Alkuoireita

Täällä eilen alko laskujeni mukaan rv 6 ja oireet on lieventyny.. Ainut selkeä oire on lievä kuvotuksen tunne 24/7. Myös rinnat on yhä tavallista herkemmät. Mahan nipistelyä, jota oli viime viikolla tosi paljon, ei oo nyt pariin päivään ollut. Eilen vihlas yhden kerran kovaa muutaman sekunnin ajan ja siinä se.. Nyt oireiden vähäisyys hermostuttaa, mut kai tää on vaan sellanen "suvantovaihe". :) Eka neuvolakäynti on kahden viikon päästä ja siellä tuskin vielä sydänääniä kuunnellaan, eli tässä saa jännäillä ja tulkita oireita sinne rv 12-13 asti..

Nyt tekis mieli omistaa jo äitiyshousut, puristaa ja turvottaa jo sen verran! Vaikka tää onkin ohimenevää.. :)

Joanmarie ja Allende9 mullakin on vatsan nippailut sun muut loppunut jo vähän aikaa sitten mutta toivon että se on ihan normaalia. Oon kyllä nyt niin väsynyt, että en jaksa stressata sitä vaan oon vaan tyytyväinen kun ei satu. Joka päivä nyt nukahtanut sohvalle ennen yhdeksää ja töissä alkaa jo ennen puolta päivää väsyttää niin paljon, että ei meinaa silmät auki pysyä. :shifty:

Muutamia oireita löytyy täältäki.. Nyt tosin vasta 4+5. On jo menkkamaisii tuntemuksii, välil nippailee masusta, väsyttää ihan pirusti ja nännit on arat.. Välillä on ollu vähä etovaa oloo, mut ei mitenkää pahasti vielä.. Edellinen oli helppo raskaus, saa nähdä miten tän kanssa käy.. :)

Onko kellään muulla rinnat lämpimät/kuumat? Omaan käteen on ainaki selkeä ero muuhun ihoon verrattuna. Ja voi jeevana ku voi nännit olla kipeät! Rintsikoiden kanssa pärjäö just ja just, mutta ku on tottunu nukkumaan ilman, niin peitto tuntuu partaterältä :S

Hih, mullaki nännit todella kipeet :D sattuu ihan vaan paikallaan olokin!

Mulla se nännien kipeys tulee esiin lähinnä suihkussa tai jos esikko sattuu sopivasti nappaa kii kiipeillessään..

Täällä on maha ihan järkyn turvoksissa, siis aivan järkkyy. Enkä siis ole syönyt mitään höttöruokaa, joka turvottaisi. Tätä menoa ei pysty keneltäkään asiaa pitämään salassa montaa viikkoa. Ja ihan turha koittaa vetää mahaa sisälle...ei onnistu

Rinnat edelleen tosi arat. Mahan vihlaisut loppuneet. Muita oireita nyt ei oikein ole.

Tänään siis 4+6

Turvotus vähän hellittänyt. Viime yönä heräsin siihen kun alavatsasta vihlaisi, tuntu todella ikävälle. Puoli tuntia kaiken kaikkiaan kesti. Ei kuitenkaan niin kipeää käyny että olisi särkylääkettä tarvinnu, vähän kuin menkkajomot pahimmillaan. Jospa siellä vaan tosissaan yksiötä rakennetaan :)

Mä ootan pahoinvointia. Pojasta oli ihan omiks tarpeiks. Edellisestä keskenmenneestä vain hiusten rasvoittuminen ja palelu. Nyt mennään taas jälkimmäisillä... vähän tissit on omituiset. Kauhee pelko et menee taas kesken, olojen takia. Nyt olen kyllä täällä ihan vatsataudissa eli p**** lentää urakalla. :( Ei ole kivaa yhtään. Järkyttävästi paleltaa muutenkin iltaisin. Normivaatteiden päällä ollu villapaita, kylpytakki ja pörröpeitto ja mä vaan kolisen siellä alla....

Mulla alkoi oireet heti dpo7. Rintojen pinkeys, välillä arkuutta, repäisykivyt munasarjoissa, hutera olo ja 2 päivää ollut huono olo. Keskenmenneessä (03/15) raskaudessa ei ollut näin selviä oireita. Repäisykipujakaan ei ollut ollenkaan.

