Ahdistaako joku asia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin on koirat saaneet mummun toimesta saaneet multa salaa aina nuolla tytön naamaa ihan pariviikkoisesta lähtien enkä muutenkaan ole jatkuvasti keittelemässä ja pesaisemassa tutteja ja leluja, jos lattialla ovat olleet ja silti meidän tytöllä on ollut tähän kolmen kuukauden ikään mennessä jo silmätulehdus, kaksi flunssaa ja kaksi koevatulehdusta. Ekaa kertaa, kun mentiin lääkäriin, kun epäilin korvatulehdusta, lääkäri totesi jo heti, että tuskin näin pieneltä löytyy, jos on imetyksellä eikä ole pidetty liian steriilissä. Silti löytyi paha korvatulehdus.

Tuo ainaki pätee meillä. Mulla on nokka "tukossa" ja niin on pikkusellakin. Mitään muuta ei ole ainakaan toistaiseksi ollu.

Niin ja meillä tosiaan kissa ja remppa meneillään joten pölyä ja karvoja löytyy kyllä leluista ja vaatteista. Jos nään kädessä karvoja niin otan tottakai pois mutta ei niitä pysty loputtomasti välttelee.

Mä olin kunnon yskässä ja oikeen kurkkukipunen, vauva onneks säästy taudilta :) yskin tosin niin paljon että neiti oppi "yskimään", luuli kai että yritän jutella ja alkoi matkimaan :D hauskaa kun välillä vieläkin muka yskii ja sitte nauraa päälle :D

Meillä taas neiti on ollut kipeenä ja mä taas terve kuin pukki :wideyed: Toivon vaan että tää tämän ikäisenä sairastelu ei ennusta sitä että on koko lapsuuden vähän väliä kipeenä:confused:

Me ollaan oltu koko perhe terveinä. Vähän hirvittääkin, että mitä se sitten on kun Ilonalle eka nuha tulee. Kattelin vauvakirjasta, että esikoinen ja keskimmäinen molemmat oli jo tähän ikään mennessä yhden flunssan sairastaneet. Jos Ilonalla on astetta parempi vastustuskyky, näin toivon :)

Voi citrus, tsemppiä täältäkin! Ite pelkään samaa, en oo uskaltanu mennä vielä testiä ostaan... :< en oo päättäny vielä olisko ne kaks viivaa ilosia vai harmillisia viivoja. Puuh.

Minuu on alkanu stressaamaan se jääkö lapsi jostain paitsi jos sille ei laula...? En osaa laulaa, lauluäänestä ei oo nyt kiinni vaikka se onkin melko kamala.. Tiiän että kukaan muu ei kuulisi laulua kuin vauva, ja se olisi ihan ok, mutta en silti osaa laulaa vauvalle. Vaikee selittää :(

En osaa sanoa jääkö jostain paitsi, mutta kyllä mä olen laulanut kaikille lapsilleni, vaikka laulan päin ahteria! :) Muistan esikoisen joskus sanoneen kun laulelin, että ei susta äiti koskaan laulajaa tule :grin Silloin vähensi laulamista, mutta nyt kun on jo melkein aikuinen, niin arvatkaa kiusaanko mä sitä laulamisellani :grin Voihan kirjastosta lainata jotain musiikkicd-tä jos huolettaa, että jää jostain paitsi. Kuulee siinäkin musiikkia.

Muokattu viimeksi:
Mä en osaa yhtään lastenlaulua. Ei vaan tuu mitään mieleen, mutta mä lauleskelen kaikkea muuta. :D jos tulee biisi telkkarista niin laulan mukana ja mikä biisi ny milloinki soi päässä niin päästän sen valloilleen vauvan iloksi ja mies saa kärsiä. :D viimesen viikon ajan on soinu i believe i can fly päässä joten sitä ollaan laulettu. :D

Enemmän laulamattomuudesta kärsii ehkä äiti;) laulut ja lorut on isomman lapsen kanssa ihan huippuja kiukun selättäjiä esim. automatkoilla tai pukiessä yms. Mutta ne lorut ja laulut ehtii kyllä oppi myöhemminki;) yks hyvä apu on ollu itellä kyllä sellanen soiva laulukirja jossa on kaikki perus lastenlaulut. Kielenkehitystähän laulut ja rytmikkäät lorut ainaki tukee. Mutta tosiaan voihan musiikkia soittaa radiostakin tai levyiltä!

