Ajatuksia: huolia ja ärsytystä sekä iloa ja onnea

täällä kans nyt jo vähän paremmil mielin... Itse jotenkin nyt jaksan uskoo\toivoo että kaikki on hyvin. Se vuoto oli kumminki aika vähästä mun kuukautisii verrattun. Nyt kun alku hysteeria on ohi ni positiivisin mielin.:)

Ja kiitos kaikki...! Ootte ollu korvaamaton tuki tässä vaikeessa hetkessä..:) :Heartred
 
Meilläkään mies ei oikein "osannut" surra keskenmenoja. Toki oli pahoilaan, kun näki miten paljon se muhun vaikutti. Mutta eipä sillä miehellä ole niitä oireita, ja raskaus ei siis ole mitenkään konkretisoitunut. Ehkä on jopa helpompaa pitää mieli coolina, kun ei ole niitä fyysisiä tuntemuksia.

Esikon raskaus konkretisoitui vasta ekassa ultrassa, kun näki pikkuisen ruudulta. Eikähän siitä montaa viikkoa mennyt, kun liikkeet alkoi näkyä ja tuntua ulospäin. Silloin kyllä jo oli ihan täysillä mukana ja tunnusteli masua ja juttelikin sille. Mut sitten sanoi joskus, että isäksi tunsi itsensä vasta kun sai pojan syliinsä. Valvottuaan about 24h oli varmaan tunteet aika pinnassa. Mä olin heräämössä nukkumassa section jäljiltä ja pojat vietti yhdessä aikaansa pari tuntia. Kun tulin osastolle, mies lähti kotiin. Laittoi toki viestit ensin eteenpäin jne. Pääsi nukkumaan noin 27-28h valvomisen jälkeen ja mä ehdin jo kiukkuilemaan et millon se tulee osastolle (tuli joskus iltapäivällä, nukuttuaan ehkä 5-6h..)

Ja täytyy todeta, että tuo mies on ehkä maailman paras isä. Ja miehenäkin huippu! Ja nyt mä pillitän..
 
Tän päivän ilot ja surut :)

+ siirtyminen kesäaikaan
+ jääkaapissa odottaa hyydytetty mangokakku
+ kynsilakkojen vaihtopv! :)
+pihalla toistaiseksi ihan kiva ilma

- nukuin huonosti yön..
- viikot matelee, vielä reipas viikko eka neuvolaan, jossa toivon että ultraisivat! :)

+/- Ois halua ostaa jo jotain pientä pienelle.. :) ehkä sitte tuon eka neuvolan jälkeen.
+/- vähäiset oireet välillä mietityttää, mut niin kauan ku ei oo vuotoja nii uskon että pienellä kaikki hyvin :love017
 
Pariisitar, mistä tilasit housuja? Mä ala olee ihan pulassa vaatteisen kanssa :sad001 Lindexille on tullut kuulema nettimyyntii mama vaatteita :)
 
Iltaa. Onkohan täällä muita, ketkä ovat mahdollisesti jäämässä todella ajoissa pois työelämästä?? :anyone

Oma ammatti on raskaana olevan painajainen, ainakin itselle. Olen ammatiltani rakennusmaalari.

Huomenna on neuvola lääkäri. Sieltä saan varmasti puoltavan lausunnon erityisäitiyslomalle. Mutta kun raskaus on vasta niin alussa, ja olen koeajalla (6vko vielä).Jouduin talvella vaihtamaan työpaikkaa lomautuksen takia. Meinasin jos pystyisin sinnitellä np ultraan asti?! Vaikka itse käytän suojaimia, enkä ole tekemisissä liuottimien kanssa. Silti työmailla on muita ketkä liimaavat, ym myrkkyjä levittelevät. Työnantaja tietää raskaudesta kyllä, tietää että en voi kaikkea töissä tehdä. Suhtautui raskauteen yllättävänkin rauhallisesti. Niin kökkö tilanne jotta..
Mietityttää taloudellinen tilanne jos jään nyt jo pois, saanko pitää työpaikkani, eteneekö raskaus normaalisti, mitä jos menee kesken, mitä jos jos?????????????????, aaaaarg niin moni asia ressaaa.:smiley-angry003

Pieni avautuminen, huoh o_O
 
Pariisitar, mistä tilasit housuja? Mä ala olee ihan pulassa vaatteisen kanssa :sad001 Lindexille on tullut kuulema nettimyyntii mama vaatteita :)

Stork tilasin nyt ihan H&M:ltä. :) Pitäs käydä penkomassa myös, josko löytyis muualtakin.. Zalandolla näyttäs olevan kans vaikka mitä kivaa odottajille :)
 
Mulla kyllä kohta hajoo pää!

Siis ei vieläkään mitään selkeitä oireita, sydänääniä ei kuulemma dopplerilla neuvolassa kuule vasta kun rv 10 jälkeen ja mulla siis aika jolloin olen 7+1. Sit lähden Kreetalle veljen kanssa joka suoraan sanoi että lapsen kanssa ei sitten tartte tulla kyläilemään, niin paha mieli siitäkin.

Mies ei suostu varaamaan varhaisultraa, ei kuulemma ole varaa mutta kaikkeen muuhun kyllä löytyy.
Kuitenkin salaa ajattelin äsken tilata niin ei ole aikoja ennen matkaa ja vaikka oliskin niin ei kuulemma näkyisi vielä mitään. Äääääh. ei jaksa tätä epätietoisuutta :sad001 Ja mulla ei siis ole äitiä eikä siskoja kelle voisi mitän vuodattaa ja ei nuo veljen ja miehen retaleet tajua mistään mitään. Kyllä taas. 9 päivää vielä neuvolaan, vaikka mitä sielläkään jos ei sydänäänet vielä kuulu.

