BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@lepus timidus Noo, seurailen teidän kuulumisia täällä kuitenkin :blowing:

Mulla tuli tommonen limanuljaska ulos torstaina ja sunnuntaina oli oletettu ovis, koska lauantai aamulla oli ovistestin huippu.
Ja nyt tuli pari päivää sitten taas kunnon limanuljaska (dpo8?) :Grimacing Face:

Muokattu viimeksi:
Siis tuo tulee just ennen ovista? Hmm no ilmankos, joskus olen miettinyt kun tulee vähän enempi tavaraa ulos ja se on osittain kirkasta ja osittain ensin vaaleaa. Olisko se sit se? Pitää ens kierrossa tutkia tarkemmin. Ja tosiaan eilen tein kohdunkaulan tutkimuksen kun satuin Googlen syövereistä löytämään sellainen ihana kamalan sivun missä oli kuvia niistä napukoista eri vaiheissa. Niin ensimmäistä kertaa mä löysin sen 😀 ja tunnustelin, mutta vaikea oli sanoa oliko se auki vai kiinni. Tuntui kuin siinä olisi ollut reikä, joten ehkä auki ja tänään kokeilin aamulla uudestaan, ei tuntunut samalta ihan kuin olisi ollut pienempi. Mulla nyt kp29. Oli myös todella syvällä eli cervix position high oletan. Anatomiaa pitäisi varmaan lähteä opiskelemaan kun on niin mielenkiintoista 🙈
Siis joo mulla siitä tulpan irtoamisesti alkaa hedelmällinen limailu ja se tulppa lähtee irti tosiaan 4-5 päivää ennen ovista. Eli jos vaikka tänään lähtis tulppa irti, niin tästä 4-5 päivää eteenpäin ja on aika varmasti ovis/dpo0. Se tulppa on mulla ainakin siis ihan sellainen liisteri/hyytelöklimppi, joka varmaan pysyis seinässäkin jos seinään heittäis, ei voi olla tunnistamatta :D

Napukka elelee aika omaa elämää ja sijainti (ylhäällä vai alhaalla) vaihtelee pitkin päivää. Silloin kun aloin tutustumaan siihen, niin muutamia päiviä ennen menkkoja se laskeutui selkeästi alas ja oli pehmeä, mutta nykyään samoihin aikoihin enimmäkseen ylhäällä ja saattaa olla kovakin. Jossain vaiheessa luteaalia on keskivaiheilla, jopa kovakin. Yhdessä plussakierrossa oli kuitenkin ihan koko ajan niin kaukana, etten edes ylttänyt koskea. Toisessa plussakierrossa se oli ylhäällä vasta menkkojen aikaan seilaillen sitä ennen keskellä ja alhaalla ja kovana ja pehmeänä, mut yletti silti hyvin. En niin tarkkaan jaksakaan sitä enää luetaalissa kokeilla, kun se on milloin mitenkin.:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Täällähän on kunnon juonenkäänteitä ja kaikenlaista tapahtumaa 😃 Hieno haamu @Empsu94 sullakin. Mitä lie vuoto onkaan niin ainakin siellä yritti/yrittää jotain tapahtua 😍
Me kyllä ihan mielellään tiiraillaan sun lämpöyriä jos jaksat vielä mittailla. Toki ymmärtän jos se tuottaa liikaa stressiäz

@Däumeline Sulla on jo niin vahva viiva että tervemenoa marraskuisiin 😘 Tottakai saat meidänkin seurassa roikkua jos siltä tuntuu 🥰

@Metu Harmi ettei ovis kärsivällisestä odottelusta huolimatta tullut. No, uutta kiertoa sitten vaan uudella innolla odottelemaan. Noista mittareista en oikein osaa sanoa. Itsekin välillä haaveilen kellosta joka mittaisi lämpötilat samalla. Applen laitteet kommunikoi ainakin FF:n kanssa joten siinä mielessä käteviä. Mulla on Garminin kello, joka mittaa kaikkea muuta kyllä muttei lämpöjä.

