Joo, olin itsekin aikaisemmin ihan alakarppaaja, tommonen vähähiilarinen ruokavalio sopi mulle ihan älyttömän hyvin. Hullua, kun luulin monta vuotta olleeni maitotuotteille herkkä, mutta karpatessa vedin kaikkea ei-hylaa, eikä maha sanonut mitään. Eli vehnä tai sokeri varmaan aiheutti senkin. Ja atoopikon iho alkaa näköjään voimaan heti paremmin, kun jättää turhat hiilarit pois. Ja karpatessa tulee syötyä rasvoja paljon paremmin ja monipuolisemmin, että sekin auttaa. Niin ja kaveri, joka on kärsinyt aika pahasta refluksista, kertoi karppauksen helpottaneen sitä ihan huimasti. Voi vaan kuvitella, miten sopivaa ravintoa vehnä on ihmiselle...
Raskaana ollessa en voi vetää ihan niin tiukkaa karppilinjaa, mutta vehnää ja sokeria ei silti oo mitään syytä syödä.[:)] (mitä nyt sitten tietysti spessutilanteissa, kunhan ei joka päivä). Tosiaan: vähän sitä syön mikä alas menee. Esikon kanssa ekat kolme kuukautta meni vaan voileipäkeksit ja karjalanpiirakat...
Eve: kannattaa lueskella semmoisesta ilmiöstä, kuin raskaudenaikaiset liitos- tai nivelkivut. Idea on se, että kroppa valmistuu synntystä varten jo ihan alkuraskaudesta alkaen ja hormonit pehmittää kudoksia. Toi häpyliitoksen vihlominen on aika olennainen osa sitä. Yleensä näitä kipuja esiintyy vasta loppuraskaudessa, mutta jokainen kroppa on yksilö. Esim mulla oli esikon kanssa vasta ihan parina vikana viikkona jalkapöydän ja kämmenien luut (nivelet) kipeenä - mutta vain aamuisin! [:)] Ja joillekin ei tuu mitään kipuja missään vaiheessa.
Vesimeloni:
Oon itsekin tosi kiinnostunut noista ravintojutuista. En siis mistään ihmedieteistä vaan just sellaisesta omalle kropalle sopivasta balanssista.
Ja keitot! Niin tietysti!!! Olin kokonaan työntänyt kaikki keitot pois mielestäni, kun lämmin ruoka ei jotenkin maistu. Mutta joku pehmeä, kermainen kasvissosekeitto vois kyllä olla vatsalle oikein bueno! [:)]
Tänään alotin aamun kaurapuurolla, josta meni alas kyllä vaan puolet. Gnnh! Tiiän, että se ois hyvää vatsalle, mutta kun ei uppoo niin ei uppoo...
Uhh, noh, jospa tää syöminen ja muut alkais helpottua jo ihan parin viikon sisällä.
Cava