BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Metu kyl mäkin tuon eilisen plussaksi tulkitsisin. Lämmötkin teki hyvän dropin ✌🏻
Nyt kun on varmistelutallettelutkin tehty, niin ei muuta kuin odottelemaan 🌈

Tosissaan aika kätevää (meidän kaikkien kannalta) et sul on se ultra, niin päästään oikein kunnolla ja oikeiden todisteiden kanssa analysoimaan 🤓 Pitäisikin ottaa semmoset oviksen varmistamis ultavuorot, et joku täältä aina vuorollaan kävis ultrassa oletetun oviksen jälkeen, ihan vaan tieteen nimissä. Josko saataisiin joku sponsoritaho tukemaan tätä meidän BBT-tiedeprojektia 😂

Noista ovistesteistä vielä minäkin huutelen, että ainoa kierto jossa en saanut ovista kiinni tiluttamalla lainkaan oli se missä käytin pelkästään noita rfsu-liuskoja. Sofin liuskoihin oon nyt tykästynyt mut nekin antaa plussan mulle usein vasta päivä digin jälkeen.

@Däumeline Hyvöltä näyttää nousukiito 🌈 Mulla näyttää edellisissä kierrossa dippi ajoittuvan just tuohon dpo6, mulle siis normijuttu negakierroissa, mut kun katsoo noita FF:n plussakäyriä niin aika monessa on just dpo6 dippi.

Täällä ei muuta raportoitavaa kuin että viimeinen menkkapäivä menossa, lämmöt vetää tasaista viivaa mut leposyke sahailee epätavallisen paljon.

9AD0E7DC-0374-4576-90F3-78F47958E20E.jpeg

@Metu Miltäs sun lämmöt näyttää tänään, onko noussut?? 😍 // edit: tännehän sä jo tänään postasit 🙈 lupaava dippi!! Huomista jännittäen!

@Summerwalk Hyvä idea 😂 Kävin tässä kierrossa just ennen, mut jälkeen ois myös ollut hyvää dataa.

@Däumeline Oi mikä lupaava nousu 🌈 Onko yhä ylhäällä? Ehkä päänsärky olisi ollut merkki jostain positiivisesta kuitenkin..

Ja juhlapäivä 2/3 ohitse, unisaldo 05:00-10:00 😴 Kai tässä pitää selventää etten itsekään ole henkilö, joka usein tätä tekisi 🙈 Mulla on vastuurooli niin en oo ollu puhtaasti vaan osallistujana. Ja kyllähän sitä tanssilattialla tuli mietittyä että nyt vedetään kunnolla, ennen raskautta.

Tänään dpo9, kohta menossa sillikselle. Täällä hämmentää tän aamun lämmöt: valvomisen ja juomisen jälkeen Oura näyttää vaan +0,2 (vrt eilinen +0,6). Eli en tiedä onko toi tän päivän lämpö:
- alkoholilämpö ja että mulla ois oikeasti joku -0,4 dippi
- pre-menkka dippi? Edellinen kierto jäi vaan 24 päivään, luteaali 9 pv pituinen (tänään kp24)
- Tai sit mun keho ei nyt vaan ottanut damagea tästä yöstä 😂 Leposykkeet taivaissa kyl.

//edit: mittasin kainalosta nyt myös ja tosi alhainen 35,9. Äh, joko tää johtuu lähestyvistä menkoista, tai onko kiinnittymisdippi enää juttu dpo9…

Liitteet

• FD94B8D7-F553-432B-AA55-7AD2A7104F79.jpeg
    FD94B8D7-F553-432B-AA55-7AD2A7104F79.jpeg
    585.4 KB · Katsottu: 67
Muokattu viimeksi:
@Empsu94 Hyvin sä oot kuitenki jaksanut :Grinning Face With Smiling Eyes: Jännä juttu toi sun tän päivän lämpö 🤔🌈