@anita1 Sulla vielä jännät paikat siellä. Lämpöjen perusteella ei voi vielä ainakaan tuomita uutta kiertoa alkavaksi. Mulla tissikivun hellittäminen on kyllä yleensä selvä merkki menkkojen lähestymisestä.
Noista limoista sen verran, että mulla vaihtelee tosi paljon kierrosta toiseen ilmojen määrä. Aika usein se isoin satsi eggistä tulee muutama päivä ennen ovista, mutta aina ei tule ollenkaan. Ja kohdunnapukka elää luteaalissa aivan omaa elämäänsä, seilaa milloin missäkin.

@lepus timidus Huippujuttu että lukko aukesi! 🥰 Nyt vaan ovista kyttäämään.
Mua stressaa jo vähän valmiiksi kun ensi viikko tosi kiireinen ja teinit pörröä kotona ja ovis pitäis loppuviikosta päästä hyödyntämään. Pitää jotain lounastreffejä yrittää miehen kanssa taas viritellä 😅 Toivottavasti ovis menis kp19-20 niin olis paremmat tsäänssit hyödyntää.

Jokos @Nurppu lla on pallero matkassa mukana? 🥰

Pallero on muka nyt! 😊 Toivotaan hänelle tarraisaa matkaa! Mä en muuten oikeesti nyt yhtään hahmota miten mä lasken mitään päiviä, kun pallero oli käytännössä siirtohetkellä 7 päivän ikänen, ja mulla lämpöjen perusteella FF arvannu että dpo3 😆

Pallero on muka nyt! 😊 Toivotaan hänelle tarraisaa matkaa! Mä en muuten oikeesti nyt yhtään hahmota miten mä lasken mitään päiviä, kun pallero oli käytännössä siirtohetkellä 7 päivän ikänen, ja mulla lämpöjen perusteella FF arvannu että dpo3 😆
Jos käytät instaa, voin suositella seuraamaan norjalaista Julie Lorentzenia, hän on tosi suosittu naisystävänsä kanssa ja heille siirrettiin viime torstaina alkio. Eilen teki CB digitestin ja sai silla plussan. On about samoilla päivillä mun kanssa nyt. Sieltä pystyy hieman päättelemään noit päiviä :smiling-eyes:

Koska sulla on testipäivä? 😊

Onnittelut plussasta @Däumeline, ja toivottavasti @Empsu94n viiva vahvistuu myös!

Ja oikein paljon onnea matkaan @Nurppu; toivon kovasti että tämä palleroinen kiinnittyy oikein tukevasti! Oliko sulla tällä kertaa mitään muutoksia tukilääkkeisiin vai meneekö samoilla?

Ihanaa, onnittelut @Nurppu 😍! Nyt ei voi muuta kuin odottaa. Toivottavasti tämä pakastepallero tuli nyt jäädäkseen 🌈💫 Eikös sulla nyt ole laskennallisesti jo dpo8, vai miten nuo nyt sitten tosiaan lasketaan 🤔 Kiinnittyminen varmaan jo kuitenkin ihan lähipäivinä.

Täällä flunssa yrittää iskeä päälle. Kurkku ja pää kipeä ja tukkoinen, viluinen olo 🤧 Lämmötkin nousi poikkeuksellisen korkealle 😞

FB02A326-2748-4FB0-84A2-195A5994701B.jpeg

Huomenta ☀️

@Summerwalk voi harmi että flunssaa pukkaa, toivottavasti se menis nopeasti ohi!

Täällä lämmöt lähti eilen syödyn terolutin avulla nousuun niin FF yrittää veikata ovulaatiopäivää 😂 luulis että se tietäis että noi lääkkeet nostaa lämpötilaa! Mutta kieltämättä toi sen valitsema ”ehkä ovulaatio?” päivämäärä oli just sen jälkeinen kun oli kaikista tummin LH-testi, että ihan hyvä arvaus 😄

C1E9F740-3660-4F79-8DC9-8534751ADA8D.jpeg

Huomenta :Cloud: !

@Nurppu Tarrasukkia pikkuiselle matkaan. :red-heart: Ja @Summerwalk sullahan pukkaa nyt haasteita ennen ovista kun flunssaa ja teinejä pörrää. Toviottavasti ainakin se flunssa ehtii väistyä ennen ovista, kivempi puuhailla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kaipa tässä esikoista yrittäessä kivaa on se, ettei tarvitse miettiä mitä muut talossa oleskelevat tekevät, kun sellaisia ei ole.

