Ahdistaako joku asia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kun tyttö syntyi saatiin kuulla sitä että on niin olemattoman pieni ja nykyään hän on niin iso että.. ota noista sitte selvää. :D

Asiasta kukkaruukkuun, ärsyttää aivan jumalattomasti ihmiset (sukulaiset), jotka aikovat soittaa mulle silloin kun vauvat nukkuvat..koska sehän "on mun omaa aikaa eikä mulla oo silloin juurikaan mitään tekemistä". Kyllä niin tekis mieli vetää lättyyn että tervetuloa katsomaan meidän arkea. En todellakaan kerkeä maata takapuoli pitkällä sohvalla vaan tällä välin siivoan ja laitan "tulevia juttuja" valmiiksi, kun vauvat taas heräävät. Jos tämä on heidän mukaansa jouten oloa, niin haistakoon..

Mulle ei soittele muut kun äiti, ja se piristää kyllä aina päivää, mies kun tekee kahta työtä eli on todella vähän kotona. Pistän kuulokkeet korville ja samalla kun puhutaan, teen ne hommat mitkä olin suunnitellukin tekeväni. Aika vaan kuluu mukavammin :)

Mulle moni kommentoi tytön syntymäpainoa (4,1kg), että kauheeta, kuinka iso ja sitten vielä, kun näkivät tytön ensimmäistä kertaa, siunailivat vielä uudemman kerran. Vaikka siis meidän tyttö on myös pitkä, joten on kyllä ihan sopusuhtainen ja vaikkei olisikaan niin mitä sitten. Ja mä sitten porasin miehelle, että ei olisi pitänyt syödä raskausaikana niin paljon ylimääräistä :oops:
Eniten ärsytti, kun oma veli kommentoi, että miksei heidän lapset oo koskaan ollu tollasia pullukoita. Vertaa siis lapsiinsa, jotka ovat kiinteiden aloituksesta asti rampanneet painotarkkailuissa, koska eivät viitsieet antaa lapsilleen ruokaa, koska toinen "ei kuitenkaan syö" ja toisella "tulee jostain allergiaa ja kauhee homma selvittää mistä se tulee niin parempi olla antamatta kiinteitä ollenkaan niin ei tarvitse rasvailla näppyjä" o_O
Meillä on myös sama juttu kuin monella, että miehen vanhempien mielestä ihan kaikki kynnen muotoa myöden on peritty isältä ja multa ei ilmeisesti mitään. Sinänsä ihan sama, jos ovat sitä mieltä, mutta ärsyttää, kun ne samat asiat täytyy hokea joka kerta, kun nähdään :mad:

Meikäläinen plussasi raskaustestissä. Ja joo, kirjoitan sen tähän ketjuun, koska ahdistaa aivan vietävästi! Kakkonen on ollut ajatuksissa, mutta ei nyt ihan vielä kuitenkaan. Ei oltu miehen kanssa asiasta hirveesti puhuttu, vaikkakin ehkäisy on ollut kokoajan poissa. Imetys ei ole ehkäisykeino, tiedetään. Molemmilla oli ollut mielessä että katotaan tää vauva-aika ekana ja sitten mahdollisesti seuraavaa. Typerää toimintaa, myönnetään! Jälkiviisas voi aina olla. Jos tämä tyyppi nyt malttaa pysyä tuolla sisuksissa niin LA olis huhtikuussa. Eli näille tulis ikäeroa noin puolitoista vuotta. Huhhei! Toisella uhmaikä ja toinen toukkana tissillä. Miten ihmeessä tuollaisesta selviää hengissä? Voiko parisuhde kestää? Ajatukset on tosi sekavat tällähetkellä ja hävettää. Abortti ei kuitenkaan ole vaihtoehto. Tosin onhan moisesta muutkin selvinneet, miksei mekin...:hungover: :banghead: :sorry: Josko se tästä iloksi muuttuis kun ajatukset selkenee.:rolleyes:

Onnea! Kyllä siitä selviää, ja toukka-ajan jälkeenhän siitä on "hyötyä" kun on kummallakin lapsella seuraa toisistaan :) vaatiihan se tietysti työtäkin.. tsemppiä!

Kyllä, onnea ja tsemppiä I-P. Tosiaan kun pahimman ajan yli selviää, niin sit yhtäkkiä helpottaa kun on aina leikkikaveri. Naapurissa on kaksi poikaa 2 v ikäerolla ja nyt kun ovat 2 ja 4 niin äitinsä sanoi, että nyt alkaa olla helppoa. Mut sitä ennen oli kova homma.