Mä nyt latasin tän FF:n testimielessä ja laitoin tähän mun lämmöt, eritteet, ovistestien plussat (ekat tasapaksut viivat kp17 sekä tummimman testin kp18), tallettelut jne. Muita oireita en laittanut.
FF päätteli mun lämmöistä oviksen kp20, vaikka mun Premom sovellus näytti ovistestien mukaan kp19, mikä mun oireiden puolesta on myös on kyllä se selkeämpi päivä ovikselle. Siksi muutin tuolta FFn asetuksista päättelymenetelmäksi ovistestin. Vaikeahkon oloinen sovellus tämä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tässä tämän lähipäivien ovistestitkin, hieman tummempi tänä aamuna kuin eilinen, mutta yhä tuolla pohjalukemissa, eli siitä ei voi päätellä mitään, normi hormoni heittelyä.

Liitteet

• Screenshot_20230219_094354.jpg
    Screenshot_20230219_094354.jpg
    587.2 KB · Katsottu: 106
  • Screenshot_20230219_094814.jpg
    Screenshot_20230219_094814.jpg
    339.2 KB · Katsottu: 103
Täällä on 1/3 juhlapäivästä selvitty. 8 annosta alkoholia ja viiden tunnin yöunet päräytti Ouraan lämmöksi +0,6C, mutta Natural cyclesin algoritmi tunnistaa tällaisen poikkeavuuden ja korjaa lämpöä oletettuun muotoon. Joten käyrään sain nyt +0,4C (36,44C) mutta hyvin vaikea sanoa olisiko oikeasti alempi, korkeampi vai täsmääkö. Mittasin kainalosta aamulämmön myös, 36,4.

Kohti seuraavaa juhlapäivää 😴
Ihan mielenkiinnosta, eikö Ouran kanssa NC laita mitään lämpöjä "excluded" eli se laskee aina mukaan kaikki?
Mä oon käyttänyt NC vain manuaalisesti, mutta siinä piti merkata jos on esim ollut juhlimassa/juonut reilusti alkoholia ja algoritmi jättää silloin koko lämmön huomiotta.

Ihan mielenkiinnosta, eikö Ouran kanssa NC laita mitään lämpöjä "excluded" eli se laskee aina mukaan kaikki?
Mä oon käyttänyt NC vain manuaalisesti, mutta siinä piti merkata jos on esim ollut juhlimassa/juonut reilusti alkoholia ja algoritmi jättää silloin koko lämmön huomiotta.

Joo kyllä, siihen voi itse ”exclude” lämmöt, kuten tossa FertilityFriendissä. Eilen aamulla Natural Cycles oli itsestään muuttanu mun lämpöä, koska se huomasi sen poikkeavuuden. Eli se ei mitätöi, vaan muuttaa 🤔 Kuva liitteenä. Tänään sellaista ei tullut, koska se ei koe tätä lämpöä poikkeukselliseksi.

Toki enhän mä itse näihin voi luottaa nyt, eli kierros päätyttyä discardaan ne, niin en vertaile sitä tulevaisuuden lämpökäyriin.

Liitteet

• 22E5D987-644D-448B-A2F3-AEBFED63AA8A.jpeg
    22E5D987-644D-448B-A2F3-AEBFED63AA8A.jpeg
    200.9 KB · Katsottu: 60
Muokkaus: Huomasin et tohon tuli aluks väärä kaavio, kun olin laittanu tosiaan kaks noit positiivisiä ovistestejä, eli poistin nyt sen ekan tasapaksun plussatestin kp17, jätin vaan ton kp18 aamuisen (tummimmat viivat) ja nyt on se oikea kaavio. Eli päivittäkää sivu niin näkyy oikea :facepalm::Nerd Face:

@Metu tosi lupaava dippi, toivotaan että nyt tulee ovis sieltä! 😊

@Däumeline hyvä ku kopioit noi tonne FF:n, näkyy hyvin toi miten eri vahvusina noi appit näyttää ton eeppisen dipin 🤣 aattelinki että FFssä tuo olis varmaa aika iso mut en tajunnu et noin järee 😆 jännityksellä odotellaan mitä testissä näkyy sit!