@Metu Niin totta, pitäiskö FF:n ymmärtää kun laittaa terolutin sinne, ettei laske ovista? Vai onko se tarpeeksi älykäs siihen :D Mutta kohti uutta kiertoa siis! Kauan toi loppukierto yleensä kestää teroluteilla?

ja @Summerwalk eipä toi mittaaminen kauheasti aiheuta extrastressiä kun Oura mittaa sen automaagisesti. Tässä siis päivän lämmöt. Ehdin aamulla ilahtua, että lämmöt lähti taas nousuun! Mutta aamun rfsu:n testi oli täysi puhdas nega. Eilinen PC näytti haaleaa haamua ja sain myös CB viikkodigiin 1-2 viikkoa. Ärsyttää. :D

Eilen oli lämmöt alhaalla ja PC & CB näytti plussaa --> en voinut iloita
Tänään on lämmöt koholla mut rfsu nega --> en voi iloita.

Päivä kerrallaan. :) Dpo 14/13.

Liitteet

• 13E3122A-0E33-4FCD-91D9-FAB370928BF2.jpeg
    13E3122A-0E33-4FCD-91D9-FAB370928BF2.jpeg
    267 KB · Katsottu: 82
@Aloy lääkärit ei olis tehny muutoksia mut mä pyysin et laitetaan vahvempi progetuki ja jos tulis plussa ni jatketaan. Suostuivat siihen vaikka halusivat korostaa että se on pieni joukko jolle siitä on apua. Eli nyt on 2x400mg cyclogest päivässä (muuten olis ollu 2x200mg lugesteron).

@Summerwalk joo tää tyyppi oli jo kokonaan kuoriutunu siirrettäessä, luulis tosiaan että kiinnittyy aika pian! Ääh, tylsää jos flunssa nyt iskee, kun muutenkin hankala viikko tulossa!

@Metu oho, mulla taas FF otti ovulaation pois kun kerroin progetuesta sille :D laitoin sen sit manuaalisesti siihen sunnuntaille missä tunsin kivut illalla. Hauska että sulla se kokee että tuossa se oli :D

@Empsu94 oliko sellanen rfsu punanen? Ne on ihan kamalan epäherkkiä 😩 ihan eri sfääreissä ku vaikka pc. Jos pc oli tosi haalee niin ymmärrän et rfsu olis nega. Pystytkö vaikka pc:tä hakee jostain lisää että vois samalla kokeilla? Ihanaa että digi oli plussa! ❤️

Täällä näköjään hitusen meni lämmöt tänään ylöspäin! Jännä nähä miten tästä eteenpäin :D eilen töissä pari tuntia siirron jälkeen humahti yhtäkkiä posket ihan punasiks, se oli hassua, ei mul yleensä :D ja illasta nipisteli välillä aika tarkasti yhteen kohtaan alaselässä/alavatsalla. Jännityksellä seuraillaan!

Screenshot_20230224-093550.png

@Empsu94 teroluteilla kp1 tulee n. 3 päivän päästä kuurin lopettamisesta. Syön viikon kuurin kun se oli mitä viimeks oli ja teen sit sinä päivänä kun oisin lopettamassa varoiks raskaustestin, koska teroluttei ois sit hyvä jatkaa jos ois vahingossa raskaana.

@Nurppu vai niin, mielenkiintoista toimintaa FF:ltö :Face With Tears Of Joy: mietin kans että mulla se päivä mihin se veikkas ovulaation on kans just ennen ku rupes olee tota rintojen arkuutta, että varmaan arveli sit sen perusteella että ehkä se ois tossa. Epäilen, mutta oispahan ainakin tallettelut kohdalla jos se jonkin ihmeen kaupalla oiskin tapahtunut 💁🏻‍♀️ mielenkiintoiset noi sun oireet, ilolla seurataan ❤️

Lisää Apple Watch 8 vs. Oura miettimistä: kuulin siskoltani jolla on vanhempi versio apple watchista että sitä pitää käytännössä päivittäin ladata 😥 että joo se toimis kellona ja siinä ois monta kivaa featurea sen kannalta mut Ouran latausväli taas on jotain viikko? Se ois siltä kannalta paljon helpompi.

@Däumeline sen mitä oon kuullut rfsu testeistä en menis lähellekään, jopa mulla kerran oli ovis liuskat nekin ihan surkeet.

