BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Summerwalk No sepä! Odotan vahvaa nousua huomenna, jos ei niin sitten joko:
- Mittari on rikki (Oli joku kympin perusmittari Amazonista, ostin tätä varten, enkä vaihtanut itse siihen paristoja) TAI
- Mullakin vaikuttaa se edellisen kierron keskenmeno lämpöihin 🤔

Ollut kyllä suht normaalin näkösiä nämä mun mittaamat lämmöt tähän asti ja olen nyt herännyt tässä viikon sisällä suht samaan aikaan 6:30 paikkeilla. Toki uni ollut nämä pari päivää ennen ovulaatiota suht pinnallisia juuri ennen heräämistä. Huomiseksikin laitan herätyskellon.

Nyt laski kyllä sekä lämmöt että toiveikkuus kuin lehmän häntä 🐮 Vaikka yöunet jäi vaan neljään tuntiin ja yö tosi levoton, kun ei vaan meinannut uni tulla, ei lämmöt ollut tuon korkeammalla. Leposykekin laski. Näyttää siis että menkat ne sieltä huomenna alkaa ja aivan ajallaan. Eilen illalla heti seksin jälkeen tuli vähän vaaleanpunaista vv ja selkävihlonta koveni. Nyt ei vihlo eikö vuoda enää mutta on ”tyyntä myrskyn edellä”-tunne.
Harmi, kun meni taas näin. Mutta positiivista on että dpo6 vuodon jälkeen loppuluteaali meni ihan mallikkaasti. Nyt lupaan itselleni että seuraavassa kierrossa en tulkitse lämmöistä muuta kuin oviksen ajankohdan ja ostan jotain hyviä herkkiä r-testejä, joita käytän aikaisintaan dpo10 alkaen ja max yhden päivässä 😂😂
Tämän aamun sofiin tuli selkeämmistäkin selkein viivanpailkka, siis ihan valkoinen toinen viiva, kun eilen se oli kuitenkin tumma väriltään 🙄

61860981-BA59-4748-AF7C-D4F7D29197FC.jpeg

@Däumeline toivottavasti lämmöt lähti nousuun!

@Summerwalk voi harmi, mutta ainakin sulla näyttää olevan yleisesti hyvät luteaalilämmöt, ettei sahaa tosi paljon tai muuta. Jos täti tulee huomenna niin kyllähän se saa harmittaa tai kiukuttaa tai ihan mitä tahansa tunteita se herättää ❤️

Täällä kans mieli aika maassa, edelleen tyhjää palleroa ja nyt on tätä tiputteluvuotoakin niin arvelen että on (taas) anovulatoorinen kierto… Mut aattelin nyt kuitenkin kattoa tän loppuun saakka. Viimeks kun oli tällanen kierto eikä ollut teroluttia/primoluttia hillitsemässä, kesti 34pv. Katotaan miten lämmöt kehittyy ja tulisko joku ovis-ihme myöhemmin niin oon taas sit vähän enemmän perillä oman kehon rytmistä.

0D310AB2-5CAF-42C3-961B-3BE196850584.jpeg

Onpas outo kierto @Metu 😔 Limat ja lämmöt vaikutti jo siltä että ovis tulossa. Teitkös sä digin lisäksi liuskoja, näkyisikö niissä viivoissa mitään tummumista?
Nuo vuodot on kyl masentavia, kun ei tiedä mistä johtuu. Mut niidenkin perusteella vois arvailla että ovis oli sulla jo, mutta lämmöt ei tue sitä ajatusta 😞 No toivotaan vielä että ovis yllättää 🙏🏻 Ja ettei tulis kovin pitkä kierto kuitenkaan.
Mulla on tosiaan luget tukemassa luteaalia ja voi olla että osittain siksi lämmöt tasaisemmat. Tosin ei joka kierrossa. Viime kierrossa oli siksakkia lugeista huolimatta. Ja vaikka nyt aloitin luget jo dpo2, jatkui ovikseni jälkeinen tiputtelu ja dpo6 ihan kunnon veristä vuotoa. Siihen vuodot sitten jäikin ja lämmöt nousi, joten keltarauhashoemonia alkoi olla varmaan riittävästi siinä kohtaa.

@Summerwalk Oon pahoillani ❤️ Vaikkei se lämpö kauheasti ole kyllä laskenut, mutta jos tunnet oman kiertosi lämmöt niin mitä mä tässä turhia yritän muuta väittää 🥲 Mutta kuten Metu sano, todella ”hienot” luteaalilämmöt, perseestä ettei se voisi olla yhtäkuin raskaus.

