BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Nurppu aaaa vielä pari päivää sun siirtoon, se on ihan just! 🌈🌈

Ovistestit täällä laskemaan päin, että ei nyt näytä et ois enää tulossa LH-piikkiä 🤔 no, ellei lämmöt nouse nyt jälkijunassa niin anovulaatiolta näyttäs. Katotaan kui pitkään kestää ennen ku kierto päättyy, luulis että kun tässä tulee estrogeenin droppi nii sit alkas jos ovulaatio ei oo tapahtunut.

DBB022DE-738B-4F88-9027-353DDB4B3AB1.jpeg

Joo ihan kunnon fasettilukko siis päällä 🙄 jos ei nyt parissa päivässä laukea niin käyn hierojalla lukot avaamassa, ei tätä oloa kauaa kestä kärsiä. Sit ois sopivasti hieronnan päätteeksi kroppa kunnolla auki ovista odotellessa 😁

@Däumeline ohoh kyl minäkin nään punertavan haamun! 👀 Noista testeistä ei ole kokemusta, mut mielenkiinnolla huomista testiä odotellessa!

@Empsu94 etkö oo vieläkään testannut?! Miten maltat?! 😂 Tosi hyvät lämmöt, mä oisin testannut jo varmaan sata kertaa 🙈

Joo ihan kunnon fasettilukko siis päällä 🙄 jos ei nyt parissa päivässä laukea niin käyn hierojalla lukot avaamassa, ei tätä oloa kauaa kestä kärsiä. Sit ois sopivasti hieronnan päätteeksi kroppa kunnolla auki ovista odotellessa 😁

@Däumeline ohoh kyl minäkin nään punertavan haamun! 👀 Noista testeistä ei ole kokemusta, mut mielenkiinnolla huomista testiä odotellessa!

@Empsu94 etkö oo vieläkään testannut?! Miten maltat?! 😂 Tosi hyvät lämmöt, mä oisin testannut jo varmaan sata kertaa 🙈

Katos kun mä testasin pois ne mun jäljellä olevat kaksi testiä, jotta ei ois houkutuksia testata enää. :rolling: Eli nyt mä vaan odotan huomiseen iltaan. Kieltämättä toiveikas olo. En tiedä onko mulla vielä krapula viikonlopun 3 päivän juhlinnasta (hyvin todennäköistä) vai johtuuko tää mun hetkittäin etova ja huimaava olo jostain ihan muusta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Däumeline näkyy haamu tännekin!!

Testasin aamulla pc liuskalla ja negaa näytti. No nyt sit menin sinne FF maailmaan ja tallensin kaikki koodit kahden kk ajalta 🤣 nyt se näyttää mulle jotain mahkuja 60pts...mielenkiintoista. Ja tuon mukaan olisi jo dpo11
Ja onhan tää paljon selkeämpi kuin Flo.

Liitteet

• Screenshot_20230221_153559.jpg
    Screenshot_20230221_153559.jpg
    333.6 KB · Katsottu: 78
@Däumeline Minä myös olin näkevinäni haamua, ku vähä zoomaili! 🤩 Huomenna uutta testiä ja kuvaa myös tänne!

@lepus timidus Mille päivälle arvelet ovista? Toivottavasti olis selkä siihen mennessä kunnossa!

@Nurppu Olipa kiva nähdä tuo kuva pc:n testistä verikokeen tulokseen verraten! Suht herkältä testiltä tosiaan vaikuttaa 👌

Täällä alkoi kp1. Negan testasinkin jo dpo 11 ja 12. Vaikka pitäis olla tyytyväinen, että 16 päivän luteaali on ainaki riittävän pitkä, niin kyllä joskus tuntuu pitkältä ajalta odotella vielä menkkoja ku ajoissa testailee nuita negoja 🙈 Tää onki sitte meidän viimenen yrityskerta ennen IVF hoitoja.

IMG_20230221_081412.jpg

@Empsu94 jonkinnäköinen voittavan itsehillinnän taktiikka toi että ei oo testejä jäljellä 😂

@anita1 hienolta näyttää toi käyrä, lämmöt on pysynyt nätisti yli luteaalilinjan!

@Mimossa osanottoni uuteen kiertoon joutumisesta, mutta kiva että on seuraava askel selvillä ❤️ toivottavasti hoidoissa menis kaikki hyvin!

Mun lämmöt ei oo selkeesti menossa mihinkään 😅 toi eilinen oli kans et heräsin puol tuntia aikaisemmin kuin tänään ja toissapäivänä, et voi olla siitäkin syystä noin eri. Mut aika tasaiselta näyttää nyt.