Täällä nyt ristiriitaisia fiiliksiä, testasin eilen alkuillasta negan joo tiedän olin myös juonut teetä ennen sitä eikä ajoitus ollut paras. Tissikivut vähän vähentyneet, mutta huomaa kyllä että sivuilta pingottaa, muuten ei ole ollut tässä kierrossa sitä turvotusta lainkaan mikä yleensä ollut koko luteaalin ajan, olisko sit ruokavaliomuutokset auttaneet vihdoin ja saa nauttia kevyestä olosta.

Lisäsin nyt tuonne sen lauantaisen ovisplussaan että se heitti sen oviksen pari pv eteenpäin, ainakin tässä kohtaa se tuntuu todennäköisemmältä. Odottelen menkkoja kuitenkin alkavaksi, viime yö meni heräillen vähän väliä ja jopa wc asti oli lähdettävä kun tuntui et menkat siellä tekee tuloaan mutta ei, vv aika runsasta tänään ja tunne on että kohta ne alkaa. Lämmöt pysyttelee kuitenkin ylhäällä vielä.

Liitteet

• Screenshot_20230224_103336.jpg
    Screenshot_20230224_103336.jpg
    292 KB · Katsottu: 56
@Metu nii joo totta, monessa noista hienoista kelloista on toi että kokoajan saa olla lataamassa! Miehelle ostin joskus lahjaks jonkun Samsungin kalliin ja siinä kans oli sit toi, oli harmi kun sen edellinen aktiivisuusranneke oli tosi simppeli ja akku kesti ikuisuuden 🙈 mut on se kai tottunu tuohon ny ku enää ei valita siitä akusta :) mietin just että latasin oman Ouran viimeks tiistaina, ja nyt (perjantaina) näyttäs puolet akusta suurinpiirtein menneen. Mä yleensä laitan sen lataukseen ku meen suihkuun, se on ihan kätevää :)

@anita1 lämmöt ainakin pysyy hyvällä tasolla, toivotaan siis että nega vielä plussaksi kääntyy! :)

Eilen lueskelin vähän nopeasti ihmisten kommentteja siitä että millon on alkanu näkyy testissä blastokystin siirron jälkeen plussa. Tuo on siis siks jännä aihe kun tuossa on tarkasti tiedossa missä kehitysvaiheessa alkio on ollut siirtopäivänä (toisin ku luomuraskaudessa missä ei ihan tarkasti tiiä minkälaista vauhtia se alkio on kehittyny alkuvaiheessa). Joillain harvoilla oli näkynyt haaleaa haamua jo 3 päivän päästä siirrosta, joillain neljän, suurimmalla osalla viiden. Mut jännintä musta oli se et siel oli joukossa niitä joilla alko vasta monta päivää myöhemmin näkyä ja sitä ennen negaa. Eli oikeesti tollasessakin tilanteessa sit joskus jopa kromosomeilta terveeks testatulla alkiolla kestää kauemmin kiinnittyä? Tai hCGllä nousta? Tuo nyt tietysti oli internetkeskustelua, eli ihmisillä eri merkkiset testit, ja lisäks ei voi poissulkea sitä mahista että se myöhänen plussa olis oikeasti ollu samasta kierrosta sattumoisin tullu luomuplussa... Mutta joka tapauksessa, jäi sellanen olo että joskus vaan kestää pidempään ennen ku alkaa näkyä testissä. Eli ei oikeesti kannata heittää hanskoja tiskiin jos ei heti tuu plussaa 🤷🏼

@Nurppu No just se punainen rfsun testi. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tuolla raskaaksi 23 ketjussa tuli myös paljon kommenttia, että testi on tosi epäherkkä. Joten käväsin nopeasti apteekissa ostamassa 2kpl apteekin omaa ja 2kpl PC. Testailen varmana täsäs päivällä vielä. :No Evil Monkey:
Ja mielenkiintoinen tuo milloin blastokystin siirron jälkeen näkyy plussa. Tai mietin, että on jännää kuinka ohjeistetaan testipäivä 2 viikon päähän, ja osa saa plussia jo 3 päivän jälkeen?

@Metu Joo Ouran akku on kestänyt hyvin. Nurppu käyttää sitä myös oikein, tai muistaakseni Ouran ohjeissa lukee, että akun ikä säilyy paremmin, jos sitä lataa päivittäin vähän, eli just esim. suihkun aikana. Mä itse lataan sen sinä iltana kun se hälyttää, että lataa ennen nukkumaanmenoa. Akku kestää mulla noin 5 päivää.

