BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nyt tuli itku, niin ihanaa @Juliet92 !!! Onnea ja litratolkulla liimaa ❤️❤️
Kiitos ihana❤️ Täytyy nyt toivoa, et mukana pysyis loppuu asti. Nyt sain paskahalvauksen kun mun leposykkeet ihan normaalit ja moni puhuu et sykkeet nousis jo ennen plustestiä. Mulla ei oo mitää aktiivisuusmittaria, ihan mitä nyt verenpainemittaril mittaillu. Esikoisen aikaa en kyl kiinnittäny huomioo (sillon oli ranneke) leposykkeiden muutoksee vaan vast neuvolassaki tais olla ekan kolmannekse jälkee selkeempää.muutosta. Rupes nyt vaan pelottaa alkujännityksis🙈

Ja kiitos @Mimossa ja tsemppiä loppukierron jännitykseen! Hienoa käyrää kyllä piirtää!

Nyt sain paskahalvauksen kun mun leposykkeet ihan normaalit ja moni puhuu et sykkeet nousis jo ennen plustestiä. Mulla ei oo mitää aktiivisuusmittaria, ihan mitä nyt verenpainemittaril mittaillu. Esikoisen aikaa en kyl kiinnittäny huomioo (sillon oli ranneke) leposykkeiden muutoksee vaan vast neuvolassaki tais olla ekan kolmannekse jälkee selkeempää.muutosta. Rupes nyt vaan pelottaa alkujännityksis🙈
Minulla on ainakin sykkeet nousseet merkittävästi vasta plussaamisen jälkeen. Ja niitä alun pieniä nousuja (tyyliin 2-3 pykälää) on aika vaikea bongata verenpainemittarilla satunnaismittauksissa.

Minulla on ainakin sykkeet nousseet merkittävästi vasta plussaamisen jälkeen. Ja niitä alun pieniä nousuja (tyyliin 2-3 pykälää) on aika vaikea bongata verenpainemittarilla satunnaismittauksissa.
Ah kiitos helpotuksesta. Ja tosiaan omakin aiempi kokemus puoltaa sitä, et mul ei heti nouse. Mä oon tämmöne panikoija🙈

Nyt myöhäisenä tuun kommentoimaan tänne 😅 mut tänään tuli ihan parhaat uutiset, eli päästään tästä kierrosta PASiin jos vaan kaikki olosuhteet on suotuisat!! 😊 Ens viikon maanantaina on kontrolliultra jossa tarkastetaan alakerran tilanne! Nyt pitää vaan toivoa hirmusesti että ovis ei sijotu niin että siirto olis viikonloppuna! 🙈

@Summerwalk äääh tyhmä lämmönpudotus ja tyhmä viivanpaikka 😔 mut tuon palopuheen jälkeen sul on ens kierrossa kunnon kiinnittymisdippi jonka jälkeen lämmöt nousee triphasiciks 👀

@Metu ovuloimattomuus on onneks geneerisesti "helpoimpia" vaivoja, koska suurimmalla osalla just letroilla saadaan se sieltä heräteltyä. Täälläkin on monia tarinoita tullu vastaan missä ovulaatiot on kadoksissa ja se on lapsettomuusen syy, mutta letroilla on suht pian saatu sit homma toimii ❤️ nää on näitä - ite ku on selittämätön ni haaveilee siitä että löytyispä joku vaiva minkä voi lääkkeillä korjata. Mut ei mikään näihin hommiin liittyvä vaiva ikinä kiva oo 😔

@Empsu94 hienosti nousee siellä 😊 mä oon koodannu sen työkalun mikä hakee ouralta ne datat ja syöttää ne tietokantaan! Tuo graafinen käyttöliittymä on sit sellanen yleisesti käytetty ohjelma millä voi kivasti tarkastella tietokannassa olevia datoja. Jos tuon haluu itelle ni tarvii olla joku tietokone missä noita juttuja voi pyörittää :)

@Däumeline joo huomenna sulla täytyy kyllä nousta lämpöjen! :D ja ääh, tyhmä ovis-akne! Mulla pukkaa yleensä just luteaalissa parhaat näppylät!

@lepus timidus joo sulla kyllä ei tuo lämpödippi jätä paljoo arvailujen varaan 😅 onnea ensikierrolle! 😊

@Mimossa on kyl ollu selkeä toi ovisdippi! Ja hyvä että suu antaa paremmat tulokset! :) Onnea sinnekin piinailuun!