E127A712-0D10-421F-AFD3-CDBB626DBB50.jpeg

@Mimossa Pahoittelut kierron alkamisesta, mutta kuulostaa hyvältä, et seuraavaksi on selvä jatko hoitojen parissa 🌈

@anita1 Jännä miten FF tulkitsi sun tietoja 🤔 Mullakin vähän epäselvä et onko nyt dpo10 vai dpo9 menossa, koska FF:n mukaan ovis oli päivää myöhemmin, mutta itse oon aika varma ja ovistestin huipunkin perusteella et nyt olis dpo10. Voin laittaa tähän nyt mun käyrän FF:n perusasetuksen mukaan, tänään dpo9.

@Empsu94 Nyt kuulostaa niin hyvältä toi huimaus jne. 🌈

Täällä oireet vaan jatkuu :Grimacing Face: Lämmöt hyppäs kunnolla ylös, HCG-liuskassa edeleen haamu. FF ei muuten vieläkään tunnista noita mun dippejä :Face With Tears Of Joy:Googlella löysin vertailtavaksi pari kuvaa noista mun liuskojen viivojen vahvistumisesta päivä päivältä ja aika hitaasti niissäkin tummui, eli ei ole kauhean herkkiä 🤔
LH-liuska jälleen tummempi ja nyt ei voi enään sanoa normaaliksi hormooniheittelyksi :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Liitteet

• Screenshot_20230222_061828.jpg
    Screenshot_20230222_061828.jpg
    526.7 KB · Katsottu: 150
  • Screenshot_20230222_061501.jpg
    Screenshot_20230222_061501.jpg
    416.9 KB · Katsottu: 118
  • Screenshot_20230222_061417.jpg
    Screenshot_20230222_061417.jpg
    592 KB · Katsottu: 147
  • IMG_20230222_061913.jpg
    IMG_20230222_061913.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 152
@Mimossa oon pahoillani menkoista ❤️ mitä fiiliksiä herättää hoitojen aloittaminen?

@Däumeline onneksi olkoon, ihanaa että tärppäsi niin nopeasti taas! ❤️ vaikka huoli varmasti läsnä… tarrasukkia!

Täällä lämmöt tuli alas, joten odotan tän päivän muuttuvan kp1 minä hetkenä hyvänsä…

Liitteet

• C0D2E060-2E59-4149-8EBA-8F08015BD1FD.jpeg
    C0D2E060-2E59-4149-8EBA-8F08015BD1FD.jpeg
    651.3 KB · Katsottu: 55
@Metu mikäs merkitys sillä luteaalilinjalla on ja lämpöjen ylitys tai alitus?

@Däumeline näkyy jo selkeesti, varovaiset onnittelut toivotaan vahvistumista ja niitä tarrasukkia kovasti ❣️

Tänään teki taas pienen nousun. FF mukaan jos lisään yhden päivän lisää ovisplussa se siirtää ovista eteenpäin, minulla kun se plussa näkyy 2-3 pv ajan testeissä. Itsellä ei ole jotennin korkeat odotukset tästä kierrosta, mutta tuon mukaan mahdollisuudet 72pts. Eihän sitä pitäisi tuijottaa, mutta mielenkiinnolla odottaen lopputulosta 🙈

Liitteet

• Screenshot_20230222_080542.jpg
    Screenshot_20230222_080542.jpg
    313.1 KB · Katsottu: 64
@anita1 @Metu @Empsu94 Kiitos :red-heart: Jotenki en osaa vielä ottaa vastaan onnitteluja :Grimacing Face: Pelkään taas kemiallista/keskenmenoa, vaikka tällä kertaa oireet on mun mielestä olleet hieman erilaisia ja nyt tuli noi haamutkin tosi ajoissa verrattuna siihen edelliseen. Sormet ristissä eteenpäin vaan. Viimeistään viikonlopulla uskallan uskoa, kuukautisten pitäis alkaa sunnuntaina. Mul on tosiaan ne pari CB viikkodigiä odottamassa, ajattelin käyttää ne ens maanantaina tai tiistaina (pitäis näyttää 2-3vk silloin). Ja sit toisen seuraavalla viikolla. Mietin tässä et joskos kävisin nappaamassa kaupasta toisen merkin perustestin testattavaksi vielä ennen viikonloppua, kun nää liuskat nyt näyttää olevan kovin haaleita ja hitaasti tummuvia. Laitan tähän nyt yhden googlesta löytämäni kuvan vertailuksi.