@Nurppu No just se punainen rfsun testi. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tuolla raskaaksi 23 ketjussa tuli myös paljon kommenttia, että testi on tosi epäherkkä. Joten käväsin nopeasti apteekissa ostamassa 2kpl apteekin omaa ja 2kpl PC. Testailen varmana täsäs päivällä vielä. :No Evil Monkey:
Ja mielenkiintoinen tuo milloin blastokystin siirron jälkeen näkyy plussa. Tai mietin, että on jännää kuinka ohjeistetaan testipäivä 2 viikon päähän, ja osa saa plussia jo 3 päivän jälkeen?

@Metu Joo Ouran akku on kestänyt hyvin. Nurppu käyttää sitä myös oikein, tai muistaakseni Ouran ohjeissa lukee, että akun ikä säilyy paremmin, jos sitä lataa päivittäin vähän, eli just esim. suihkun aikana. Mä itse lataan sen sinä iltana kun se hälyttää, että lataa ennen nukkumaanmenoa. Akku kestää mulla noin 5 päivää.
Jes, hyvä että otit muut testit nyt käyttöön :) mä olin tyytyväinen siihen rfsu:hun viime raskaudessa sit kun pääsin pidemmälle, sillon esim pc oli jo ollu leffaviivat ja toi rfsu oli ainut tarpeeks epäherkkä että pysty vielä seuraa kehitystä 😅 mut alussa sitä ei todellakaan kannata käyttää! Ja mä oon tulkinnu ton että virallinen testipäivä on kahen viikon päästä niin, että niitä ei kiinnosta ne kaikkein varhaisimmin päättyvät kemialliset raskaudet. Niillä on siel julkisella ainakin tosi rajalliset resurssit, ja varmasti haluavat poimia sinne jatkoon vaan ne joilla vaikuttas oikeasti tarranneen kiinni.

@Nurppu joo noin se varmasti on, että vaikka se positiivinen voi tulla jo reilusti aikaisemmin, jos se myös menee aikaisin kesken ei julkisella puolella oo siihen käyttää resursseja. Yksityisellä puolella taas ei niitä tietenkään haittaa että saavat enemmän rahaa myös kierroilta jotka menevät sit aikaisin kesken 💁🏻‍♀️ mut sen verran mitä oon keskustelua seurannut toi viitospäivänä testaaminen vaikuttaa aika luotettavalta, vaikka edelleen on pieni mahdollisuus että jos silloin ei näy niin jotain saattaa vielä vähän myöhemmin tapahtua.

Laskin Ouran kulut, ja vaikka siinä onkin toi ärsyttävä kuukausimaksu, sitä saa 32 kuukautta maksella ennen kuin pääsee samaan hintaan kuin uudella apple watchilla, että sekin järki 🤔

@Nurppu joo noin se varmasti on, että vaikka se positiivinen voi tulla jo reilusti aikaisemmin, jos se myös menee aikaisin kesken ei julkisella puolella oo siihen käyttää resursseja. Yksityisellä puolella taas ei niitä tietenkään haittaa että saavat enemmän rahaa myös kierroilta jotka menevät sit aikaisin kesken 💁🏻‍♀️ mut sen verran mitä oon keskustelua seurannut toi viitospäivänä testaaminen vaikuttaa aika luotettavalta, vaikka edelleen on pieni mahdollisuus että jos silloin ei näy niin jotain saattaa vielä vähän myöhemmin tapahtua.

Laskin Ouran kulut, ja vaikka siinä onkin toi ärsyttävä kuukausimaksu, sitä saa 32 kuukautta maksella ennen kuin pääsee samaan hintaan kuin uudella apple watchilla, että sekin järki 🤔

Joo, ja toki voi miettiä mitä muuta kaipaa Ouralta kuin esim lämmöt. Ouraa ei esim salitreenatessa voi (tai ainakaan kannata) käyttää, eikä se mulle anna treenatessa hyvää sykkeenseurantaa, eli treeniä varten sitä en ostaisi. Mutta jos just uni, palautuminen ja lämmöt kiinnostaa, niin oon ollu tosi tyytyväinen !

Takaisin