Ajatuksia: huolia ja ärsytystä sekä iloa ja onnea

Autumn. Jos sul ei kirvelyä tai mitään omituisia hajuja oo, niin kaikki varmaa on ihan reilassa. Oon samaa mieltä tossa "oireiden tulkinnassa", illalla tuli taas kramppeja niin hirveä säikähdys alkuun ja piti taas itteä rauhoitella, että kohtu se siellä kasvaa vaan!! Mukavaa lauantaita!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
No täällä herättiin kans viime yönä oikein kunnon mahakramppeihin. Söin kyllä illalla itseni ihan liian ähkyyn (kerrankin maistui) niin sekin kostautui ihan järkyttävänä olona...

Tuntuu että mahakrampeilla olisi joku yhteys siihen, kun syön liikaa. Viimeksi kramppasi kun grillattiin ja tunkaisin kunnon pihvin sisuksiini. En osaa nykyään yhtään himmailla annoskokojen kanssa jos ruoka sattuu maistua :) (ennenkö osasin muka, hah!) tämä on muutenkin aivan outo tilanne mulle, jolle ruoka on AINA maistunut ja nälkä on takuuvarmasti 2-3h päästä edellisestä ruokailusta. Nyt ei maistu, joskus on nälkä ja yleensä jos ehtii tulla nälkä niin se tulee kuvotuksen kanssa :D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Ei ole ollut kirvelyä enää, musta tuntuu että varmaan kuvittelin sen. Valkkari on kyllä koko raskauden ajan tuoksunut hieman erilaiselle, vähän voimakkaammalle (sori nämä..), mutta luulen että kuuluu mulla vaan raskausoireisiin. Aion kuitenkin kysäistä asiasta seuraavalla neuvolakäynnillä.

Mullakin tulee noita vatsakramppeja ruokailun yhteydessä, ja nimenomaan ylävatsaan, mahalaukun kohdalle. Ihankuin vatsa ei tykkäis että sinne menee ruokaa. :sad001 Ruokahalu vaihtelee tosi paljon, välillä syöminen on helpompaa ja välillä saa pakottaa itsensä syömään jotain.
 
Poppi, tänään eka grillaus takana ja muutama härän ulkofileebiffi, saapa nähdä mitä olmi tykkää tälläsestä possuilusta 0_0 mutta ei ton grilliruuan kaa osaa rajottaa, ku se on niiiiin hyvää!!!.:)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Stork tiedän tarkalleen mistä puhut! Huomenna saattaa vähän potkia takaisin, mutta ei se haittaa kun tänään on niin hyvää... Omnomnomnom....

Mulla taas oli tänään seuraa herroista B&J :) mistälie sain päähäni et sitä on saatava :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ruokahalu on kyllä jotenkin uskomaton! Hesessä laiskapäivänä käytiin ja normi kerrosateria josta yleensä jää puoli hampurilaista syömättä, meni huomaamatta koko ateria ja nälkä jäi :):grin Grillailtiin eilen, söin eka norni aterian ja sit vielä hetken taukojen jälkeen, kaksi pienempää annosta. Oon heittäny himassa että kaksoset vielä tulee :p Isäntää ei nii haittaa mut oli se aika hurja juttu ittelle! o_O:wink Jokunen viikko vielä ja pääsee näkemään että mitä sitä sisällään kasvattaa :)
 
Stork anton & niina nettisivuilla on kivoja äitiysvaatteita. Eikä oo kauheen kalliitakaan
 
Eetula, mä menin heti ja tilasin tuolta parit vaatteet :grin hih! Mieheltä vielä kysyin että uskaltaakohan.... kohta on rovio parvekkeella, jos ei vatsa asukkia löydy! o_O Anteeksi mustahuumorini, mutta kun on parit keskenmenot takana niin lievä jännite on olemassa. Tokihan en aikaisemmin ole tuollalailla "shoppaillu" äitiysvaatteita :p
Noh, -50% saa ihmeitä aikaiseksi, koska ei niitä nuin halvalla joka päivä vastaan tule :wink Lohduttaudutaan tällä!

Työviikko takana, parit vapaat edessä. Tiukkaa ollu töissä kun on pakko syödä!!!!! ja ei voi kauaa olla syömättä kun tulee paha-olo. Ravintola-alan ruuhka-aikoina ei ole mikään itsestään selvyys lähteä vetämään välipalaa. 10.4 ensimmäinen neuvola ja viikkoja onkin jo silloin kasassa 9+4 :) edelleen asukin näkemistä odotellaan ja siihen asti eletään oireesta toiseen :rolleyes:
 
Itse en viitsi vielä tilailla mitään vaatteita, tuskin niitä joutuu vielä käyttämään pitkään aikaan. Vaikka oih kuinka ihania ja nättejä kaikki äitiysvaatteet on ! :)
 
Mulla ei todellakaan normihousut mahtuneet kunnolla jalkaan enää kolmisen viikkoa sitten, joten mammahousuilla nyt mennään. Hyvin yksilöllistä on missä vaiheessa "joutuu" siirtymään äitiysvaatteisiin, itselläni se vaihe tuli jo hyvin aikaisin. Mutta pääasia että itsellä on hyvä olla, eikä vyötärö kiristä. Toivoin toki että olisi voinut käyttää "tavallisia" housuja pidempään, mutta näillä nyt mennään.:) Tänään alkoi rv 11.
 