Ihania uutisia @Nurppu !!!!! 🌈🙏🏻🥰 Nyt vaan pidetään kaikki täällä huoli että tähtien asennot pysyy kohdillaan ja ovis tulee hyvään aikaan siirtoa ajatellen.

Ja joo..muistutatte sitten kans jos alan intoilee ens kierrossa niistä kiinnittymisdipeistä ja triphasiceista 😂😂

@Mimossa Näyttää oikein oppikirjamaisilta lämmöt ✌🏻 Milloin aloitat testaamisen, vai aloitatko?

@lepus timidus Onnea uuteen kiertoon, toivotaan nyt parempaa ajoitusta ovikselle 🌈
Mä odottelen vielä uuden kierron alkamista. Otin jo yöksi buranan, kun oli menkkakipuja sen verran ja eilen en enää laittanut lugeja. Lämmöt sitkeesti vielä sinnittelee ylhäällä mut niinhän mulla aina. Vuoto ei vielä alkanut mutta oletan tänään olevan siis kp1. FF pitää vielä lippua ylhäällä, todarit raskaudelle yhä 74 🤣 en kyllä
taas ymmärrä millä perusteella kun oon raportoinut kaikki mahdolliset menkkaoireet ja tiputtelut 🤷‍♀️

8CDA7279-DC12-4765-870D-446B069C0D0B.jpeg

@Nurppu en taas muista kommentoinko jo johonkin toiseen threadiin mutta jeee! Ihanaa että sait vihdoinkin kovisteltua sieltä vastauksen ja homma jatkuu ☺️ toivotaan kätevää ovulaatiopäivää ja että kaikki menee hyvin!

Ja kiitos lohdutuksesta, ihana kuulla että on reseptillä tähän vaivaan just todennäköisesti auttava lääke ❤️ puhuin näistä letroista just eilen puolison kanssa ja siitä miten pitää sit omasta pussista kustantaa se kontrolliultra ja hän totesi että tähän jos johonkin ollaan valmiita laittamaan rahaa 😢💕 kaikki isommat hankinnat on meillä ollu pannassa nyt kun puoliso sai potkut koeajalla ja vaikka näin it-alalla onneks kyllä varmasti löytyy työpaikka, siinä menee aikansa etenkin kun monet firmat pelkää lamaa just nyt.

@Summerwalk jos haluut hillintää omaan lämpötilafiilistelyyn nii en tiedä onko tää oikea paikka 😂 huvittavaa että FF rupee nyt uskomaan, onks sulla kuitenkin monia aikaisempia kiertoja siellä et sen pitäis tietää miten sun lämpötilat muuttuu?

Täällä lämpötilat erittäin tasaiset, tiputtelu ei oo ainakaan vielä yltynyt. Tarkistin just että gyne ei ollut sanonut mitään teroluttien aloittamisesta jos ovista ei tuu, joten jatketaan nyt vielä ilman ellei tää sekoilu pahene.
53467D90-ED30-4BF5-8DE9-48E6CC0B4288.jpeg

@Nurppu Jes, aivan mahtava uutinen! :smiling face with heart-eyes: 🌈:thumbs-up:

Ensinnäkin, hyvää ystävänpäivää kaikille enemmän ja vähemmän piinaileville! :Two-hearts::smiling-eyes:
Täällä lähti lämmöt nousukiitoon. Heräsin kyllä hieman ennen klo 5 vessaan ja lämmöt otin klo 7, mut nukuin sen koko 2t siinä välissä, tiedä sit siitä vaikuttiko tulokseen vai ei, mutta tarpeeks korkeet on oviksen jälkeiseksi.

