BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Aloy voi että, ihana lukea kuulumisia ja hurjasti onnea, kylläpäs täällä nyt plussaillaan! 😍

Ja @Metu tulipas heti perään työn puolesta hyvät uutiset, onnea siitäkin! 😊 Missäs vaiheessa sulla yleensä ovis on? Jos nyt osasin puhelimella selailla viestit oikeassa järjestyksessä, niin sullako ei vielä oo ovista tullut ja nyt siis tiputellut viime päivät? Jospa se ovis sieltä vielä tulisi ja tiputtelukin hellittäisi 👍

@Summerwalk pahoittelut uudesta kierrosta, katsotaan päästäänkö tässäkin kierrossa kulkemaan yhtä matkaa, kun näytti edellinen olevan aika yks yhteen 🤭

Plääh, mulla kp3 meneillään ja ei mitään raportoitavaa vielä hetkeen 😄

@lepus timidus En oo vielä kertaakaan löytänyt ovista nii en osaa yhtään sanoa et milloin se yleensä ois 🥲 Sen ainoon luonnollisen kierron perusteella mikä mulla on täs nyt ollut ja karkeasti arvioiden että ovis ois suunnilleen kesto-14pv, sen perusteella se ois kp20 tienoilla. Nyt kp18 ja tänään tosiaan tiputtelu on loppunut, että mene ja tiedä. Tein yhden ovistestin aamupäivällä ja se oli vähän tummempi kuin kertaakaan tähän menneessä ja nyt seurailen et jatkuuko nousu iltaan? Oishan se mahdollista että sieltä jotain tulis, vaikka en todennäköisenä pidäkään.

IMG_8039.jpg

@Metu Ton tummumisen perusteella sanoisin myös et eiköhän se kp20 oo! Koita tänään tehdä testi suht myöhään, jos mahdollista joskus 18-20 aikoihin. Huomen aamulla varmasti jo huomattavasti tummempi, tsemppiä! :thumbs-up: 🌈

@lepus timidus En oo vielä kertaakaan löytänyt ovista nii en osaa yhtään sanoa et milloin se yleensä ois 🥲 Sen ainoon luonnollisen kierron perusteella mikä mulla on täs nyt ollut ja karkeasti arvioiden että ovis ois suunnilleen kesto-14pv, sen perusteella se ois kp20 tienoilla. Nyt kp18 ja tänään tosiaan tiputtelu on loppunut, että mene ja tiedä. Tein yhden ovistestin aamupäivällä ja se oli vähän tummempi kuin kertaakaan tähän menneessä ja nyt seurailen et jatkuuko nousu iltaan? Oishan se mahdollista että sieltä jotain tulis, vaikka en todennäköisenä pidäkään.

View attachment 119340

Oi!!! Joo, jatka testailua. Etenkin jos sun kierto on ollut tuolleen kp 34+ niin sehän selittää, miksi ovistesti vielä negaa. Nyt toivotaan kovin että tulee kp20 paikkeilla :red-heart: !!!!

Ilmottelen tännekin, että me päätettiin miehen kanssa vielä yhteen hoitoon lähteä, ja nyt "lusitaan" yksi välikierto, ennenkuin saadaan hoitosuunnitelma. Hoitosuunnitelmapalaveri on 9.3., saapa nähdä mitä tällä kertaa keksivät meille ICSIn lisäksi.. 🤔
Mahdollisesti päästäisiin aloittamaan siis jo seuraavaan kiertoon stimulaatio.. 🙏

Tässä kierrossa syön kp3-7 letroja, joita jääny inseminaatiohoidoista. Niillä ei oo oikeestaan ollu muuta vaikutusta, kuin että ovis tulee pari päivää aiemmin, noin kp14-15.
Nyt menossa kp5 ja menkat tekee loppuaan..
Screenshot_20230216-132923_Flo.jpg

Ja tervetuloa uusille! 🤗

View attachment 119340
Tää kyllä näyttää siltä, että jatka ihmeessä testailua! 👀 Ihan selkeästi vahvistumaan päin! Itse testaisin samassa tilanteessa kolmesti päivässä varuilta huomisesta alkaen jos sais plussan kiinni, mulla kun monesti tuppaa olemaan ip vahvin ovistesti. Tosin käytän halpistestejä niin niissä on vähän tulkinnanvaraa välillä, ni siksikin testaan tummentumisen myötä useammin. No joo ja huviksenikin, testinarkki ku oon 😁

@Harmi89 ihana kuulla sinustakin, aivan mahtavaa että haluatte ja jaksatte vielä yrittää! Tsemppiä lusimiskiertoon ja tulevaan, kumpikin ovat mahdollisuuksia! 💪🏻

Onnea @Aloy!! 😍 Toivotaan nyt tiukkaa tarrautujaa sinne 🌈 Tuo on kyllä niin totta että eipä noista lämpö- ja sykekäyristä eikä ff:n pisteistä voi oikein mitään tulkita, paitsi sen ovulaation ajankohdan. Niin paljon erilaisia plussakierron käppyröitä näkee. Mutta ehkä tuosta sun(kin) käytöstä ja mittaustuloksista voi sen päätellä että olennaisempaa on tarkkailla onko joku muuttuja luteaalissa toisin tai päinvastoin kun yleensä negakierrossa 🙃 Se voi tietää hyvää
Hieno lämpökäyrä sulla kaikenkaikkiaan.

