BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Nurppu joo tää olis nyt viimeinen yritys omin avuin. Mietin jopa, että jättäis tässä kierrossa letrotki pois ja menis aivan täysin luomuna. Antais kropalle ja mielelle hetken ilman mitään hormonaalisia lääkkeitä, ku ei niistä meille erityistä apua tullu. Huhtikuussa alkaa sitte pitkä kaava.

@Empsu94 Hoitojen suhteen on rauhallinen mieli ja nyt vaan malttamattomana ootan, että sinne päästäis! 🙏 Oon alusta asti hyväksyny sen, että hoitoihin mennään, jos ei muuten onnistuta. Toki pelottaa, jos siellä tulee huonoja uutisia, ei saada hoitovastetta tai nekin hoidot venyy. Näin jälkeenpäin mua vähän jopa suututtaa, ettei inssejä ja IVF:ää oo alotettu meillä aiemmin 😭 Me mentiin pelkällä OI:lla monta kuukautta siitäkin huolimatta, että ovuloin normaalisti ilman lääkkeitäkin. Ollaan siis julkisella hoidoissa ja hakeuduttiin sinne heti ku vuosi yritystä tuli täyteen. Lähinnä oma ikä jo huolettaa, eikä tässä oo enää aikaa tuhlattavaksi.

Voi @Empsu94, harmi että se kp1 sieltä tuli ❤️ ja jos mielenrauhaa saa ostettua raskaustestillä niin se on hyvä hinta.

@Mimossa kuulostaapa suurilta ja epämukavilta tunteilta. On ok käydä koko tunneskaalaa läpi, ja toivottavasti nyt sitten näistä hoidoista saisitte lapsen syliin ❤️

Mä tänään mietin ja sit vielä puolison kanssa puhuin että voisin luovuttaa nyt tän kierron suhteen. Katotaan vielä huomisen aamun lämpö, mut olettaen että se ei oo nousussa eikä kp1 tullut, aloitan viikon kuurin Teroluttia huomenna että päästään siirtymään seuraavaan kiertoon ja aloittamaan ne letrozolit. Hienosti on mun keho yrittänyt ovuloida mut jos se ei onnistu niin ei ❤️‍🩹

Jooo sama, onnea matkaan @Nurppu, toivottavasti pallero selvisi sulatuksesta ja tarraa lujaa kiinni! ❤️

Täällä aamun lämmöt tätä samaa, eli aloitetaan terolut ja sen jälkeen sit rupee nousemaan lämpö.

CB2A87D6-D287-490E-BDBB-BE4145F01916.jpeg

Mun eilinen vuoto loppui tyystiin illalla ja tänään aamulla testasin elämäni ensimmäinen haamun 😭 Menkat virallisesti 1 päivä myöhässä. En tosin tiedä onko tää nyt kauhean hyvä juttu, että näin haalea viiva dpo13 😔 ja lämmöt alhaalla.. Mut ainakin jotain on yrittänyt tarttua

Liitteet

• 47A802CB-D2E8-49F1-83DC-282AF945E4E4.jpeg
    47A802CB-D2E8-49F1-83DC-282AF945E4E4.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 140
  • A9FC8A6C-1B11-4C6A-8DD5-7A58C356418C.jpeg
    A9FC8A6C-1B11-4C6A-8DD5-7A58C356418C.jpeg
    560 KB · Katsottu: 137
@Empsu94 toivotaan että kyseessä olis ollut vaan valemenkat ja sieltä viiva vahvistuisi pian. ❤️ Tsemppiä tuleviin päiviin! Oliko sulla oviksen päivä tarkkaan tiedossa?

@Nurppu tsemppiä tähän päivään!

Olin sitten eilen sen verran vahva (ja laiska) että en lähtenyt kauppaan hakemaan uusia testejä, joten nyt niitä ei sitten ole. Muutenkin tuntuu jo siltä että tissikivut alkaa vähenemään ja se on yleensä jo merkki alkavasta uudesta kierrosta, joten eiköhän se sieltä tänään ottaa huomenna ala. Lämmöt edelleen ylhäällä.

Liitteet

• Screenshot_20230223_072605.jpg
    Screenshot_20230223_072605.jpg
    313.8 KB · Katsottu: 69
@Empsu94 toivotaan että kyseessä olis ollut vaan valemenkat ja sieltä viiva vahvistuisi pian. ❤️ Tsemppiä tuleviin päiviin! Oliko sulla oviksen päivä tarkkaan tiedossa?

@Nurppu tsemppiä tähän päivään!

