Alkuoireita

Mä olen kanssa nyt huomannut oireena vessassa ravaamisen. En niinkään päivisin koska aina käynyt aika usein pissalla ja välillä nauranut että mitähän käy kun oon raskaana. Nyt kuitenkin parina yönä oon heränny ja käynyt vessassa.

Ja menin myös eilen vähän valittamaan kun en ole kauhean selkeitä oireita huomaamaan. Nyt opin että olen hiljaa loppuraskauden, tänään aamulla oli jo aika heikko happi. Oksentaa ei tarvinnut mutta piti kyllä miettiä pitääkö alkaa juosta vessaa kohti :D

Allende9 milla ei myöskään ole koskaan menkkojen aikaan rinnat oireillu mitenkään. Nyt on nännit vähän kipeät ja rinnat arat ja vähän turvoksissa. Mitään isoa muutosta en huomaa koska alkuvuodesta olen laihtunut enkä vielä ehtinyt tottua pienempiin rintoihin.

Silvergrinda, mulla ihan sama. Työhousut tuntuu todella epämukavilta kun ei jousta yhtään ja vyötärö on just pahimmalla turvotuskorkeudella. Ja tosiaan kun asiakaspalvelutyö niin vähän pitää katsoa miten vaatteet on päällä. :) :) :)
Ajattelin kaivaa jotkut vanhemmat työhousut ja ommella niistä äitiysversiot. Toivon kyllä että turvotus menisi ohi niin pärjäisi noilla normeilla jonkun aikaa. Onneksi teen vaan satunnaisia työvuoroja niin saa muuten huidella ihanissa lökövaatteissa jotka ei kiristä ja purista :)

Silvergrinda: täällä kanssa turvotusta ja vessassa ramppaamista. Molemmat kuuluvat mahdollisien alkuraskauden oireiden listalle. Syynä varmastikin jatkuva jano ja veden lipittely, sekä se, että kasvava kohtu painaa virtsarakkoa (vaikka onkin pieni) :D. Turvotukseen ei oo mulla kunnon vinkkejä, mut oon koittanu mennä vähän samalla meiningillä, kuin joanmarie. Lisäksi sitten käytössä väljemmät vaatteet, joilla hieman peitellyt masua.

Vinkkinä kireisiin housuihin ponnariviritelmä: solmi ponnari napinreiästä itsensä läpi ja sitten toinen pää nappiin. Oon jo nyt joutunu pistää kesäfarkkuhameen tuollaisella viritelmällä kii, ku muuten tuntuu epämukavalta :grin

5+1

Täällä oli oireina ennen plussaa hajuherkkyys, pientä etovaa oloa, tavallista runsaampi valkovuoto, alavatsanippailua ja arat nännit. Nyt tuntuu että plussan jälkeen oireet on ainakin osittain vahvistunu. :) Nyt tulee jo jonkun verran menkkajomoja. Kestää ihan lyhyen aikaa onneksi niin ei oo tarvinnu ruveta pelkäämään pahinta. Repäsykipuja on myös päivittäin. Täytyy toivoa ettei toi pahoinvointi ainakaan ihan kamalaksi pääsis. Iltavuorot on kyllä pahimpia kun väsyttää aika lahjakkaasti, hyvä kun työt saa joten kuten tehtyä. :p

Oon kanssa huomannu että iltasin alkaa turvottaa niin paljon että luulis että tässä oltais jo paljon pidemmällä. Farkut ahistaa. :hilarious: Töissä on tylsää kun ei voi pitää mekkoa tai lökäreitä. Mietin itse asiassa että oisko hullu ajatus ostaa jo jotain äitiysfarkkuja..? Jos ois vähän mukavampi olla tän alkuturvotuksen ajan...:rolleyes:

Nyt tuntuu että rinnat on kanssa vähän erituntuset kun ennen plussaa. Owlet, täälläkin on kokoa jo nyt ihan tarpeeksi niin ei haittais vaikka ei kauheesti kasvais. :grin Changesta mäkin aina liivit haen, kun löytyy oikeita kokoja ja tarpeeksi tukevia.. :p

4+2

Mulla on tänään ollut ihmeellistä viiltävää alavatsakipuilua painottuen vasemmalle. Ja kipu on aika epämiellyttävä.
Olen myös juossut jatkuvasti vessassa, että joko alkaa vuoto. Vaikka kipu ei ole samanlaista kuin menkoissa. Eli edelleen on pelko persiissä, että ei se matkassa pysy.

Viimesen viikon ajan on oksettannu koko ajan, pari päivää on ollu tissit kipeet. Ei esikoisen aikana ollu mitään tämmöstä

Nälkä nälkä nälkä!! Just söin ja maha kurnii kaiken aikaa =D

Maaliskuu mullaki maha on kipee, varmasti ihan normaalia sullakin! :)

Tuhinamurmeli, kamalaa toi oksentaminen :/

Mulla oli menkkamaisia kipuja alavatsassa. Sitten alaselkä kipee ja rinnat tuntu semmoselta raskaalta. Eilen oli kyl paha olo ku en ollu syöny tarpeeks. Joten on siis pidettävä ruokarytmi tasasena että säästyn pahoinvoinneilta :D Ja vessassa ramppaaminen on mulle jo normaalisti tuttua mut nyt jos alan juosta enemmän nii voi apua :DDD

Lissu, en mä usko, että se hullu ajatus olis :). Mikäli mun ponnariviritelmä lakkaa toimimasta, ni ehottomasti kanssa ostan äitiysfarkut, ku niis kumminki on kasvuvaraa. Täytyyki miettiä jos lähiaikoina tulis menoa kauppakeskukseen, ni samalla kävis henkkamaukalta tms. ettimässä mammafarkut extraturvottavien päivien varalle :).

