BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laitoin pitkästä aikaa noita hengitystiheyksiä FF:n. Mua kiinnostais kuulla että onko teillä muilla näkyvissä tuossa hengitystiheydessä mitään syklistä vaihtelua kierron aikana? Mulla on tosiaan astma, niin voisi liittyä suoraa siihen että mulla vaikuttaa hormonit tuohon. Mut toisaalta voihan olla että tää menee muillakin näin?

Hauska että tästä hengitystiheydestä kun katsoo, niin toi FF:n arvaama ovulaatioajankohta näyttää ihan selvältä 😆

Screenshot_20230325-113446.png

@Empsu94 en todellakaan aio viivytellä kyllä yhtään sitä testaamista enempää kuin on pakko 😂🙈 tosin jos ei dippiä näy niin sitten saatan venyttää. Muuten ajattelin torstaina tai perjantaina sortua (dpo10-11)😬

Laitoin pitkästä aikaa noita hengitystiheyksiä FF:n. Mua kiinnostais kuulla että onko teillä muilla näkyvissä tuossa hengitystiheydessä mitään syklistä vaihtelua kierron aikana? Mulla on tosiaan astma, niin voisi liittyä suoraa siihen että mulla vaikuttaa hormonit tuohon. Mut toisaalta voihan olla että tää menee muillakin näin?

Hauska että tästä hengitystiheydestä kun katsoo, niin toi FF:n arvaama ovulaatioajankohta näyttää ihan selvältä 😆

View attachment 120576

Tosi mielenkiintoista, sulla etenkin toi FF:n ehdottama ovispäivä näyttää osuvan tohon täydellisesti. En ennen jaksanut miettiä tota, koska Ourassa näkyy yhden desimaalin mitat, mutta opin sun jakamista ohjeista Metulle, niin nytpä kävin hakemassa. Ja tosiaan, selkeästi on eroa ennen ovista ja oviksen jälkeen. Nyt oon viel enemmän hämmentyny missä mun ovis on ehkä ollut. :rolling: Otin ovisplussat nyt käyrään näkyviin. Eli kp 16 näyttää tosi potentiaaliselta, tai jopa kp 19. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Jos nyt tota oranssia läyrää ihmettelee.

Jäin miettii onkohan kp 17 iso lämpödroppi ollut mittausvirhe jotenkin Ouralta.

1679742086956.png

Tosi mielenkiintoista, sulla etenkin toi FF:n ehdottama ovispäivä näyttää osuvan tohon täydellisesti. En ennen jaksanut miettiä tota, koska Ourassa näkyy yhden desimaalin mitat, mutta opin sun jakamista ohjeista Metulle, niin nytpä kävin hakemassa. Ja tosiaan, selkeästi on eroa ennen ovista ja oviksen jälkeen. Nyt oon viel enemmän hämmentyny missä mun ovis on ehkä ollut. :rolling: Otin ovisplussat nyt käyrään näkyviin. Eli kp 16 näyttää tosi potentiaaliselta, tai jopa kp 19. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Jos nyt tota oranssia läyrää ihmettelee.

Jäin miettii onkohan kp 17 iso lämpödroppi ollut mittausvirhe jotenkin Ouralta.

View attachment 120579
Ohhoo, mä en ollu tajunnu että tostaki saa tarkemmat arvot pilvestä 😆🤦 pitää modaa sitä mun systeemiä nii et näyttää aamusin aina tonkin arvon :D hauskaa tosiaan, sullakin näkyy selvästi toi kehitys tossa! Ja niinpä, jää mietityttämään just että missähän se ovis sit on ollu!

@Empsu94 en minäkään sanaa toosa käytä mutta joku sen oli maininnut 🤣

@Metu @Nurppu @Empsu94 jeo nyt olis dpo8 ja tässähän mennään tosiaan samoilla päivillä 😄 aika sattumaa!

Hassua että mulla ei ole mitään "intoa" ollut testaukseen tai mihinkään, en ole edes pohtinut testien ostamista. Varmaan se kun monta kertaa pettyy ja tiedostaa että liian aikaisin on liian aikaisin. Mut katsotaan parin pv päästä kuinka muuttuu mieli vielä.

Tissit on kipeet! Repäiseviä vihlaisuja ja pistävää jomotusta on ollut parin päivän ajan. En muista edellisestä kierrosta ainakaan näitä tuntemuksia.