Mitä lauluja muistatte lapsuudesta?

Piiri pieni pyörii on ihan pojan lemppari.
Pienen pieni veturi ok
Ihahhaa on hauska
Körö körö kirkkoon on mukava leikkiä kun voi köröttää sylissä :)

Mä muistan kaikki noi ja vielä paljon lisääkin! Ja ruotsiksi kanssa kun olen kaksikielinen :)
Minean lemppari on nyt :
kiinan keisari ratsastaa
ylös vuorelle karahtaa
Kiinan keisari kupsahtaa
ja mistä se kiina nyt keisarin saa?
Tämä on enemmänkin loruleikki ja meillä tyttö nauraa hekottaa ääneen kun "kupsahtaa" :laughing002

Missä on peukalo missä on peukalo, täällähän minä, täällähän minä.
Mitä sulle kuuluu, kiitoksia hyvää, juostaan pois, juostaan pois.
Missä on etusormi....
Missä on keskisormi....
jne :)

Eevis mulle saa kertoo noit ruotsinkielisiä.. :D mä en millää muista omasta lapsuudesta miiitäään. Muuta ku sås&kopp biisejä. :D Onneks saatii tädiltä cd levylline lasten lauluja nii niit pääsee kuuntelee automatkoilla.

Miulla on ongelmana laulamisessa ainakii se etten muista sanoja.. pari sanaa varmaa saisin jostai laulusta laulettuu mut sit loppu ois hyräilyy. Oon sellanen musiikin kuuntelija etten ikinä kuuntele laulun sanoja, kuuntelen vaa sitä musiikkia siinä ja sanat menee ohi et ei ees mitää "hittibiisejä" pysty laulaa.. Oon myös tosi huono ihan normaalissa juttelussakii, en osaa puhuu ku en keksi mitää sanottavaa, pojalle juttelukii on yleensä sellasta että selostan vaa mitä teen/ tehää. Vähä huolestuttaa se ettei lapsen kielen kehitys tapahu ajallaan jos ei saa tarpeeks virikkeitä kun on aina tuppisuu äiskän kaa kotona... Pitää varmaan niitä loruja ruveta ettii jos laulaminen ei lähe sujuu, saattaa vaa olla ongelmia niidenkii muistamisessa eikä tää imetysdementia auta yhtään asiaa :D

En mäkään muista kaikkia laulujen sanoja. Keksin itse jos en muista tai rallattelen loput säkeistöt :D

Ninjakirppu,olin mun ekojen lasten kanssa aikoinaan ruotsinkielisessä vauvamuskarissa,mut en nyt tiedä miten mä tätä kautta voisin sinua opastaa.
Yks Minean ruotsinkielinen lemppari menee näin:
Ro,ro,ro din båt,
ta din åra fart.
Gungeli,gungeli,gungeli,gungeli
över kattegatt.
Melodin som i row,row,row your boat...och så gungar man med beibiseni famnen :joyful:

- Pienen pieni veturi
- Jänis istui maassa
- Päivänsäde ja menninkäinen
- Popsi, popsi porkkanaa
- Leipuri hiiva..

siinä Ilonan top 5 :grin Järjestys voi olla toinen, mutta noista lauluista tykkää tosi paljon. Päivänsäde ja menninkäinen oli sellanen kappale jota hyräilin jo kun Ilona oli masussa ja se onkin jäänyt sellaiseksi rauhoituslauluksi, kuuntelee niin tarkkaan sitä, että unohtuu hössötys/kiukku.

Takaisin