkeen. Täytyypä itsekin ottaa lääkäriin yhteys jos sellainen tilanne tulee.

Paranemisia @Summerwalk ☹️ toivottavasti ei sentään noroa tule perään.

Mä olin itseasiassa kuullut tämän toosasta mittailun 🤣 se ois kuulemma se kaikista tarkin numero, mutta valitsin silti että suusta mittailu on mulle mukavampi 😅

Kiitos vastauksista terolut-pohdintaan 🙏 Toivotaan että en tarvitse tätä informaatiota, mutta koska olen suunnittelija tykkään hamstrata tietoa ihan varmuuden varalta 😅

@Empsu94 joo mä luulen että jos tänä yönä saan nukuttua vähän normaalimmin niin nuo rupee taas näyttämään enemmän samaa :D Joo mäki löysin tänään nää FF:n arviot raskauden todennäköisyyksistä, tulee mielenkiintoista seurata et miten ne lähtee tässä kehittymään!

@lepus timidus tieto lisää tuskaa mutta tieto on myös niin mielenkiintoista että minkäs sille voi :Nerd Face: me voidaan spekuloida sun kanssa :red-heart:

@Summerwalk voi elämä sen koronan kanssa nyt :crying-face: harmi että yltyi taas, lisää lepoa ja lämpimiä juotavia 🍵 kiitos että jaat sun taustoja, toivottavasti teillä kävisi tuuri niiden todennäköisyyksien kanssa mitä on :red-heart:

@lepus timidus toivotaan että pian saat kuulla tuloksia eikä tarvis sit ultraan saakka odotella.

@Empsu94 lämmöt näyttää kyllä hyviltä mun silmään!
Ei mullakaan ole tullut sitä luteal dippiä mut viime kierrossa oli pieni lasku dpo4 kohdalla.

@Metu mulle toi ouran käyttö ihan tuntematon ja millä perusteella mittailee. Tuleeko siihen siis joku "normaali" lämpötila ja siitä se sit laskee mut eikös jokaisella ole ihan oma normaali lämpötila niin miten se sit tulkitaan.

@Nurppu nyt on kyl vaikea tulkittava mihin kohtaan ovis osuu. Mulla osui kans juhlat dpo20 eli siinä otettu alkoa mutta ei näytä vaikuttaneen lämpöön enkä sitten merkinnyt sitä lainkaan 🤔

Yleisesti kaikille ketkä pohti mittailu suusta tai toosasta niin minä olen mittaillut toosasta joka aamu. Mun unirytmi on muuttunut niin että herään nykyään aina samaan aikaan ja heti mittaan. Mittari on sängyssä tyynyn alla valmiina niin ei tule yhtää liikettäkään siihen.
Täällä on ainakin nyt lämmöt lähteny nousuun ja mulla loppui VIP versio niin ei näe tarkempia tulkintoja nyt mutta toisaalta hyvä myös niin ei tule liikaa tulkittua. Ens kiertoon pitää hankkia parempi mittari vielä vaikka kuinka toivon että sinne ei tarvitsisi lähteä. Ja tää vv on taas tosi runsasta ihan holahtelee päivittäin 🙈

Screenshot_20230325_063256.jpg

Mä oon nyt kaks päivää mitannut suusta enkä kainalosta. Voiko ero olla näin iso? Vai onko tässä nyt jotain muuta joka lämpöjä nostanut 🧐

Liitteet

• E66D09C0-E44D-480E-9F22-77A8A9B69398.jpeg
    E66D09C0-E44D-480E-9F22-77A8A9B69398.jpeg
    259.6 KB · Katsottu: 81
Mä täältä taas sen vertaan huikkaan, et mulle ei FF koskaan merkannu mun niitä dippejä kunnolliseksi dipeiksi, vaikka lämmöthän tippui ihan selkeästi alle sen luteaalilämmön. Ja toi FF:n raskauden ennustuskin alkoi näyttämään mulle kunnon ennustusta vasta, kun olin kirjannut monta päivää oireita: pahaa oloa, rintakipua, lisääntynyttä virtsantarvetta jne. Mun oireethan alkoi jo tosi aikaisin, dpo6 ja ekan selkeästi positiivisen haamutestin mä tein dpo10, mutta taisinko merkata ekan vasta dpo11 FF:ään. Eli älkää pettykö, vaikka FF ei varmista dippejä tai anna korkeaa onnistumisprosenttia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Summerwalk Eikä, siis mulla oli kanssa viime vuonna ensin noro ja sit korona perään, ihan perseestä. Noron keskellä hoin vaan itselleni ”en sentään oo lentokoneessa, en sentään oo lentokoneessa”….

