BBT - basal body temperature

@Empsu94 en ookkaan kuullut tuollaista sanontaa haha! Tosi hienoa, että oot jaksanut piinailla tonne dpo13 asti, niinhän se pitäisi. Mä en usko että pystyn sinne asti olla testaamatta 🙈 siihen dpo10 pystyy ehkä sinnittelemään. Niin toivon sinnekin plussaa, ihana aina jännittää myös muiden puolesta täällä!

@Nurppu onpa kyllä tosiaan erikoinen käppyrä. Onko sulla mitään muita ovisoireita ollut? Seuraatko limoja tai onko ollut kipuja 🧐 jännä että odotuttaa noin pitkään ilman mitään merkkejä, vai jääkö sitten tosiaan tulematta. Ainakin tulevat päivät sen näyttää.

@Metu mä oon vasta niin alkaja tässä bbt maailmassa mutta musta toi kp15 vaikuttaa erittäin pätevältä ovispäivältä lämpöjen suhteen. Toivottavasti tässä tulisi kiinnitymisdippi esiin parin päivän sisällä 😍🤞
 
@Kwv joo, kyllä mun mielenstä ovis oli mukamas ihan selvä peli 😅 eka vetiset limat, plussan tultua eggiksiä sinä ja seuraavana päivänä. Ja kramppeja oli parina iltana siinä main minkä luulin olevan selvä ovis. Että ilman lämöjä olis ihan selvä peli ollu 🤷🏼 jännityksellä odotan miltä huomen näyttää 😄
 
@lepus timidus piti tulla vaan huikkailemaan, että ihan hirveen vahvoja muistikuvia mulla ei oo mutta näin siis viime yönä unta että sait lapsen ja mä olin sun kätilönä 😂😂 ja ei, en oo kätilö enkä sinne päinkään ammatiltani 😅 muistan unesta suloisen vauvan ja sulla oli vaaleet lyhyet hiukset ja vauva oli täysiaikainen, suloinen ja parkui kovaa. Toivotaan et tää oli enne uni paitsi siltä osalta että mä olisin paikalla 😂😂😂 sukupuolta en myöskään valitettavasti osaa ennustaa 😂
 
@lepus timidus piti tulla vaan huikkailemaan, että ihan hirveen vahvoja muistikuvia mulla ei oo mutta näin siis viime yönä unta että sait lapsen ja mä olin sun kätilönä 😂😂 ja ei, en oo kätilö enkä sinne päinkään ammatiltani 😅 muistan unesta suloisen vauvan ja sulla oli vaaleet lyhyet hiukset ja vauva oli täysiaikainen, suloinen ja parkui kovaa. Toivotaan et tää oli enne uni paitsi siltä osalta että mä olisin paikalla 😂😂😂 sukupuolta en myöskään valitettavasti osaa ennustaa 😂
Joo ne ei-viikkonäytölliset digitestit on kyllä täyttä huijausta 🤣
Mut eikä, ompas ihana uni! 🤗😍 Vaikka mun kuvaus ei ihan yks yhteen mennytkään, toivon että toteutuu vielä synnytys, vauva ja parkuminenkin. Ja oispa muuten hauska ku ois joku palstalainen samasta ketjusta kätilönäkin 🤭 mähän näin @Nurppu sta unta silloin kun hällä tuli tärppi, että siellä oli kaksipäinen pikkukaveri kasvamassa😅
 
@Kuuttituutti ihana 😅😍
Se on jännä miten jotkut asiat tulee uniin, kai ne muidenkin asiat pyörii mielessä kun yhdessä tätä matkaa mennään. 😊

Mutta jee! Lämmöt on vihdoin tullu kunnolla alas 🤩 Eilen illalla tein r-testin, joka oli jo todella haalea. Sit jään vaan odottelemaan ovistestejä postikustin tuomana. 😁
 

Liitteet

  • Screenshot_2023-03-22-07-06-53-680-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2023-03-22-07-06-53-680-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    307.3 KB · Katsottu: 30
Joo ne ei-viikkonäytölliset digitestit on kyllä täyttä huijausta 🤣
Mut eikä, ompas ihana uni! 🤗😍 Vaikka mun kuvaus ei ihan yks yhteen mennytkään, toivon että toteutuu vielä synnytys, vauva ja parkuminenkin. Ja oispa muuten hauska ku ois joku palstalainen samasta ketjusta kätilönäkin 🤭 mähän näin @Nurppu sta unta silloin kun hällä tuli tärppi, että siellä oli kaksipäinen pikkukaveri kasvamassa😅
Onneks ei mennyt kuvaus susta yks yhteen koska se ois ollut jo pelottavaa 😂 ja muistan kyllä Nurpun kaksipäisen kaverin! Se oli kyllä hauska 😂
 
