BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Däumeline Tuo sun testi on just semmonen dpo8 testi et ensin on näkevinään jotain, sitten taas ei ja sitten ei enää lopulta luota omiin silmiin enää eikä tiedä näkeekö vai ei 😂 Mut eipä paljon muuta ole dpo8 odotettavissakaan. Toivotaan että haamulainen saisi nyt väriä 🌈 Oireet on kyllä todella lupaavat! Kärsivällisyyttä sinne odotteluun ja ajan kulumiseen 💕

Mitä ultrassa näkyi @Nurppu? Kunpa se ovis olis jo ollut ettei mee siirrot puihin 😕 Outoo ettei lämmöt ole nousussa vaikka selvä digiplussa oli jo lauantaina

@Metu Lämpöjen suhteen näyttää hyvältä. Ehkä se ovis sit oli kp20 eikä nuo testiviivat sulla tummemmaksi muutu.

@Empsu94 En kyl pystyis sinuna olemaan testaamatta, ihailtavaa mielenlujuutta 😅 Lämmöt näyttää hyviltä, toivotaan et tämän päiväinen on ihan todenmukainen lukema ja tietää hyvää 🌈

Mulla menkat nyt ohi ja ai että tätä ihanaa kevyttä ja energistä oloa 😍 Tämä on kyllä olojen ja energioiden puolesta kierron paras vaihe! Eilen oli jo lenkillä olo että voisi juosta vaikka maratonin kun tuntui niin hyvältä päästä purkaa kehon energiaa. Ja hauska kyllä miten tarkasti kroppa toimii lämpöjen suhteen. Kuukautisten alettua lämmöt tippuu tietylle tasolle ja heti kun menkat ohi tippuu lämmöt vielä alemmalle tasolle odottamaan ovista. Tässä kierrossa näyttää piirtyvän toistaiseksi aivan täydellistä käyrää ilman siksakkeja. Vielähän tässä toki ehtii sitäkin tulla mutta jännän oppikirjamaisesti etenee nyt.

BC434F5B-8DC8-4AE4-B9EB-214537C5576C.jpeg

Tilasin onneksi nyt hyvissä ajoin Ovistestiliuskoja ja digin niin ehtii lakoista huolimatta perille ens viikkoon mennessä, jolloin vasta ovista tarvii alkaa tikuttamaan. Oon investoinut siihen dual digiin lähes joka kierrossa ( yksi riittää yleensä 2 kiertoon), vaikka kallis onkin. Viime kierrossa en ehtinyt enää sitä tilata ja oli tosi epävarma olo ilman 😅 Saan jotain ihme mielenrauhaa kun saan niitä vilkkuvia hymynaamoja ja tiedän että estrogeenihuippukin löytyy. Ellei sit käy niin ku @Nurppulla.

Oon täysin samaa mieltä @Summerwalk , että (jopa) menkkavaihe ja etenkin sen jälkeinen vaihe ennen ovista on parasta aikaa vointimielessä. Ihan eri meininki ku tää luteaali.

Ja siis, kiitos ihanasta kehusta mielenlujuudesta, mutta nöyränä tulin tänne kertomaan että sorruin. :rolling: :rolling: :rolling: Pitää perustaa joku tikuttavat tyypit AA. Mut siis naurettava juttu. Mä vaan kävelin vessaan ja, ihan oikeasti, AUTOPILOTILLA avasin sen kaapin oven, ja tartuin siihen testiin. Mietin ittekseni että ei, mitä sä teet, mehän sovittiin, ei, sulla on joku tunnin pidätys takana, mitä sä teet, ei, lopeta. Samalla käsi vaa repäisi sen testin auki. :rolling: Nauroin ittekseni siinä pöntöllä sitten.

Anyways, dpo10 ja negaa se näytti. :rolling: Nyt mulla on vaan 1 testi kaapissa, joten jos sorrun siihen niin hyvä juttu on ettei voi vahingossakaan testata sen jälkeen enää. Ellei vahingossa tartu kaupasta mukaan.

