Ahdistaako joku asia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaikkia ei oo tolla järjellä siunattu.

Edit. Mun on pakko vielä kertoo yhdestä omasta vaunulenkistä täällä :grin yks päivä olin vaunujen ja koiran kaa lenkillä kun noin 10v poika pysäytti mut, anto kukkasen jonka jälkeen alko huutaa "seksiä, seksiä, seksiä" ja alko nylkyttää mua! :grin:wideyed: Mitä tässä maailmassa tapahtuu???

Muokattu viimeksi:
Arvioin sss hauskaksi, mutta täytyy myöntää, että itkunaurun jälkeen iski pienimuotoinen -voi hyvä luoja tätä nykyajan elo- hetki!

Oottelen tosi vähemmän innolla niiden kahden äitylin kohtaamista jatkossa. En tajua tuollaisia ihmisiä, jos on jo teini-iän ylittänyt. huokaus.

Sss lapset on kyl hauskoja. Varsinkin tuo sun kohtaamasi gentlemanni! :grin Josta tulikin mieleen oma kohtaamani oikea pikku herrasmies vaunulenkillä. Poika tervehti iloisesti kotipihastaan ja moikkasin takaisin. Sitten poika sanoo: "voinks mä tulla huomenna teille? Pannaan samalla vaikka kahvit porisee". Menin hieman sanattomaksi aluks.

Hitto että ärsyttää! Olen yrittänyt opettaa poikaa omaan sänkyyn unille. Päikkäreille näin aluksi. Hyvin jo menikin monta päivää ja selkeä rytmi muodostui, eikä tarvinnut paria tuntia hyssytellä, laulella ja silitellä. Nukahti jo vellipullon kanssa hienosti ja jopa parin tunnin unia nukkui. Samalla sain häärätä omia askareitani ihan rauhassa ja ilman että olis hiljasita kuin huopatossu tehtaalla. Haaveena siis saada poika pian omaan sänkyyn yöunillekkin, kun alkaa olla ahdasta perhepedissä. Välillä on poikittain ja touhuaa millon mitäkin, niin eipä tässä ole itse kovin hyvin nukkunut, vaikka pojalla yöunet on koko ajan parempia.

Noh...kun olin itse menoissa parina päivänä ja en ollut kotona hoitamassa poikaa, niin yllätys yllätys vaunuihin on taas nukutettu ja rällätty vaunujen kanssa iltapäivä, että varmasti nukkuu siellä päikkärit. Helppoahan se lapsen hoito on noin, ettei tarvitse sisällä leikkiä ja "viihdyttää" nostaa vaan rattaisiin ja lähtee ulos ja kärräilee muutaman tunnin siellä.
Ei siinä muuten mitään pahaa olisi, mutta mulla menee taas monta päivää että saan hänet "palautumaan"" tähän meidän normaaliin päivä rytmiin ja siihen että nukkua voi ilman, että ollaan aina vaunuissa/rattaissa tai autossa. Raskaus aikana ihmettelin että mikä into äideillä on saada joku päivärytmi aikaan, mutta kyllä meillä vaan menee päivät helpommin ja mukavammin kun on selkeät rytmit, ilman minuutti aikatauluja kuitenkaan. Mikäpäs minä olenkaan lapsen äitinä päättämään edes lapseni päikkäreistä tai päivärytmistä #¤%#¤%#¤% :smiley-angry019 Huoh, kiitos ja anteeksi avautuminen!

Ja jatkan märinää, ei näitä ole pakko kenenkään lukea, saati kommentoida, kunhan saan itse purkaa nillitystäni :laughing002 Eikös näillä reilu puolivuotiailla ole suotavaakin olla joku rytmi? Olenko itse niin sekaisin tai jotenkin liian kontrolloiva ihminen että haluan meille jonkinlaisen rytmin. Miksi 7 kuisen pitäisi koko ajan vaan nukkua? Minusta meillä on mennyt kivasti päivät vaikkei kaksia päikkäreitä olekkaan. Aamulla herätään rauhassa 7-8.30 aikaan, syödään aamupala, pestään hampaat, (kyllä kaksi hammasta on meillekkin tullut :love017) +aamupesut, sitten leikitään tovi ja mennään lenkille. Lenkillä näin sienestys/marjastus aikaan kerätään marjoja, sieniä ja koulutetaan koiria yms. Tykkää katsella kaikkea ja etenkin metsälenkeillä maistella marjoja. Sitten on lounas, jonka jälkeen hän yleensä haluaa olla vähän rauhallisemmin, kun ei enää yleensä nuku aamupäivällä. Luetaan, lauletaan, tutkitaan kaikkea uutta (istutaan mm. kaapin oven edessä jota saa avata ja sulkea :laughing002) + hoidetaan kotihommia. Sitten hän syö jossain vaiheessa välipalan tai tehdään sapuskaa pakkaseen tms. Iltapäivällä alan nukuttaa omaan sänkyyn. Herättyään hän on aina yleensä hyväntuulinen, jos on hyvät unet takana, joten menee loppupäivä yleensä hyvin "kivuttomasti" .
Illalla on sitten kylpy/sauna, iltahommelit ja nukkumaan 8-9 aikoihin.