@lepus timidus hyvä että se varhaisultra on ”ihan just” vaikka odottavan aika on pitkä 😅 toivottavasti ois hyviä uutisia! Mua kans kiehtoo ajatus palstalaisten tapaamisesta oikeassa elämässä 😂 toki näissä ketjuissa on hyvin vähän mikään muu puheissa kun vauvantekoon liittyvät asiat niin ei voi tietää miten muu elämä/intressit kohtais. Mut mua pelottaa paljon yksinäisyys vanhempainvapaalla ja että saako tästä lähialueelta ystäviä, naapureihin oon aktiivisesti yrittänyt tutustua mutta kaikilla muilla on lapsiluku jo täynnä niin tulee itse olemaan hyvin eri vaiheessa heidän kanssaan. Oon vakaasti päättänyt että vauvan kanssa eletään elämää ja viedään sitä vauvaa kaikkialle paheksui mummot ravintolassa tahi ei 😖

@Nurppu hmm, mulla oli aiemmissa kierroissa ultrilla gynen mielestä ”luulisin että ovulaatio on tapahtunut” ja oon nykysellään aika varma että ei oikeesti tapahtunutkaan, vaikka en voi siitä toki olla varma kun ei testattu enkä sillon mitannu lämpötilaa. Mutta toivottavasti sun keho ovulois pian ja lämmöt lähtis nousuun vaikka jo tänään!

@Kuuttituutti hyvää unikätilöintiä 🤣 suloista että lepus oli niin mielessä että tuli uniin ❤️

@Kwv joo on kyl vaikee malttaa testaa, ne on piinapäivät ihan syystä, tälläkin hetkellä tuntuu musta ihan ikuisuudelta että ens viikkoon pitäis odotella ennen kuin siellä mitään näkyy 😅

@NM90 ihanaa että keho hiljalleen toipuu ❤️ Mitä merkkiä ostitkaan?
 
Huomenta, kylläpäs tänne oli tullut viestejä kun pari päivää ollut poissa. 🙈

Täällä alkukierron lämmöt hyvin epätasaisia. Alkuun tuo flunssa ja sitten se kolari. Huonosti nukuttuja öitä ja stressiä. 🥴 Toivon että tästä tuo univelka saataisiin kuittailtua että edes jaksaisi talletteluja miettiä.

Varmaan saisi ruveta ovista tikuttelemaan, toki limoja ei vielä ole siihen suuntaan että ovista ennustaisi.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230322_081410.jpg
    Screenshot_20230322_081410.jpg
    155.5 KB · Katsottu: 29
Täällä kuva kertoo tunnelmat 😖 Eilen alkoi kevyt tiputtelu ja tänään selkeä vuoto. Merkkasin se eilisen kp1:ksi kun se sopi luteaalin pituuteen.
Tänään aamulämpö 38,04, eli joku tauti iski päälle 😫 Tein koronatestin ja siihen tuli haamu! Tai viivanpaikka tai mikä lie 🤬. Kuinkas muutenkaan?! 🙄 Edes koronatesti ei anna mulle nyt varmaa tulosta. Meinas huumori loppua kun tihrustin tuota testikasettia. Nyt tämä tyttö sulkee testit pariksi viikoksi kaappiin ja vasta kun on oviksesta selviä merkkejä ilmassa korkkaan seuraavan testin!

2D404B1D-D281-493F-B823-B5F4446D7D80.jpeg
B57C787C-40AA-40FA-8BE3-D1907741C9DD.jpeg
 
@Malttamaton145 FF:n ennusteen mukaan sulla pitäis huomenna tai pian sen jälkeen alkaa hedelmälliset limat, niin varmaan sitten kannattaa aloittaa tikutus! Toivottavasti stressi helpottais :crying-face:

@NM90 ne ei tummene sillai tasasesti piikkiä kohden mutta piikin näkee niillä kuulemma oikein hyvin! Toivottavasti ne toimii sulle :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Summerwalk mä oon ymmärtänyt että FF preferoi että kierto lasketaan ekasta "jatkuvan vuodon" päivästä, mutta jos tykkäät merkata sen eiliseen niin se on varmasti kans okei. Mut voi ei että iskeny tauti päälle 😫 pikaisia paranemisia!