Vähän samaa "turvotusta" täälläkin, että jo saap ekoja housuja pidellä nyt tän pömppiksen kanssa :oops:

Iltaa kohden varsinkin turpoaa!!! Varmasti tällä ruuan määrälläkin asian kanssa jotain tekemistä :grin Tavishousut menee persiistä ja reisistä mut mahaa puristaa :eek: Pahoinvointi saa siitä lisää vauhtia :mad: Joten noi mamishousut on mukavat kun ei paljoo puristele.. vaikkakin saa vielä yläosan kääntää kaksinkerroin:)
 
Täällä kanssa iltaisin maha turpoaa ja housut kiristää. Koska mulla ei ole olemassa äitiyshousuja, en kyllä vielä sellaisia ostakaan vaan kärvistelen ja heti kun pääsen töistä kotiin vaihdan lokoisampaan malliin. :) Jos kaapissa mamiksia :) olis, niin miksei niitä jo vois käyttää jos päällä pysyy, mutta ostaa ei ehkä vielä kannata etteivät jää sitten heti väärän kokoisiksi kun kohtu alkaa oikeasti kasvaa.
 
Mulla on sama, liekö turvotusta vai mitä? Paino ei ole noussut, mutta siltikin housut ahdistaa mahan kohdalta. Kiinni menee, mutta mutta...Ihan parhaat housut on tällä hetkellä gollege housut :p
 
Täällä nyttenkin turvonneen pallomahan kanssa makaan ja mietin syntyjä syviä... Päivällä jäi vessapaperiin pyyhittäessä punertavaa valkovuotoa, ja mun km taustalla paniikki on valmis. :sad001 Tänään siis 8+0 ja ei mitään muuta syytä oikein vuodolle, ei seksiä tms Ei tuo vielä vuodoksi ole yltynyt mutta silti pelottaa.
 
Tinja79 tsemppiä! Toivotaan, että kaikki on kunnossa :smiley-angelic003

Tänne on iskenyt oikein kunnon flunssa. Olo on käsittämättömän vetelä ja päivät menny nukkuessa. Uni on kuitenkin kamalan levotonta eikä olo todellakaan tunnu siltä, et olis nukkunut. Lämpöä on vähän (mulle nousee todella harvoin kova kuume), mutta olo on kun olis maantiejyrän alle jäänyt. Labroihinkin pitäs jaksaa raahautua, mutta ei sinne näin kipeänä kait edes kannata mennä :angry4 mies on tämänkin pöpön taas työpaikalta kotiin kiikuttanut ja itse selvisi yhden päivän niistämisellä.. inhottaa, kun ihmiset menee kipeänä töihin ja tartuttaa sitten kaikki muut :smiley-angry019

muuten on kyllä ollut ihanaa, kun mies on viime viikon neuvolan ja nyt ensimmäisille sukulaisille kertomisen jälkeen ollut todella lutunen ja huolehtivainen.. olen oikein ihmeissäni tämän kaiken huomion ja hellyyden kanssa :wink :hug003

Nyt menossa rv 10+3
 
Paratiisitar, pikaista paranemista sulle! :Heartred Mullakin oli tuollainen flunssa pari viikkoa sitten. Paljon vaan lepoa ja lämmintä juotavaa, sillä se menee ohi. :)

Miehistä on pakko kyllä purnata vähän. En tiedä miten teillä, mutta mun mies on ainakin sairastaessaan niin reppanaa niin reppanaa että!! Halaa mua, paijaa mua, ai että koskee, menis nyt ohi, valivali ja ruikutiruikuti jne. Ei varmaan muuten ärsyttäisi näin paljon, mutta kun itselläkin on niin huono olo, ettei ihan jaksais aikuisen ihmisen hoitajaksi muuttua!! Oonko mä ihan hirveä akka kun ajattelen näin?? :grin Ja musta tuntuu ettei mua huomioda yhtään vaikka minähän tässä oon raskaana ja kärsin kaikki fyysiset myllerrykset ym. Mutta miehet ei vaan tajua!! PRKL!!! :angry4

Tulipahan päästeltyä vähän höyryjä.
 
