Ahdistaako joku asia?

Rosita

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tähän saa vuodattaa, kaikki mikä ahdistaa. Olkoonkin kuin mitätöntä tahansa :)
Auttaa kummasti kun saa edes kirjoitettua asiat, jotka tuntuu ahdistavilta. Raskaus kun ei ikävä kyllä ole pelkkää nautintoa..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minua ahdistaa jo nyt kertoa pomolle raskaudesta. Pomoni ei ole mikään mukava tyyppi ja minua on töissä vaikea korvata, joten odotan että sieltä tulee jotain ihan muuta kuin halauksia ja onnitteluja.. Työkavereiltä niitä voi onneksi tullakkin :)
 
Minullakin ahdistaa että jossain vaiheessa pitäisi kertoa pomolle koka vihaa kun naiset tekevät lapsia. Tänän kylläkin työhaastattelu ja toivonkin että saan tämän uuden työn koska työ olisi mahdollisesti koko aikaista toisin kuin nyt olen osa aikainen ja työ olisi kevyempää kuin nykyinen. Ei tarvisi enään rasittaa selkäö joka ion jo valmiiksi rinkki.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Minua ahdistaa tällä hetkellä pelko listeriasta tms. Olin viikonlopun matkoilla ja hölmöyttäni tulin syöneeksi pehmiksen ja eräässä ruokapaikassa hampurilaisen pihvi oli melko kylmä, jäi kyllä osittain syömättä. Edellispäivänä tuli kurkkukipu, eilen yli 38 asteen kuume. Maha ollut sekaisin. Nyt ei kuumetta, mutta vetämätön olo. Mahdankohan vain ylireagoida, koska kyseessä ensimmäinen raskaus?
 
Mua ahdistaa myös nämä työkuviot. Sitten mua ahdistaa paino! Tuleva painonnousu ja niitten karistaminen.

Lisäksi ahdistaa kertoa tästä raskaudesta. Ahdistaa ihmisten reaktiot.
Juu, on sitä välillä hektistä jo kolmenkin kanssa. Ja kyllä välillä hermoa kiristää, mutta lapset antaa enemmän kuin ottaa. Ja kyllä, vauva-ajat ovat olleet rankkoja, mutta lopun perin tosi lyhyitä.
Ja itsepä ollaan AINA lapsemme hoidettu. Se kai siinä muita ärsyttääkin. Kun ei koko ajan valiteta miten on rankkaa..
Vitsit jos vois olla kertomatta, niin en kertois kenellekään ollenkaan.
Huoh!
Olisi ihana nauttia tästä raskaudesta ja alkaa suunnitella huonejärjestyksiä, mutta kun suomeksi sanottuna ahdistaa niiiiin vitusti! (Anteeksi)
Kaipa tämä kuuluu tähän alkuraskauden hormoniryöppyyn.. Ja helpottaa loppua kohti.

Ihana kuulla että muitakin ahdistaa :Heartred



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Missä söit sen pehmiksen? Eikös juotava maito pastöroida lähes joka paikassa? Vai voidaanko oikeasti pehmistä tehdä pastöroimattomasta maidosts, koska silloinhan se ei säilyisi, kun pari päivää ja kyllähän se pehmisvalmiste siellä koneessa on useampia päiviä..
En siis usko että jäätelöä tehdään pastöroimattomasta maidosta. Johan sen raakamaidon kuljetus olisi riski, kun säilyvyys on niin huono.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mua ahdistaa kun koulu olis loppusuoralla ja ikäänkuin kiirekkin olis mutta pahoinvoinnin ja väsymyksen takia oon joutunu jättään aamutunteja välistä.
Ahistaa kun pitäis remontoida yläkertaan meille uus makuuhuone ja kaikkee muutakin pientä pintaremonttihommaa olis mutta kuka ehtii?
Sitten ahdistaa kun olis kiva päästä vielä kahestaan miehen kanssa tekeen kesällä joku ulkomaanmatka, mutta kun oon kesän töissä ja tiiä saako sieltä sitten vapaata viikkoo just sillon kun toisella ois kesäloma. Puuh