Olin sitten eilen sen verran vahva (ja laiska) että en lähtenyt kauppaan hakemaan uusia testejä, joten nyt niitä ei sitten ole. Muutenkin tuntuu jo siltä että tissikivut alkaa vähenemään ja se on yleensä jo merkki alkavasta uudesta kierrosta, joten eiköhän se sieltä tänään ottaa huomenna ala. Lämmöt edelleen ylhäällä.

Sulla on kyllä todella upeat lämmöt, pysyvät hienosti ylhäällä. Olisko sulla menkkojen alkaminen ylipäänsä myös tänään tai huomenna? Lämmöt niin lupaavat!

No eipä mulla niin tarkkaa ajankohtaa tietty ole. Olin keskiviikkona 8.2. (kp13) gynellä, joka sanoi etttä ovis ihan minä päivänä hyvänsä. Perjantaina plussasin, lauantaina lämpö lähtenyt vähän nousuun. Toki tänään voisi olla myös dpo12… jos lauantaina ollutkin vasta.

@Empsu94 viime kierrossa jossa testasin ekaa kertaa lämpöjä ne sit lähti tippumaan alaspäin 3 pv ennen kp1. Mulla on tosi pitkä kierto mikä siis vaihtelee jotain 29-37 pv väliltä joten en ole varma alkaisko ihan vielä nyt on kp29 ja viime kierto kesti 35pv.

@Empsu94 Nyt toivotaan kovasti, että pieni pitää siellä kiinni! 🌈 :Heavy Black Heart: Mä oon nähny noita taulukkoja, missä muillakin lämpö lähtenyt heittelemään ja silti syntynyt terve lapsi. Nyt pidättäydy lämpöjen mittaamisesta vaikka pari päivää/viikon, ja katso tummuuko viiva. Toki ei välttämättä heti huomenna tummu, täytyy muistaa et yleensä HCG tuplaantuu kahden päivän välein. Tästäkin saa jotkut stressiä, kun viiva ei tummu päivittäin.
Mä ajattelin pitää myös nyt taukoa lämmöistä, toki päivittelen testien tilannetta tänne. Piti tänään tehdä samasta virtsasta vielä se CB viikkodigi, mut arvatkaa kaadoinko virtsan ruutiinimaisesti pyttyyn liuskojen uittamisen jälkeen? :Grimacing Face: No eipä se olis näyttäny kuin sen "1-2 viikkoa", koska HCG-liuska jatkaa normaalisti tummumista. LH-liuska nyt tasapaksu :Clapping Hands Sign: Säästän digin sit ens tiistaille, josko tulis 2-3viikkoa :Hugging Face:

Liitteet

• IMG_20230223_063847.jpg
    IMG_20230223_063847.jpg
    2.6 MB · Katsottu: 120
  • IMG_20230223_065618.jpg
    IMG_20230223_065618.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 109
  • Screenshot_20230223_065859_edit_558750776630445.jpg
    Screenshot_20230223_065859_edit_558750776630445.jpg
    278.7 KB · Katsottu: 120
  • Screenshot_20230223_070006.jpg
    Screenshot_20230223_070006.jpg
    587.6 KB · Katsottu: 122
@Empsu94 Nyt toivotaan kovasti, että pieni pitää siellä kiinni! 🌈 :Heavy Black Heart: Mä oon nähny noita taulukkoja, missä muillakin lämpö lähtenyt heittelemään ja silti syntynyt terve lapsi. Nyt pidättäydy lämpöjen mittaamisesta vaikka pari päivää/viikon, ja katso tummuuko viiva. Toki ei välttämättä heti huomenna tummu, täytyy muistaa et yleensä HCG tuplaantuu kahden päivän välein. Tästäkin saa jotkut stressiä, kun viiva ei tummu päivittäin.
Mä ajattelin pitää myös nyt taukoa lämmöistä, toki päivittelen testien tilannetta tänne. Piti tänään tehdä samasta virtsasta vielä se CB viikkodigi, mut arvatkaa kaadoinko virtsan ruutiinimaisesti pyttyyn liuskojen uittamisen jälkeen? :Grimacing Face: No eipä se olis näyttäny kuin sen "1-2 viikkoa", koska HCG-liuska jatkaa normaalisti tummumista. LH-liuska nyt tasapaksu :Clapping Hands Sign: Säästän digin sit ens tiistaille, josko tulis 2-3viikkoa :Hugging Face:

Kiitos lohduttavista sanoista ❤️

Onpas toi LH testi upeasti reagoinut raskauteen 😍 Digitestailut ensi viikolle sit, jos jaksat odottaa 😆

@Empsu94 niin jos sulla vasta kiinnittyminen tapahtunut myöhään? Voisko olla, että se oli vaan runsas kiinnittymisvuoto. Kun mäkin alkanut epäilee että mun ovis tulee ekasta plussasta vasta 2-3pv päästä. Eli oon ihan kujalla aina mikä dpo lopulta on.