Huh, tulipa vuodatettua.
 
FirstTimeMom: Mä niin sympatiseeraan sua. Ihan hölmöä tämä oireettomuus, en tajua miksei raskaudenalkamista voida jotenkin varmentaa julkisellakin puolella.. Luulis ettei siinäkään säästöä synny jos me oireettomat odottajat käydään kuitenkin ekat neuvolakäynnit ym. vaikkei siellä masussa mitään olisikaan... Siis joo, ei ne testit valehtele, mutta jos tekee testit vaikkapa viikolla 4+, niin onhan siinä aikaa tapahtua vaikka mitä ennen 1. varsinaista (np-)ultraa tai sydänäänten kuulumista...

Aika erikoinen asenne veljelläsi. Tiedätkö yhtään syytä moiseen käytökseen? Kun kuitenkin ilmeisen läheisille vaikutatte jos yhdessä reissaatte yms. No mutta vuodata vaan tänne, täällä ainakin vertaistukea löytyy. Eihän se sama ole, mutta jotakin... Eikä mullakaan oma sisko ole paras kuuntelija, valitettavasti. Veljen vaimo on yleensä hyvä olkapää, mutta nyt heilläkin paljon tapahtunut perheessä, joten en ole halunnut häntä kuormittaa omilla voivotteluillani. Olen tositosi peloissani tän raskauden jatkumisen suhteen, ja tosi kurjaa kun ei ole oikein ketään kuka jaksaisi kuunnella/ymmärtäisi. Mieheni kuuntelee kyllä muttei tajua miksi olen niin huolissani. Ehkä tätä lapsukaista ajatellen ihan hyväkin että edes toinen vanhempi yrittää luoda kotiin stressittömämpää ilmapiiriä... :Heartpink

Muoks. Tuli vielä mieleeni että jos olet lähdössä reissuun 7+ viikolla, niin kyllähän nyt todellakin syke pitäisi jo alkuraskauden ultrassa näkyä!
 
En osaa oikein sanoa miksi veli on tuollainen. Hän on aina asunut yksin ja ei ole ollut vakavaa suhdetta oikein niin ei kai hän vaan osaa käsitellä. Ja ehkä hän ei tajunnu kuinka pahalta voi tuntua raskaana olevasta kuulla että " se sitte kuitenki vaan itkee ja sitte kun tulet kylään niin sekin on aina mukana huutamassa". Ja kyllä, ollaan koko perhe tosi läheisiä, ehkä veli ei vaan halua että kaikki muuttu tai jotain.

Täällä on kyllä kiva vuodattaa, te tunnutte ymmärtävän =) Ja niin minäkin ajattelin ultrasta mutta kun ne siellä puhelimessa niin sanoi niin en sitten alkanut vastaan väittämään jostain syystä. Pääsenhän mä sitten ultraan kun tulen suomeen takasin, saanpahan maata ja rentoutua rannalla auringossa viikon verran =) Jos tää stressi vaikka vähän helpottais. :)

Ja niin, mustakin pitäisi julkisella puolella olla paremmat alkuraskauden käsittelyjutut. Kumminkin silloin kaikki on uutta ja outoa ja kaikki pelottaa. Ja sitten ultra vasta viikolla 12. tosi pitkä aika odotella. Kun ei noita yksityisiäkään kaikilla ole varaa maksaa..
 
Voi vitsi... :Heartred mä kattelin nuoremman pojan sairaala kuvia ja nyt ei millää jaksais odottaa että saa taas tollasen ihanan nyytin kainaloo... Oli se vaan niin sulonen kanyyli pää... :Heartred

:sad001 miks ajan tarvii mennä niin vauhdilla eteenpäin.
 
Ärsyttää. Treffi-ilta... not. Mies nukkuu jo toista tuntia. Kävin hakee ristorante pizzan ja purkin half baked ben&jerrysiä... treffi-ilta masuasukin kanssa=äiti tutustuttaa roskaruokaan (mut se on isin syy).

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Noh..? Mites se nyt niin? :/ Onneksi on pitsaa ja jätskiä!

Mie ihmettelen täällä mahaani. 7+5, ja iltaisin näyttää siltä kuin olisin jo puolessa välissä tätä raskautta. Äsken jo miehen kaveri joka on kylässä katseli aika hitaasti mun vatsanseutua. Noh, mennee lihomisen piikkiin, mutta naisina ymmärrätte ettei se kivalle tunnu. *vetää vatsaa sisään ja pukeutuu jatkossa vain tummiin vaatteisiin* Ihan normaalipainoinen olen lähtökohtaisesti, jos nyt en langanlaiha niin ihan normaali bmi kuitenkin. :)
 
Eiii! Miehet on välillä kyllä ihan pässejä. Mutta toisaalta herrat Ben ja Jerry on todella hyvää seuraa myös. Taattu tyytyväisyys joka kerta :) Ja kun mies kerta koisaa onnensa ohi, niin saat laittaa telkkarinkin just sille kanavalle minkä haluat ja ottaa ison lusikan B&J varten.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo. Tuolta se heräs... kelatkaa ett ostin jopa sillekki pizzan... "Vien sut huomenna"... katellaan

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Kurjaa että meni treffit mönkään. :sad001 En mäkään muista milloin me oltais oltu viimeksi kunnolla treffeillä tai jotain romanttista järjestetty, siitä on kyllä aikaa...

En muistanut soittaa tänään neuvolaankaan ja kysyä tuosta kellertävästä vuodosta. Jos jatkuu vielä niin maanantaina muistan soittaa. Enimmäkseen on siis ihan normaalia valkkaria, mutta näin eka raskaus kun on niin kaikki vähänkin poikkeava säikäyttää heti.
 
Takaisin
Top