Liitteet

• Screenshot_20230214_071006_edit_137086530247130.jpg
    Screenshot_20230214_071006_edit_137086530247130.jpg
    240.5 KB · Katsottu: 62
@Däumeline hyvää ystävänpäivää ja kiitos, puolisoni on muunsukupuolinen, mutta ihanuus pätee silti 💝 Hyvältä näyttää lämmönnousu, en jotenkin usko että sillä ois merkittävästi väliä jos yli kaks tuntia aikaisemmin nous vessaan, jos sen jälkeen kuitenkin oli aloillaan ja nukkui! Hidas mutta selkeä nousu tulossa :smiling-eyes:

Hyvää ystävänpäivää tosiaan tännekin ❤️ Tosiystäviä olette vaikkei tunnetakaan 🥰 Aika harvan liveystävän seksielämästä, eritteiden laadusta, ruumiinlämmöistä ja kaikenmaailman gynevaivoista tiedän yhtä paljon kuin teidän 🤣

@Metu Toivottavasti tosiaan letrot toisi ovulaation takaisin. Ihana että priorisoitte yhdessä puolison kanssa nämä asiat yli muiden ❤️
@Summerwalk jos haluut hillintää omaan lämpötilafiilistelyyn nii en tiedä onko tää oikea paikka 😂 huvittavaa että FF rupee nyt uskomaan, onks sulla kuitenkin monia aikaisempia kiertoja siellä et sen pitäis tietää miten sun lämpötilat muuttuu?
Tää on mulle just oikea paikka, oon niin koukussa tähän mittailuun 🙊🤣 Nytkin uuden kierron alkaessa mietin että tylsintä tässä on se ettei oo mitään jännää mitattavaa aamuisin taas hetkeen. Tylsiä alkukierron rutiinilämpöjä ainoastaan.

En tiedä mitä tuo FF sekoilee, kun pitäisi tosiaan olla jo mulla kiertohistoriaa sen verran että nämä oireet pitäisi jo tulkita uuden kierron aluksi. Yleensä ff on aina ennemminkin pessimistinen ja nyt vaan sitkeästi jaksaa pitää yksinään toivoa yllä 🙃

@Däumeline Hieno lämmönnousu 😃 Hyvin täsmää oviksen suhteen.

Mä nyt lisään tähän vielä nuo mun leposykkeet tässä kierrossa kun aina ne joka välissä mainitsen. Niiden laskeminen on mulle aina se selvin merkki lähestyvistä menkoista, vaikka lämmöt vielä ylhäällä. Siksi tuossa dpo6 säikähdin että menkat alkaa kun oli kunnon vuotoa ja leposyke laski, mut heti kun vuoto loppui lähti sykkeet takaisin nousuun. Tämän kierron ainoa outous oli että sykkeet nousi jo ennen ovulaatiota, yleensä siis vasta lämpöjen kanssa yhtäaikaa.
Ja leposyke tarkoittaa tässä yöajan sykkeen keskiarvoa.

75417FDC-6049-430E-9B0B-9ADF3D2063D1.jpeg

@Summerwalk Todellaki osuvasti sanottu :rolling: :red-heart: Mut siis vau, miten sitä joka kerta osaakin hämmästyä et näin tää naisten keho vaan toimii 😯 Empä olis uskonu et kierrolla noin iso vaikutus leposykkeeseenkin! Muistan kun miehen kanssa leposykettä vertailtiin joskus aktiivisuuskelloista ja puhuttiin vaan siitä miten voidaan tehdä siitä matalampi unella ja urheilulla. Miksei missään mainita et naisella se muutenkin heittelee noin kierron vuoksi.. 🤔

Hyvin sanottu 😂😂❤️ Hyvää ystävänpäivää! siis miten sä saat ton leposykekäyrän tohon!? Haluan myös!
Ff asetuksista löytyy Health app settings, jossa voi määrittää minkä sovellusten dataa ff käyttää. Mulla siis Garminin älykello joka mittaa nuo sykkeet. FF automaattisesti nappaa nuo sykkeet joka aamu dataansa sieltä kellon sovelluksesta. Ja sitten dual chart duo -kohdasta saa nuo muut käyrät näkyviin. Tai näin siis ainakin jos käyttää kännykän FF sovellusta. Siitä selainversiosta en osaa sanoa.
Olipa selostus 😅 Joku näistä teknisistä asioista paremmin tietävä osaa varmasti selittää paremmin 🤓

Ff asetuksista löytyy Health app settings, jossa voi määrittää minkä sovellusten dataa ff käyttää. Mulla siis Garminin älykello joka mittaa nuo sykkeet. FF automaattisesti nappaa nuo sykkeet joka aamu dataansa sieltä kellon sovelluksesta. Ja sitten dual chart duo -kohdasta saa nuo muut käyrät näkyviin. Tai näin siis ainakin jos käyttää kännykän FF sovellusta. Siitä selainversiosta en osaa sanoa.
Olipa selostus 😅 Joku näistä teknisistä asioista paremmin tietävä osaa varmasti selittää paremmin 🤓
Hitsi, innostuin jo, mut tuo taitaa olla Apple feature eikä toimi Androidissa 😅 mä oon joskus niitä hengitysdatoja siis manuaalisesti tuonne kopsaillu mut en jaksa joka kerta :D oliskin aika kätevää tuollee automaattisesti kopsailla!