Meillä ei onnistuisi millään nuo yhdet unet. Kaksilla mennään nytten ja jos jostain syystä myöhästyy "aikataulusta" niin ollaan niiiin kiukkuisia että. :D aikalailla 1,5 - 2,5 tuntia nukutaan päikkäreitä yhteensä. Kai tästä jossai kohtaa jää nuo lyhkäsemmät pois. Yhtälailla aikuistenkin unentarve on erillaista joten miksikäs ei olisi vauvoillakin. :)

Nyt kun tuon "keskiverto" päivän tuohon ruudulle kirjoitti, niin kyllä oikeestaan ihmetyttää, miten noin pieni jaksaa tuon päivän. Ok, on toki melkein joka päivä autoiluja ja nukkuu yleensä autossa pikku torkut. Mutta aika vähillä unilla menee päivä. Mutta en oikein osaa väkisinkään nukuttaa ja tuntuu tyytyväinen ukkeli olevan koko päivän, pääasiassa. Kiukku tulee jos on nälkä tai kakka housussa. Yö unet tietty on hyvät, 1-2 kertaa syödään, mutta en ole ihan varma onko tuo edes hereillä sillon, vaan ökiseekö unissaan ja se ei montaa minuuttia kestä.

Mulla varmaan hyrrää hormoonit vieläkin, kun otan itteeni ihan ihme jutuista. Tällä viikolla sain purra hammasta eten ala itkemään, kun mulle sanottiin ettei oo yhtään kyllä sun näköinen tuo vauva, olen samalta henkilöltä kuullut tämän saman jo monen monta kertaa. Naurettavaa ehkä, mutta kyllä tuntui jotenkin pahalta. Mulle ei tulis ikinä mieleen sanoa kenenkään vauvan äidille että ei oo kyllä yhtään sinun näköinen. Yleensäkkään vertailla keneltä näyttää, sanon että ihan on itsensä näköinen, ihana ja kaunis vauva. Alkaa jo itteäni ketuttaa kun otan asiat jotenkin hirveän henkilökohtaisesti ja ennen kaikkea kun koko ajan painostetaan että pitäisi antaa vauvaa hoitoon. Näin jo painajaista että nämä sukulaiset halusivat vielä vauvan minulta pois. Kai mulla on jo pää sekoamassa tai jotain :laughing002

Iituliina: Tiedän tunteen :grin Mun oma sisko kuvas tätä vanhempiin vertailua hyvin (näkee vauvoja 1-2 kertaa vuodessa): "juu, mun pitäis nyt vissii kertoa kumpaa muistuttavat, mutta eipä sitä tässä vaiheessa oikeasti huomaa mitään kun ihminen kuitenkin kasvaa, kommentoin myöhemmin" :grin Mä kuulen miehen suvusta että isä on suunnilleen yksin synnyttänyt lapset ja omasta molempia piirteitä. Ulkopuolisethan kuvaa edelleen meidän vauvoja nuken näköisiksi..mikä on varmasti jonkun mielestä kohteliasta ja jonkun ei...siis oikesti, lääkärissäkin käydessä huudetaan: " tuu kattoo miten söpö vauva, ihan kuin nukke".

Miehen kanssa verrattiin omia vauva kuvia meidän vauvoihin, niin toinen näyttää äidiltä ja toinen isältä muuten, paitsi nenät toisinpäin.

Ilona on kuulemma ihan kuin isänsä, mutta perinyt äitinsä kaksoisleuan..Hienoa! :) Nukeksi on Ilonaa myös sanottu, en oikein tiedä miten asiaan suhtautua.

:D :D onhan se kaksoisleukaki jotain.. :D
Siis oikeasti, aikuiset ihmiset, että osaa olla törppöjä!

Satru, mua ärsyttää ajatus nukke lapsista kun omissa töissäni puhutaan :nukkelapsista"..merkitys eri, mutta yhdistän sen automaattisesti töihin. Vaikka varmasti osa tarkoittaakin hyvällä, "kaunis kuin nukke"....