Liitteet

• premom-10-15-dpo-wet-test-progression-my-dry-test-line-v0-cjvs645xhuw91.jpg
    premom-10-15-dpo-wet-test-progression-my-dry-test-line-v0-cjvs645xhuw91.jpg
    116.1 KB · Katsottu: 112
Onnea @Däumeline , onhan toi jo selkeä plussa! :Person Raising Both Hands: ei ollenkaan kyllä kemialliselta vaikuta, ne kun ei vahvistu juurikaan ja tuossahan on ihan selkeetä vahvistumista! Voimistumista pienelle ihmisalulle :Sparkling Heart:🧦

@Metu sulla kyllä ihan selvästi yrittää kroppa ovuloida koko ajan!

@Mimossa pahoittelut uudesta kierrosta :( ens viikon ma-ke (kp14-kp16) välillä pitäisi olla ovis, jos on normaalin vaihtelun sisällä.

@anita1 en ehkä ihan osta tuota ovispäivää mitä FF näyttää 🤔 oisko mahdollista että olisi ollut kp19? Eli että sulla olisikin nyt dpo9? Joskus mullakin FF heittää oviksen vähän mönkään, enkä ihan aina edes ymmärrä sen logiikkaa esim. peruslämpöviivan sijainnin suhteen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@lepus timidus sitäpä juuri kun ei näköjään voi luottaa siihen ekaan ovisplussaan lainkaan. Musta tuntuu et ollaan muut kierrot missattu sen takia että se ovis tulee mulla vaan muutama päivä myöhemmin. Se selittäisi myös pitkän luteaalivaiheen mikä lyhenisi sitten hieman ite oon laskenut että se on 15pv mutta vois hyvin olla 12-13 päivää.

Tein mun vikan PC testiliuskan. Olin hetken aikaa näkevinäni jonkun aivan haaleen haamulaisen mutta en tiedä ei sitä sitten näykään ja sitten taas muka näen mutta kameralle se ei suostu näyttäytymään joten ei sen enempiä tulkintoja siis. On varmaan väsyneet silmät vielä tähän aamuun ja toiveajattelua 😂 arvatkaa kuka menee kauppaan tänään?

Nyt on jo niin näkyvä viiva että uskaltaa varovasti onnitella @Däumeline 😍💕 Hyvin vahvistuu! Toivottavasti pieni pitäälujasti kiinni. Luulisi myös lämpöjen nyt jäävän ylös.

@lepus timidus Fasettilukko on kyllä pirullinen vaiva. Toivottavasti löysää ennen ovistallettelujen aikaa 🌈

@Mimossa Pahoittelut uudesta kierrosta ❤️

Ja @Empsu94 toivotaan että olisi vaan joku dippi ja nousisi vielä takaisin ylös lämmöt. Minkä pituinen luteaali sulla yleensä on? Oliko tänään odotettavissa kp1?

@anita1 Minäkin olisin enemmän tuon kp18-19 oviksen kannalla. FF välillä tuntuu sekoilevan jos ovisplussia merkitsee enemmän kuin yhden. Mutta tuossa sun tapauksessa en kyllä oikein ymmärrä ff:n logiikkaa 🤔 lämmöt näyttää hyvälle ja aikaiset dpot on testissä näkyäkään jos ovis ollut tuossa myöhemmin.

@Metu Kovasti näyttää tosiaan kroppaa yrittäneen ovuloida mutta ehkä ei sit tässä kierrossa onnistunut 😞 No onneksi on ens kiertoon apuja tiedossa.

Täällä ei oikein mitään raportoitavaa, lämmöt ihan mun keskiarvokierron mukaiset. Näköjään näin kp9 mulla on tyypillisesti pieni nousu lämmöissä, niin tänäänkin. Leposyke on vaan epätavallisen korkea näin alkukiertoon. Siis oikeastihan se on tosi matala n.50, mutta mun normaaliin verrattuna 5-7 lyöntiä korkeampi kuin yleensä tähän aikaan. Toisaalta mietin että se voi olla ihan hyvä merkki, kun tosi matala syke voi myös viestiä esim. huonoista kilppariarvoista, jotka mulla onkin seilannut siinä rajoilla onko vajaatoiminnasta kyse. Ehkäpä siis jätän nuo sykkeet nyt huomioimatta kun ei kuitenkaan hälyttävän korkealla missään nimessä ole.

BDA030BE-53CF-4B0B-9A62-8D42FE1A03B1.jpeg
C1FAD1F1-A360-4B12-B692-1FB92B4CD5C3.jpeg

@Mimossa harmi menkoille 😞 mäkin aina hyväksyn dpo11-12 negasta että ei se muutu, ja sit tuntuu tylsältä odotella. Ja hoitokierroissa kun sen jälkeen pitää vielä käyttää noita tukilääkkeitä vaikka kokee että menetetty peli 👀 eli seuraava kierto vielä luomuna, ymmärsinkö oikein?