@Däumeline mielenkiintoinen Lh testitulos. Ja mahtavaa että lähtee tummumaan nyt kun tarraisi maailman lujimmin kiinni vielä.

Pitäisiköhän itsekin kokeilla ovistestiä, niitä on kaapissa kun ei hcg liuskoja enää ole. Ehkä menen tänään kauppaan vielä.

Nyt täällä iski flunssan tapaista, eli olen myös ollut koko viikon on/off kipeenä joten en ihmettelisi et lämmöt onkin ylempänä vaikka kuumetta ei ole ollutkaan.

@anita1 Joo, voit kokeilla ovistestiäkin :Grinning Face With Smiling Eyes::thumbs-up: Kaikki ovistestit ei kuitenkaan reagoi hirveän hyvin raskauteen. Minkä merkin testejä sulla oli? Kannattaa googlettaa, josko löytyis tietoa/kuvia siitä miten ne reagoi raskauteen.

Tein digitestin päivän toisesta virtsasta, kyllä sitä nyt tässä Marraskuista odotellaan :shy: Laitan tähän vielä mun kuivuneiden liuskojen edistymisen.

Liitteet

• IMG_20230223_084200.jpg
    IMG_20230223_084200.jpg
    3.1 MB · Katsottu: 120
  • IMG_20230223_090509.jpg
    IMG_20230223_090509.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 125
@Däumeline harmi seuran kannalta että visiittisi oli lyhyt, mutta plussa on paras syy ikinä poistua ketjusta, joten onnea vielä kerran! :Heartred

@Nurppu onnea matkaan, toivotaan sormet ristissä sitä parasta lopputulosta! :smiling face with heart-eyes:

@Empsu94 mulla jojoili lämmöt aika reippaasti viime plussassa ja oli vuotoja sekä pahojakin kramppeja, joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Ja vaikka menkat nyt alkaisi ja tiedän ettei tämä kauheasti lohduta, niin kyllä tuossa on vähintään kunnon kiinnittymisyritystä ollut ja sehän on aina positiivista! Toivotaan vahvistumista :Heartred

@Metu vaikka nyt ei ovista tulisikaan, uskon, että ensi kierrossa avut auttaa varmasti ja mehän uskotaa siihen, että se on sit semmoinen megaovis, joka johdattaa plussaan :)

@anita1 niin tuttua toi, että ei osu tallettelut yksiin oviksen kanssa, me ollaan oikein hakoja siinä. Minä en tunne oikeastaan juuri koskaan ovista eikä ole limojakaan pahemmin siitä kertomassa, siksi tikut ja lämmön mittaus. Ennen vuoden takaista keskenmenoa oli mulla ovis tosi nopea o-plussasta (lähes aina 12h sisään), sen jälkeen on alkanut odotuttaa. Tähän soppaan kun iskee vielä miehen reissutyön, niin kyllä noita kiertoja menee hukkaan ihan reippaasti, eikä aina jaksa naurattaa vaikka tragikoomista se välillä onkin että vttu taas odotettava kuukausi josko seuraava onnistuisi ajoituksen puolesta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Viimeksi lähti kp10 limatulppa ja alkoi hedelmälliset päivät, tänään kp10 mut ainakaan vielä ei oo irronnut. Toivottavasti ei vielä tänään irtoakaan, huomenna sopisi paremmin, koska silloin ovis osuisi juuri täydelliseen kohtaan meidän aikatauluihin nähden :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: ainiin, lukko lähti eilen illalla pois,olo kuin uudesti syntynyt 🥳

feb122023.jpg

@lepus timidus siis tämä lima tulppa asia on mulle ihan uusi 🙈 jostain luin tämän aiemminkin mutta en ymmärrä mikä se on 😆 voiko joku selventää tarkemmin vaikka kuinka ällön kuuloinen onkin.

@lepus timidus siis tämä lima tulppa asia on mulle ihan uusi 🙈 jostain luin tämän aiemminkin mutta en ymmärrä mikä se on 😆 voiko joku selventää tarkemmin vaikka kuinka ällön kuuloinen onkin.
Mun lempiaihe, eritteet! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: ite seuraan kohdunnapukan/kohdunsuun elämää oviksen tienoilla varsinkin (auttaa just tunnistaa oviksen, kun kohdunnapukka on auki ja tosi pehmeä ihan selkeästi silloin), niin siinä tutkiessani törmäsin limatulppaan joskus viime vuonna ja säikähdin itekin, että mikäs juttu tää on, kunnes tutkin asiaa. Se on sellainen, hmm, miksiköhän sitä kuvailisi. Liisteriklimppi :D se kun lähtee kohdunsuun tieltä, niin mulla alkaa vetinen limailu (mä en limaile "alas asti" joten tunnistan sen koostumuksen just kohdunnapukkaa kokeilemalla että nyt on hedelmälliset limat) ja siitä tiedän, että 4-5 pvän päästä tulee ovis, kun se limakin tietty muuttuu kananmunanvalkuaiseksi sitten mitä lähempänä ovis on.