@Metu Äh ja tästä myös pahoillani. 😞 Ootko ennen epäilly ettet ovuloisi? Lämpöjen avulla saat nyt toivottavasti siihen vastauksia. Oliko niin, että terolutit ei vaikuta ovikseen, vaan kiertoon pelkästään? Oliko letrot ovikseen? Mielenkiintoista tietty, että jos nyt anovulaarinen, niin miltä lämmöt näyttää siinä.

@Nurppu Oooh toi (sun?) koodaama juttu. Jos joskus päätän hankkiutua eroon NC:stä niin toi olisi todella makea. Oliko vaikea?

@Juliet92 Mites siellä tänään? 🌈

@Däumeline Jep, nousiko lämmöt sielä? 🥰
Mulla Fertility friend ja Natural Cycles molemmat vahvisti tänään aamulla oviksen perjantaille. Nyt sit piinaillaan läpi tämä viikko :)

Liitteet

• AA6ED8D4-F778-4A3C-8B43-8029574DFC08.jpeg
    AA6ED8D4-F778-4A3C-8B43-8029574DFC08.jpeg
    253.8 KB · Katsottu: 51
@Summerwalk voi surku😪 lupaavista lämmöistä huolimatta. Mutta posia loppuluteliaalin tiputtelemattomuus❤️

@Metu jospa se ovis pian yllättää❤️ joskus se odotuttaa lupaavista oloista huolimatta🙄

@Empsu94 siellä hieno oviksen jälkeinen nousu😍 ainakin selkeä! Nopeaa ja antoisaa piinailua ja tuottakoon tämä kierto toivotun tuloksen!

@Sirre ja @Jossu123 ihania kyttäilijöitä😍

Eilinen haamujen haamu on vahvistunu silminmähtävästi😍 tää on jo vahvempi ku esikoisen arvioitu dpo10 testi, tosin sen tein apteekin ultralla minkä PITÄS olla herkempi kuin pc mut ei oo. Ja lämmöt on nätisti ylhäällä. Tukkosta oloa ja välillä pärskin, mut en kyl kipee oo *kop kop* vaikka esikko ja isöntä viime viikon flunssassa oli. Kuinka pitkälle plussanneet ootte jatkanu tätä lämpöjen mittailua? Mun hermot ei kyl kestä mahollista heittelyä😅 mun käyrässä ei kyl nyt mitään selkeetä dippiä sitten näy. Omituinen käyrä.muutenkin😅

Liitteet

• Screenshot_20230213-081146_FF App.jpg
    Screenshot_20230213-081146_FF App.jpg
    383.7 KB · Katsottu: 126
  • 20230213_064124.jpg
    20230213_064124.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 119
@Summerwalk voi surku😪 lupaavista lämmöistä huolimatta. Mutta posia loppuluteliaalin tiputtelemattomuus❤️

@Metu jospa se ovis pian yllättää❤️ joskus se odotuttaa lupaavista oloista huolimatta🙄

@Empsu94 siellä hieno oviksen jälkeinen nousu😍 ainakin selkeä! Nopeaa ja antoisaa piinailua ja tuottakoon tämä kierto toivotun tuloksen!

@Sirre ja @Jossu123 ihania kyttäilijöitä😍

Eilinen haamujen haamu on vahvistunu silminmähtävästi😍 tää on jo vahvempi ku esikoisen arvioitu dpo10 testi, tosin sen tein apteekin ultralla minkä PITÄS olla herkempi kuin pc mut ei oo. Ja lämmöt on nätisti ylhäällä. Tukkosta oloa ja välillä pärskin, mut en kyl kipee oo *kop kop* vaikka esikko ja isöntä viime viikon flunssassa oli. Kuinka pitkälle plussanneet ootte jatkanu tätä lämpöjen mittailua? Mun hermot ei kyl kestä mahollista heittelyä😅 mun käyrässä ei kyl nyt mitään selkeetä dippiä sitten näy. Omituinen käyrä.muutenkin😅

Oi ihanaa, selkeä plussa! 😍 Oon tosi onnellinen sun puolesta, ootko jo menny kurkkimaan lokakuisiin ja mikä olis la jos kaikki jatkuu hyvin? 🤩

@Juliet92 Selkeä haamuksi, nyt paljon paljon tarrasukkia! 🥳 :smiling face with heart-eyes:

Pieni nousu täällä on joo, eli kyllä se ovis nyt sit eilen oli ja tänään dpo1. Toki talletteluja on joka päivältä, eli sen puolesta ei väliä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Huh huh, kyllä tässä pää sekoaa, kun näitä pohtii. Yhdelle kaverille, jonka kanssa tästä päivittäin puhutaan sanoin et jos mainitsen tässä kierrossa vielä kerran ovulaation niin laittaa mut estoon :tears: Hän oli kylläkin ihan samanlainen esikoistaan yrittäessä.
Premom-app "haluaa", että jatkan ovistestailuja dpo4 asti, ihan vaan datan puolesta (ei tule uusia hormonipiikkejä). No, toki mä sen yhden tikun per päivä voin dipata, kuitenkin ensimmäinen kierto ovistestailuja menossa niin ompahan dataa sitten.
Huomasin muuten tuossa ennen ovulaatiota, että mun akne ihan räjähti pari päivää ennen ovista. Kunnon kipeitä paukamia. Olin aina luullut, et iho on parhaimmassa kunnossa oviksen aikaan. No googlettelulla paljastui, ettei kaikilla, vaan joillain nimenomaa pahenee. Kuulun siis näihin huono-onnisiin :Grimacing Face:

