Alkufiilistelyt

Onko täällä kenelläkään nyt alkuraskaudessa selkäsärkyä?
Mulla kihelmöi ihan hittona toiseltapuolen selkää ja pakaraa.
Otin panadolin. Saas nähdä helpottaako.

Viime kkm oli kamala selkäkipu myös:pale

Huomenna soitan sinne nkl että mites toimitaan.

Mitä oireita muilla on?

Onko täällä kenelläkään nyt alkuraskaudessa selkäsärkyä?
Mulla kihelmöi ihan hittona toiseltapuolen selkää ja pakaraa.
Otin panadolin. Saas nähdä helpottaako.

Viime kkm oli kamala selkäkipu myös:pale

Huomenna soitan sinne nkl että mites toimitaan.

Mitä oireita muilla on?

Tänäaamuna oli ekakerta kun mies keitti kahvia ja kun haistoin sen makkariin asti että mikskä poltti nuin pohjaan. Noh, tuore kahvi mutta omaan nokkaan haisi viistuntia seisseeltä ja pohjaanpalaneelta. En juonu edes sitä puolikasta kuppia. Lisäksi illalla teki ruokaa ja maistoin sitruunan tosi vahvana vaikka hän ei laisinkaan ja en tiennyt hänen käyttäneen sitruunaoliiviöljyä. Eli maku ja hajuaisti on muuttunut.
Nälkä ois kokoajan, mutta tosimoni ruoka etoo/ ei tee mieli niin vähä ristiriita. Täytyis löytää semmonen hyvä herkkuruoka mitä vois alkaa syömään.:grin

Rinnat on raskaammat ja tosi herkät, tuntuu hassuilta. Ja alavatsassa jäätävä turvotus mikä alko oikeestaan plussaamisesta. Hirmu kovasti semmonen iso elohiiri nippailee ja jos vähäkään reippaammin vatsalihaksia jännittää nii vihloo. (Nostelut ja äkkinäiset kyljen kääntämiset nukkuessa yms) :angelic:

niin moni puhuu että tulee menkkamaisia tuntemuksia.. muttakun itsellä ei ole oikein koskaan ollut menkkamaisia tuntemuksia :sorry::grin
siis menkat kyllä. mutta ei mitään ihmeempiä olotiloja vatsan tienoilla niihin liittyen.

alaselkää vihlonut viikon verran, mutta hankala sanoa onko raskaudesta johtuvaa vai oonko vaan nukkunut huonossa asennossa. Itsellä tosi usein erilaisia selkävaivoja niin en osaa sanoa onko juuri jotain erityistä.

mahaa nippailee välillä eri puolilta, katoaa yhtä nopeasti kuin tuleekin. Kait siellä vaan kohtu hakee pikkuhiljaa uomiaan.

plus että on huono olo vähän väliä ja huippailee, mutta nämä voi olla myös vieroitusoireita lääkityksestä jonka lopetin juuri viime perjantaina (ja plussatestin tein sitten lauantaina).
vähän outoa nyt kun ei osaa sanoa onko mitkään "oireet" nyt raskaudesta johtuvia.

Mulla oli toissapäivänä illalla alaselkäsärkyä! Aika lievää ja meni ohi jossain vaiheessa, mutta ehdin jo miettimään kaikki skenaariot.

Ja eihän sulla Coda toi selkäsärky oo iskiasvaivaa, kun tuntuu pakarassakin? Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa iskiasvaivaa ja se säteili tosi kivuliaasti selästä pakaraan.

Mulla on selkä kipeä, mutta oon siivonnut, pessyt ikkunoita jne., joten johtunee siitä. Toivottavasti menee Coda pian ohi.

Mulla tekee kauheasti mieli kahvia, mutta jos yritän sitä juoda tulee paha olo. Yritin korvata kaakaolla, mutta tuli siitäkin huono olo.

Muuten en oikein usko vieläkään olevani raskaana...

Mulla on selkä kipeä, mutta oon siivonnut, pessyt ikkunoita jne., joten johtunee siitä. Toivottavasti menee Coda pian ohi.

Mulla tekee kauheasti mieli kahvia, mutta jos yritän sitä juoda tulee paha olo. Yritin korvata kaakaolla, mutta tuli siitäkin huono olo.

Muuten en oikein usko vieläkään olevani raskaana...

Ja eihän sulla Coda toi selkäsärky oo iskiasvaivaa, kun tuntuu pakarassakin? Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa iskiasvaivaa ja se säteili tosi kivuliaasti selästä pakaraan.

