Alkuoireita

Nannanaa, mulla kans rinnat kipeet, maidon nousun tunteesta ei ole kokemusta, mutta koko ajan tunnen tissien olemassa olon :D ja mahaa turvottaa kans!

Turvotus on kyllä ihan järkyttävää, varsinkin iltasin :D

Täälä ei oo vielä oksetusoloja tuntunu, mulla on onneksi noi pahoinvointirannekkeet odottamas niitä viikkoja !

Saa nähdä tuleeko pahaa oloa, viimeks pääsin 8+5 asti eikä vielä ollut ollut pahaa oloa tai oksentelua. :|

En muistanutkaan kuin inhottavii oli nää yön huonot olot. Nyt ei auttanut ees juominen ja väsymyskin meni jo ohi.

Tällä on kans nyt pahoinvointi alkanut kunnolla, elinen ja tämä aamu alkoi kovalla yökkäilyllä.. kurja tunne, kun vatsa on vielä ihan tyhjä. :confused: Eilen kuvotus tuli ja meni koko päivän. Jossain vaiheessa tuli kauhee himo jäisiin puolukoihin ja kaivoin niitä sitten pakkasesta, niiden imeskely vähän autto siihen pahoinvointiin. :) Katsotaan miten tää päivä jatkuu...

rv 6+3

Muokattu viimeksi:
Onko kellään ollut sellaista, että herää aamuyöllä, eikä sen jälkeen saakaan enää unta, vaikka kuinka yrittää? Mä oon nyt 3/4 aamusta herännyt aamuyöllä (eka 5, toka 3, sit kunnon yö ja nyt taas 5) enkä oo nukahtanu uudestaan ennenkuin aamupalan jälkeen. Ja sit koko aamupäivä menee ihan jumittaessa ku on ekstraväsynyt.

Myös etovaa oloa on ajoittain ja tänään aamulla tuntui vatsassa siltä kuin housut ois puristanut, vaikka olin vielä sängyssä ja jalassa oli vain pikkuhousut. Jonkinnäköistä turvotusta siis kai?! Ja sit mul on vähän väliä sellainen olo et pitäis röyhtäistä.

P.s. mitäs jos laitettais jokaisen viestin loppuun ns. allekirjoitukseks raskausviikot, jotta olis helpompi sit lukiessa vertailla, et mitä on kenelläkin tapahtunut missäkin raskauden vaiheessa? Meitä on kuitenkin sen verran monta, etten mä ainenkaan muista kuka on milläkin viikolla menossa. Ja musta olis kiva, että tää yleistyis kaikkiin keskusteluihin täällä maaliskuisissa, ei vain tähän. MItä mieltä ootte? Eli tähän tyyliin:

- 6+2

Minä oon nukkunut koko viikon huonosti. Herään yöllä 2-3 aikaan enkä meinaa saada unta, seuraavan kerran heräilen 5 aikaan, mutta ylös nousen vasta kun kuopus herää.

-3+5

Ainailona, mulla ei oo (vielä) tullut tuota yövalvomista tässä raskaudessa, enkä muista milloin se alkoi nyt kkm-raskaudessa. Heräsin juurikin 3-5 välillä ja yleensä kun siinä yritin pyöriä ja saada unenpäästä kiinni, niin tuli nälkä ja piti nousta syömään. Yleensä yöpalan (näkkäriä ja maitoa yleensä teki mieli) ja ekstra magnesiumin voimin sain jatkettua unta. Ja sitten päätin jossain vaiheessa, että heti kun herään, niin menen syömään enkä jää odottelemaan sitä nälkää. Yöheräily loppui siihen, kun pienen sydän oli lakannut lyömästä, joten ehdin kärsiä tuosta vain muutaman viikon. Mutta väsytti tietysti järjettömästi, kun pari tuntia valvoi öisin!

rv 6+3

Mulla tää on tosiaan alkanut vasta tällä viikolla. Palattiin ma iltana lomalta amerikasta, niin oon miettiny onks tää aikaerosta johtuvaa vai raskausoire. Mutta ehkä se on raskausoire, jos sullakin vastaavaa on. Ja luulis ettei nyt enää aikaero paina.