@lepus timidus nää RFSUt on ainaki mulla jääny just tollee haaleiks, tai sit niis on sellasii epämääräsii värikertymiä - kaikinpuolin huonolaatunen vaikutelma 😅 mut mun lähikaupas nää on yleensä ainoot halpikset ni sorrun 🙈

@Summerwalk jooo, tai vitsi ku olis joku kotiultra millä vois joka päivä tarkastaa tilanteen 😆 ihanan tasaset lämmöt siel mut mitähän ne sykkeet sekoilee!

@Empsu94 nyt kyllä jännät paikat, kummasta dipistä kyse 🙈 huominen paljastaa enemmän! Ja toivottavasti on kiva viikonloppu :) mua alkaa väsyttää kun luen miten vähän oot nukkunu 😵😆

Tänään kokeilin viel RFSUn testillä että joko tulis aamun ekasta "virallinen plussa" sillä mut ei, haaleempi tää on mun silmään ku eilen illalla 😅 mun pitää lopettaa näiden osto! Budjetti ei veny noihin digitesteihin muuta ku hoitokierroissa 🙈 ihan järkyn hintasia. Tän kierron jälkeen teen jonkun massatilauksen netistä 🙈

PXL_20230219_093121148.jpg

Aika jännä muuten: raportoin FF:n ton digiovistestin tulokset niin että perjantai oli "low" ja lauantai oli "peak" (koska niin se vaan meni!). Nyt FF valitti mulle että tulos oli "unusual", että tätä kenttää kuuluu käyttää mittareille jotka mittaa sekä LH:ta että estrogeenia, ja että enhän vaan käyttäny sitä merkitsemään viivatestin vahvuuksia 😅 ja tuon voi vaan piilottaa, olisin halunnu siihen vastata jotain "tiedän kyllä, ja käytin tätä ihan oikein, joskus käy näin" 😄 tässä vielä lämmöt:

Screenshot_20230219-115500.png

@Metu tosi lupaava dippi, toivotaan että nyt tulee ovis sieltä! 😊

@Däumeline hyvä ku kopioit noi tonne FF:n, näkyy hyvin toi miten eri vahvusina noi appit näyttää ton eeppisen dipin 🤣 aattelinki että FFssä tuo olis varmaa aika iso mut en tajunnu et noin järee 😆 jännityksellä odotellaan mitä testissä näkyy sit!

@lepus timidus nää RFSUt on ainaki mulla jääny just tollee haaleiks, tai sit niis on sellasii epämääräsii värikertymiä - kaikinpuolin huonolaatunen vaikutelma 😅 mut mun lähikaupas nää on yleensä ainoot halpikset ni sorrun 🙈

@Summerwalk jooo, tai vitsi ku olis joku kotiultra millä vois joka päivä tarkastaa tilanteen 😆 ihanan tasaset lämmöt siel mut mitähän ne sykkeet sekoilee!

@Empsu94 nyt kyllä jännät paikat, kummasta dipistä kyse 🙈 huominen paljastaa enemmän! Ja toivottavasti on kiva viikonloppu :) mua alkaa väsyttää kun luen miten vähän oot nukkunu 😵😆

Tänään kokeilin viel RFSUn testillä että joko tulis aamun ekasta "virallinen plussa" sillä mut ei, haaleempi tää on mun silmään ku eilen illalla 😅 mun pitää lopettaa näiden osto! Budjetti ei veny noihin digitesteihin muuta ku hoitokierroissa 🙈 ihan järkyn hintasia. Tän kierron jälkeen teen jonkun massatilauksen netistä 🙈