No toivotaan. Mietin kyllä, että työkuviot äkisti muuttui tällä viikolla ke-pe . Pitää seistä kokoajan ja olla vähän niinkuin kumarassa. Ei tää nyt tunnu taas niin pahalta.

Muuten mulla olo ihan ok. Vähän tuntuu mahassa jotain tällä hetkellä. Syömisen jälkeen saattaa tulla etova olo, sekä hampaita pestessä.
Tissit sivuilta ihan pienenpienesti arat jos kovemmin painaa.
Kyllä mä tänään soitan sinne nkl, et pitääkö huolestua tosta selästä, kun kkm-taustaa, joka just oireillut selkäkivulla.

Tässä illalla tuli menkkamaista kipua ja päivällä särki selkää. Nukuin töistä tultua monta tuntia kunnes mies tuli herättämään että syödä pitäis. Nyt koitin syödä kuitua ja juoda paljon, jos onkin maha joka vaivaa, mutta pienesti pelko kumminkin kun on niin alavatsalla tuo kipu.. Toivotaan että kohtu siellä vaan kasvaa eikä sen kummempaa, näin mies ainaki koitti vakuutella. :oops::smiley-angelic001

Tässä illalla tuli menkkamaista kipua ja päivällä särki selkää. Nukuin töistä tultua monta tuntia kunnes mies tuli herättämään että syödä pitäis. Nyt koitin syödä kuitua ja juoda paljon, jos onkin maha joka vaivaa, mutta pienesti pelko kumminkin kun on niin alavatsalla tuo kipu.. Toivotaan että kohtu siellä vaan kasvaa eikä sen kummempaa, näin mies ainaki koitti vakuutella. :oops::smiley-angelic001

Voi ei! Menikö kipu ohi? Mulla on kans kivut yleensä iltaisin, tiedä sit, mistä johtuu.

Jes, nukuin klo 22-6! :dance008 Aiempina öinä oon nukkunut siis klo 24-5/22-4.30 tms, vaikka oon mennyt joka ilta samaan aikaan sänkyyn. Ehkä päivän 2h ulkoilu auttoi myös nukkumaan noin hyvin.

Jes, nukuin klo 22-6! :dance008 Aiempina öinä oon nukkunut siis klo 24-5/22-4.30 tms, vaikka oon mennyt joka ilta samaan aikaan sänkyyn. Ehkä päivän 2h ulkoilu auttoi myös nukkumaan noin hyvin.

Hei mahtavaa!
Itsekin nukkunut taas ihan jees! Viime yönä heräsin, mutta sain heti unen päästä kiinni.

Jos alavatsalla kipu, niin saattaa kieliä keskenmenosta vai?
Mulla alko nyt aamulla jomottelut vatsalla, siirtyiee kyllä oikealta vasemmalle. Ja edelleenkin tää selkä !:confused1
Mutta eilen päätin olla murehtimatta sitä. Jos menee kesken, niin sitten menee. Ja luin että joillakin alkanut iskias-kivut vaivaamaan ihan alkuviikoista. Niin kauan kun ei tuu verta tai kovia vatsakipuja, niin hyvä.

Alavatsakivut johtuu todennäköisimmin kohdun kasvusta. :) Jos kovia kipuja, niin sitten tilanne voi olla eri.

Mulla kipuilee välillä myös endometrioomat, joten en aina tiedä, mistä syystä, mikäkin kipu on. :)

Tänään oli paikallislehdessä siitä, että koronavauvabuumi on tosi ja että alkuvuonna syntyy paljon vauvoja! :) Jännää, jos näin oikeesti on. Ainakaan täällä helmikuisissa ei oo vielä yleisöryntäystä, mutta kaikki ei oo tietenkään plussannut vielä.

Niin ja tiedä sitten voiko jo vaikuttaa taaksepäin kallistuva kohtu, että selkäkivut johtuis siitä?

Tänään oli paikallislehdessä siitä, että koronavauvabuumi on tosi ja että alkuvuonna syntyy paljon vauvoja! :) Jännää, jos näin oikeesti on. Ainakaan täällä helmikuisissa ei oo vielä yleisöryntäystä, mutta kaikki ei oo tietenkään plussannut vielä.

Sitten taistellaan synnytyspaikoista!:grin

Moikka! Juuri plussanneena, pelonsekaisin tuntein eteenpäin mulla takana kohdunulkoinen maaliskuussa, jotenkin pelottaa että mitä jos tääkin on varhaisultraan pääsen onneks heti, kun sieltä on jotain näkyvissä. Naistenpolilta sanoivat KU:n jälkeen, että soitella sinne suoraan, kun pos testi tulee, niin tarkistetaan alkion sijainti...

Takaisin