Autumn. Ei. Ne ei tajua. Mä oon alusta asti kirjottanu tänne, ett mies ei tajua. Se ei tajua, niin ei tajua, niin ei tajua. Se ei kyllä varmaan edes tajua koko raskautta oikeesti. Menisköhän kuulaan kun näkee sen vaavin siel ultrassa. Hope so, koska mulla on hermot ihan kireellä, kun se ei juttele tästä asiasta mun kanssa. Joten Autumn, et ole hirveä akka, miehesi ei vain tajua.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Minun mieheni taas tajuaa kyllä olla huolehtivainen kun kaikki on hyvin, mutta sit näitä mun pelkoja ja panikointeja hän ei vain tajua. Olen jopa kuullut sen maailman ärsyttävimmän kommentin että " Sä saat tolla stressaamisellas sen menemään kesken!", -ihan kuin siihen asiaan voisi mitenkään vaikuttaa. :sad001
 
Mua ärsyttää ihan hemmetisi tuo yleinen terveyden huolto ja neuvolatoiminta ja neuvonta alkuraskaus asioissa...ennen kuin olet päässyt ekalle käynnille neuvolaan.
Mulla alkoi tulemaan sellaista ihmeen väristä vuotoa, ja soitin neuvolaan, silloin viikkoja 5+ No ne sieltä sitten
sanoivat että on varmasti normaalia, totesin niille että voisiko käydä jossain tarkistuttamassa tilanteen, kun mulla on olllut 1 keskenmeno ja 1 tuulimuna raskaus.. Eivät voineet auttaa kun en ollut käynyt ensimmäistä kertaa viel neuvolantädin luona,,
Tuli sitten viikkoja n.6 ja edelleen sitä vuotoa, ja olo oli kummallinen.. soitin uudelleen neuvolaan, ja sain samanvastauksen, ja sanoivat et voin toki soittaa kättärille, mutta sanovat samoin minulle.
Totesi sitten siihen kuitenkin että voisin mennä päivystykseen, jossa ottaisivat näytteen, jos olisi hiiva tai muu tulehdus.
No minä sitä tätiä uskomaan, ja painelin mariaan... siellä sitten sellaine ulkomaalainen setä joka puhuu todella huonoa suomea, ( teki sitten mulle sisätutkimuksen, joka oli niin kovakourainen ja kamala, että luulin saavani jo siitä keskenmenon, jos jo ei olisi kesken mennyt... totesi lopuksi.. että sinulla on kohdun alenemaa ja polyyppeja!!! )
ja ei täällä sellaisia kokoieta emättimestä labrassa voida ottaa!!! )
Lähdin itkien pois vastaan otolta kauhusta kankeana!!!
Menin suoraan mehiläiseen ja ottivat näytteet siellä, mutta näytteen ottaja sanoi, että kun on liukastetta laittanut mulle kun teki sen sisätutkimuksen mulle, niin ei ehkä ole oikea tulos.
Tulos olikin puhdas, tosin oli hieman valkosoluja siinä näytteessä..
En oikein halunnut uskoa sitä tulosta, vaikka mieli teki..
Ja viikolla 6+4 menin ihan mehiläiseen gynegologille,kun samat vaivat jatkuivat ja edelleenkään en päässyt julkisen terveydenhuollon kautta mihinkään hoitoon.
Gyne teki tarkastuksen ja ultrasi vielä päälle, ja tuloksena oli emätin tulehdus..ei kohdun alenemaa eikä polyyppeja mikä kaiketi aiheutti ne vuodot,
ja positiivisena puolena pieni papu jolla sydän kuitenkin siellä jo sykki !!
Nyt viikolla 8 menen tarkistuttamaan tilantee samaiselle gynelle, että tulehdus on varmasti poistunut ja kaikki on hyvin,
Enää en todellakaan luota tuohon ei yksityiseen terveydenhuoltoon ollenkaan.

Niin ja jos nämä vaivat olisivat tulleet ekan neuvola käynnin jälkeen olisin pääsyt muitta mutkitta vaikka tarkistukseen kätilöopistolle, tai omalle neuvolalääkärille.
 
Mun ukko kyllä ymmärtää tän raskauden, onhan hänellä kaksi lasta jo ennestään. Mutta kun se ei tajua että mä en ehkä pysty samalla tavalla antamaan nyt huomiota ja hoivaa hänelle (on vähän kipeänä nyt), kun itselläkin olotila on mitä on. Mä en vaan jaksais kuunnella nyt jatkuvaa selostusta oireista ja valitusta. :confused: Mutta eihän sitä suoraan voi sanoa, kun ei halua kuitenkaan loukata tai olla tyly. Mä oon kärsinyt vaikka minkälaisista oireista tässä viime viikkojen aikana, mutta en mä niistä mitään isoa numeroa ole tehnyt. Mutta heti kun mies sairastaa niin mun pitäisi koko ajan olla paijaamassa ja hoitamassa. Toivottavasti ette ajattele musta nyt että voi h***etti mikä epäempaattinen narttu, mutta on vähän hermot nyt kireällä! :mad:
 
Takaisin
Top