Alkuoireita

Owlet: selvä "schoolclue" bongattu!! :D ;) ja samalla napukan vetäytyminen aivan ylös tiukkaan. Edelleen vaan tosi hailu viiva tulee testiin vaikka nippailee vatsassa vähän väliä ja selvää etomista on (en kuvittele). Outoa. Mutta toki tosi tosi alussa...

Minulla muutaman päivän alavatsakipuilua, erilaista kuin ennen menkkoja.
Nivusissa kipua ja ajoittain ihmeellisiä repäisykipuja esim.yöllä asentoa vaihtaessa.
Alaselässä jomotusta, ihan kuin ennen menkkoja.
Rinnat tosi arat, varsinkin nännit.
Ajoittain kuvottava olo.
Voisin syödä koko ajan ja paljon.
Hajuaisti voimistunut.

Ennea, kyl se siitä varmasti vahvistuu, sullahan on arveltu la:kin pikkuisen meitä alkupään tyyppejä myöhemmin, eli ei ihmekään jos leffaviivoja ei tuu :). Täytyy itse asiassa sanoa, et en mäkään saanut leffaviivoja testatessani rv 4+2 (dpo 14) ja rv 4+4 (dpo 16), mut sen sijaan selvääkin selvemmät viivat puikkoihin. Digiin pärähti rv 4+4 tulos 2-3 (eli 4-5 viikkoa raskaana), kuten pitikin. Mul on vielä kaksi testiä jäänyt ylimääräisenä nurkkiin, niin niillä saatan ensi viikolla varmistaa, että viivat sit kanssa tummenee eli tulee ne kuuluisat leffaviivat.

Owlet, juu näin on!! Ei tosiaan mitään käryä päivästä, mutta juhannuksen tienoilla kuitenkin, epäilen. Jännittävää vain malttamattomalle kun on viitteet jo annettu ;)

Mulla maha on ollu jo useamman päivän hirmu kipeä ja selkää jomottaa pitkin päivää. Nivusissa kipuilua ja kauhea väsymys. Heräsin ysiltä ja ennen kahta oli pakko nukkua muutaman tunnin päikkärit. Ja nyt alkaa taas nukuttaa..

Täällä ennen plussaa oli hieman kuvotusta ja nännit kipeät, nyt ollut huonovointisuutta ja oon ollut erittäin väsynyt, tekis mieli nukkua koko ajan. Onneks alko eilen loma niin saa nukkua niin paljon kun haluaa

Mulla ei hirveästi ole vielä ollut oireita, mahaa nippailee oikeastaan 24/7 ja on nälkä useammin..

Esikoita odottaessa väsymys oli alkuraskaudessa armoton, nukuin ja söin kaiket päivät joten normaalia on tuo väsymys :) Nyt ei oo niin paljon väsyttänyt, tietysti kun ei ole sitä mahdollisuutta nukkua kaiken päivää. Muutamana päivänä on kyllä väsymystä ollut, eilenkin kävin pojan kanssa nukkumaan klo 19 :singing: :D

FirstTimeMom, mulla on varmaan mennyt ton väsymyksen kanssa samalla tavalla, että väsyttää kyllä jonkun verran, mutta kun touhuaa, ni se on unohtunut :). Viel ei oo iltakoomat iskeneet, mut toivottavasti jossain vaiheessa iskee, sillä normisti en nukahda kovin helpolla iltaisin.. hyvät yöunet ovat tervetulleita :D.

Mulla on nyt päällimmäisenä ja huvittavimpana oireena rintojen kasvanut koko. Oireena ollut jo plussausta ennen aristus, mutta nyt ne mokomat ovat menneet sitten suurenemaankin :D. Mun koko on jo ennestään 75F ja nyt mahtuu mukavasti ainoastaan yhdet "ylisuurena kotiliiveiksi jääneet" 75G-liivit.. jos tää on jo nyt tällasta, mihin mä joudun imetyksen myötä?? :hilarious:. Kai tässä täytyy mennä Changelle uusimaan liivivarastoa suuremmaksi, jahka tilanne stabiloituu, kun tämänhetkisistä tuntuu jo pursuavan yli.