Nyt sain vihdoin laitettua oman chartin kuntoon: tälle päivälle pieni lämpötiladippi (Ouralla 0.1C dippi, BBT-mittarilla 0.05C), katotaan dippaako tästä enemmän vai lähteekö nyt tän dpo4 dipin jälkeen nousuun! Vaihdoin ton toisen käyrän nyt ouran lämpötiloiksi kun keksin että miten sain sen tehtyä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Huomiselle ois lähete käydä mittauttamassa progesteroni, ja varmaan käyn ihan senkin takia että on sitten syytä ottaa soittoaika ja pyytää varuiksi lisää ovitrellea reseptille jos tulee uus kierto, ja että saa muut neuvot tulevan kannalta.

Screenshot 2023-03-22 at 9.39.04.png
 
Miltäs @Nurppu lämmöt tänään näyttää? Sormet ristissä että ois lähteny nousuun 🤞

@Malttamaton145 jos sulla vaan on mahdollisuus, niin alkaisin kyllä tosiaan tikuttelemaan ovista. Tässä kierrossa meinaan itsellä jäi noi hedelmälliset limat tulematta kokonaan, mutta ovis kyllä on selvästi mennyt kun lämmöt koholla. Sen vuoksi, ettei vaan mene ohi 🙈🫢

@Summerwalk eikä! Ihan väärään testiin posi ☹️ toivottavasti menisi vähillä oireilla pian ohi.

@Metu jännittävää! Voi kun tuo pieni notkahdus merkkais kiinnittymisdippiä, ja lähtisi tuosta vielä nousuun. Jännityksellä odottelen sun seuraavien päivien lämpöjä 🤞🫢

Täällä lämmöt edelleen korkealla, mutta toivoin että olisi noussut vähän. En tiedä oliko mittaaminen tänä aamuna ihan paikkansa pitävä, kun nousin hätäisesti pikku paniikkiin tuntia ennen herätystä, palasin sitten nukkumaan ja tunnin päästä kun heräsin niin mittasin lämmön. Mutta pääasia että nyt ei ollut tippunut 😍

Ihanaa että täällä on nyt tosi paljon jännäilyä ilmassa 🫢
 

Liitteet

  • C1022E96-DEDD-4177-9DF0-F1CDC864233F.jpeg
    C1022E96-DEDD-4177-9DF0-F1CDC864233F.jpeg
    607.8 KB · Katsottu: 27
@Kwv tää on ~dpo4 dippi joka johtuu keltarauhasen tuottamasta estrogeenista, kiinnittymisdippiä ois sit dpo6-12 välillä jos on ollakseen (ja toivottavasti on!) :Grinning Face With Smiling Eyes: Ja hmm, toivois kyl lämpöjen nousevan oikeasti aiemman vaiheen yläpuolelle, eli 36.4 tai enemmän sun tapauksessa – mikä sun lima/ovistestitilanne on tällä hetkellä?
 
@Kuuttituutti haha mikä uni 😆 toivotaan ennenuneksi, vaikka @lepus timidus :sen ulkonäkö menikin vähän pieleen 😄

@NM90 mä kans tilasin noita raskauskeijun onestep ovistestejä, mulla ne on ollu tosi hyviä :) hitaasti kyllä tummu, sai hetken odotella että testiviiva tummu kun kontrolli oli jo vahva, eli kantsii noiden kans tosiaan odotella hetki ennen ku tulkitsee.

@Malttamaton145 toivottavasti stressi alkaa helpottaa ja unet paranemaan ❤️

@Summerwalk apua mikä pomppu 🙈 mä tulkitsen koronatestissä tuon plussaks vaikka hailakka onkin, näin oon ymmärtäny että noita tulkitaan. Varmaan tummempi esim huomenna jos tuollasena jatkuu 😔 voi kunpa menisi pian ohi ❤️

@Metu oi vitsi miten hauskaa että voit verrata Ouraa ja BBT-mittaria rinnan 😄 tosi mielenkiintosta nähä miltä näyttää! Ja tosiaam, Ouralta saa ne kaksdesimaaliset arvot kans jos kiinnostaa, sieltä niiden pilvipalvelusta voi esim ladata :D

@Kwv toivotaan että lämmöt pysyy nyt tuolla koholla! :) Ja nousisikin vielä!