Hitsi, innostuin jo, mut tuo taitaa olla Apple feature eikä toimi Androidissa 😅 mä oon joskus niitä hengitysdatoja siis manuaalisesti tuonne kopsaillu mut en jaksa joka kerta :D oliskin aika kätevää tuollee automaattisesti kopsailla!
Aaa joo taitaakin tosiaan olla iPhonen etuja tuo helppous 😌 Harmi jos ei toimi Androidissa. Menee sitten käsitöiksi 😣 Ne kai lisätään erikseen sit tuon custom-datan kautta vai?

Okei hmm, onnistuin jotenkin säätämään tämän ite manuaalisesti luomalla oman Custom Datan, nimesin leposykkeeksi, syötin manuaalisesti arvot ja sitten chart duosta päälle. Vaikea tästä omasta käyrästä mitään on tulkita, paitsi että syke korkea ne kerrat kun olen mitätöinyt lämmöt juomisen jälkeen 😆

Kiitos avusta! En sit tiedä onko hengitystiheys millainen mittari leposykkeen sijaan. @Nurppu taisi sitä joskus seurata?

Liitteet

• 9D31257A-5231-4EC1-97DF-C893F0ABE16D.jpeg
    9D31257A-5231-4EC1-97DF-C893F0ABE16D.jpeg
    266.7 KB · Katsottu: 57
Joo custom datana se sinne sit lisätään, @Empsu94 näköjään jo onnistu 😅 mulla joo se Ouran hengitystahti on jossain kierroissa korreloinu plussan kanssa. Mut on se kyl toisaalt jossain kierroissa noussu luteaalissa myös ilman plussaa. Joissain kierroissa ei nouse ollenkaan! Joku siellä siis välillä on erilailla mut en kyllä tiedä mikä 😆 kesällä ekan plussan kohdalla kiinnitin huomiota koska se oli sellanen missä näky oikeasti ero normaaliin. Ja nyt joulukuussa kun tuli keskenmeno niin siinä näkyi ihan tosi selvä pudotus sinä päivänä.

Ihanaa ystävänpäivää (tai sen iltaa jo) kaikille! 😍 @Summerwalk hyvin kiteytti, mitä tää palstaystävyys on 🤣 sanoisin itse jopa että parempaa kuin liveystävyys jos se mitataan eritteistä avautumisella 🤣

@Nurppu jeeeee ui juma miten hyvät uutiset! 👍👍 Ot, pistin muuten tuon miukumaukun että tägään sut ja puhelin tarjosi heti sun nimeä, vissiin jokusen kerran sua tägännyt tän palstailun aikana 🤣

@Metu suuret pahoittelut puolison tilanteesta, mut tosi ihana asenne hänellä ❤️ kovasti tsemppiä, ei oo tänä päivänä helppoa tuo työllistyminen tai edes siinä pysyminen 😕. Itse teen talvisin osa-aika hommaa ja vain keväästä alkutalveen oon kokoaikatyössä, joten monesti miettinyt miten rahallisesti pärjätään lapsen kanssa, kun ei mieskään ole miljonääri.. Mut sit kun muistelen omaa lapsuuttani, vaikka meitä on 4 sisarusta ja kaikki me ollaan 90 luvun lamassa lapsuudet eletty eikä lama meidän perhettä hyvin koetellut, kun meni mm. talo alta, niin silti en koe että olisi puuttunut mitään, kaikista vähiten rakkautta. Ja jo sillä pärjää tosi pitkälle! 😊

Ainiin, kauhean mielenkiintoisia noi sykkeet, tässähän alkaa itseäkin himottaa tuollaisen datan tutkiminen 😎 täytyypäs katsella vähän vaihtoehtoja, sormuksia en voi pitää töiden takia niin oisko jotain muuta millä sais niitä seurattu 🤔 kämänen vanha aktiivisuusranneke on, millä saan sykkeen, mut se näyttää vaan sen hetken kun painaa että mittaa.

