Alkufiilistelyt

Huh. Uskomattomalta tuntuu, että tänne pääsee ylipäätään esittäytymään!
Keskiviikkona elämäni ensimmäinen haamu testissä, torstaina vaan hieman vahvistunut, eilen apteekin testillä kunnon viivat ja tänään clear bluella "raskaana 2-3vkoa":Heartred

Yritystä meillä takana tasan vuosi. Lapsettomuushoitoihin päästiin nopeammin, kun normaalisti, kun minulla ilmeni ovuloimattomuutta/ohuet limakalvot. Nyt sitten syyskuusta asti on syöty erilaisia lääkekomboja, joilla pyritty saamaan ovulaatio aikaiseksi. Tässä kierrossa saatiin myös limakalvo ovulaation mennessä juuri sinne kipurajoille 6,9mm (hyvä olisi vähintään 7mm). Kesäkuulle oli jo varattu aika ivf-hoitojen suunnittelukäynnille, mutta se vaihtuikin varhaisultraan:gen014 Miehen kanssa ollaan suunniltamme onnesta:Heartred

Oireita ei juurikaan ole, mitä nyt liikunnan yhteydessä saattaa oikealla puolella tuntua paineen tunnetta, jos liikaa revittelee :joyful:

Lisäravinteista: syön raskausvitamiinin lisäksi kalanmaksaöljyä, b12 ja d-vitamiinia (vegaanipainotteisen ruokavalion vuoksi lähinnä).

Neuvola vielä varaamatta, mutta aattelin sen tehdä maanantaina. Niin jännittävää ja uutta tämä kaikki :bookworm:

Tervetuloa Balba ja ihanaa, että teillä vaihtui ivf-suunnittelukäynti varhaisultraan! ❤ :)

Ihanaa, että helmikuisia alkaa lisää plussailemaan, niin saadaan tänne aktiivista keskustelua ja salainen ryhmä. :gen014

Syöttekö jotain muuta vitamiinia raskausvitamiinin lisäksi?
Foolia ainoastaan. Koittanut lautasta nyt katsoa että tulis monipuolisesti syötyä ja mieskin jaksaa hössöttää että syödä hedelmää yms. :grin

Onnea Balba! Mahtava känne ettei tarvi hoitoa varata!

Juu parempi se olis saada ruuasta kaikki, mutta mä oon ainakin vitamiinihirmu, että koitan raskausaikana rajoittaa. :D Syön siis mammavitamiinia, kalaöljyä, magnesiumia, rautaa ja maitohappobakteereja. :) Tossa mammavitamiinissa on d-vitamiini ja foolihappo.

Onnea balba, ihan mahtavaa!:Heartpink Ihmeellistä että tärppää monella just ennen hoitoja :Heartpink tarrasukkia pienelle!

Mä syön mammavitaa pelkästään. Otan tabletin iltaisin kun se aiheuttaa vähän etovaa oloa jos otan aamulla. Sillä sain hemoglobiinin pysymään viimeraskauden hyvänä. Muutoin yritän pitää huolen että tulis syötyä kasviksia ja hedelmiä paljon :happy:

Syöttekö jotain muuta vitamiinia raskausvitamiinin lisäksi?
Mulla ei ole erillistä raskaus vitamiinia, paitsi foolihappo. Vegaanisen ruokavalion takia syön aina Veg1, B12 ja d, enkä ole niitä vaihtanut raskauden takia muiksi. Foolihapon tarpeellisuudesta en ole mitenkään varma, kun toi Veg1 sisältää sitä ja sen puute on yleensä sekasyöjien ongelma, mutta tuskin sen popsimisesta haittaakaan on. Kalkkia aion hakea apteekista, mutta en ole vielä ehtinyt/jaksanut/muistanut käydä.

Hirvee turvotus vatsassa. Mun maha näyttää siltä, kun olisin raskauden puolivälissä. :D Ensimmäisessä raskaudessa ei tainnut olla turvotusta ollenkaan ennen synnytystä. Synnytyksessä sit jalat oli ihan turvonneet.

Hellou:) Täällä testi näytti haaleeta positiivista maanantaina ja eilen testasin vielä viikkonäytöllisellä, joka näytti 2-3.
La on tod.näk. 2.2.2021 :) Eilen soitin neuvolaan ja sain ajan 22.6. just sillon mullakin kesälomaviikko, niin ei töissä tarvitse mitään selitellä:) Ar ultra varattuna 18.6. jolloin pitäisi olla viikkoja 7+0 ♡
OflP1t
https://aijaa.com/OflP1t

Ihanaa, että digissä näytti 2-3 viikkoa! ❤ Hyvä, että neuvolakin järjestyi lomaviikolle! :)

Mä lopetin testailut dpo 13, kun sain sillon kontrolliviivaa haaleemman, mutta selkeän viivan kuitenkin. Olin sitä ennen testaillut dpo 10 (hailura haamu), dpo 11 ja dpo 12. Ja ehkä tosta dpo 13 aloin uskomaan. :)

Pitäisikin varata varhaisultra! Olikos toi 7+0 just hyvä päivä sille vai milloin oli se, että syke näkyy? :)

Syke voi näkyä aikaisemminkin, varsinkin jos ei ole ihan säännöllinen kierto ja ovis onkin tapahtunut luultua aiemmin, mutta yleensä varhaisultra pyritään varaamaan 7+ viikolle. Silloin sykkeen pitäisi ainakin varmuudella näkyä.