Täällä ehkäpä lähti lämmöt nousuun nyt, peukut pystyssä 😄

Screenshot_20230322-102509.png
 
@Metu aaaa! Aivan totta, eihän se kiinnittyminen luultavasti vielä tuossa kohtaa tapahdu, hupsista 😅 no, toivottavasti se on tuloillaan anyway.
Mulla ei mitään limoja tällä hetkellä enkä ole ovista enää testaillut. Aloitin eilen terolutin uuden kuurin, joten jos ei ovista ole tullut niin eipä luultavasti ole tulossakaan. Luulisin kyllä, että tapahtui kun plussa maanantaina. 🤞 nippailut ja kivut myös loppuneet.

Clearbluen sivulta katsoin, että kunhan lämmöt pysyisi ylhäällä vähintään kolme päivää niin ovulaatio hyvin todennäköisesti tapahtunut. Ja tuo tämän aamuinen unen keskeytyminen hetkellisesti saattaa vaikuttaa lämpöön, että toivottavasti olisi ollut korkeampi ilman ylimääräistä heräämistä. 🤞 huomisen jälkeen taas viisaampi! Mutta nyt ainakin uskon että voin alkaa piinailla 🫢

@Nurppu ihan mahtavaa että lämpö noussut! 🌈🌈🤞
 
@Metu aaaa! Aivan totta, eihän se kiinnittyminen luultavasti vielä tuossa kohtaa tapahdu, hupsista 😅 no, toivottavasti se on tuloillaan anyway.
Mulla ei mitään limoja tällä hetkellä enkä ole ovista enää testaillut. Aloitin eilen terolutin uuden kuurin, joten jos ei ovista ole tullut niin eipä luultavasti ole tulossakaan. Luulisin kyllä, että tapahtui kun plussa maanantaina. 🤞 nippailut ja kivut myös loppuneet.

Clearbluen sivulta katsoin, että kunhan lämmöt pysyisi ylhäällä vähintään kolme päivää niin ovulaatio hyvin todennäköisesti tapahtunut. Ja tuo tämän aamuinen unen keskeytyminen hetkellisesti saattaa vaikuttaa lämpöön, että toivottavasti olisi ollut korkeampi ilman ylimääräistä heräämistä. 🤞 huomisen jälkeen taas viisaampi! Mutta nyt ainakin uskon että voin alkaa piinailla 🫢
Terolut nostaa lämpöjä sit, eli pitäis nousta lämpöjen nyt kaikesta huolimatta! Mut plussan ja kipujen perusteella uskon kans että ihan hyvin saa piinailla ☺️
 
Ovislimat loistaa poissaolollaan, mutta nippailuja on jonkin verran ja tänään myös apteekin ovistesti oli plussa eli ehkä se ovis on huomenna tai torstaina. Käyrä näyttää tältä. Kauniisti on kyllä tasoittunut alun vuoristoradasta 😅
 

Liitteet

  • 8306848A-0CF8-4AFA-8C01-BB46748E10EB.jpeg
    8306848A-0CF8-4AFA-8C01-BB46748E10EB.jpeg
    171.7 KB · Katsottu: 33
Täällä olis FF mukaan dpo3. Pian loppuukin toi vip ominaisuus joten en pääse seurailemaan tämän kanssa kaikkia oireita. Tissit alkoi jo eilen tuntumaan vähän herkiltä ja tänään uhan selkeesti ei voinut juostakaan. Muuten kaikki pms oireilut pysyneet poissa toistamiseen. Lämpö on kovin alhainen, en muista mikä se nousu piti olla ja katsotaan nouseeko tästä ylemmäs. Kovin vähän oli ovis tuntemuksia tässä kuussa ja mietinkin jo olisko ollu kans anovulatorinen nyt sitten.