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
On tääkin.. Ensin toivoo vauvaa ja yrittää kuukaudesta toiseen. Sitten viimein raskautuu ja on ahdistunut.
Mutta minkäs teet. Minkäs tunteille mahtaa. Mäkin olen niin äärettömän kiitollinen ja toivon että kaikki menisi hyvin, mutta jotkut asiat vaan ahdistaa ja ärsyttää.
Unohdin tuosta ahdistuslistasta vielä sen, että mun sisko saa vauvan lokakuussa ja olen ihan varma, että kaikki nyt ajattelee, että mäkin sen takia halusin, kun pikkusiskokin saa.
Mä en edes tiennyt että ne yrittää..
Argh!!
Ja hyvin todennäköisesti nämä ihmisten tulevat reaktiot on tasan mun omassa päässä :wink
Pitäis stressata vähemmän ja nauttia enemmän :)
Ja voi jeesus kun kohta alkaa se vatsakummun arviointi..
No joo. Siitä en ahdistu vielä :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minua ahistaa se tunne kun muut hehkuttaa ja odottaa niin innolla. Tuntuu että kaikki on suunnitellut kaiken etukäteen ja kaikki tuleva on ihanaa! Meidän odotus oli shokki josta ei ole toivuttu oikein vieläkään. Tottakai tämä on jotenkin ihanaa, mutta kaikki ahistaa!

Paino ja tulevat kehonmuutokset ahistaa. En halua saada lisäkiloja, enkä halua että selkää kolottaa, polvet jumii, lonkat on kipeät ja hiki valuu, ajatuskin ahdistaa!

Minua ahdistaa vauva-aika. Eikö se lapsi voisi putkahtaa koulureppu selässä ja olla valmiiksi kouluikäinen? Ahistaa.

Se ahdistaa kun ei oikein voi vielä kertoa kenellekään, mutta sitten kun voi niin sekin varmaan ahdistaa ja vielä enemmän.



Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mua on alkanut nyt ahdistaa läheisille raskaudesta kertominen. Tutuille ja tuntemattomille ei tuntuisi missään sanoa että meille tulee lapsi koska niiden mielipiteellä ei ole merkitystä, mutta jotenkin ahdistaa jo etukäteen että jos esim. Äitini sanoo että miten me meinataan pärjätä tai meinaatko että susta on äidiksi tai jotain.. Vaikka luulen että tämä on sillekkin iloinen yllätys mutta jotenkin olen ollut viimeaikoina niin herkkänä (joka on tosi epätyypillistä mulle) että tuntuu siltä että jos tuleva mummo sanoisi yhdenkin poikittaisen sanan asiaan, varmaan romahtaisin. Ehkä tämä on vaan siitä johtuvaa että en ihan itsekkään ole vielä varma kaikesta, vaikka lapsi toivottu onkin, mutta tulee muuttamaan elämää niin hurjasti etten osaa vielä suhtautua asiaan normaalilla itsevarmuudella.
 