@Summerwalk No sepä se ja kiitos! :rolling: 🌈

@Empsu94 Se on se kun yksi sortuu niin toinenkin tulee perässä, voi meitä! :tears:Mulla on kaks niitä CB digiä viikoilla + liuskoja jäljellä 27kpl. Siksi aattelin et hitto, mitä mä niitä testejä panttaan, kun jos sitä vaikka sattuis olemaan raskaana niin mitä mä sitten niillä lopuilla testeillä teen, eli tehdään pois kaapista vaan! :rolling:

@Summerwalk No sepä se ja kiitos! :rolling: 🌈

@Empsu94 Se on se kun yksi sortuu niin toinenkin tulee perässä, voi meitä! :tears:Mulla on kaks niitä CB digiä viikoilla + liuskoja jäljellä 27kpl. Siksi aattelin et hitto, mitä mä niitä testejä panttaan, kun jos sitä vaikka sattuis olemaan raskaana niin mitä mä sitten niillä lopuilla testeillä teen, eli tehdään pois kaapista vaan! :rolling:

Ei hitsit, 27! No mitäs niitä turhia panttaa?! :rolling: Mä harkitsen oikeasti että käyttäisin sen mun yhden viimeisen, niin ei ois houkutuksia enää.

Tästähän sais Yrittäjien Tempparit pystyyn.

Ei hitsit, 27! No mitäs niitä turhia panttaa?! :rolling: Mä harkitsen oikeasti että käyttäisin sen mun yhden viimeisen, niin ei ois houkutuksia enää.

Tästähän sais Yrittäjien Tempparit pystyyn.
Joo tämmönen pakkaus :rolling: Näit pystyy kai tilaamaan amazon.destä ihan Suomeenkin. Kannattaa googlettaa, josko löytyis jostain muualtaki Suomen markkinoilta, tulee huomattavasti halvemmaks kuin kaupan testit. Tää paketti on tääl Saksassa Amazonista ~15e.

Liitteet

• 711A3i9fadL.jpg
    711A3i9fadL.jpg
    179.4 KB · Katsottu: 58
Mulla on kans hcg testejä ihan sikana, tosin suurin osa niistä on kuuleman mukaan kuraa (rfsu on epäherkkä, onestep ei vahvistu sillä tavalla ku olettais) ja mun 100 ovistestin mukana tuli kans 20 easy@homen hcgtestejäkin 🤣 todellakin jos se ovis löytyy oon jollain dpo10 kohil jo testaamassa joka aamu 😛 yks cb digi on kans mut sen käytän vast sit ku näkyy jotain selkeetä haaleaa viivaa!

Täällä kipeenä, se ei näytä vaikuttaneen ainakaan aamulämpöihin. Musta tuntuu että tää sovellus merkkaa ovulaation aina siihen seuraavaan päivään missä ollut plussa. Rinnat on edelleen turvoksissa niin kipeet ettei meinaa sängyssä pystyä kääntymään tai saati pääsis helpolla aamusta ylös. Unet surkeat, sykkeet menee 70-90 öisinkin. Katsoin että se on mulla ollut aiemmissakin kierroissa luteaalissa tota luokkaa. Tänään testasin, dpo9 nega. En malttanut odottaa. Mulla yleensä tässä kohtaa kiertoa on jäätävät turvotukset ja mielialavaihtelut mutta nyt niitä ei ole 🤷‍♀️ joku pieni toivon kipinä elää että olisin raskaana kun km kierroissa tissikivut pamahti heti päälle jo ennen plussaa mutta kaikki muu oireilu puuttuu.

Liitteet

• Screenshot_20230220_164047.jpg
    Screenshot_20230220_164047.jpg
    246.6 KB · Katsottu: 61
Ultra hoidettu ja siirto edessä torstaina!

