BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvää ystävänpäivää täältäkin kaikille teille palstaystäville!! 🥰 Samaa toistelen että @Summerwalk :in kuvaus oli kyllä erittäin osuva 🤣

@lepus timidus hahhaa, hauskaa olla sun viestien default kohde!! 😆

@Metu huhhui mitä vastoinkäymisiä 😩 mut voi ihana että ehti tulla hyviä uutisia ennen ku edes ehdin pahoitteluviestin laittaa, jee! :)

@Summerwalk polttelis jo testata, mutta tässä koitan vielä sinnitellä 🙈 Huomenna ois dpo 11. Ollu kyllä taas kaikkia mahollisia tuntemuksia niin, että toiveikkuus noussu. Todennäköisimmin nää on kuitenkin vaan Cyclogestin aiheuttamaa 😬 joko siellä alkoi kp 1?

@Nurppu miten hyviä uutisia, että mahduitte tästä kierrosta PASiin!! 🤩 Toivotaan että aika menee nyt nopeesti ja ovis ajoittuu hyvin 🌈

Onpa mielenkiintoista dataa nuo leposykkeetki! Näättekö te jostain leposykkeestä keskiarvon vai minkä arvon ootte syöttänyt tuonne taulukkoon, jos manuaalisesti sen ite syötätte? Mulla tää kello näyttää pelkästään päivän korkeimman ja alhaisimman sykkeen 🤔

Niin ja ihanaa ystävänpäivää kaikille 🥰

@Metu Jotenkin niin tyypillistä että harmeja kasaantuu ja ihmistä koetellaan oikein kunnolla aika ajoin ❤️ No mutta hyviä uutisia kuitenkin samalle päivälle vielä 🌈🙏🏻

@Mimossa Odotetaan innolla sun testiä, toivotaan että merkit on oikeita eikä lääkkeen sivuvaikutuksia 🌈
Mä ehkä ottaisin vaan tuon alimman sykkeen. Mulla on luteaalissa koko ajan sykkeet korkeammalla tasolla kuin alkukierrossa enkä pääse yölläkään niihin alimpiin lukemiin mihin alkukierrosta.

Täällä kp2 nyt. Vuoto edelleen niukkaa mut eilen oli jo niin kovat menkkakivut että kyllä ne nyt julistettiin alkavaksi.

6600FDAE-E6BE-441A-B532-DC97E41F3A5F.jpeg

Muokattu viimeksi:
Yhdyn tähän palstaystävyyden hauskuuteen kun tutustuu anonyymeihin ihmisiin yllättävän henkilökohtaisesti 🤣❤️ mä oon ollut tosi iloinen kun löysin tän palstan, kun tätä ennen ei ollut ketään jonka kanssa jakaa tätä samaa matkaa. Ite oon puhunut avoimesti ystävien kanssa meidän yrityksestä ylipäätään, mutta kukaan muu ei ole samassa tilanteessa niin vaikka kyllähän mä voin heille kertoa, ei heillä oo mulle vastavuoroisesti. Täällä on ihanaa kun on tosi turvallista jakaa ihan mitä vaan ja saa paljon sympatiaa, tukea ja tietoa ❤️

Sama juttu täällä. Itsellä ei oikein ole ystäviä joille tämmösiä asioita voisi edes kertoa. Siskolle olen kertonut, mutta heillä useamman vuoden lapsettomuus joten ihan hirveästi ei halua omia tuntemuksiaan hehkuttaa.

Täällä ihana huomata että käydään läpi hyvin samoja tunteita ja saa juurikin vertaistukea! Eikä tarvi pelätä että kysyisi jotain typerää ❣️ Aivan paras paikka!

Hienosti nousee 🌈 Nyt on hyvä piinailla, tän viikon kun tsemppaa 😄

Mulla on taas masentavan matala nousu, pitäisi vaan alkaa hyväksyy että mulla ei lämpö nouse kauheasti…😊
Hyvältähän tuo näyttää, aika paljon samalta kuin mun itseasiassa! 🤔:Smiling Face With Smiling Eyes: Ja onkos tuo vitospäivän dippi tuossa?🌈

Hyvältähän tuo näyttää, aika paljon samalta kuin mun itseasiassa! 🤔:Smiling Face With Smiling Eyes: Ja onkos tuo vitospäivän dippi tuossa?🌈

Kiitos lohduttavasta kommentista ❤️ Mulla on kaikissa kierroissa ollut dippi dpo4, siks toi eilinen ei yllättänyt tai masentanut. Yleensä sit noussu dpo5 mut toi tän päivän dippi masensi snadisti, toki sun kommentti sai mut nyt näkee tota käyrää eri tavalla 🤔😅 Oon kuvitellut että se dippi tulee n dpo8 🤔