@anita1 Sun lämmöt näyttää niin upeilta kun nousevat! Ja onpas siistiä kuulla että mittaat ”toosasta” (siis pakko myöntää että hämmennyin hetkeksi, en oo koskaan kuullut sanaa toosan käytettävän muulloin kuin synonyyminä televisiolle? Suomenruotsalaisuuden piikkiin tämä sanamoka siis)

@Oikku95 vaikea sanoa, toki mahdollista! Mielenkiintoista kuinka iso ero niissä olisi. Etkä ole tulossa kipeäksi tai mitään? ❤️

Täällä dippiä taas, eli alan kallistua siihen, että mulla lämmöt siksakkailee - ei dippaa koska olisi kiinnittymistä tms 🙄 Normaalisti mun kierrot on 26 päivän pituisia, eli alkaisi kierron loppu lähestyä. Mutta ovis oli 2 päivää myöhässä, joten oletan kierron keston olevan 28, eli vielä ei pitäisi menkkadippi olla.

Ainoaa toivon kipinää just nyt tuo matala HRV. Eli keho on nyt jatkuvasti jostain syystä ylikuormittunut. Tai sit töissä on ollut liian kova tahti 😅

Liitteet

• 4F1CCFFE-6AC2-4052-909D-DAB79895DD39.jpeg
    4F1CCFFE-6AC2-4052-909D-DAB79895DD39.jpeg
    684.6 KB · Katsottu: 57
@Empsu94 Ei ainakaan ole kipeä olo. Torstaina tosin iski joku vatsatauti, joka meni nopeasti ohi. En tiedä voiko se vaikuttaa lämpöihin enää mitenkään. 🧐 Yöt ovat kyllä olleet aika levottomia ja olen heräillyt paljon.

@anita1 Oura mittaa lämpötilan koko yön perusteella, en oo varma miten. Mut joo se päättää et joku lämpötila on kehon "normaali" ja sit laskee muutosta siitä. Hyvännäköstä nousua sulla lämpötiloissa! Toivotaan että siellä ois jotain muhimassa kohtapuoliin :) Ens viikolla päästään testailee yhdessä sun, mun ja @Empsu94 kanssa että tuliko jotain tarttumisia!

@Oikku95 En oo koskaan mitannut BBT:tä kainalosta niin en osaa henkilökohtaisesti sanoa, mutta googlaamalla kuumeen mittausta suusta vs. kainalosta niin suusta on tosiaan korkeampi lämpötila, että veikkaan että johtuu vaan mittaustavan muutoksesta tää ero.

@Empsu94 pysy vielä vahvana, dpo8 olis ihan mahottoman aikaisin kyl testata! Vielä kaksi päivää niin sit ois ees se dpo10 ja järkevä mahdollisuus nähdä jotain :tears:

Täällä Oura vs. BBT outous jatkuu – Oura lähti dippaamaan vielä lisää ja BBT laski jonkun verran, mutta on edelleen koholla :rolling: mene ja tiedä tästä sitten! Meillä on puolison kanssa kova vauvahaaveilu käynnissä, jännittää kun ens viikolla on eka testauspäivä pitkään aikaan kun koetaan että on oikeasti mahdollisuutta olla jotain muuta kuin negaa tai viivanpaikkaa!

Screenshot 2023-03-25 at 10.22.03.png

Mäki oon kuullu toosasta mittailusta 😄 uskon että vähemmän altis vaihtelulle ku suu, ihan järkeen käyvää!

@anita1 nätisti nousee lämmöt! ↗️

@Oikku95 melkonen pomppu 🤔⬆️

@Empsu94 kieltämättä näyttää siksakkaavan! 🤔↕️

@Metu oho, oikeen megadippi Ourassa! ↘️

Tää mun käyrä on kyl aika hassu! Eka toi kaunis siksak, ja ny on tällästä kaunista semitasasta nousua 😄↕️↗️

(Sori läks vähän lapasesta tänään näiden emojien kans 😆)

Screenshot_20230325-102241.png

@anita1 Oura mittaa lämpötilan koko yön perusteella, en oo varma miten. Mut joo se päättää et joku lämpötila on kehon "normaali" ja sit laskee muutosta siitä. Hyvännäköstä nousua sulla lämpötiloissa! Toivotaan että siellä ois jotain muhimassa kohtapuoliin :) Ens viikolla päästään testailee yhdessä sun, mun ja @Empsu94 kanssa että tuliko jotain tarttumisia!

@Oikku95 En oo koskaan mitannut BBT:tä kainalosta niin en osaa henkilökohtaisesti sanoa, mutta googlaamalla kuumeen mittausta suusta vs. kainalosta niin suusta on tosiaan korkeampi lämpötila, että veikkaan että johtuu vaan mittaustavan muutoksesta tää ero.