Lääkäri kyseli et oliko mulla tuntemuksia että millon se ovulaatio olis ehkä ollu, sanoin että eilen illalla oli tuntemuksia mutta tänään ei vielä lämmöt ollu noussu ni en kyllä varma oo. Lääkäri sano että siinä hetki kestää että se keltarauhanen muodostuu, ja vasta sit nousee lämmöt, että voi hyvin olla ollu eilen vaikka ei viel noussu! No sit pöydälle jalat levälleen. Oli jo ilmeisesti hitusen epäselvä meno (merkkinä että ovulaatio oli vastikää menny) mutta sieltä löyty kuitenkin se todennäkönen keltarauhanen sekä se lyhistyny follikkeli, ja jotai nestettä mikä kans viittas ovulaation olleen. Eli jännästi vaan kaiketi se ovulaatio oli sillon eilen illalla, mutta lämmöillä menee jotenki ny hetki lähtee nousuun 🤷🏼

Tänään sit alkaa kans progesteronituki! Aika jännää kun yleensähän se tuki alkaa vasta myöhemmillä päivillä, mutta vissiinki kun nyt on varmistettu ovulaatio ni voi nyt jo 😅 ne oikeen monta kertaa korosti että pitäs heti kotona sit laittaa eka, ja illalla sit uuestaa!

@Nurppu Mahtavia uutisia, torstaita jännittämään! 🌈 :smiling face with heart-eyes: Joo siinä voi mennä 1-3 päivää et ne lämmöt nousee, näin sain joskus googlettamalla. Siksi laitoin FF-sovellukseen lämpöjen sijaan sen testituloksen näyttämään dpo-päiviä, koska FF:n mielestä mun ovis olis ollu päivää myöhemmin, koska ei tullu tarpeeks korkeeta nousua heti oviksesta seuraavana päivänä.
@anita1 Sullahan on tuossa käyrässä nimenomaan kaks matalaa lämpöpäivää heti oviksen korkean piikin jälkeen, jollain se lämpö nousee vaan hitaammin. Sormet ristissä täällä sunkin piinapäiville! 🌈:smiling-eyes:

@anita1 joo yleensähän ovisplussasta on 24-36h siihen et se ovis varsinaisesti on, eli seuraava päivä on aika tavallinen ajankohta! Toivotaan että sieltä kohta plussa ilmestyisi!

@Nurppu ihanaa kuulla että kaikki on hyvin ja pääset siirtoon kuten suunniteltu! Nyt sitten jännätään että torstaina menis kaikki hyvin :red-heart:

Hyvä tietää tosta keltarauhasen muodostumisesta et voi mennä pidempäänkin, koska näillä näkymin en ovisplussaa saa testistä ainaskaan niin ei ihan vielä tarvi huolestua että tapahtuiko se ovulaatio jo vaikka lämmöt ei oo vielä lähtenyt selkeesti ylös 😅

Ihania uutisia @Nurppu 🌈😍 Jaiks..T orstaihan on jo aivan pian 🫣 Hyvä että näkyi noin selvät merkit oviksesta. Lämmöt vaan nyt nousee hitaammin. Mut niinhän se usein tekee. Mulla ainakin vasta dpo4 näyttäis keskimäärin lämmöt yltävän luteaalitasoon. Saas nähdä nostaako sulla nyt progetuen aloittaminen lämpöjö.

@Empsu94 Tuttu juttu tuo autopilotti, joka ohjaa testikaapille ja uittaa tikkuja omasta tahdosta riippumatta 😂😂😂 Mut kiva meille että sorruit, saadaan lisää jännitettävää.

@anita1 Hyvän näköinen käyrä. Vielä on hyvin aikaa plussata 🌈 Jos tuo on Flo, niin saman huomion oon tehnyt että se ei huomioi lämpöjä vaan merkkaa aina ovulaation ovisplussan jälkeiselle päivälle. Ff on usein ollut enemmän mun kanssa samaa mieltä oviksen ajankohdasta.

