Ahdistaako joku asia?

Jos mun kohdalle ois osunu samanlaista käytöstä niin ei ois kyseinen henkilö kyllä enää tervetullut meiän elämään. Ei voi ymmärtää.
 
Mä varmaan ottaisin kuvan takaisin ja käskisin pitää tunkkinsa. :/

Eilen oltiin vappubrunssilla sukulaisten luona ja siellä oli myös meille tuntematon perhe, johon kuului noin 5 ja 7-vuotiaat pojat. Olivat aika vallattomia ja tuuppivat ja tönivät kumoon meidän 1-vuotiasta. :mad: Olin itse toisaalla tuolloin ja kuulin asiasta jälkeenpäin mieheltäni, joka oli yrittänyt villipentuja suitsia. Inhottavaa, että tollasia lapsia aina vaan kasvatetaan, jotka pitää suurena huvina pienempien kiusaamista.
 
On varmaan jo aika vanha mummo joka tuollaisia juttuja laukoo (jos lapsen isän mummo on)? Vaikka ei sillä, kyllä nuoremmatkin mummot osaa laukoa tyhmyyksiä suustaan. Mulle tulee aina itselleni mieleen näistä omituisista jutuista anoppini, joka siis sairastaa dementiaa ja hän kyllä on ihan perillä tämän hetken asioista, mutta laukoo suustaan kaikkea outoa. Kuuluu siis taudin kuvaan. Esimerkkinä: Oli jo pojan ollessa ihan pieni hysteerinen siitä ettei poika vielä kävellyt. No ainahan sitten selitin ettei vielä tarttekaan kun juuri vasta oppi ryömimään. Ja siihen asti kunnes poika oppi kävelemään hoki tuota asiaa mulle. Mutta kaikkein paras oli kyllä synnytyslaitoksella; tuli katsomaan vauvaa ja taputti siellä vierailuhuoneessa mun vatsaa ja sanoi kovaan ääneen, että miten sulla voi olla vielä näin iso maha!! Muuten olis voinut loukkaantua, mutta laitoin dementian piikkiin... :/ Ja kun hänestä ei mitenkään ulospäin voi sitä tietää, että on muistisairas. Että kaikkea omituista sitä alkaa kyllä puhella mitä vanhemmaksi tulee. Toivottavasti ei kenenkään mummu halua tahallaan loukata omia lapsenlapsiaan.
 
Joo, niin on mieheni mummo alkaa vedellä 80vuotta, ja kyllä hänkin horisee ja on selvästi muistissa häikkää, mutta hän on kuitenkin luonteeltaan törkeä, kaikki lapsiensa ja lapsenlapsiensa pulisot haukkunut lyttyyn, koska hän on maailman napa ja hän on kaikista kaunein ja parhain.. Että en kyllä muistin piikkiin laita puheita.. Hän myös yrittää aina salakavalasti kun käydään syöttää tytöllemme sokeria, suolaa tai voita!! Ja myös yrittää tehdä meistä huonoja vanhempia, koska hän on paras. Yrittää saada tyttöä hoitoon, vaikka ei pysty ilman rollaa liikkumaan ja silloinkin lyhyviä matkoja. Ja tiedättekös lapsella tuon lyömisvaiheen, tottakai tää mummo syytti meitä siitä että me hakataan toisiamme kerta tyttö on tuommoista oppinu ja melkein otti huostaansa tytön.. :eek: hän on siis ihminen joka ainoastaan tekee oikein, muut tekee virheitä.. Ja tosiaan me käydään siellä toooosi harvoin, ehkä max. 4 vuodessa..
 
miä ootan jo torstaita, mies lähti perjantaina kertausharjoituksiin, tulee torstaina. Koiran lähetin hoitoo lauantaina mut tytön kaa pärjätää. Itse olen ollut 7 päivää korkeassa (max. 39,4) nyt vain reilu 38 asteen kuumeessa. Huomenna uudestaan verikokeisiin. Oispa mies täällä antaa iiisoon halin
 
Kyllä välillä mietin, mennäkkö yksityiselle heti uudestaan vai ei. Meidän esikoisella todettu jo pienenä mustelmaherkkyyttä, tutkittiin myös verenvuototaudin mahdollisuus. Ei näkynyt kokeissa, mutta selittivät jotenkin, että voi olla piilevänä niinkuin minullakin (itselläni myös mustelmaherkkyyttä ja synnytyksessähän verta tuli kiitettävästi)..että voi ilmetä joissain tilanteissa. Tänään tyttö löi leuan pöydän kulmaan, lopulta verta oli lattialla, tyttö veressä ja omat kädet, housut ja paita veressä. Kyseessä PIENI (n3mm) vekki huulen sisäpuolella! Saatiin lopulta tyrehdytettyä, mutta iltapäivällä puistossa alkoi taas tulla verta suusta..Toki liike ja haavan mahdollinen pureminen voi tehdä sen, mutta en jumankauta ole ikinä nähnyt kenellekään lapsella tai aikuisella sellaista verimäärää niin pienestä määrästä kuin tänään. Sanoin vielä päivähoidon haastattelussa, että jos tytöltä tulee verta sen saa tyrehdytettyä.....saa varmaan, mutta miten helposti?

Lisään vielä, että kuopus kompastui taannoin saaden suuhun haavan -isomman ja meni kuten yleensäkin - verta tuli, mutta vähän ja tyrehtyi nopeasti.
 
Citrus, kyllä minä menisin yksityiselle. Kuulostaa aika hurjalta, jos niin pienestä haavasta tulee niin paljon verta!

Mekin mietitään, että pitäisikö mennä näyttämään pojan ihottumaa jalassa yksityiselle. Saatiin atooppiseen ihottumaan lääkärin määräämää perusvoidetta mutta tuntuu, että se vain pahentaa ihottumaa. Tai sitten poika vain raapinut ihon rikki. :rolleyes:
 
Kiitos. Mietin ihan samaa..ehkä nyt hieman vielä tarkkaillaan kotona, mutta pakkohan sitä on elokuussa antaa hoitajalle oikeat/ajankohtaiset tiedot tytöstä - mieluiten lääkärin lausuntona.
Pelottaa myös ajatus siitä, mitä sitten, jos tuleekin vaikka muutaman sentin haava esim.polveen...Miten tyrehtyy...

Näin ohimennen, mulla on itselläni atooppinen ihottuma (lapsena todettu)ja sen oikean voiteen löytymiseen meni aikaa paljon! Toki välillä vaikeampia jaksoja. Kyllä sen heti näkee, auttaako joku rasva vai paheneeko vaan...Jos rasva oli "väärää", niin iho meni vereslihalle asti.Näin oman kokemuksen kautta, mutta minulla sitä ei aivan nuin pienellä iällä todettu...mutta näin "näkökulmana".
 
Rasvoista: Samaa mieltä, vaikka olis apteekin rasva, niin on eroja. Toisille sopii toiset ja toisille toiset. Löytää vain kokeilemalla... Meidän pojalle sopii parhaiten Novalan. Se on paksua ja voi laittaa kunnon kerroksen. Lumiukko-rasvaustahan usein suositellaan atooppiseen ihoon.
 
Ah, kuinka tämä lasten keskinäinen vertailu on "ihanaa!". Varsinkin kun verrataan 1,5vuotiasta ja 3,5vuotiasta keskenään (taitoja ja kehitystä)..........voi hele.
 
Takaisin
Top