View attachment 119449

Aika jännä muuten: raportoin FF:n ton digiovistestin tulokset niin että perjantai oli "low" ja lauantai oli "peak" (koska niin se vaan meni!). Nyt FF valitti mulle että tulos oli "unusual", että tätä kenttää kuuluu käyttää mittareille jotka mittaa sekä LH:ta että estrogeenia, ja että enhän vaan käyttäny sitä merkitsemään viivatestin vahvuuksia 😅 ja tuon voi vaan piilottaa, olisin halunnu siihen vastata jotain "tiedän kyllä, ja käytin tätä ihan oikein, joskus käy näin" 😄 tässä vielä lämmöt:

View attachment 119451
Todellisuudessahan se sun perjantaitulos olikin luultavasti high, mut aloitit vaan vähön myöhässä mittailun ja se digi näyttää aina tyhjää palleroa ensimmäisellä mittauksella (ellei satu heti ovis). Mutta silti, joskus vaan käy näin 🤷‍♀️, usko pois FF! Ja mä en ollut tajunnut tätäkään FF:sta että siellä on tosiaan tuolle dual hormone digille oma kohtanansa. Oon lähes joka kierrossa käyttänyt tuota digiä mutta en oo osannut merkata tuonne. Nyt osaan, kiitos vinkistä 😄

Mites @Metu n lämmöt, onko nousussa? Entäs @Empsu94 nousiko kuopasta? Entäs @Däumeline n lämmöt dipin jälkeen?

Kiitos kysymästä @Summerwalk! Täällä dpo10 ja 11 tunnin yöunet takana. 😍 Eilen en enää juonut, toki pitkät yöunet on voinut vaikuttaa, mutta lämmöt on normiluteaalia. Mä discardasin ton lauantaisen ja sunnuntaisen lämmön, kun ei niihin voi luottaa ollenkaan. 😅

Oireita täysi nolla. Viime kierrossa menkat alkoi dpo10, mutta yleensä ne alkaa dpo12. Eli menkkojen oletettu saapuminen ylihuomenna ☺️ en meinaa testaa tällä kertaa

Liitteet

• 21074A60-A24C-46D2-A3BB-75A4C7CE94FB.jpeg
    21074A60-A24C-46D2-A3BB-75A4C7CE94FB.jpeg
    619.9 KB · Katsottu: 56
@Summerwalk okei hyvä tietää tosta dual monitorista! Käytin tänään viimeisen loppuun ihan vaan jotta loppuis kun en ollut noihin nyt yhtään tyytyväinen - piti jo eilen mutta unohdin 🤦🏻‍♀️

Lämmöt eiliseen verrattuna nousussa, mutta ei vielä erikoisen korkealla. Tarkkailu ovistestien ja limojen osalta jatkuu.

D9D2AC96-BE1D-4B1B-B82C-4D374C0B1FFA.jpeg

Huomenta kaikille! :smiling-eyes:

@Empsu94 Toivotaan ettei täti tule kylään tällä kertaa *sormet ristissä* 🌈

@Metu Jännää seurata noita sun testituloksia 🤔 Tulispa sieltä nyt se kunnon tumma tai haalistuis taas kunnolla niin sit me voidaan yhdessä todeta et se oli toi kp20 🌈

@Summerwalk Joko täti lopetti kyläilyn? :Grimacing Face:

@Nurppu Tsemppiä viikkoon, toivottavasti saadaan hyviä uutisia! 🌈

Täällä tilanne näyttää tältä. Lämmöt teki uuden dipin, toki 0.3'c vain 🤔 Kaikki mahdolliset oireet on, ja olo tuntuu hullulta, kun niitä ei vielä voi selittää testaamalla. Saatte nyt Premom- se FF-taulukot niin on selkeämpää nää mun mittailut.
Tänään ovisliuska taas hieman tummempi, yhä haalea, siitä ei voi tulkita mitään muuta kuin normaalia hormoonivaihtelua.