Mua ahdistaa eniten tietämättömyys. Plussauksesta asti olen vuotanut ruskeaa/kirkasta verta, eli nyt neljä viikkoa! Välillä enemmän ja välillä hyvin vähän. Kaksi viikkoa sitten kävin alkuraskauden ultrassa ja näkyi kohdussa 2 mm "pallo". Lääkäri epäili tuulimunaa tai että raskaus on alkanut myöhemmin. Kaks viikkoa sitten piti olla 7+0 viikot omien laskujeni mukaan. Ens ti neuvola ja 5.5 seuraava ultra. Ahdistaa mennä sinne neuvolaan kun vielä ei tiedetä onko mitään vauvaa edes tulossa :sad001 testi onneksi näyttää edelleen vahvaa plussaa, ja rinnat ovat arat. Tänään on viimeinen työpäivä ja ens viikon olen lomalla, eli varmasti pyörittelen tätä asiaa koko ajan päässäni kun on aikaa..huhhuh. Että sellaista mulla, ei tää raskaaks tulo ollutkaan niin helppoa. Ensin 10 kk yritystä ja sitten näin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on koko viikon särkeny pää ja eilen aamuyöllä iski vuorokauden(!) mittainen mogreenikohtaus. Sain lääkäriltä yhden lääkkeen jonka "pitäis" olla turvallinen, mutta en silti uskaltanut ottaa. Pelottaa, että tuleeko näitä vielä. Muistan viime raskaudessa alussa olleen, mut toisen ja kolmannen kolmanneksen aikana pysyi migreeni poissa. Normaalisti se on lääke ja unet. Aloin muistelemaan jopa edellistä synnytystä lämmöllä... Huh, vieläkään en ole ihan täysin toipunut kohtauksesta, mutta yritän nyt tehdä asioita normaalisti kun makaaminen aiheuttaa niskajumin (joka taas aiheuttaa päänsärkyä). Äh. Ois kiva tietää, että kärsinkö mä vaan omaksi huvikseni vai kannanko todella jotain elävää vatsassa...
 
Täällä tais masuasukki tippua kyydistä. Äsken vessareissulla tuli pönttöön ja paperiin kirkasta verta sun muuta. Itkettää niin että silmiin sattuu. Täällä lääkärit niin tylyi että suosittelee vain ottamaan särkylääkettä keskenmeno kipuihi. vaan yksityiselle pääsis kattoo missä mennää mut tähän aikaa kuukaudesta on kukkaro tiukilla. Kipuja ei ole. pientä pistosta vasemmalla masus
 
Voi ei mimmulimammuli! :sad001 Toivotaan vielä että kyseessä jotain harmitonta! :) Jaksamista :Heartred
 
Voi ei :sad001
Mutta välillä voi tulla verta reilumminkin ja silti olla kaikki hyvin.
Jos vuoto ei jatku, niin tee uusi testi muutaman päivän päästä.
Eikös keskenmenossa vuoda useamman päivän? Vai ei?

Toivotaan että kaikki on hyvin :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
olen ymmärtänyt ettei sellaista olekaan kun kivuton keskenmeno? Omani olivat jokainen hyvin kipeitä, niihin määrättiin aina vahvoja särkylääkkeitä. Perusburanalla en kyllä olisi voinut mennä.. Jäin sellaiseen käsitykseen että niinkauan kun on vuotoa ilman kipuja, kaikki voi hyvinkin olla hyvin! Jos tulee vuodon lisäksi voimakasta kipua, keskenmeno on todennäköinen...
 
Kiitos teille : ) ei ole tuon aamusen jälkee tullut ku jotai aiiivan vaaleanpunasta pyyhittäessä. Tein hätäpäissäni hetki sitte digitestin jolla ois ehkä havainnu jos hormonit/viikot romahtanu. 3+ näytti. Siskolla ei näkynyt enää testissä viivoja kun alko km vuoto. Eilen juuri varasin ajan yksityiselle varhaisultraan toukokuun ekalle viikolle. Taidetaan mennä jo ensiviikolla. Pieniä tuntemuksia jossakin mutta ei enempää : ) Katsellaan.
 
Kyllä kai keskenmenossa on aina kipuja, joskin mulla oli vain vähän voimakkaampaa kuin normaali menkkakipu. Mä vuosin 4 vko ja mukana tuli hyytymiä. Tosin tuntuu siltä, että mikä tahansa on mahdollista vuotamattomasta keskenmenosta vuotavaan raskauteen. Toivottavasti sulla mimmulimammuli on kaikki hyvin! Lähetän täältä tarrasukkia! Tsemppiä!
 
Takaisin
Top