Nyt näyttäis siltä, että nännipihat olis tummentunu, eikö sekin ollu oire? :D

Täällä on vietetty koko päivä torkkuen ja mahaa on vellonu. Ei vielä pahasti, mutta ei ainakaan yleistä olotilaa paranna. Saa nähä miten huomenna jaksaa töissä tän väsymyksen kanssa.

Ninni22, on se! :D. Tai ei kai niin kaikille käy alkuvaiheessa, mutta kuuluu oirelistalle :). Mulle ei niin viel oo käynyt, mut jännityksellä odotan millon mun turvonneet meijerit muuttuu nännipihojenkin suhteen.. ku jostain luin et nännipihojen koko voi suurentua ja väri tummentua.. mulla on nekin ihan riittävän leveät ennestään, ni ei kokoa enää kiitos :hilarious:

Ninni, mä koitan puhaltaa sinne sulle hieman tätä turvotuspölyä tai mitä onkaan *puuuh* :D. Mulla oli ihan sopivat ja näihin nykyisiinkin alkaa pikkuhiljaa tottua, mutta kauhulla jo odotan hamassa tulevaisuudessa (maaliskuussa, hopefully) olevaa maidon nousua.. sillon ne vasta turpoaa kunnolla, kääk :woot::wacky:

Kyllä on hidasta näin aamusta hampaitten pesu kun meinaa koko ajan yökkäyttää.. nyt on tullu tissit kipeiksi, aikasemmin oli vain nännit. Niin ja kahtena iltana ollu maha melkoinen jalkapallo, mieskin vitsaili eilen että voisinko näyttää vielä vähän enemmän raskaalle :D

Onko mitään hyväksi koettuja vinkkejä turvotukseen? Vettä olen koittanu juua enemmän ja säännölliseen syyä. Nytki maha on aivan hirveä, näyttää niinku oisin kuukausia pitemmällä :D ja toinen ongelma on ollu yölliset vessaheräämiset. Onkohan ihan normaalia jo näin alussa (5+2)?

Mulla myös vatsaa turvottaa ihan hirveästi, nyt ehkä vähän alkanut helpottaa. Vettä kannattaa tosiaan juoda reippaasti. Ananas ja greippi auttaa myös, niitä mulla mehuna joita yritän mahdollisimman paljon juoda. Mä oon myös yrittänyt välttää suolaa ja vaaleeta viljaa joka muutenkin turvottaa.
Ja vessassa käyn selkeesti useemmin, toki juonkin enemmän kuin normaalisti mutta taitaa useimmilla alkaa melko alusta tihentynyt pissaamisen tarve. :)

5+3

Me mennäänki Joanmarie melkeen samoilla päivillä :) kaikkein ihaninta että työhousut ahistaa jo mutta ei voi nappia aukasta kun on asiakkaiden keskellä

Täällä kanssa ensioireita oli kamalat "menkkakivut" ja turvotus. Ajattelin, että jos nyt ei menkat ala niin ei sitten milloinkaan.. :wideyed: Myös eka raskaustesti dpo 15 oli nega (tosin hölmönä tein testin päiväpissasta ja teen lipittelyn jälkeen).. Jonkun aikaa odottelin ja ihmettelin kamalaa turvotusta ja lievää kuvotusta (olen päiväkodissa töissä, joten ensimmäinen ajatus oli että olen saanut jonkun mahapöpön), kunnes dpo 18 testiin pärähti selkeät kaksi viivaa. :love2 Nyt rv 5+6 ja kuvotus ja turvotus alkavat jo väistyä.. Uusina oireina on tullut nälkä ja väsymys, nokosia tulee otettua ja automatkoilla nukahdeltua (onneksi sentään vain pelkääjän paikalla istuessa :hilarious:). Myös nännit on aiempaa herkemmät, itselleni ihan uusi oire koska rinnat ei ole aiemmin reagoineet kuukautisiinkaan. Aika lievin oirein on kuitenkin selvitty tähän asti, katsotaan mitä tulevat viikot tuo tullessaan! Esikoista tässä odotellaan ja kaikki on uutta ja jännää.. :)

Takaisin