Tässä mun keskiarvokäyrä, josta dpo4 dippi näkyy hienosti

Liitteet

• F97B6DFC-54FF-44E5-AFB2-6090D7FC4CCE.jpeg
    F97B6DFC-54FF-44E5-AFB2-6090D7FC4CCE.jpeg
    359.7 KB · Katsottu: 55
Kiitos lohduttavasta kommentista ❤️ Mulla on kaikissa kierroissa ollut dippi dpo4, siks toi eilinen ei yllättänyt tai masentanut. Yleensä sit noussu dpo5 mut toi tän päivän dippi masensi snadisti, toki sun kommentti sai mut nyt näkee tota käyrää eri tavalla 🤔😅 Oon kuvitellut että se dippi tulee n dpo8 🤔

Tässä mun keskiarvokäyrä, josta dpo4 dippi näkyy hienosti
Okei 🤔 Mun kaverilla tuli se dippi aikaisin dpo5 raskautuessa, mut siis kai se normaalisti on vähän myöhemmin, sillä yleensä kiinnittyminen tapahtuu vasta dpo5 jälkeen joskus, joillain monta päivää myöhemmin ja sit se dippi pitäis tulla sen jälkeen.
Mut muuten noi lämmöt näyttää paljon samalta kuin mulla tähän asti, suht matalalla normi lämmöt, enkä odota kovin korkeaa nousua.

Sormet ristissä teidän puolesta @Däumeline ja @Empsu94 🤞🏻❤️ Talletuksia ainakin on hyvällä ajoituksella!

@Malttamaton145 mä puhun kans omalle siskolle, mutta kun sillä ei oo tarkoitus aloittaa yrittämään kun vasta parin vuoden päästä niin ei siinä vertaustukea saa vaikka toinen kyllä lohduttaa ja kannustaa. Täällä saa jakaa tän matkan muiden kanssa jotka on enemmän tai vähemmän samanlaisissa tilanteissa ❤️

Lämmöt täällä tasaista tasaista, ruskea tahmatiputtelu jatkuu ajoittaisilla punaisilla spurteilla. Ihan mahdotonta tutkia limojen laatua kun ei luota osaavansa tunnistaa mikä johtuu vuodosta ja mikä ei, kun kaikki on rusehtavaa 🤷🏻‍♀️ mutta oon jo melkolailla luovuttanut tän kierron suhteen ja hyväksynyt et letroilla täytyy mennä jotta saa toimintaa hommaan.
CB7ECC4E-939D-4F24-A96E-303A3D048B7F.jpeg

Mä palailen taas tänne kolostani... Onpas tänne löytänyt paljon uusia; toivottavasti mittailut tuottaa nopeasti tulosta ja visiitti jää lyhyeksi teillä kaikilla! Ja oiken paljon onnea @Juliet92, pitkä matka takana, kovasti tarrasukkia pienelle! :Two-hearts:

Mä olen pitänyt hiljaiseloa, kun omat todennäköisyydet on tuntuneet olevan niin pienet. Olen lähinnä odotellut, että pääsisin gynelle (ei vieläkään sinne aikaa), tai että päästäis hedelmällisyysklinikalle (eka lääkäriaika on maaliskuun alussa) niin, että sais jotain lääketieteellistä apua tähän tilanteeseen. Olen kyllä seurannut lämpöjä ja kiertoa, mutta luteaali on ollut sen 9 päivää, ja pari päivää ennen alkaa tiputtelu jo. Yhdessä kierrossa oli "jopa" 10 päivää, mutta tiputtelu alkoi dp8 ja menkatkin alkoi dpo9 illalla, joten ei ole kovin paljoa antanut toivoa. Mutta siitäkin huolimatta, jollain käsittämättömällä ihmeellä, tässä kierrossa ei ole ollut mitään tiputtelua ja eilen (dpo10), testiin piirtyi heikko viiva, joka oli tänään vahvistunut niin, että voi kutsua viivaksi. :smiling face with heart-eyes: Lämmöistä en olis raskautta arvannut vielä eilen, mutta tänään lämpökin pompsahti.
FF-15-02-2023.PNG