Tunnistan myös saman mun miehen sukulaisissa kuin citruksen. Kaikki on isältään perittyä,kallon muoto, isovarvas,korvat, otsa ym..siis kaikki! :mad: Nyt kun tyttö jo konttaa, kiipee,seisoo niin nekin on nyt sitten isältään, mähä en oo kehittynyt sit varmaan ollenkaan? :angry4 Kyllä osaavatkin pahoittaa toisen mielen :grumpy:
Mä otan sen kohteliaisuutena kun sanotaan nuken näköiseksi. Mut toi "on ollut ruoka aikana kotona" ärsyttää, lapsen kuuluukin syödä kunnolla ja näyttää terveeltä ja hyvinvoivalta, tämän ikäiset ei todellakaan voi olla ylipainoisia!

Meillä on tuo sama, kaikki on samaa mitä isässä tai sen sukulaisissa, yhtään ei minua missään... vittu suoraan sanottuna, että menee hermo siinä vaiheessa viimeistään kun johonkin sadanteen isoisään verrataan, että nenä on samanlainen kun jossain satavuotta vanhassa valokuvassa. Viimeksi sanoin ohimennen että, toivottavasti ei laiskuus ja äidin tossun alla oleminen periydy :laughing001 Kiitos ja morjens, sain pisteet kotiin :smiley-angelic006Sitten vielä ihmetellään kun en käy kylässä tai pyydä vauvaa hoitamaan, mutta sehän on taas äidin uppi-niskaisuutta ja huonoa käytöstä.... :finger004

No joo, Ilonan leuka on muutenkin kyllä kuin mulla..ei pelkästään ne lisäleuat :) Mulla on se "kolo" leuassa ja niin on tytölläkin.

Mua ärsyttää välillä mun siskon möläytykset tytön painosta. Sillä kaveri jonka vauva on muistaakseni 4kk nuorempi ja se on siis isokokoisempi ollut koko ajan kuin Ilona. No sitä se päivittelee kuinka kevyt Ilona on ja kuinka painava se toinen tyttö on ja selvästi tässä tapauksessa se painavampi on jotenkin parempi. Se osuu aina jotenkin tonne äidin itsevarmuuteen, ihan kuin pitäisin lastani nälässä kun se nyt sattuu olemaan pienempi painoisempi. Tokasin vaan, että onneksi on kevyempi, en painavampaa jaksais kantaakaan..ärsytti niin. Minusta Ilona on just ihana tuollaisena kuin on ja se tyttö ihana sellaisena kuin on, miksi pitää vertailla kun lähtökohdat painoihin ja pituuksiin jo alusta asti eri. Ois tietty pitänyt sanoa..no taputtaako se jo ja vilkuttaako, nouseeko jo seisomaan..ai ei, meillä tehdään ja noustaan!..tai jotain :) Muuten kyllä sisko on ihana, mutta ei se aina tajua että vertailemisen vois jättää sikseen.

Mua kans ärsyttää vertailjat. Toki on kivaa keskustella vauvojen omanlaisesta kasvusta ja kehityksestä, mutta ei "kilpailla" siitä kumpi on isompi tai kumpi osaa mitäkin. Osittain tästä syystä en edes kirjoittele tänne juurikaan "vauvojen taidoista"..koska.tällöin vertailisin omia vauvojani keskenään. Oikeastaan, mä oon iloinen myös, että vauvani ovat sirorakenteisia. He ovat terveitä ja hoikkarakenteisia,so what. Koko ei kerro terveydestä kaikkea.

Muokattu viimeksi:
Mä muistan synnytyksen jälkeen kun jotkut vähemmän läheiset tuttavat kommentoi meiän tytön kokoa joka siis syntyessään paino vähän yli 4,5kg vaikka ollaan isän kanssa ihan "normaali" kokosia mutta pitkiä, kommenteille "ohhoh minkä kokonen", "miten sä noin ison vauvan synnytit" ym miten sairaalassa yksin ollessani siinä hormooni mylläkässä itkin että oonko jotenki epäonnistunu kun kuuli näitä kommentteja. Kuulee sitä vieläkin miten iso tyttö meillä on. Vaan grammaakaan en vaihtais pois, oma lapsi on täydellinen oli se sit jonkun mielestä paljon isompi tai pienempi kun jonkun toisen :happy:

Noi sukulaisten kommentit voi olla niin ärsyttäviä, mun mummo kommentoi neidistä, että se on ihan kuin mun äiti pienenä ei ollenkaan mun tai isänsä näköinen . Kommentoitiin vaan, että on ihan itsensä näköinen. Ja samaa nukeksi kutsumista kuullaan myös täällä ja , kun on niin pieni ja siro. Joo niin on, mutta tarviiko sitä koko ajan sanoa.
Neiti oli 5kk kantorepussa kaupassa ja myyjä kysyi onko se ihan vastasyntynyt kun on niin pieni.
Mä taidan kans olla vähän herkkä tietynlaisille kommenteille.

Takaisin