Alkuoireita

Uhhuh, nyt on kyllä kunnolla alamaha- ja selkä kipeänä :S tuntuu ihan painetta ja kunnon menkkajomot :o

Ninni22, sama juttu. Viikon ajan jo jatkunut.
Mutta kaippa se kohtu vaan siellä valmistautuu ☺
Tällä viikolla myös yöllä kääntyilyt on tehnyt kipeää. Sillä vähän aattelinkin että on ihme jos ei plussa paukahda testiin.

Mulla oli eilen muutama aika kova vihlasu vatsassa.. Ja tänään oli aamulla ekaa kertaa pahoinvointia. Huimasi ja oksetti,mutta meni onneks aika pian ohi.

Täällä myös ne menkkajomot vähentynyt huomattavasti, jotain kipeitä tuikkasuja tuntuu välillä nivusissa ja kohdun alueella. Tissit on hirveen kipeet koko ajan. Yöheräilyä myös täällä mutta sitten taas toisaalta väsyttää ihan hirveesti. Yritän jaksaa uskoa että ei se kaveri koko ajan jaksa itelleen tilaa raivata :) sekin lepää välillä.

Rv 5+2

Ai niin ja huono olo tulee jos ruokailuväli venyy liian pitkäksi. Syön siis melkein parin tunnin välein ettei hirvee nälkä ehdi tulemaan.

Tuttuja oireita monella tuntuu olevan. :) Mä aloin epäillä plussan mahdollisuutta kun menkkajuilimiset alkoi viisi päivää ennen menkkojen alkua (eli neljä päivää sitten). Samaan aikaan nukuin myös huonosti ja näin ihmeellisiä unia. Parina päivänä on ollut nyt viiltävää, hetkellistä kipua alavatsassa ja huippaamista. Rinnat mulla ei ole kipeät, eivät olleet keskenmenneissäkään oikeastaan ollenkaan. Väsymys on iskenyt tänään, varmaan noilla useammalla huonosti nukutulla yölläkin on osuutta asiaan.

rv 3+6

Jännä tunne ku tuntee kohdun olemassa olon kaikenaikaa, siellä siis koko ajan pientä outoa tunnetta päällä. =S

Pyrin yleensä pitämään ruokailuvälit säännöllisinä, mutta nyt on pitänyt turvautua naposteluun ja mehun juomiseen, sillä niiden avulla ei ole jatkuvasti huono olo. Jos syö normaalia lähentelevän annoksen ruokaa, tulee huono olo, jos ei syö, on huono olo.

Harmikseni oon nyt tällä viikolla huomannut, että makuulla tulee huono olo. Eli istuessa ok, mutta maaten huono. Ihan sama missä asennossa makoilen. Herään myös yöllä välillä tähän huonoon oloon. Mutta siis kiitollinen olen, etten ainakaan toistaiseksi oksentele!

Nännit on olleet arat ehkä viikon ajan. Nyt muutamana aamuna on ollut etova olo, mutta oksennusta ei ole vielä tullut. Aamupalan syöminen tekee tiukkaa, mutta vähän sen jälkeen olo on jo parempi. Huimausta on ollut, välillä päässä pyörii paikoillaan istuessakin. Hajuaisti on herkkä.
Eilen töissä oli aika kiire päivä ja joutui ripeästi työskentelemään. Häpyluuta alkoi sitten ikävästi vihlomaan ja oli paineentunnetta kohdun kohdilla.

6+3

Täällä yks jolla ei hirveetä väsymystä ole. Mutta aamuyöstä joudun menee vessaan ja sit en saa sen jälkeen unta ja sit tulee nälkä ja huono olo.
Vessassa ramppaan vähän väliä ja mietin et miten tiheetä se on loppuraskaudesta ku nyt jo ramppaan siel tiheesti.
Ja sit on välillä semmone hassu tunne mahassa. Se ei oo kipu, mut en osaa selittää miltä se tuntuu :D