Hyvää ystävänpäivää tosiaan tännekin ❤️ Tosiystäviä olette vaikkei tunnetakaan 🥰 Aika harvan liveystävän seksielämästä, eritteiden laadusta, ruumiinlämmöistä ja kaikenmaailman gynevaivoista tiedän yhtä paljon kuin teidän 🤣

@Metu Toivottavasti tosiaan letrot toisi ovulaation takaisin. Ihana että priorisoitte yhdessä puolison kanssa nämä asiat yli muiden ❤️

Tää on mulle just oikea paikka, oon niin koukussa tähän mittailuun 🙊🤣 Nytkin uuden kierron alkaessa mietin että tylsintä tässä on se ettei oo mitään jännää mitattavaa aamuisin taas hetkeen. Tylsiä alkukierron rutiinilämpöjä ainoastaan.

En tiedä mitä tuo FF sekoilee, kun pitäisi tosiaan olla jo mulla kiertohistoriaa sen verran että nämä oireet pitäisi jo tulkita uuden kierron aluksi. Yleensä ff on aina ennemminkin pessimistinen ja nyt vaan sitkeästi jaksaa pitää yksinään toivoa yllä 🙃

@Däumeline Hieno lämmönnousu 😃 Hyvin täsmää oviksen suhteen.

Mä nyt lisään tähän vielä nuo mun leposykkeet tässä kierrossa kun aina ne joka välissä mainitsen. Niiden laskeminen on mulle aina se selvin merkki lähestyvistä menkoista, vaikka lämmöt vielä ylhäällä. Siksi tuossa dpo6 säikähdin että menkat alkaa kun oli kunnon vuotoa ja leposyke laski, mut heti kun vuoto loppui lähti sykkeet takaisin nousuun. Tämän kierron ainoa outous oli että sykkeet nousi jo ennen ovulaatiota, yleensä siis vasta lämpöjen kanssa yhtäaikaa.
Ja leposyke tarkoittaa tässä yöajan sykkeen keskiarvoa.

View attachment 119286
Kiitos makeista nauruista😍🤣 kuvasit kyllä hyvin tätä palstaystävyyttä.

Ootte ollu täällä korvaamaton tuki yrityksen aikana ja jaksanu tsempata❤️ hyvää ystäväniltaa tännekin!

Ja paaljon pikaisia plussia❤️

Olis toi syke homma kyl ollu kiintoisa lisä jos olis viel aktiivisuusrannekkeen omistanu🤔 edelline meni rikki vuos sit ja en oo uuttta raaskinu ostaa.

Yhdyn tähän palstaystävyyden hauskuuteen kun tutustuu anonyymeihin ihmisiin yllättävän henkilökohtaisesti 🤣❤️ mä oon ollut tosi iloinen kun löysin tän palstan, kun tätä ennen ei ollut ketään jonka kanssa jakaa tätä samaa matkaa. Ite oon puhunut avoimesti ystävien kanssa meidän yrityksestä ylipäätään, mutta kukaan muu ei ole samassa tilanteessa niin vaikka kyllähän mä voin heille kertoa, ei heillä oo mulle vastavuoroisesti. Täällä on ihanaa kun on tosi turvallista jakaa ihan mitä vaan ja saa paljon sympatiaa, tukea ja tietoa ❤️

Mulla on iphone ja aktiivisuusranneke mut fitbit ei tuuttaa noita tietoja apple healthiin niin joudun manuaalisesti ne laittamaan sinne jotta synkkaa sitten FF:iin 😅

@Summerwalk @lepus timidus kiitos, eilen meni vielä pakastinkin rikki niin tähän samaan tilanteeseen joutui laittamaan vielä uuden semmoisen ostoon - itkeäkkö vaikko nauraa, mutta kyllä tästäkin selvitään, meillä on loppujen lopuksi hyvä tilanne kun on jonkun verran säästöjä kuitenkin. Positiivisena käänteenä puoliso sai tänään iltapäivällä ensimmäisen työtarjouksen, joten meidän taloudellinen epävarmuus helpottaa kyllä kohta 🤩

Takaisin