Screenshot_20230322_202910.jpg
 
Pitipä oikein keittää kuppi teetä ja ottaa mukava asento näiden viestien läpilukemiseen ja vastailuun! :smiling face with heart-eyes: :Steaming Bowl:

Täällä dpo 5, lämmöt perusluteaalia. Hieman oon pohtinut mun vahvasti läsnäolevaa oiretta: kylmä. Huomasin siis edellisen kierron luteaalissa, että mulla oli todella kylmä. Niin kylmä, että menin täristen seisomaan tulikuuman suihkun alle ja viihdyin siellä pitkään. Mulla on atooppinen iho, joten en harrasta kuumia suihkuja. Mutta silloin maistui, ja se osoittautui lopulta plussakierroksi. Kylmä jatkui, kunnes se raskaus päättyi. Nyt on ollut taas todella kylmä. Mutta nyt aloin miettiä, onkohan mulla aina ollut kylmä luteaalissa. Eli onko tää perus luteaalioire, jonka rekisteröin vasta nyt. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En muista.

@Metu Ovela tapa tuo, että jos kiinnittymisdippi tulee, nii sitten testaa. Mä just mietin, että uhosin täällä niin itsevarmana aiemmin, etten halua testata ennen kuukautisten poisjääntiä - mutta nythän sitä herää taas pieni testaushimo........Ihanaa olla piinakaveri. :red-heart: Oon myös miettiny paljon tota, että miten onnistuu saamaan muita äitiystäviä sitten joskus. Oon aina viihtyny pienissä piireissä, ja mun pari ystävää ei ole siinä elämäntilanteessa, että hankkisivat lapsia. Joten pelko yksinäisyydestä tietty on. Haluan tietty luottaa, että onnistuisin löytää mammakavereita sit täältä pääkaupunkiseudulta. Miehen kavereilla kaikilla on jo vauvoja ja lapsia, mut, ne on miehen kavereita, ei mun. :rolling:

@Summerwalk Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. :sad001 Ja sori, naurahdin ehkä vähän tolle että edes koronatesti ei suostu antaa selkeää tulosta. Toivottavasti pääset pälkähästä lievillä oireilla.

@Nurppu Jännittävä tilanne siellä, kun kaikki oireet viittaa ovikseen mut lämmöt elää täysin omaa elämää. Etenkin jos nyt huomenna taas laskee. Onko sulla mikä kp ollut myöhäisin ovulaatio kaikista sun kierroista? Sulla on jo niin upea määrä dataa varmaan kerättynä!

@Kwv Nyt toivotaan tosiaan että huomenna lämpö ois taas noussut tai ainakin pysynyt samana! Saa myös nähdä että vahvistaako FF samalla sulle sit oviksen sinne. Tää on niin jännää, meillä on kuulkaas aikamoinen show täällä ensiviikolla kun selviää joulukuisten kohtalot...

@anita1 Ainakin toistaiseksi lämmöt näyttäisi kuitenkin olevan vähän kohomalla kuin normisti (enemmänkin tuo kp13 näyttää poikkeuksellisen korkealta). Jännästi FF laittoi sulle katkoviivana ton oviksen, eli sekin pohtii vielä?

@Kuuttituutti Hyviä oviksen hyödyntämishetkiä sinne :red-heart:
 

Liitteet

  • 1679511050727.png
    1679511050727.png
    52.1 KB · Katsottu: 24
@Empsu94 ihana tee- ja lämpöhetki 😄 vaikka ei välttämättä oo mitenkään yleistettävissä, niin mulla viime kesän ekan "kunnon" plussan jälkeen seuraavissa parissa kierrossa mä kuvittelin kyllä aika vahvasti kokoajan että erinäiset oireet on varmasti ny merkki uudesta plussasta. Tai että aivot oli herkistyny ajattelemaan että kaikki on nyt sitä koska kerran oli. Mut kylhän tuo kylmä kuulostaa lupaavalta jos et muista että ennen olis ollu :) voi kunpa olis heti uus plussa muhimassa! 🙏

Mä kävin kattoo että 2021 oli pari kertaa ovis vasta kp17, mutta viimesen 1,5v aikana myöhäisin ovis ollu kp15. Onhan nää lämmöt todella hämmentävät. Ei auta ku seurailla ja ihmetellä että mitähän tässä on käyny 🤷🏼

@Kuuttituutti ihanaa että ovis sieltä tuloillaan, nautinnollisia talletteluja 🌈 jännä tosiaan että aluks tuollanen hurja kuoppa ollu sulla! Ja kiva että rauhottunu alun sekoilusta :)

@anita1 kiva että FF on sieltä löytäny oviksen! :) Toivotaan että lämmöt pysyy koholla niin ei tarvi miettiä onko oikeassa vai ei!
 
Takaisin
Top