Tietenkään FF ei tunnista kellojen siirtoa, joten kun kello oli tänään tunti eteenpäin niin muokkasin sen ajan tuonne. Kuitenkin huomenna joutuu jo heräämään "tunti aiemmin".
Tein vielä kokeeksi että 2 tuntia myöhemmin mittasin herättyäni uudelleen ja lämpö oli 37.1. kyllä se vaan iso vaikutus on tuo kellonaika.

Screenshot_20230326_085313.jpg

@anita1 Sun lämmöt nousee kyllä niin upeasti, tässähän käy kateeksi! 😆 Ja oireet kuulostaa positiiviselta 🌈 Kuinkas pitkä luteaali sulla on?

Täällä alkaa olla vähän sellainen ”jaa olikos tää kierto tässä” -olo, lämmöt himmailee kunnolla. 🙄🙄 HRV tosin alhainen vielä.

Liitteet

• ABB0DF90-7982-4537-8EEA-65EB84EF4B49.jpeg
    ABB0DF90-7982-4537-8EEA-65EB84EF4B49.jpeg
    280.4 KB · Katsottu: 64
@Kwv jee meitä kiertokavereitahan on paljon! Kärsivällisyyttä ja pian tapahtuvaa dippiä sinne :Four Leaf Clover:

@Empsu94 Hmm, joo mystisiä ovat nämä poikkeamat. En tässä kohtaa yhtään tiedä miksi Oura poikkesi alaspäin, BBT:n pomppu ylös oli selkeä vaikka tokana yönä vähän outo olikin 🤔 Voi harmi että lämmöt laahailee nyt :(

@Nurppu Jos ens kiertoon joudun vois kattoa tota hengitystiheyttä kans, tässä kun Oura tuli kesken kaiken ei ehkä oo kovin selkeetä – toki tossa näkee kyl aika selkeen nousun just tossa missä olettaa oviksen suunnilleen olleen.
Screenshot 2023-03-26 at 10.20.08.png

Toivottavasti siellä ois nyt kiinnitysdippi 🤞

@anita1 lupaavan kuuloisia oireita! Mulla ei oo tissikipua ollut tässä kierrossa vielä lainkaan, aikaisemmin sitä on kyllä ollut, erityisesti kun käytin teroluttia 🤔

Mulla rupee Oura ja BBT olemaan taas enemmän samaa mieltä, Oura nous takas ylös ja BBT oli niissä lukemissa mitkä oli normit ennen kuin toi unisekoilu tapahtui :D Oon suht oireeton, mikä ei kerro välttämättä yhtään mitään, oudoin on että tissikipu puuttuu kokonaan 🤔 Tänään ois virallisesti eka päivä kun "voisin" testata, koska Ovitrellen HCG on poistunut, mutta en rupee testaamaan kun tän hetken ovisarvion perusteella ois vasta dpo8.

Screenshot 2023-03-26 at 10.27.03.png

@Metu hah, sun Oura lämmöt näyttää aika paljon mun viime kesän vkm käyrältä 😅

Screenshot_20230326-103104.png

Eli toivotaan että sullakin on plussa muhimassa!! ☺️

Muokattu viimeksi:
@Empsu94 ainakin kahden edellisen BBT mittauksen jäljiltä näyttää olevan luteaali kesto 12 ja 13 pv. Mutta toki lämmöt laskeneet jo hieman aikaisemmin vaikka vuoto ei alkanut heti lämpöjen laskusta. Että eihän tässä oo kuin 4 päivää enää ja nopeasti tuo aika menee 👌

@Nurppu toivotaan toivotaan! Rupee jo polttelemaan testit tuolla kaapissa, mutta vielä pitäisi malttaa odottaa :rolling: Ei sillä, kyllähän noita testejä olis läträttäväksi, mutta kun en usko että siellä vielä näkyis mitään kun en oo saanut selkeetä implantaatiodippiä (vaikka voihan se tapahtua ilmankin dippiä)

@Harmi89 toivottavasti siellä ois hyviä uutisia tulossa! Sormet ja varpaat ristissä sun puolesta 🤞

Mä halusin kokeilla kattoa noita Ouran ja BBT:n käyriä paremmin vertailtavina, niin arvioin nyt Ouran arvoihin että mun 0.0 arvo ois 36.7C ja laskin siihen plussat ja miinukset, ja tältä näyttäis lopputulos:
Screenshot 2023-03-26 at 18.14.27.png