Liitteet

• Screenshot_20230213_074123.jpg
    Screenshot_20230213_074123.jpg
    232 KB · Katsottu: 54
Voi onpas selvä plussa jo @Juliet92 😍🥰🌈 Tarroja ja liimoja ja kaikkia mahdollisia
kiinnittimiä sinne nyt vaan kovasti! Sun lämmöthän näyttää hyvälle, plussan jälkeen noususuunnassa 😍

Ihanaa @Juliet92 !!! 🥰 Kaikki jesarit ja nippusiteet täältäkin nyt matkaan! Jos lämpöjen seuranta aiheuttaa stressiä niin ei kannata jatkaa, koska ei niiden seuraaminen tai seuraamattomuus kuitenkaan vaikuta siihen raskauteen muuten mitenkään :)

@Juliet92 Oi miten ihanaa, tosi hyvin vahvistuu, siispä onnea paljon ! 😍💖👣 minähän mittasin koko ed raskauden keston, mutta älä sinä seuraa lämpöjä enää 😊

Saataispa kaikilta plussat Julietin jatkoks tästä etiäpäin 😎

Mulla alkaa selvääkin selvemmin viimeistään huomenna uus kierto, siihen ois mahdollista saada ehkä talletukset vihdoinkin kohdilleen, joten iloisella mielellä itse uuteen viikkoon 😄

Screenshot_20230213_105057.jpg

@Summerwalk kiitos ❤️ joo teen liuskoja kans, ei oo oikein mitään näkynyt valitettavasti
A4E41034-7804-4E0B-B09A-9B107D821D87.jpeg

@Empsu94 joo oon epäilly ovuloimattomuutta jo pitkään, ja kierukan poiston jälkeen se mulle kerran todettiinkin, mutta tilanne ei oo niin paha ollut kuin silloin enää sen jälkeen, eli menkat ovat tulleet. Mutta tosiaan en oo ovulaatiota kertaakaan löytäny ja on tätä tiputtelua 🤷🏻‍♀️ mut sitä varten rupesin näitä lämpötiloja mittaamaan et jos siitä saisin itselleni varmistuksen siitä että tuleeko sitä ovulaatiota lainkaan. Ja se letrozol-resepti on onneks tuolla mua odottamassa jos näyttää siltä et ei tässä tuu ilman sitä ovuloitua.

@Juliet92 kiitos, ja onnitteluja ja tarrasukkia sulle ❤️

@Juliet92 varovaiset onnittelut & extratahmaiset sukat sinne kyytiläiselle! 😍 (Piti ihan tarkistaa, dpo15 oli viimeinen päivä kun mittasin aamulämmön. Mul oli siinä kolmas päivä peräkkäin kun lämpö laski 0,1 astetta niin lievä paniikki meinasi iskeä päälle 😅)

Hei iso kiitos ihan kaikille❤️ oon vaa niin häkeltyny et ei pysty mihinkää nyt keskittyy. Anatomian rästis olevia tehtäviä pitäs vääntää😅 ja jännittää samalla kauheesti, meneekö kaikki tällä kertaa hyvin. Ehkä jätän mittailut tähän kun itseni tuntien saan todellakin paskahalvauksen dipeistä/heitoista😅 mut seurailen kyllä teidän matkaa ja käppyröitä taustalla. Tää on ollu mulle se tärkein ketju❤️ ja seuratkaa pian kaikki perässä.

@Juliet92 Ihanaa ku tänne saadaan näitä plussakierron käppyröitäki nähtäväksi! Onnea vielä! 😍

Mä oon pitäny hetken hiljaiseloa, mutta seuraillu kyllä aktiivisesti teidän muiden tilanteita täällä taustalla. Tsemppiä kaikille piinailuun! 🤗

Täällä ovis+ tuli kp13 ja seuraavana aamuyönä heräsin hetkelliseen munasarjavihlontaan. Nyt dpo 9. Dpo 2 alotin ekaa kertaa myös Cyclogestin. Lämmöt on ollu nyt paljon tasaisemmat viime kiertoon verrattuna, ku mittailen suusta. Erottuu kivasti myös tuo ovista edeltävä dippi 😄

IMG_20230213_131044.jpg

Takaisin