rv 5+0

En tiedä liittyykö raskauteen, mutta mulla on jo kolmatta päivää elohiiri silmäkulmassa. :woot: Normaalisti elohiiri tulee mulle ehkä kaks kertaa vuodessa, eikä se koskaan ole kolmatta päivää kestäny. Toinen oire, minkä aiemmin unohdin mainita on raskas hengitys: kävelylenkillä koiran kanssa hengästyin normaalia enemmän ja sisällä pikkuaskareissakin tuntuu hengästymistä. Tämä on tuttua aiemmistakin plussista: mies edellisellä kerralla sanoi mun öisin hengittävän tosi raskaasti ja eräs ystävä arvasi raskauden viikolla 9 raskaasta hengityksestä. Onko muilla vastaavaa?

Mulla ensimmäinen oire, ilman että olin plussannut, oli että sain kivuliaan ientulehduksen :D Pidän hampaista tosi hyvää huolta ja verestävä ientulehdus oli jotain ihan uutta. Noh, pari pv sen jälkeen sain plussat testiin :D Kävin hammaslääkärissä ja siellä totesivat että jos on jo näin alkuraskaudessa ientulehdus, niin luutavasti tuun kärsimään niistä koko loppuraskauden..:hungover:

Nyt mulla on tissit ihan _älyttömän_ kipeet ja välilllä vatsassa tuntuu ihme vihlaisuja.. Lisäksi, mä oon hulluna kaikkiin etikka pohjasiin ruokiin! joo, oon aikaisemminkin tykänyt mm. suolakurkuista, mutta nyt tuun hulluks jos en saa niitä..

MUOKS! L82ady; Elohiiri! voi sitä ihanuutta, mullakin väpättää jatkuvasti vasempi silmäkulma :p

Mulla muutama päivä ennen plussaa (plussasin eilen dpo 13-14) semmoset vähä menkkatyyliset jomoilut, ja siks olinkin ensin ihan varma et menkat alkaa. En ollu tajunnu, et ne voi olla r-oire :grin Siitä asti sitä juilimista (kuitenkin erilaista kun menkkojen aikaan), nipistelyä, välillä repäsykipuja esim. venytellessä. Noi repäsykivut herätti lopulta epäilyn, kun koskaan ennen semmosia oo ollu! Nännit on ollu oviksesta asti arat mut ehtivät jo "leppyä" välillä, nyt taas voimistunu. Tissit tuntuu täydemmille. Mieli ailahtelee, nälättää mut ei sit teekään mieli syyä oikeen mitään. Ja tää mahan turvotus on järkkyä, mulla kun turvottelee niin helposti muutenkin... Aamulla tyhjä maha ja vessassa käyny, niin silti selvästi pullottaa :grin Onhan tässä toki omastakin takaa vähän pyöreyttä...

Nyt on vasta rv 4+1, koulu jatkuu 13.8. ja mietin jo pystyykö tätä enää piilottaan sillon, ja vasta rv 9 tulee sen viikon lopulla täyteen :hilarious:

Rsusanna: Mulla oli viime kkm raskaudessa hammas ihan hemmetin kipeä, panadolit ei auttanut joten oli pakko varata aika päivystävälle hammaslääkärille. Mitään reikää tai muutakaan ei löytynyt. Hammaslääkäri sanoi, että raskaushormonit voi tehä tommosta jos suun ph-arvo tms menee sakaisin. o_O ei oo kivoja nuo suun ongelmat ku ne on sitte kipeitä. Se kipu silloin kesti ehkä neljä päivää eikä sitten enää ole mitään ollutkaan.

Nii ja miekin ravannu pari päivää vessassa, kun tuntuu että menkat alko! Sit ku kurkkaa housuun niin huh, se olikin vaan valkkaria :grin

Kaikki vähäisetkin oireet kadonnut.. ei edes enää niitä nivus tuntemuksia.. ei mitään.. :/

Toisaalta ei oo vertakaan tullu niin se on kuitenki ihan hyvä juttu..

Just tän oireettomuudenkin takia tekis mieli olla testaamassa kaiken aikaa! Ku ei tunnu raskaus yhtää todelliselta ku ei ole oireita. :S

Takaisin