@Nurppu toivotaan toivotaan! Rupee jo polttelemaan testit tuolla kaapissa, mutta vielä pitäisi malttaa odottaa :rolling: Ei sillä, kyllähän noita testejä olis läträttäväksi, mutta kun en usko että siellä vielä näkyis mitään kun en oo saanut selkeetä implantaatiodippiä (vaikka voihan se tapahtua ilmankin dippiä)

@Harmi89 toivottavasti siellä ois hyviä uutisia tulossa! Sormet ja varpaat ristissä sun puolesta 🤞

Mä halusin kokeilla kattoa noita Ouran ja BBT:n käyriä paremmin vertailtavina, niin arvioin nyt Ouran arvoihin että mun 0.0 arvo ois 36.7C ja laskin siihen plussat ja miinukset, ja tältä näyttäis lopputulos:
View attachment 120602
Mitä toi valkoinen pallero tarkoittaa lämmön kohdalla?

@Empsu94 voi harmi, että siellä lämmöt laahaa. Toivotaan että huomenna pinkaisee takas ylös! Toivoa ainakin pidetään yllä 🤭 Ja testituloksia myös odotellessa.

@anita1 on kyllä lupaavan kuuloisia oireita 🤞 mutta ymmärrän niin hyvin ton fiiliksen kun ei haluaisi testata kun on niin moneen kertaan pettynyt.

@Metu sielläkin lupaavalta vaikuttaa! Milloin ajattelit sortua testaamaan vai odotatko mahdollisia menkkoja? 🌈

Mä jouduin eilen aamusta aloittamaan antibioottikuurin, ja pelkään että se tiputti lämpöjä niin en uskalla toivoa liikoja. Kiinnittymisdipin ois ehkä muutenkin ajatellut tulevan vähän myöhemmin? 🧐 Sormet toki ristissä että huomenna ponnaisi lämmöt takaisin ylös. Mitään oireita tai tuntemuksia ei oikeastaan ole ollut paitsi tihentynyt vessassa käynnin tarve, mutta liittyy varmaankin tulehdukseen johon antibiootit..
Veikkaan myös että tuolla kellojen siirrolla saattoi olla jonkilainen vaikutus kun mittaus tuli tuntia ennen kuin normaalisti. Muuntimen avulla olisi ollut 0.1 korkeampi tuo tän aamuinen lämpö.

Liitteet

• 9F012FF1-964D-413D-9EB3-635FF18A6C6E.jpeg
    9F012FF1-964D-413D-9EB3-635FF18A6C6E.jpeg
    765.8 KB · Katsottu: 51
Ajatuksia vain.. No nyt se alkoi! Nimittäin piinailu 🙈 no en aio testata mut ehkä ajattelen nyt että käyrä on lupaava vaikka nousu onkin alkuun hidas mutta nousu mikä nousu.. Odotan jos tulee vielä dippi tai yksi nousu, vaikka kovin paljoa ylemmäs ei lämpö voi enää nousta.

Ihan testin vuoksi kokeillut myös iltalämpöjen mittausta ja näytti tänään 37,5. Ja tosiaan kainalolämpö on 1,0-1,1 astetta matalampi kuin vaginasta mitattuna. Tänään olikin illalla sellainen olo että tulisi kuume, mutta ei sentään, ihan normaali tuo vielä on. Yleensä itse tunnen kuumeen oloa jos kainalosta näyttäisi tuon verran.

Mun keskilämpötila FF mukaan on 36,6 ja tosiaan follivaiheessa heittelee sen yli ja ali, mutta sitten kyllä aina lopulta nousee ihan kunnolla ylös vaikka hitaammin. Olen miettinyt sitä mutta en tiedä mistä heittely alkukierrossa johtuu. Lueskelin myös aiheesta että jos limoja tulee pitkään ja välissä vähän kuivaa päivää niin voi olla että keho tosiaan yrittää ovuloida mutta ei onnistu ja heittelisikö lämmöt sen vuoksi siksakkia kuten mulla tässä kierrossa näytti olevan.

Tänään totesin miehelle että pian se vuosi on kkm jälkeen täynnä että päästään sit tutkimuksiin, että nopeasti se kesä tulee.. 😭

Ajatuksia vain.. No nyt se alkoi! Nimittäin piinailu 🙈 no en aio testata mut ehkä ajattelen nyt että käyrä on lupaava vaikka nousu onkin alkuun hidas mutta nousu mikä nousu.. Odotan jos tulee vielä dippi tai yksi nousu, vaikka kovin paljoa ylemmäs ei lämpö voi enää nousta.