Mä kommentoin ny jälkijunassa muiden juttuja 😄

@Däumeline ihan ku jotain näkyis! Mutta just vaikee ku ei oo tuttu testi ni ei tiiä tuleeko noihin sit just viivanpaikka hämäilemään 😄 jännityksellä odotellaan seuraavaa testiä!

@Summerwalk niinpä, se menkkojen jälkeinen hetki on ihan parasta aikaa! Sulla on kyl tosi nätit lämmöt siel 😄 se dual digi on kyl ihan paras kun tulee se vilkkunaama! Ei mullakaan ennen näin oo käyny et suoraa tyhjästä plussaan 😄 lääkäri sanoi että onneks olin alottanu edellisenä päivänä jo testaamaan, että jos heti ekana päivänä tulee plussa ni ei voi olla varma olisko edellisenäki ollu ja sit ei biologit kuulemma tykkää ku siirron ajankohta on vaikee 😆

@Empsu94 todella tutun kuulonen toi sun testaus 🤣 mä oon nykyään jo aika hyvin antanu itelleni anteeks kaikki testisekoilut, antaa palaa vaan jos siltä tuntuu 😄 pienessä on ilot tässä hommassa ja jos se tikun kastaminen pissaan tuo sitä hetkellisesti ni sillä mennään 🙈

@anita1 lämmöt näyttää ainaki hyvältä, toivotaan että testi kääntyy vielä positiiviseksi! 😊 Voi harmi että oot kipeenä, toivottavasti menee pian ohi! Mulla ei myöskään aina näy yölämmöissä yhtään mitään kuumeessa vaikka sit päivällä ollu monta päivää putkeen yli 39C 👀

@Nurppu jännän äärellä siellä! Toivotaan onnistumista☺️

Mulla ei kuumetta ole noussut lainkaan mikä on hyvä asia. Sen puoleen on pystynyt hyvin lämpöä seuraamaan. Ja paranemaan päin siltä tuntuu 👌 minä kun tuhlasin ne testit niin mies ei uutta tänään ostanut kaupasta, sanoi että kyllä me se lopputulos saadaan ennen pitkää tietää kuitenkin kun kysyin etkö halua huomenna jo tietää 😂 haha tällästä meillä, ihanaa kun toinen on tyynen rauhallinen ja jarruttaa nyt muakin testailussa. Mulla on pari niitä PC liuskoja mut oliks niissä nyt mikä herkkyys? Jossain muistan puhetta että olis 10 mut en oo varma

@Nurppu jännän äärellä siellä! Toivotaan onnistumista☺️

Mulla ei kuumetta ole noussut lainkaan mikä on hyvä asia. Sen puoleen on pystynyt hyvin lämpöä seuraamaan. Ja paranemaan päin siltä tuntuu 👌 minä kun tuhlasin ne testit niin mies ei uutta tänään ostanut kaupasta, sanoi että kyllä me se lopputulos saadaan ennen pitkää tietää kuitenkin kun kysyin etkö halua huomenna jo tietää 😂 haha tällästä meillä, ihanaa kun toinen on tyynen rauhallinen ja jarruttaa nyt muakin testailussa. Mulla on pari niitä PC liuskoja mut oliks niissä nyt mikä herkkyys? Jossain muistan puhetta että olis 10 mut en oo varma
Pregcheck on kyl varsin herkkä! Tältä näytti mulla kun verikokeella oli hetkeä aiemmin todettu 9,0 hCG:

PXL_20220718_134828444~2.jpg

Ompas positiiviset tunnelmat täällä, ja jännät, tsemppiä itse kunkin piinailuihin! 🤗