Jos haluaa että syke näkyy niin 6+3 >>> :) Viime raskaudessa kävin 6+6 ja hyvin näkyi syke. Siksi 7+0 tuntui loogiselta ja tuo aika on torstaina juuri ennen juhannusta, jolloin aateltiin kertoa isovanhemmille ultrakuvan kera:) @mustikka123

Kiitos vinkeistä! :) Ehkä varaan myös juhannuksen jälkeiselle maanantaille sen, jos saan ajan. Silloin olis rv 7+3. Seuraavana päivänä 23.6. on ensimmäinen neuvola. Mies olis sitä mieltä, että ei mentäis varhaisultraan, mutta jotenkin sitä kaipaa vahvistusta, että siellä on todella joku ja oikeassa paikassa.

Käytiin myös esikoisen aikana varhaisultrassa ja myös endometrioosikontrollissa (jossa ultrattiin siis myös) ennen nt-ultraa. :)

Heippa kaikille!

Eilen tein kp 32/28-30 vahvan positiivisen raskaustestin.

Huomenna ajattelin tehdä aamulla uuden testin, ja mikäli ollaan edelleen plussalla niin varailen ekaa neuvolakäyntiä.

Mutta miten tässä nyt kestää sitten järjissään kun pelko keskenmenosta on niin suuri? tai siitä että olisi vain tuulimuna?

jotenkin tuntuu aika vahvasti siltä, että olisi ihan oikeasti tärpännyt, mutta on ollut aikaisemminkin "vahvoja tuntemuksia" jotka johtuneet vain omasta mielikuvituksesta ja kropan moninaisuuksista. Ensimmäinen plussa kyllä ikinä itselle.

Onnea plussasta ja tervetuloa mustelidae! :)

Mulla vähän samanlaisia mietteitä ja pelkoja. :/ Tänään on muutenkin ärsyttänyt kaikki ja alkaa olemaan myös väsymystä.

Heippa kaikille!

Eilen tein kp 32/28-30 vahvan positiivisen raskaustestin.

Huomenna ajattelin tehdä aamulla uuden testin, ja mikäli ollaan edelleen plussalla niin varailen ekaa neuvolakäyntiä.

Mutta miten tässä nyt kestää sitten järjissään kun pelko keskenmenosta on niin suuri? tai siitä että olisi vain tuulimuna?

jotenkin tuntuu aika vahvasti siltä, että olisi ihan oikeasti tärpännyt, mutta on ollut aikaisemminkin "vahvoja tuntemuksia" jotka johtuneet vain omasta mielikuvituksesta ja kropan moninaisuuksista. Ensimmäinen plussa kyllä ikinä itselle.

Eipä niille peloille kai mitään voi. Varhaisultra saattaa auttaa, kun pääsee näkemään miltä kohdussa näyttää. Mä itse yritän ajatella niin, etten kuitenkaan voi itse vaikuttaa siihen, meneekö raskaus kesken vai ei, joten etukäteen pelkäämisestä ei ole mitään "hyötyä". Eihän sitä tietenkään aina pysty päättämään että olenpas nyt onnellinen, mutta ainakin yritän nauttia kun kerran on onnistunut raskautumaan.

Ootteko yrittäneet miten pitkään?

Dimou: yk10 tärppäsi, viime syksystä yritetty. Alkoi jo vähän usko loppua, ja olin alkanut pohtia että nyt kesällä oltaisiin käyty tutkimuksissa jos ei mitään olisi tapahtunut.
Ikää meillä molemmilla jo kuitenkin 36v niin alkaa ikä pikkuhiljaa tulla vastaan..

Kiitos tsempeistä, eihän tässä juu oikein muuta voi kuin "nauttia kyydistä".

Mutta on tämä ihmeellistä ja jännää

Eipä niille peloille kai mitään voi. Varhaisultra saattaa auttaa, kun pääsee näkemään miltä kohdussa näyttää. Mä itse yritän ajatella niin, etten kuitenkaan voi itse vaikuttaa siihen, meneekö raskaus kesken vai ei, joten etukäteen pelkäämisestä ei ole mitään "hyötyä". Eihän sitä tietenkään aina pysty päättämään että olenpas nyt onnellinen, mutta ainakin yritän nauttia kun kerran on onnistunut raskautumaan.

Ootteko yrittäneet miten pitkään?

Miten teillä muilla kun on jo ennestään lapsia, tiesittekö tai olitteko kuinka varmoja että vauva oikeesti on siellä ja pysyy? Tunteeko sitä näin aikaisessa vaiheessa? Kun heti jotenki epävarma olo kun jokapäivä on jotain nippailuja tai kipuiluja tuntunut ja tänään ei mitään. Väkisin alkaa miettii että onko kaikki ok. Vai pitääkö mun vaan lakata hermoilu suosiolla.. :hilarious:

Takaisin