Ihan testin vuoksi kokeillut myös iltalämpöjen mittausta ja näytti tänään 37,5. Ja tosiaan kainalolämpö on 1,0-1,1 astetta matalampi kuin vaginasta mitattuna. Tänään olikin illalla sellainen olo että tulisi kuume, mutta ei sentään, ihan normaali tuo vielä on. Yleensä itse tunnen kuumeen oloa jos kainalosta näyttäisi tuon verran.

Mun keskilämpötila FF mukaan on 36,6 ja tosiaan follivaiheessa heittelee sen yli ja ali, mutta sitten kyllä aina lopulta nousee ihan kunnolla ylös vaikka hitaammin. Olen miettinyt sitä mutta en tiedä mistä heittely alkukierrossa johtuu. Lueskelin myös aiheesta että jos limoja tulee pitkään ja välissä vähän kuivaa päivää niin voi olla että keho tosiaan yrittää ovuloida mutta ei onnistu ja heittelisikö lämmöt sen vuoksi siksakkia kuten mulla tässä kierrossa näytti olevan.

Tänään totesin miehelle että pian se vuosi on kkm jälkeen täynnä että päästään sit tutkimuksiin, että nopeasti se kesä tulee.. 😭

Tsemppiä piina-ajatusten keskelle ❤️❤️ Onhan tää raastavaa kun moni oire tuntuu vahvalta ja toivo herää. Mutta toi follivaiheen siksakkailu ja epäonnistunut ovis kuulostaa mahdolliselta. Toki nytte sulla on lämmöt ylhäällä, joten joku munasolu sieltä onnistui irtoamaan. Toivotaan nyt parasta ❤️❤️
Täällä sama, hurahdin tänään karkkikauppatyylisesti ja ostin 2 PCn testiä. Mietin, josko testaisi huomenna dpo10 ja sit keskiviikkona dpo12 (oletettu menkkapäivä).

Ja ymmärsinkö oikein että teillä tulee vuosi yrittämistä täyteen nyt kesällä? ❤

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä piina-ajatusten keskelle ❤️❤️ Onhan tää raastavaa kun moni oire tuntuu vahvalta ja toivo herää. Mutta toi follivaiheen siksakkailu ja epäonnistunut ovis kuulostaa mahdolliselta. Toki nytte sulla on lämmöt ylhäällä, joten joku munasolu sieltä onnistui irtoamaan. Toivotaan nyt parasta ❤️❤️
Täällä sama, hurahdin tänään karkkikauppatyylisesti ja ostin 2 PCn testiä. Mietin, josko testaisi huomenna dpo10 ja sit keskiviikkona dpo12 (oletettu menkkapäivä).

Ja ymmärsinkö oikein että teillä tulee vuosi yrittämistä täyteen nyt kesällä? ❤
Mulla saattaa ollakin 1 avaamaton paketti mut en oo katsonutkaan vielä sinne päin 😂

Vuosi yrittämistä tulee edellisen kkm jälkeen täynnä kesäkuussa ja yritykset aloitettiin joskus 11/21 jolloin ensimmäinen raskaus todettiin kemialliseksi. Mut sit me jätettiin yritykset väliin ja vasta viime kesänä uusiks niin tärppäs heti ja meni sit kesken joskus seitsemännellä viikolla. Sen jälkeen on joka kuukausi yritetty huonolla menestyksellä ja sitä enempi tarkkaillut kehoa. Nyt lämmöt tuntuu olevan se paras mittari tähän ja jotenkin rauhoittavin kun niistä näkee sen tilanteen et läheneekö kp1 vai ei

Oho tsemppiä piinapäiviin Metu, Nurppu, Empsu, anita ja oliko vielä muitakin kenellä testit melkein polttelee? 🤩🤞🤗

Tässä olis nyt mun eka käppyrän alku. 😄 Ei ole vielä tullut se parempi mittari. Menkkojen loppua odotellessa. Mä en oo löytänyt mitään paikkaa mihin laittaa tota resting heart ratea niin että siitäkin tulis käppyrä. Onks se VIP-tilin hommia?

Mulla siis Garminin älykello yötä päivää käytössä (paitsi la yöllä oli akku loppunut) niin laitan yön lukeman manuaalisesti custom datana.

Screenshot_20230327_061820.jpg

Takaisin