@lepus timidus Samoissa taas mennään 🥰 Saas nähdä kumpi ehtii maaliin ennemmin 😂
Mulla kyllä melko myöhäinen ovis yleensä joten en taida tätä kisaa viedä. Mut kiva että on kiertokaveri jonka kanssa jännäillä 😍

@Metu vaikuttaa hyvälle viivan vahvuus ja lämmötkin asettuneet tuonne alas vaanimaan ovista 😅 Mulla kierto yleensä 30-34 päivää ja ovis asettuu tuonne 17-20 aika-akselille. Onpa joskus tullut vielä kp24:kin

Ja @Harmi89 kiva kun palasit 😍 Ihana että päätitte vielä yhteen hoitokiertoon lähteä. Tsemppiä välikierron lusimiseen, äkkiä olette taas tositoimissa. Mielenkiintoista kuulla minkälaisen suunnitelman ne teille nyt laatii 🌈

@Harmi89 voi, toivottavasti seuraavaan hoitokiertoon sais vihdoinkin sen kunnon vasteen ja jotain tulosta 🥺 on niin harmittanut teidän puolesta ja ois niin ihanaa jos nyt sais toimivaa hoitoa!

@Däumeline @Empsu94 @lepus timidus @Summerwalk joo siis oon tosi tyytyväinen että jatkoin ton tiputtelun jälkeen vaikka usko loppui koska kattokaa tätä!! Siellä se edelleen vahvistuu, ehkä mä saan sittenkin ovulaation ja pääsen piinailemaan tässä kierrossa! 🥹 Mulla on tänään illalla harrastus klo 18-20 niin testasin jo nyt, katotaan jos sais vielä ton jälkeen testattua vaikka meneekin kasin jälkeen – ja koska ostin 100kpl noita easy@homen opk-testejä nii ei kyl yhtään haittaa läträtä niillä ihan niin usein kun vaan saa 2h pidätettyä :Face With Tears Of Joy:

IMG_8040.jpg

@Aloy ihanaa!!! 🥰😍 Paljon onnea plussasta! Ei se tiputtelu ja lyhyt kierto selvästi haitannu! ❤️

@Metu näyttää tosi lupaavalta, jee!! Toivotaan nyt että plussa tulee! 🤩

Täällä ollu ny vähän ihmeen varhasessa vaiheessa ovisoireita 🤔 kaks päivää jo ollu eggiksiä ja kauheet himot 😆 mut katoin aiemmista merkinnöistä että ei oo eka kerta ku näi käy ja silti ollu ovis yleesä jossai kp14 tms. Katotaan! Pitää varmaa varuiks tänää kuitenki yks liuska pissiä 😅 huomenna hoitoja varten pitää alkaa digillä testailee!

Screenshot_20230216-200448.png

@Metu näyttää selkeesti vahvistuneen tänään tuo viiva. Lopulta se tulee niin nopeasti ettei sitä aina tajua.

Mulla on tässä kierrossa se ongelma että en muista tarkkaan mikä päivä sain sen ekan tasavahvan viivan kun en merkinnyt ylös ja mulla näyttää pitkää haaleeta tasavahvaa ja sit se yks kaks on super tumma laitan kuvan tohon vielä tän kierron liuskoista. Tuosta kun katsoo näyttää siltä että plussa jo noissa ylimmän rivin tikuissa mutta itse tulkitsen että vasta tuossa missä tummempi kuin kontrolli.
Miten te muut tulkitsette näitä? Mittaan niin pitkään että se haalenee.

Flo sovelluksella seuraan omia lämpöjä, en ole jaksanut lähteä FF käyttämään. Mulla vain 1 desimaalin perusmittari niin ei saa aivan tarkkaa tietenkään. Vielä ei ole lämpöjen perusteella ilmoittanut mihin kohtaan olisi ovis osunut. Eilen oli se pieni kiinnittymisvuodolta vaikuttava pyyhkäisy ja vv on lisääntynyt tänään reippaasti kun normaalisti on ihan kuiva kausi loppukierron ajan.

Liitteet

• Screenshot_20230216_205012.jpg
    Screenshot_20230216_205012.jpg
    163.5 KB · Katsottu: 83
  • IMG_20230213_221053.jpg
    IMG_20230213_221053.jpg
    2.9 MB · Katsottu: 83
@anita1
Noista lämmöistäsi sanoisin et sun ovulaatio oli 12.2 ja tänään sulla olis dpo4 (mullakin tänään dpo4 :Smiling Face With Smiling Eyes: ).
Kuten myös käytössä vain perus kuumemittari ja hyvin toiminut tähän asti.