@Metu höh! Jos se ovis ei nyt tuu, meinaatko odotella menkkoja vai alottaa ne progesteronilla? Kyllähän kai tollasessa tilanteessa joskus tulee se ovis paljon myöhemminkin, mut se voi olla ankeeta joutuu venailee et tuleeko vai ei, jos olis letrot odottamassa 🤔

@Däumeline kyl se vaan siel tummuu! Ymmärrän et kaipaa rinnalle jotai toista testiä vertailuun 😄 jos olisit suomessa suosittelisin pc:tä, mut saksan testeistä en tiiä mitää 😄

@Empsu94 höh lämpöjen laskusta 😔 oliko Ourassa muut arvot minkä suuntaset?

@anita1 sulla FF ainakin tosi toiveikas 😄 mä kans tosi usein koen näkeväni muka vähän jotain niissä pc:ssä, siinä mielessä ne on kyl turhauttavia! Mut se on sit kuitenki erinäkönen jos oikeesti alkaa näkyy jotai.

@Summerwalk just ehditin vastata ennen ku pääsin kyselee kuulumisia :D onpas jännät noi sykkeet ny! Mun leposykkeet huitelee ihan eri sfääreissä ku sun 😅

Tässä lämmöt tänään! Jännitän vaan kauheesti et päästäänhän nyt sinne siirtoon.

Screenshot_20230222-093542.png

Kiitos kaikille! :red-heart: Uskalsin nyt merkata plussan FFään sekä muihin sovelluksiin 🌈

@anita1 Sormet ristissä sun haamulaiselle :smiling face with heart-eyes:

@Nurppu Sepä, kun ei kokemusta näist Saksan testeistä :Grimacing Face: Amazonista sais ainakin tilattua First Responsea 30e kolmen testin paketin. Ne on ihan maailman laajuisesti tunnettu parhaina.. En kyl viitti niin paljon pulittaa, kuitenkin tummumista pitäis näkyä muissakin testeissä ihan parin päivän sisään. Lähin kosmetiikkapulju (vähän kuin Normal-kauppa Suomessa) myy vaan Clear Blueta (kaikkia malleja) ja kahta halvempaa. Se toinen halvempi on 20mlU ja sitä käytin tossa edellisessä kierrossa niin nyt en haluais sitä ostaa, toisesta en tiedä.
On meillä tossa parin kadun päässä ihan apteekkikin, siel sit viel enemmän sekalaisia merkkejä, niistä en tiedä yhtään mitään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Empsu94 voi harmi että näyttäs ettei tää kierto tärpännyt :crying-face::red-heart:

@anita1 täällä tulkitaan näitä luteaalilämpöjä, yleisesti pidetään hyvänä että lämmöt pysyis aika tasaisen korkealla luteaalissa poislukien mahdollinen kiinnittymisdroppi. Toki kuten tästäkin langasta näkyy, ei se siksak tarkoita etteikö vois plussa tulla 😄

@lepus timidus joo kova yritys näyttäs olevan että ovulois mutta ei näytä sellasta tapahtuvan :crying-face: tiedä sit mikä syynä, onko niin ettei ole munarakkulaa kypsynyt vai mikä, mutta siihen pitäis sit se letrozol toivottavasti auttaa!

@Summerwalk mielenkiintoista toi sun sykkeen nousu! Mut ei tosiaan näytä pahalta omaan silmään kun itellä se on aina 60 tienoilla, mutta toisaalta noihin vaikuttaa tosi paljon esim. oma pituus, niin että pidemmillä on yleensä vissiin vähän matalampi tjsp?

@Nurppu en oo oikein pystynyt päättämään että aloittaisinko terolutit.... Aattelin et jos nää limat tästä loppuis nii sit vois ehkä viikon kuurin syödä niin kierto varmasti rullais, mutta kun eggiksiä ois edelleen vaikka LH-testit hiipuu nii tuntuu että pitäis odottaa vielä. Vaikea sanoa :side_tear: Toivottavasti pääsisit sinne siirtoon!!

Tässä vielä näitä hiipuvia LH-tasoja
IMG_8082.jpg

Siis tää on niin rasittavaa ja aivot käy ylikierroksilla. Oon tänää vuotanu todella todella paljon vähemmän kun normaalisti vuotaisin, eikä mulla ole yhtään menkkakipuja. Havahduin tähän kivuttomuuteen äsken. Kävin sit kaupan kautta hakemassa paketin siteitä ja yhden raskaustestin huomiselle aamulle. Jos keho nyt jotenkin vaan kiusaa niin vituttaa kyllä ihan kunnolla, hanat sais aueta kunnolla jos on auetakseen.

Eli tuntuu siltä että viellä ei oo henkisesti siirrytty kp1een, ei ennen ku vuoto alkaa kunnolla tai testi näyttää negaa…

Takaisin