F1451BC9-262B-4ED4-8806-C7E81C5ECE03.jpeg

Täällä on ollut viime päivinä juttua leposykkeistä ja noista FF:n Early Pregnancy Signs:sta, joten ajattelin nyt jakaa omankin kokemuksen. Mulla on käytössä Fitbit Charge 5 aktiivisuusranneke, joka mittaa sykettä, hengitystiheyttä ja lämpötilaakin, vaikka se onkin aika epätarkka. Mulla nousee leposyke aina päivän pari ennen ovista, ja monissa (nega) kierroissa sykkeet pysyy koholla kierron loppuun, tai on jopa noussut loppua kohden (ja sekös on nostanut turhaa toivoa monesti :Grimacing Face:). Sekä tässä kierrossa, että viime kesäkuun (km) plussa kierrossa leposyke on lähtenyt laskuun oviksen jälkeen. Km raskaudessa sykkeet lähti hiljalleen nousemaan dpo12, joten jännä nähdä tapahtuuko nyt sama (ja tietenkin kaikki samankaltaisuudet km raskauden kanssa huolestuttaa :Grimacing Face:). Toinen on sit toi Early Pregnancy Signs: jossain tossa dpo5-6 tienoilla näytti mulle harvinaisesti jotain 30+ pts (yleensä mulla ollut aina siellä 20pts tienoilla), ja nyt dpo10-11 näyttää että 20pts :tears:. Eli, halusin vaan sanoa, että näemmä sitä voi tulla raskaaksi, vaikka olis lyhyempi luteaali (ehkä haastavampaa, mutta mahdollista) ja että ei kannata luopua toivosta, vaikka leposykkeet tippuis tai olis alhaiset Early Pregnancy Signsit. Sitähän ei taas tiedä miten tällä kertaa käy, mutta koetan nyt olla varovaisen optimistinen ja toiveikas kuitenkin.

Mä palailen taas tänne kolostani... Onpas tänne löytänyt paljon uusia; toivottavasti mittailut tuottaa nopeasti tulosta ja visiitti jää lyhyeksi teillä kaikilla! Ja oiken paljon onnea @Juliet92, pitkä matka takana, kovasti tarrasukkia pienelle! :Two-hearts:

Mä olen pitänyt hiljaiseloa, kun omat todennäköisyydet on tuntuneet olevan niin pienet. Olen lähinnä odotellut, että pääsisin gynelle (ei vieläkään sinne aikaa), tai että päästäis hedelmällisyysklinikalle (eka lääkäriaika on maaliskuun alussa) niin, että sais jotain lääketieteellistä apua tähän tilanteeseen. Olen kyllä seurannut lämpöjä ja kiertoa, mutta luteaali on ollut sen 9 päivää, ja pari päivää ennen alkaa tiputtelu jo. Yhdessä kierrossa oli "jopa" 10 päivää, mutta tiputtelu alkoi dp8 ja menkatkin alkoi dpo9 illalla, joten ei ole kovin paljoa antanut toivoa. Mutta siitäkin huolimatta, jollain käsittämättömällä ihmeellä, tässä kierrossa ei ole ollut mitään tiputtelua ja eilen (dpo10), testiin piirtyi heikko viiva, joka oli tänään vahvistunut niin, että voi kutsua viivaksi. :smiling face with heart-eyes: Lämmöistä en olis raskautta arvannut vielä eilen, mutta tänään lämpökin pompsahti.
View attachment 119323
View attachment 119322
Täällä on ollut viime päivinä juttua leposykkeistä ja noista FF:n Early Pregnancy Signs:sta, joten ajattelin nyt jakaa omankin kokemuksen. Mulla on käytössä Fitbit Charge 5 aktiivisuusranneke, joka mittaa sykettä, hengitystiheyttä ja lämpötilaakin, vaikka se onkin aika epätarkka. Mulla nousee leposyke aina päivän pari ennen ovista, ja monissa (nega) kierroissa sykkeet pysyy koholla kierron loppuun, tai on jopa noussut loppua kohden (ja sekös on nostanut turhaa toivoa monesti :Grimacing Face:). Sekä tässä kierrossa, että viime kesäkuun (km) plussa kierrossa leposyke on lähtenyt laskuun oviksen jälkeen. Km raskaudessa sykkeet lähti hiljalleen nousemaan dpo12, joten jännä nähdä tapahtuuko nyt sama (ja tietenkin kaikki samankaltaisuudet km raskauden kanssa huolestuttaa :Grimacing Face:). Toinen on sit toi Early Pregnancy Signs: jossain tossa dpo5-6 tienoilla näytti mulle harvinaisesti jotain 30+ pts (yleensä mulla ollut aina siellä 20pts tienoilla), ja nyt dpo10-11 näyttää että 20pts :tears:. Eli, halusin vaan sanoa, että näemmä sitä voi tulla raskaaksi, vaikka olis lyhyempi luteaali (ehkä haastavampaa, mutta mahdollista) ja että ei kannata luopua toivosta, vaikka leposykkeet tippuis tai olis alhaiset Early Pregnancy Signsit. Sitähän ei taas tiedä miten tällä kertaa käy, mutta koetan nyt olla varovaisen optimistinen ja toiveikas kuitenkin.
Siis eikä mikä sattuma, paljon onnea ja tarrasukkia! 😍❤️ tervetuloa tonne lokakuisiin! Ollaan taas samas LA ryhmäs😅