@Metu näyttää selkeesti vahvistuneen tänään tuo viiva. Lopulta se tulee niin nopeasti ettei sitä aina tajua.

Mulla on tässä kierrossa se ongelma että en muista tarkkaan mikä päivä sain sen ekan tasavahvan viivan kun en merkinnyt ylös ja mulla näyttää pitkää haaleeta tasavahvaa ja sit se yks kaks on super tumma laitan kuvan tohon vielä tän kierron liuskoista. Tuosta kun katsoo näyttää siltä että plussa jo noissa ylimmän rivin tikuissa mutta itse tulkitsen että vasta tuossa missä tummempi kuin kontrolli.
Miten te muut tulkitsette näitä? Mittaan niin pitkään että se haalenee.

Flo sovelluksella seuraan omia lämpöjä, en ole jaksanut lähteä FF käyttämään. Mulla vain 1 desimaalin perusmittari niin ei saa aivan tarkkaa tietenkään. Vielä ei ole lämpöjen perusteella ilmoittanut mihin kohtaan olisi ovis osunut. Eilen oli se pieni kiinnittymisvuodolta vaikuttava pyyhkäisy ja vv on lisääntynyt tänään reippaasti kun normaalisti on ihan kuiva kausi loppukierron ajan.
Käyrästä päätellen arvaisin ovikseksi 13.2., vaikka oletkin plussamerkin laittanut 11.2. 😊 Noista testeistä vaikea sanoa kun kuivuneet nyt, mutta mun silmään siellä on aika iso liuta positiivisia. Ylimmän rivin viimeinen tai jopa kaksi viimeistä, kaikki keskimmäisen rivin ja myös pari alimmalta. Onko esim. keskirivin kaikki tehty samana päivänä?

Mutta hyvin ootte päässeet tallattelee oviksen ympärillä 😁

Tässä vertailun vuoksi viime kierto. Lämpöjen mittailu aloitin ihan extemporee seuraaavana aamuna kun jo oli tullut plussa ovistestiin

@Empsu94 en muista kun en ottanut kuvia päivittäin, siksi nyt en enää muista oliko minä päivänä eka positiivinen. Enkä ole enää varma päivistäkään mikä milloinkin

Liitteet

• Screenshot_20230216_231826_org.iggymedia.periodtracker_edit_62691937228454.jpg
    Screenshot_20230216_231826_org.iggymedia.periodtracker_edit_62691937228454.jpg
    119.3 KB · Katsottu: 70
Tämän päivän lämmöt, jälleen alhaalla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ei paniikkia, onneksi osasin odottaa tätä eilisen googlettelun jälkeen, kun se dpo4:n "sekundaarinen estrogeenin nousu" voi laskea ne lämmöt pariksikin päivää. Huomiselle odotellaan sitten taas korkeampia lämpöjä 🌈

Liitteet

• Screenshot_20230217_064654_edit_276504501423530.jpg
    Screenshot_20230217_064654_edit_276504501423530.jpg
    258 KB · Katsottu: 67
Tämän päivän lämmöt, jälleen alhaalla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ei paniikkia, onneksi osasin odottaa tätä eilisen googlettelun jälkeen, kun se dpo4:n "sekundaarinen estrogeenin nousu" voi laskea ne lämmöt pariksikin päivää. Huomiselle odotellaan sitten taas korkeampia lämpöjä 🌈

Seuraat samaa käyräpolkua, toivotaan että se ois molemmille hyvä merkki 🥰 Täällä siksakkia. Leposyke huvittaa osin kun se on niin peilikuvana.

Mun loppuviikon lämmöt ei tuu olee luotettavia kun meillä alkaa tänää vuosijuhlaviikonloppu - paljon valvomista ja vähän juomista edessä…

A6194504-5A6C-457F-8856-D6D2A07359A2.jpeg

@Empsu94 Todellakin ja hetkonen, nythän sulla on dpo7 dippi, jokos tämä olis se kiinnittyminen? 🌈:smiling face with heart-eyes: Vai onko sulla muissa kierroissa samankaltaista?

@anita1 mä veikkaisin kans ovispäiväksi 13.2. lämpöjen perusteella!

Mun loppuviikon lämmöt ei tuu olee luotettavia kun meillä alkaa tänää vuosijuhlaviikonloppu - paljon valvomista ja vähän juomista edessä…
Heeetkinen vuosijuhlaviikonloppu – PoTa? 😄 (Täällä Aallosta 2018 valmistunut, en SIKiltä tosin, mutta paljon niissä piireissä pyörinyt)

Täällä taas megahämmennystä – lämpötila on lähtenyt kevyeen nousuun, limat on munanvalkuaista, mutta tuplahormonimonitori näyttää tyhjää palleroa ja päivän ensimmäinen opk palannut takaisin "normaalitasolle" 🤷🏻‍♀️ teen vielä testejä pitkin päivää ja katotaan saataisko tänään talletettuakin varuiksi.

Screenshot 2023-02-17 at 11.26.04.png
IMG_5FCCD38D728D-1.jpeg

Takaisin