@Empsu94 pysy vielä vahvana, dpo8 olis ihan mahottoman aikaisin kyl testata! Vielä kaksi päivää niin sit ois ees se dpo10 ja järkevä mahdollisuus nähdä jotain :tears:

Täällä Oura vs. BBT outous jatkuu – Oura lähti dippaamaan vielä lisää ja BBT laski jonkun verran, mutta on edelleen koholla :rolling: mene ja tiedä tästä sitten! Meillä on puolison kanssa kova vauvahaaveilu käynnissä, jännittää kun ens viikolla on eka testauspäivä pitkään aikaan kun koetaan että on oikeasti mahdollisuutta olla jotain muuta kuin negaa tai viivanpaikkaa!

View attachment 120572

Toi Oura antaa periaatteessa tollaista syvää kiinnittymisdippiä tossa, etenkin jos se huomenna pinkaisee sieltä ylös 🌈🌈🌈 Ihanaa kun hemmottelet meitä sun kahdella mittarilla 😄

Ja mä yritän pidättäytyä maanantaihin asti!! Tää toimii parhaiten sillee kuten karkkien ostossa: niin kauan kun niitä ei hanki, on turvassa. Joten en mee kauppaan 😆

@Nurppu käyräsi emojeina: :Roller Coaster::Chart With Upwards Trend And Yen Sign:🏔️🪂🧗‍♀️

:rolling::rolling: Tosi hyvältä näyttää toi nousu, toivotaan että jatkuu :smiling-eyes:

@Empsu94 hyviä periaatteita, toivottavasti ei tule mitään asiaan kauppaan että pysyy karkit poissa niille persojen ulottuvilta :rolling: ootko muuten huomannut että jos oot nukkunut huonosti niin näyttääkö Oura dippiä ylös vai alas? BBT-mittarillahan se pompsahtaa ylös mutta mietin että onks toi tyypillistä että putoaa alas (lähinnä eilistä miettien) 🤔

@anita1 @Metu @Empsu94 hyvän näköisiä nousevia käyriä ja vitsit että odotan ensi viikkoa kun saadaan ehkä mahdollisesti testituloksia tänne pälyiltäväksi! Hyvä tapa kyllä tuo @Empsu94 että ei osta testejä kotiin ennen kuin voi testailla 🙈 itsellä kuumottelee jo nyt vaikka vasta dpo5 eikä mitään vielä näkyisi haha.

@Oikku95 mä just vaihdoin kesken kaiken kainalosta mittaamisen suuhun, ja nousi kyllä lämpö roimasti kerralla. Veikkaisin siis että mittaustavasta johtuu, mutta toki tuossa alkukierrossa toi isokin siksakkaaminen on erittäin normaalia 🙂

Täällä lämmöt jatkaa nousua edelleen. Nyt alan odottelemaan josko dippaisi tulevien päivien aikana 🙈

Liitteet

• 59EFD34F-AFCD-4885-9B67-7344577B2266.jpeg
    59EFD34F-AFCD-4885-9B67-7344577B2266.jpeg
    746.7 KB · Katsottu: 48
@Metu Todella hyvä kysymys! Mulla oli sleep score itselle suht alhainen viime yöltä, 75. Olin juhlissa (holittomana) ja menin sit nukkumaan kello 2 ja heräilin miehen kuorsauksen takia. Mäpäs alan tutkia tätä! Eli nyt teen käyrää Sleep Score:lla tonne FF:ään!

@Kwv Upeat lämmöt, säkii pääset testailee ensi viikkona?? Vai piinailetko läpi koko viikon? :D

Mä oon maksimissaan huomannu että huonosti nukuttu yö näkyy korkeampana lämpönä 🤔 toki toinen aspekti on se et jos nukkuu huonosti ja käsi sen takia vaikka huitoo peiton ulkopuolella enemmän, niin voisi näkyä sillon alhasempana lämpönä!

@anita1 pohdit sitä Ouraa, se siis ei ilmoita tarkkaa ruumiinlämpötilaa ollenkaan. Se ilmottaa lämmöt tähän tyyliin:

Screenshot_20230325-112339.png

Eli tosiaan ilmottaa vaan lämmön vaihtelun sun "omasta keskilämpötilasta", mutta se ei osaa sanoa mikä sun oma keskilämpötila on. Sitä sun vartalon keskilämpötilaa ei voi sormesta mitata, koska ihmisillä on noi raajat usein helposti aika eri lämpöset (mulla ainakin melkeen aina kalmankylmät kädet ja varpaat!). Mutta siitä huolimatta se lämmön vaihtelu näkyy sormesta oikein hienosti, niin kuin täälläkin on huomattu :)

Takaisin