View attachment 119323
View attachment 119322

Olipas ihana yllätys kun luki viestiä eteenpäin 😍 suuret onnittelut ja tarrasukkia ❤️❤️

Mikäs tilanne siellä tänään @Däumeline ? 😊 täällä lämpö nousi taas vähän. Leposyke muodostaa hauskan mutta mitäänsanomattoman peilikuvan 😄

Liitteet

• A29B464F-8A9E-439B-8E52-BD58F8C25D83.jpeg
    A29B464F-8A9E-439B-8E52-BD58F8C25D83.jpeg
    542.5 KB · Katsottu: 60
Ja pahoittelut @Summerwalk menkoista ❤️ Vähä ku Aloy tossa pohti niin ota nyt mitään selvää näistä merkeistä ja lämmöistä, kaikki alkaa tuntuu vaan sattumalta että miltä nega ja plussakierto näyttää 🥲

Mittaajan sydäntä kyl sattuu sellainen uutinen, ettei siitä datasta kuitenkaan voi päätellä mitään 😤

ja @Metu mahdollisesta anovulaatiosta 😞 Eli ensimmäistä kertaa letrot käyttöön ensi kierrossa? Aloitetaanko ne kuukautisten alettua?

Ensinnäkin, paljon paljon tarrasukkia @Aloy ihan mahtava uutinen! :smiling face with heart-eyes:🌈

@Empsu94 Tiedäkkös, nyt mullakin tuli se dpo4 dippi ja pistin googlen töihin:

- A temp dip 4dpo is normal. You get a secondary estrogen surge around 2-5 dpo and while your body tries to get that last estrogen out and progesterone takes over, it's normal to get a dip. It should go back tomorrow when progesterone takes over.

- Several days after ovulation, the increasing amount of estrogen produced by the corpus luteum may cause one or two days of fertile cervical mucus, lower basal body temperatures, or both. This is known as a "secondary estrogen surge".

..Että tämmönen ilmiö kyseessä, ja tosiaan mahdollista et lämmöt matalammat parikin päivää 😯 Huomasin, et melkein kaikillahan se dpo4 dippi täälläkin tullut, kun katsoin vanhoja käyriä. Joka päivä sitä oppii jotain uutta! :Grimacing Face::thumbs-up:

Liitteet

• Screenshot_20230216_070637_edit_224131102737363.jpg
    Screenshot_20230216_070637_edit_224131102737363.jpg
    251.2 KB · Katsottu: 43
Muokattu viimeksi:
Oo upeeta että kävikin tässä luomusti ennen kuin pääsi avun äärelle @Aloy! Tarrasukkia matkaan ❤️

@Empsu94 joo, aloitetaan ens kierrosta letrot ja katotaan niillä. Tällä hetkellä arvon että aloittaisko terolutit vai antaako kierron mennä luonnostaan – mutta tekis mieli antaa olla kierron rauhassa ja tutkia merkkejä, vaikka en enää uskokaan siihen että se ovulaatio ois tulossa, niin joku ajatus vielä nakertaa että varmistetaan nyt ettei se vahingossakaan tuu myöhemmin.

@Däumeline ahaa, hyvä tietää tosta dpo4 dipistä niin tiedetään jatkossa että ei hätäännytä ja rauhoitellaan kaikkia muitakin jotka ois siitä huolissaan :smiling-eyes:

Täällä lämmöt tasaista tasaista, mutta tiputtelu onneks loppu ja pystyy paremmin tarkkailemaan limoja taas, eikä tilanne ollutkaan ihan niin sahara kuin mitä aattelin.

Screenshot 2023-02-16 at 9.15.06.png

Tein ovistestin ihan mielenkiinnosta, et miten toi dpo4 dippi vaikuttaa testiin. Hieman koholla edelliseen verrattuna, ei kuitenkaan mitenkään huomattavasti.
Oliskohan eilen ollut tummempi, jos lämpö putoaa päivän jäljessä, kuten ovulaation aikana? No jossei tässä kierrossa raskauduta niin sitten teen ovistestin ensikierron dpo3 ihan mielenkiinnosta :Grinning Face With Smiling Eyes:

Liitteet

• Screenshot_20230216_095338.jpg
    Screenshot_20230216_095338.jpg
    339.3 KB · Katsottu: 64
  • Screenshot_20230216_095354.jpg
    Screenshot_20230216_095354.jpg
    256.3 KB · Katsottu: 62
Muokattu viimeksi:
Takaisin