Onnea ja voimia I-P! Kyllä se alkujärkytyksen jälkeen muuttuu positiiviseksi asiaksi :) itselläni on 2 ekaa lasta 2vuoden ikäerolla, ja en nyt lähde valehtelemaan että ihanaa oli. Siis olihan se raskasta ja vielä kun molemmat poikia niin vauhtia riitti. Siinä vaiheessa helpotti jo kovasti kun olivat 1 ja 3,vauvavuosi oli raskas. Meidän parisuhde ei kestänyt ja erottiin kun pojat oli 3 ja 5. Johtui siitä että mies ei kasvanut vanhemmaksi vaan yksin jouduin pärjäämään kun ukko huiteli kavereiden kanssa baareissa. Hyvin olen silti pärjännyt ja nyt onkin uusioperhe ja parempi puoliso :joyful: sanon vielä että eihän kaikki eroa ,on niitäkin pariskuntia keiden suhde on vahvistunut ennestään. Tsemppiä kovasti :Heartred

Meillähän tyttöjen ikäero on sen 1v 3kk. Kyllä siinä alussa oli vähän sumplimista, kun Elli ei vielä kunnolla liikkunut eli hänellä oli paljon tuen tarvetta ja vauva sitten koko ajan toisessa käsipuolessa. Ja tietysti imetyksen suhteen oli omat haasteensa, mutta meillä isäntä onnistui olemaan kotona tosi pitkään siinä alussa, joka auttoi kyllä kovasti.
Onhan tämä välillä rankkaa, mutta sitten tulee se hetki, kun tytöt istuvat lattialla vastakkain, Elli ottaa Elman käsistä kiinni ja keikuttaa hiljaa ja lausuu "vedetään nuottaa, saadaan kaloja..." (toki omalla kielellään). Kaikki hankaluus ja rankkuus unohtuu ja on vain kaksi pientä, niin kamalan hirveän rakasta!

Tsemppiä ja ennen kaikkea, ONNEA!

Onnea ja tsemppiä I-P :) onhan se sitten parin vuoden päästä ihanaa, kun on lapset pienellä ikäerolla - saavat seuraa myös toisistaan :)
(Itse päädyin aborttiin, koska toinen tuplaonni ensimmäisten tuplien jälkeen olisi ollut liian kova pala) Ei helppo valinta, mutta realistinen.

Tsemppiä I-P ja onnea kuitenkin vaikka nyt ehkä ahdistaakin. :Heartred Tässähän alkaa tulla vauvakuume taas itelleenkin :dance018

Onnea ja tsemppiä I-P! :)

Mulla ei kyllä vauvakuume ole herännyt. Melkein päinvastoin. Välistä toivoisi, että saisi lomaa tästä ainokaisestakin. :bag::sorry:

Nyt ahistaa! Vein isomman tänään kerhoon. Siinä sitten hoitajan kanssa juteltiin niitä näitä ja pojan mahdollisesta jatkamisesta kerhossa vielä kevätkaudella vaikka päiväkoti alkaa. Sitten hän kysyi että onko lisää vauvoja tulossa?! Mä kovaan ääneen ettei todellakaan tuu meille enää yhtään lasta ! Hänen mielestään vähän näyttäs siltä,jep,jep!
Sori etten oo ihan fitness vielä mut kyl 34 koon vaatteet mahtuu. Mitenkähän timmiksi pitää itsensä treenata ettei tulisi ihmisille turhia luuloja?

Liitteet

• 20150825_091947.jpg
    20150825_091947.jpg
    246.9 KB · Katsottu: 62
mitä? miten tuosta nyt voi luulla sun olevan raskaana?? oot timmimimmi!! pääasia että itse on tyytyväinen kehoonsa!

Joo en mä tajuu, en mä sen takia treenaa 4×vkossa että multa kysyttäisi tota ainakaan! Loukkaannuin vaikka tiedän että näytän hyvältä ollakseni 38v ja 4 lapsen äiti.

Eevis 38v ja 4 lapsen äiti, mä oon 26v yhen lapsen äiti ja mulla on enemmän löysää vatsan päällä. Propsit sulle!! Enkä tiiä miten sua pitäis kattoo et vois luulla olevan raskaana :woot:

Takaisin