Äitiyspaitoja ja niiksi sopivia normipaitoja jo löytyykin nurkista, eli mammaosastolla pörrääminen jo tuttua. Aloin niitä vauvakuumeisena hommaamaan jo loppuvuodesta raskautta ja imetystä silmällä pitäen, aina kun tartti jotain uutta päälle pantavaa :grin:oops:. Oon siis käppäilly jo ennakkoon välillä salaa mammapaidoissa, ku niitä ei niin helposti sellaisiksi tunnista :D. Sorry, vähän offtopic, ku paidat ei viel kunnolla liity oireisiin..

Lissu, mustakin voi ihan hyvin alkaa vaikka heti pitää äitiyshousuja jos normihousuissa ei tunnu mukavalta. Ja turvotuksen aikana ois just hyvä pitää ei kiristäviä vaatteita.

Mä oon itseasiassa jo paljon ennen plussaa ja viime kesänäkin pitänyt äitiys-shortseja ja capreja jotka ostin kaksi vuotta sitten odottaessa esikoista. Niistä kun kääntää sen "mahaosan" kaksinkerroin vyötärölle niin ei ees huomaa että ne on äitiyshousut. :)
Ja viime vuonna ostin äitiyspuolelta farkkumekon koska oli niin kiva ja sitä oon pitänyt paljon eikä musta sekään näytä mitenkään erityisen äitiysvaatteelta.

Ja vinkkaampa että Espritillä on ainakin ollut tosi hyvät äitiyshousut, sellaiset väljänmalliset ohutta puuvillakangasta. Niissä ei oo sellaista erillistä "mahaosaa" vaan edessä vähän korkeampi resori. On lähes normihousujen näköiset mutta tosi mukavat. Niitä myös tullut pidettyä paljon raskauden jälkeenkin :)

Mä oon ostanu pari hennesin raidallista trikoo puseroa, siis äitiysmallista, ja oon käyttäny vaikken raskaana ookkaa :D ostin ne viimeks ku raskaana olin. Oikeastaan eroaa vaan niistä rypytyksistä sivulla. :) espritiltä oon kattonu että siellä on laaja valikoima äitiyshousuja, nii sieltä varmaan ostan ne :)

Jee, kiva kuulla, etten oo ainoa joka on jo kulkenu mammandona ympäriinsä (lennossa kehittämäni termi äitiysvaatteisiin salapukeutujalle) :grin. Täytyykin tutustua Espritin äitiyspuoleen, kiitos vinkistä! :)

Mulla oli nännit arat alkuun ja sitte illalla aina koko tissi ja hirveen turvonneet. Mulla on ihan normikokoset tissit niin kyllä näistä huomaa jos nää ihan hirveesti tästä kasvaa.. Pitää varmaan lähtee liivikaupoille. Alamaha on jännän tuntunen. Ihan ekoina päivinä ennen testausta tiesin heti että nyt on tärpännyt :)

Tänä aamuna ei minkäänlaisia oireita, lukuun-ottamatta mahanippailua jota on kaikenaikaa vasemmassa nivusessa.. :) haluaisin niitä oireita enemmän nii tää tuntuis todellisemmalta!

Tossa aikaisemmin sanoin että kauheaa väsymystä lukuunottamatta on raskaus lähtenyt hyvin käyntiin, nyt täytyy vähän perua sanoja ja lisäillä oireita listaan nimittäin mulla on alkanut pahoinvointi iltaisin ja turvotus on aivan järkyttävä, turha toivo laittaa mitään kireitä farkkuja jalkaan ja viikonloppuna en meinannut saada sormuksia pois sormesta kun olivat niin turvoksissa :/ Sen lisäksi mielialanvaihtelut on nyt tullut tutuksi, on aivan ihmeellistä miten yhden sekunnin aikana voin ensin nauraa ja sitten itkeä ja seuraavaksi olla hämillään että mitä just tapahtui :D

Kiva kuulla että en ole yksin hämmentyneenä :) On kyllä hassu olo kun ei itsekkään ymmärrä omia tunteitaan ja mistä ne oikein tulee.

No jos teistä osa on jo käyttäny äitiysvaatteita ennen raskautta niin ehkä mäkin sitten uskallan tänään mennä äippäosastolle ostoksille. :) Ja joanmarie, kiitti vinkistä!

Mielialanvaihteluita on täälläkin, tai lähinnä herkkyyttä. Mieskin ihmettelee kun ei se saa enää vitsailla mistään vähänkään vakavammasta kun mä otan kaiken tosissani ja oon herkillä kaikesta.. :rolleyes: Ehkä se tästä...

Menkkajomot jatkuu vaihtelevasti.. Kunpa vaan sais vaan luotettua että kohtu se siellä vaan kasvaa eikä tarttis pelätä vuotoja...

Täälläkin viitteitä alkavista mielialanvaihteluista, vedin eilen miniraivarit kun mies unohtanut hoitaa oman osuutensa kodin siistimisestä :grin. Se on aina ennen nätisti osallistunu kaikkeen mukisematta, mut ny plussan jälkeen hommat on hieman häneltä unohtuneet ja mä vuorostani poden järkyttävää pesänrakennusviettiä, joten paikkojen oltava tiptop :hilarious: (tausta: en oo siivousmaanikko, vaan tosi rento, mut näköjään hormonit saa tarkaksi). Ja tuota samaa myös ilmassa kuin Lissulla, eli mistään vakavemmista asioista ei saa vitsailla tai ainakin pitää miettiä sanojen asettelut oikein. Tänään mammazilla-moodi on onneksi pysynyt poissa :D

Takaisin