Ihan eka oli ku huomasin kiinnittymisen, 2 päivää tiputteli ja luulin jo et menkat alkaa 5 päivää etuajassa. Ei kuitenkaa koskaa runsastunu. Välittömästi tästä alkoi iltapalelu, jota on tällä hetkellä ympäri vuorokauden. Rintoja kuumottaa, kihelmöi ja maito tihkasee. Maha on käsittämättömän turvonnu ja näytän siltä ku oisin puolivälissä! :rolleyes: Väsyttääkin. Oireet on erittäin tervetulleita, ainaki tiedän et tuolla alhaalla jotain tapahtuu, eikä oo menny kesken. Mun raskaushistoriassa on 2 keskenmenoa, viikoilla 8 ja 13. Kaikkiin raskauksiin oon kuulunu voimakas pahoinvointi ja hajuherkkyys, eli ne varmaan odotettavissa seuraavaksi :grin

Oireita löytyy jonkin verran täältäkin. Väsymys on ehkä näistä nyt toistaiseksi pahin. Aamulla ei meinais päästä sängystä ylös, vaikka nukkumatti tulee illalla jo hyvissä ajoin. Pitkin päivää haukottelee ja pelkään että työkaverit jo alkaa kiinnittämään huomiota tähän uupumukseen.

Viimeisen viikon ajan on ollut ällötyksen tuntua ajoittain ja nyt parina viime päivänä jatkuvampana. Saas nähä mihin tää kehittyy.

Ja noita repäisykipuja on mulla ollut myös. Joskus tullut niin kovana, että ihan henki meinaa salpaantua. Toivottavasti tosiaan on merkki siitä, että joku siellä pesää tekee.

Turvotusta on myös niin paljon, että jos tähän malliin jatkuu, niin ei kauaa salaisuutena pysy tämä. Onneks elokuussa alkaa loma, että jos vielä nämä kolme viikkoa pysyis kuosissa, niin sitten syyskuussa loman jälkeen vois töissäkin jo tämän paljastaa eikä piilotella enää. Mutta en todellakaan halua työnantajan tietävän tästä vielä mitään ennenkuin ollaan tuo eka kolmannes selvitty.

Täällä kans väsymys ihan älytön.. Ei meinannu taas aamulla päästä ylös ja koko ajan vaan haukottelen. Aamupäiväl olis voinu melkein nukahtaa seisaalteen.

Just kun pääsin sanomasta että ei oo vatsassa tuntunut enää mitään oireita, niin yöllä ja tänään iltapäivällä on tullut pari semmosta hetkeä kun on ihan kunnolla sattunut mahaan.
Sama kävi kun sanoin että ei oo ollut huono olo niin heti seuraavana aamuna alko oksettamaan. Nyt aion olla oikeasti hiljaa näistä oireista ja vaan katsella mitä tapahtuu.

Nyt täällä alkoi pahoinvointi, ja kunnolla. Pönttöä saanu halata pariin otteeseen. Toivon mukaan tätä ei kestäis kovin kauaa, oksentaminen on nimittäin niin hirveää.

Siis huh huh mikä turvotus! :grin Lisäks nipaillu jonkin verran tänään ja päivällä tuli otettua hetken päikkäritkin ku nukutti. Tissit on kans aika arat.

Mulla oli vaikka mitä oireita, joista arvelinkin olevani raskaana, vaikken todellakaan olisi uskonut, koska just vasta kk sitten päätimme antaa tulla jos on tullakseen. Eli heti ekasta laakista tärppäsi. GTässä joitain oireita, jotka tuli melkein heti oletetun ovulaation jälkeen: Huimausta helteellä, jatkuva jano, jomotusta alaselässä, menkkamaisia tuntemuksia, kuukautiset 2pv myöhässä, raskausunia, maha tosi turvonnut, suonenvetoja, väsymystä, jäätelönhimoa, kuvotusta, pissa haisee voimakkaammalle kuin yleensä, pissattaa useammin, sydämentykytyksiä, hengästymistä... Ja lopulta tein raskaustestin, johon tuli kaksi viivaa, joista toinen tosi himmeä. Huomenna teen vielä toisen kerran testin, sellaisen josta näkyy ne viikot. :) Kivaa ja jännää! Muttei ihan niin pelottavaa kuin ekalla kerralla ;)

Täälläkin on saatu väsymyksen lisäksi mieletön turvotus! Ei tosiaan uskoisi, että vasta ensimmäisillä viikoilla mennään. Lisäksi rinnoissa tuntunut vähän samalta kun maidot nousee o_O

Takaisin