Liitteet

• Screenshot_20230220_070748.jpg
    Screenshot_20230220_070748.jpg
    407.4 KB · Katsottu: 95
  • Screenshot_20230220_071035.jpg
    Screenshot_20230220_071035.jpg
    341.3 KB · Katsottu: 108
  • Screenshot_20230220_072301.jpg
    Screenshot_20230220_072301.jpg
    463.3 KB · Katsottu: 90
@Summerwalk sitäpä just, että jos alottaa testaamisen päivää ennen ovulaatiota niin mikään muu tulos tuolla laitteella ei oo mahollinen 😅 luulis että FFkin oli sen tajunnu että se edellinen päivä oli eka jossa merkkasin!

@Empsu94 hyvältä näyttää, toivotaan että menkat ei alkaiskaan! ☺️

@Metu sehän voisi olla nyt ovisnousu siellä, toivotaan sitä! 😊

@Däumeline reagoiko noi ovistestit myös hCG:hen? Ku mun ymmärtääkseni kaikki ei reagoi (muistelen että joskus jossai Raskaaksi 20XX ketjussa joku raskaanaoleva testas parilla ja toinen näytti ja toinen ei) mut noi sun testit on varmaa nii yleisiä että siitä on tieto että reagoiko! Jännän äärellä ollaan!

Täälläki jännän äärellä, että mitä siellä ultrassa tänään näkyy - lämmöt ei vielä noussu 😅 eilen illalla oli ovismaista nippailua kyllä, mutta näköjään niin pitkälle ei vielä päästy että lämpö olis noussu. Katotaan meneekö siirto sittenki sivu suun.

Screenshot_20230220-093632.png

@Nurppu Mun testit on Easy@home merkkisiä. Nopealla googletuksella en löytänyt kokemuksia niiden vertailusta raskaustesteihin, mutta Premom-sovelluksen nettisivuilla (jonka tuotteita Premom-testit sekä Easy@home-testit ovat) luki, että mahdollisesti.
Tässä pieni pätkä tekstistä sivulta sekä kuva ovistestin ohjeesta.

Eli nämä ovistestit ei sinällään oo mitenkään herkkiä, 25mlU/ml.
Mulla on kotona 30kpl noita Premom 10mlU/ml hcg-tikkujakin, mutta ajattelin aloittaa niillä testailun vasta keskiviikkona, ellen sorru aiemmin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Lähinnä teen huviksi ja datan vuoksi nyt näitä LH-testejä kerran päivässä. Haluan nähdä miten mun testit reagoi oviksen jälkeen/kuukautisiin asti tai jos onnistaa niin miten ne reagoi raskauteen. Tämä on mun ensimmäinen kierto, jossa olen koskaan käyttänyt ovistestejä niin ihan mielenkiinnosta teen. Ovistesti päivässä hillitsee hyvin hcg-testihimoa :rolling: Mulla onneks on näitä LH-testejäkin ihan kunnolla kaapissa et riittää seuraavalle kierrolle, jos ei nyt onnista. Muutenkin tulee käytettyä vähemmän liuskoja seuraavassa kierrossa, kun nyt saa dataa tästä ekasta kierrosta ja tietää viisaampana aloittaa testailun myöhemmin.

Liitteet

• IMG_20230220_090038.jpg
    IMG_20230220_090038.jpg
    3.4 MB · Katsottu: 61
  • Screenshot_20230220_090602.jpg
    Screenshot_20230220_090602.jpg
    298.2 KB · Katsottu: 52
@Nurppu Mun testit on Easy@home merkkisiä. Nopealla googletuksella en löytänyt kokemuksia niiden vertailusta raskaustesteihin, mutta Premom-sovelluksen nettisivuilla (jonka tuotteita Premom-testit sekä Easy@home-testit ovat) luki, että mahdollisesti.