Mä en kykene tekemään mitään, kun ryskäytin selkäni töissä aika rajusti. Tuntuu kuin olisi nikamat liikkuneet ihan mutkalle, mutta meni siinä rytäkässä vain niin pahasti ranka lukkoon. Ei pysty olla istuilleen, makuulleen, seisomaan, tekemään ruokaa tai lenkille lähtemään, ei edes puhelinta selailemaan ja seksistä nyt puhumattakaan, kun kaikki asennot tuottaa kipua ja hengittäminenkin salpaantunut. :Angry Face: tässä aletaan hissukseen liikkumaan kohti hedelmällisiä päiviä, että toivottavasti laukeis tuo lukko pois ennen ovista, koska aika varma on että pääsisi sen hyödyntämään miehen työn puolesta jos ovis on ajallaan. Pääsis sit kokeilemaan ne terotkin vihdoinkin.

feb122023.jpg

@anita1 hahaha onpa suloinen asenne sun kumppanilla 😂❤️ joo, kyllähän sen sitten saa tietää ennen pitkää, mutta kun haluaisi tietää mahdollisimman paljon mahdollisimman pian 🤣

@lepus timidus oi ei, ikävä kuulla että sun selkä on nyt aivan tosi vihasena! Toivottavasti se nyt toipuis sieltä ja pian 😰

Täällä lämmöt ei ole vieläkään nousseet 🫠 alkaa taas usko mennä, mutta kuten puoliso lohdutti, jos se ovis ei ilmesty itsestään niin ainakin mulla on seuraavaan kiertoon jotain apuja joilla pitäis auttaa. Toisaalta kun eilen oli ainakin vielä jotain eggiksiä niin ehkä ois vielä jotain tulossa, mutta toisaalta mulla rupes nännit/rinnat kipeytymään 😓

C2C2B7FE-FF44-4A1D-B2F9-739AEA3A4421.jpeg

Muokattu viimeksi:
Huomenta vaan taas kaikille! :smiling-eyes:
Täällä dpo9 alkoi aikaisin.. :dead: Esikoinen heräsi klo 5:35, mies meni rauhoittelemaan, muttei jatkanut unta. Just tänään, kun meillä olis miehen kanssa menoa ja lupasin anopille et yritän myöhäistää esikoisen torkkuja, et jaksais valvoa 21 asti..
Mä avasin silmät hetkeksi klo 4, mutten silloin noussut vaan jatkoin unta.
No otin lämmöt sit tuolloin klo 5:40 ja näytti 35.5'c 😬 Normaalisti otan lämmöt klo 6:30. LH-liuska jatkaa tummumista ihan kivasti, HCG-liuskassakin hieman selkeämpi, mutta yhä lähes olematon haamu.

@lepus timidus Eikä! :dead: Mullakin noita selkävaivoja vähän väliä, Voltaren ja Burana on silloin parhaita ystäviä :disappointed-face: Toivottavasti menis pian ohi :red-heart:

@anita1 Ihan hyvä et miehet välillä jarruttelee tätä hulluutta :rolling: Heille tietämättömyys ei oo oikein mitään, kun eivät oo tuntemassa tätä kaikkea kehoissaan.

@Metu No höh, onneks on noi lääkkeet sit valmiina seuraavaan kiertoon :disappointed-face:🌈

Liitteet

• Screenshot_20230221_063831.jpg
    Screenshot_20230221_063831.jpg
    492.7 KB · Katsottu: 135
  • Screenshot_20230221_063608_edit_484203771333882.jpg
    Screenshot_20230221_063608_edit_484203771333882.jpg
    279.7 KB · Katsottu: 118
  • Screenshot_20230221_063951.jpg
    Screenshot_20230221_063951.jpg
    347.8 KB · Katsottu: 138
  • IMG_20230221_060843.jpg
    IMG_20230221_060843.jpg
    2.5 MB · Katsottu: 143
@lepus timidus Eikä, onpas perseestä! Onko mitään tietoa kauan kestäisi toipua? Toivottavasti löytyy vähän intoa hyödyntää tämä kierto sit kun aika on. Noi on kyl niin ikäviä noi kaatumiset. Mies kaatui marraskuussa ja olkapää meni sijoiltaan, kyllä sitä silloin oviksen aikaan mietti että mites tehdään tämä.