Mun lempiaihe, eritteet! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: ite seuraan kohdunnapukan/kohdunsuun elämää oviksen tienoilla varsinkin (auttaa just tunnistaa oviksen, kun kohdunnapukka on auki ja tosi pehmeä ihan selkeästi silloin), niin siinä tutkiessani törmäsin limatulppaan joskus viime vuonna ja säikähdin itekin, että mikäs juttu tää on, kunnes tutkin asiaa. Se on sellainen, hmm, miksiköhän sitä kuvailisi. Liisteriklimppi :D se kun lähtee kohdunsuun tieltä, niin mulla alkaa vetinen limailu (mä en limaile "alas asti" joten tunnistan sen koostumuksen just kohdunnapukkaa kokeilemalla että nyt on hedelmälliset limat) ja siitä tiedän, että 4-5 pvän päästä tulee ovis, kun se limakin tietty muuttuu kananmunanvalkuaiseksi sitten mitä lähempänä ovis on.
Siis tuo tulee just ennen ovista? Hmm no ilmankos, joskus olen miettinyt kun tulee vähän enempi tavaraa ulos ja se on osittain kirkasta ja osittain ensin vaaleaa. Olisko se sit se? Pitää ens kierrossa tutkia tarkemmin. Ja tosiaan eilen tein kohdunkaulan tutkimuksen kun satuin Googlen syövereistä löytämään sellainen ihana kamalan sivun missä oli kuvia niistä napukoista eri vaiheissa. Niin ensimmäistä kertaa mä löysin sen 😀 ja tunnustelin, mutta vaikea oli sanoa oliko se auki vai kiinni. Tuntui kuin siinä olisi ollut reikä, joten ehkä auki ja tänään kokeilin aamulla uudestaan, ei tuntunut samalta ihan kuin olisi ollut pienempi. Mulla nyt kp29. Oli myös todella syvällä eli cervix position high oletan. Anatomiaa pitäisi varmaan lähteä opiskelemaan kun on niin mielenkiintoista 🙈

Oooh @Empsu94 ihanaa että joku ainakin yrittää kiinnittyä! Toivottavasti tarrais kiinni – kiinnittymisvuodoksi en sun vuotoa uskois, koska implantaatiovuoto on tosi pientä (yks pyyhkäisy yhden kerran vessalla) ja siitä pitäis mennä se 2pv ennen kuin hcg:t on riittävän korkeella että testeissä näkyy mitään. Mut valemenkat on mahdollinen syy!

@Däumeline jeee ihanaa että sulla on nyt kyytiläinen messissä ja pääset häntä odottelemaan, toivotaan että kaikki menee hyvin :red-heart:

@Nurppu sormet ristissä 🤞

@lepus timidus ihanaa että selkä on paremmassa kunnossa ja ovis lähestyy ja tallettelutkin ois mahdollista ajoittaa sopivaan saumaan :smiling face with heart-eyes: toivotaan että sieltä sit nappais!

Mittailuun – harmittaa kun tää mun Fitbit Charge 5 prakaa tosi pahasti, pitkään aikaan ei oo toi näyttö toiminu enää normaalisti (sen saa yleensä käyntiin kun pari kertaa käynnistää uudelleen mut se lopettaa toimimisen puolen päivän sisään) ja nyt vaikuttais vielä että akkukin kuluu ihan supernopeasti, mallia vähän yli päivässä :/ Nyt kun on mennyt luotto Fitbitin laatuun mietin et pitäiskö investoida Ouraan tai jopa Apple Watch 8:iin, molemmissa ois se lämpötilamittaus. Apple Watch tietty paljon kalliimpi ja vaatii säästöjä, mutta Ourasta joutuu sit maksamaan subscriptionia. Oura ei myöskään toimi kellona (mut toisaalta ei toimi myöskään tää Fitbit jonka näyttö ei toimi 🙄). Jatkan viel tätä miettimistä, toivottavasti tää Fitbit kestäis vielä ainakin siihen asti että tulis palkka, puolisolla todennäköisesti alkaa työt ens viikolla niin meidän rahatilanne helpottaa.

Takaisin