Mulla on kotona 30kpl noita Premom 10mlU/ml hcg-tikkujakin, mutta ajattelin aloittaa niillä testailun vasta keskiviikkona, ellen sorru aiemmin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Lähinnä teen huviksi ja datan vuoksi nyt näitä LH-testejä kerran päivässä. Haluan nähdä miten mun testit reagoi oviksen jälkeen/kuukautisiin asti tai jos onnistaa niin miten ne reagoi raskauteen. Tämä on mun ensimmäinen kierto, jossa olen koskaan käyttänyt ovistestejä niin ihan mielenkiinnosta teen. Ovistesti päivässä hillitsee hyvin hcg-testihimoa :rolling: Mulla onneks on näitä LH-testejäkin ihan kunnolla kaapissa et riittää seuraavalle kierrolle, jos ei nyt onnista. Muutenkin tulee käytettyä vähemmän liuskoja seuraavassa kierrossa, kun nyt saa dataa tästä ekasta kierrosta ja tietää viisaampana aloittaa testailun myöhemmin.
Okei, jännää! Todellaki hillitsee testihimoa, jos saa jotai muuta dippailla 😆

Mä oon kans käyttänyt pari vuotta noita Easy@home testejä (sekä LH että HCG), ja voin varmistaa, että LH tikut reagoi HCG:n. Aloitin km:n jälkeen oviksen metsästyksen, ja nää tikut huusi hoosiannaa kunnes HCG oli tosi alhainen.

Lupaavalta kuulostaa oireillut, toivottavasti olis tärppi käynyt 🤞💗

@Nurppu Monelta meet ultraan? :red-heart:
Ja sekä @Metu lla että @Däumeline lla lupaavan näköiset lämmöt! Jännitellään josko Metulla nousu jatkuisi vielä huomennakin. Vujuhuumussa muistan jonkun kommentoineen, että meet ultraan pian myös - vai muistanko omiani?? Milloin menet?'

Täällä lämpö nyt yhtäkkiä 37,1 ja olo sen mukainen. Mutta taitaa keho vaan olla kovilla viikonlopun jäljiltä. Jos ois näin korkea lämpö ilman juhlintaa niin oisin varmaan ihan innoissani tässä vaiheessa. Nyt vaan kaduttaa etten älynnyt käyttää jäljellä olevia lomapäiviä tälle viikolle :D

@Däumeline mielenkiintoista, katotaan miten käy opk-testien, oireet kuulostaa lupaavalta, mutta vielä pitäis jaksaa ennen kuin testailu onnistuu! Vähintään kaks päivää oletetun implantaation jälkeen on jo mahis näkyä jotain! 🌈

@Nurppu toivottavasti kaikki ois ultrassa hyvin, tuu sit kertomaan 🤞🏻🤞🏻

@Aloy hyvä tietää, mullakin on noita easy@homeja 😁

@Empsu94 ei oo ultraa vielä, mut jos tulee uus kierto ja aloitan letrozolit niin sit tulee kontrolliultra! Voi harmi että sun olo on tukala, toivottavasti keho toipuis pian 😅

Täällä ei olla vieläkään hullua hurskaampia, LH arvo edelleen koholla mut piikkiä ei näy. Lima ei tunnu munanvalkuaiselta mut sanoisin tätä ehkä vielä vetiseksi? En oo varma. Pitää vielä kattoa päivän edetessä miltä tuntuu.
2A1F9713-6947-4F2B-A530-B88270961854.jpeg

Mun olo ei vaan helpota ja tuun oikeesti hulluks, varsinkin kun tänään sää näyttää siltä et me pysytään sisällä suurimman osan päivää. Tein sit yhden HCG-liuskan ja tämä ei nyt ole aamuvirtsasta. Ihan kuin jotai näkyisi, mutta tässä vaiheessa (dpo8) voi vielä olla viivanpaikkakin. Ajattelin nyt kuitenkin antaa teillekin spekuloitavaa :tears:

Liitteet

• IMG_20230220_105225.jpg
    IMG_20230220_105225.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 114
Takaisin