@Metu Onneksi sulla myös miehellä hyvä ja rauhoittava asenne siellä. ❤️ Kuinka pitkä kierto sulla on?

@Däumeline kyllä mäkii nyt haamulaisen näen siellä 😱😍😍😍 Vahvistumista!!

@Nurppu Olipa mielenkiintoista että sait tollaista dataa lämmöstä + oviksesta. Ootko yleensä ns. todistetusti ovuloinu päivää ennen lämmön nousua, vai oliko tää nyt eka kerta kun jäit miettimään , että nouseeko sulla lämpö sittenkin viiveellä? 🤔 Muistutti mua siitä mun gynekeikasta, josta opin sen, että mä varmaan ovuloin kaikissa kierroissa plussapäivänä (lämmöt kans aina koholla seuraavana päivänä), en päivää myöhemmin.

Täällä Oura hälytteli korkeammasta lämmöstä, mut leposyke matala ja HRV todella hyvä - siis jopa paras koko kierrossa??

Tänään dpo 11, menkkojen pitäisi alkaa viimeistään huomenna..

Liitteet

• CEF6C76A-9B22-42AB-9996-49AFEE0D9653.jpeg
    CEF6C76A-9B22-42AB-9996-49AFEE0D9653.jpeg
    604.9 KB · Katsottu: 66
@Däumeline ah voi ei, onpa harmi että oli niin aikainen herätys tänään :side_tear: LH näyttäis tummuvan tosi selkeästi, HCG:stä vielä vaikea nähdä mitään mutta onkin tosi aikaista! Toivottavasti ilmestyis selkeempää haamua 🌈

@Empsu94 Kierron pituus on epäselvää, terolutilla sitä on laitettu 28 päivään mutta ilman saattoi olla 34 päivää, ja kun siinä on viikon ero pituudessa niin vaikea sanoa, mutta katotaan. Rintojen arkuus enteilee mulla kyllä menkkoja vähän myöhemmin, mutta vaikea sanoa että millon tässä nyt tapahtuu jotain. Se kans kun piti aloittaa ne terolutit 3pv ovisplussan jälkeen (dpo2) mutta kun ei sitä ovulaatiota oo ollu nii en oo alottanut :| Mutta vau, kylläpä sulla lähti upeesti nousuun! Toivottavasti pysyis siellä ylhäällä 🤞

@lepus timidus eikä, voi kunpa menks ittestään pian ohi, kauhee vaiva 😩

@Metu höh, harmi että lämmöt palas alas 😞 mut ihana puoliso on oikeassa, jos nyt ei ovis tuu niin ens kiertoon on ihan erilainen toivo kun on lääkkeet mukana! :)

@Däumeline samaa mieltä että jotain siel testissä olisin taas näkevinäni! Mut hitsin hankala toi varhanen herätys ton lämmön kannalta. Toivotaan että huomenna olis selvemmät tulokset kaikin puolin! :)

@Empsu94 mulla yleensä menee arvot Ourassa "hyviks" ennen menkkoja, mut jännä että sulla nousi lämmöt 🤔 katotaan mitä käy! Mulla tokassa inssikierrossa tasan vuosi sit oli se inssiultra vähän samalla lailla ku nyt, seuraavana aamuna siitä kun edellisenä iltana koin tunteneeni ovulaation. Sillon oli lämmöt jo lähteny nousuun. En tiiä miks nyt ei ollu! Ja mun mielestä yleensäkin noussu mulla lämmöt sen jälkeen ku tuntenu oviksen. Ihme homma, ei selitystä!

Tänään lämmöt kuitenkin nousi odotetusti, toki myös eilen alko progelisä mikä varmasti edisti asiaa myös!

Screenshot_20230221-090931.png

Takaisin