Kaksosuus. Ei nämä eivät ole kaksi samaa persoonaa, joita voi keskenään vertailla. He ovat yksilöitä. Heitä ei voi syöttää samasta lautaselta, ei syöttää samalla lusikalla, antaa samoja tutteja ja vertailla keskenään ja ei, et voi tulla vaunujen viereen vertailemaan saman näköisyyttä. Nämä ovat ..... ja ....., omia persooniaan. Voi helevetti, että millasia ihmisiä osa voi olla niin kaksosten vanhemmista (lapset kuin "sulka omaan hattuun", "viis niistä yksilöistä, mulla ku on kaksoset") ja kuin uteliaista ihmisistä. Olen onnellinen kahden pienen tytöt äiti, enkä ikinä luopuisi siitä, mitä minulle on suotu (munasarjat, joista lähtee aina kaksi munasolua), mutta ihmisiä, yksilöitä nämäkin vauvat ovat. Oikein vit... aa jatkuva vertailu ja samannäköisyyden pohdiskelu. Kai minä itse näen, mitä toinen osaa, missä toinen on parempi, mikä toista kiinnostaa..yms. Sen takia ärsyynnyn, kun tapaan äitejä,jotka haluavat "vertailla" lapsia. No mitä se haittaa, jos mun toinen vaavi on kätevämpi/isompi kuin sinun? (ja mihin se toinen unohtui, ei nämä ole samaa vauvaa). Ei ketään. Tai kaksosten äitejä, jotka vaan hehkuttavat kaksosuutta eivätkä itse vauvoja, omina persooninaan. Huoh, kiitos
edit. Kai tätä pitäis purkaa jonnekin asiaan kuuluvalle foorumille, mutta ei tällä hetkellä ole mitään mielenkiintoa muita monikkoäitejä kohtaan, vaan vauvan, persoonan, yksilön, äitejä kohtaan.