- 6+2

Ainailona mulla on kanssa tosi usein olo että pitäis röyhtästä :D mutta yöllä en herää kun vessaan ja nukahdan sen jälkeen. Herään kyllä viikolla siinä puol kuuden maissa vähän ennen kelloa mutta se ei haittaa. Mukavampi herätä luonnollisesti kun piippaavaan herätyskelloon. Saa nähdä miten viikonloppuna

rv 6+2

Mulla oli kans tuo röyhtäly oire, mutta sekin hävis jo :D
Mä kaipaisin oireita enemmän, jotta raskaus tuntuisi todellisemmalta, mietin että onko tää tuulimuna tms ku on niin oireeton alkuraskaus, varsinki ku teillä muilla on jo kaikenlaista.. :)

Se on Ninni22 niin ihmisestä ja raskaudesta kiinni! Kyllähän ne oireet helpottaa henkisesti uskomaan raskauteen, mutta ei niitä näin alussa tarvikkaan olla! Esim. viikko sitten mulla oli paljon vähemmän oireita, joten malta vaan ja yritä luottaa raskauteen. <3

rv 6+3

Hei kivaa et ootte ottanu ton "allekirjoituksen" käyttöön! :)

Ninni22, ei mullakaan vielä viikko sitten ollut juuri muuta kuin väsymystä ja toosi lievää etovaa oloa. Mut mul on vähän sama fiilis ku sulla noiden oireiden suhteen, että niiden avulla tää raskaus ois konkreettisempaa. Mutta toisaalta olis kyllä ihanaa, jos ois ihan superhelppo raskaus tulossa.

Maaliskuu2016, mulla on myös tänään ollu kuumia aaltoja

rv 6+2

Mulla on tällä viikolla ilmennyt juurikin tuota heräilyä. Viime yönä heräsin 5:ltä ja enkä saanut enää unta. Sitten seiskan jälkeen kun pitäis nousta niin tuntuu, että sitten kyllä uni tulisi ja väsyttää. Tätä nyt ollu tän viikon, yhden yön oon nukkunu niin, että en oo heränny ku vessaan ja sit samantien saanut uudelleen unta.

4+5

Täällä alkanu hirvee pissalla ravaaminen.. Heti jos juo jotain ni saa olla käymässä vessassakin, en muista sen olleen yhtään näin paha edellisessä raskaudessa. Ja mielitekoi on, tekee mieli pelkkää roskaruokaa, pizzaa, hampparii.. Muu meinaa jo vähä tökkii.. Viimeks ei ollu oikeen mitää mielitekoi..

Päivän aikana olen huomannut olevani tosi väsynyt, vaikka vapaapäivä ja kunnon yöunet takana. Mökkimatkalla myös autossa pahoinvointia.
En tiedä mihin liittyy, mutta kaupassa vein pulloja pullonpalautukseen ja unohdin sen kuitin ottaa. Menin kauppaan ja mies kysyi kuittia ja sit hoksasin että unohdin, no joku sen oli ehtinyt nappaamaan :( Kaupassa sitten etsin alkoholitonta siideriä kun ajattelin, että kiva mökillä saunassa juoda ja kun en meinannut löytää niin itku meinasi tulla. Ihankuin siideri olisi ollut nyt maailman tärkein juttu, vaikka sitä lopulta löysinkin.

En tiä alkaako pää pehmetä :D Onko se yksi oire?

Mä vedin eilen kunnon raivarit - ihan ilman mitään varsinaista syytä. Voi mies raukkaa. Ja siis raivari lähti siitä, ku kissa on tottunu saamaan märkäruokaa ennen nukkumaan menoa, ja mourusi "nälkäänsä". Olin unohtanut ostaa ruoka lisää ja raukka ei saanu ku nappuloita. Ja se oli mukamas niin kauhiaa, että mä itkin ja huusin miehelle, että nyt se raukka kuolee tai hylkää meidät.

Tänään jo vähän naurattaa :D

5+2(3)

Nabakettu, ei se mitään, mäki oon saanu ku tyhjästä yhet raivarit miehelle :D voi niitä mies raukkoja!

Nyt on koko illan ollu vasen nivunen tosi kipee, pahentunu tän työn aikana mikä on aika raskasta, ku monta tuntia pitää rampata edestakas. Vieläkään ei muita oireita. :)

5+1

Takaisin