----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikki! :)

Miten täällä kunkin tilanteet?

Kettutyttö :) Onko jo uutta putkessa, pahoittelut keskenmenosta:Heartpink:hug013Oletko pian silti testaamassa ovista?

Katjusha :) Pahoittelut :hug013
Jospa onnistutte kuitenkin, letroilla -luomusti:happy119

Hirvi :) Toivottavasti kuullaan sinusta jotain
ja toivottavasti saadaan plussauutisia:Heartpink

Hannuli :) Oletko jo testannut ovista? Mahdollisesti sulla on nyt PALJON talletuksia sisässä?

Kaikki muut, tsempit matkaat:gen014!


Uusia mukaan!

Ja ois upeeta saada vaikka ----50++++ ikäinen kuumeilija tänne!
:blob6:blob3:blob6:blob3:blob6


Kaikille plussapuhurit!!!!:smiley-bounce016
 
Last edited by a moderator:
Taidan perustaa ihan uuden ketjun...iästä riippumatta olevan, joka koskisi sitä, että Anoppi Ärsyttää:singing:

Mulla on ihan hyvä anoppi, katselin häntä 30vuotta mutta, kun lapsi tuli 43v. niin, sen jälkeen hänestä on tullut täysin muuta.....

Jonnekkin pitäis purkaa asioita. Sitä Anoppia on tullut jo liikaa, enkä jaksa kuunnella hänen hänen höpötyksiä enää yhtään, kun lisäksi en ole saanut häneltä ikinä mitään lapsenhoitoapua.... nyt alkaa suhde ÄRSYTTÄÄ!!:depressed:
 
http://forum.vau.fi/threads/anoppi.1509355/

Valmis anoppi-ketju, ei kyllä kovin tuore mutta eiköhän kohtalotovereita löydy kun sen aktivoi

Yölento :)

Hyvä linkki, kiitos :) Ehkä siirryn sinne valittamaan....jos ketään kiinnostaa.

Mahtaako täällä palstalla sitten ärsyttää anoppi yhtään ketään, mutta mua on viimeaikoina alkanut ihan oikeasti ärsyttään:happy119

On tullut nähtyä tätä henkilöä niin pitkän aikaa, ettei jaksaisi kuunnella yhtään enempää, aivan samoja puheita.

Onko oikeus olla kuuntelematta jotakuta henkilöä, jossei huvita kuunnella?? Kertokaa?:singing:
Onko oikeus olla vastaamatta turhanpäiväiaiin kysymyksiin?:rolleyes::singing:
Onko oikeus olla epäkohtelias?

Lisäksi aina juoruaa toisista (myös tutuista, naapureista jne..), joka todella ärsyttää suunnattomasti!:arghh:Tuhannen turhanpäiväistä pölinää:wtf:

On vielä niin järkyn hidas ja vanhanaikainen, mutta omaa silti kovat mielipiteet muista ihmisistä! Itse on nykyään olevinaan joku supertäydellinen:dead:

Koskaan ei pidä muhun mitään suoraa yhteyttä, eikä synttäreitäkään muista, saati nimipäiviä. Itse sen sijaan pitää suurta esitystä omista juhlapäivistään ja aina on hankittu kalliit lahjat hänelle. Koskaan en saa mitään ja meidän poika ei myöskään ole juuri mitään saanut mummultaan...varmaan pari paitaa, leluja ei vielä ollenkaan, vaikka serkuille ostaa jatkuvasti jotain leluja ja vaatteita.

Lyhyesti ja pintaraapaisulla, että ihan kaikki nykyään ärsyttää:wtf:
:sleep011
 
Last edited by a moderator:
Tähti, epäkohteliaisuutta en kannata, mutta aina voi yrittää vaihtaa puheenaihetta tai antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Voi myös kohteliaasti sanoa, ettei nyt jaksaisi kuunnella vieraiden ihmisten negatiivisia asioita, kun lomalla olisi mukava ajatella kivoja asioita. Itse käytän joskus rasittavien ihmisten kanssa sellaista, että puhun itse niin lakkaamatta, ettei siinä jää tilaa valitukselle.

Minulla on mukavat appivanhemmat samoin kuin ex-appivanhemmat. Jälkimmäisiä piti aluksi vähän kouluttaa kun esikoiseni oli heidän ensimmäinen lapsenlapsensa ja olivat ajattelemattomuuttaan vähän turhan innokkaita
 
Tähti, epäkohteliaisuutta en kannata, mutta aina voi yrittää vaihtaa puheenaihetta tai antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Voi myös kohteliaasti sanoa, ettei nyt jaksaisi kuunnella vieraiden ihmisten negatiivisia asioita, kun lomalla olisi mukava ajatella kivoja asioita. Itse käytän joskus rasittavien ihmisten kanssa sellaista, että puhun itse niin lakkaamatta, ettei siinä jää tilaa valitukselle.

Minulla on mukavat appivanhemmat samoin kuin ex-appivanhemmat. Jälkimmäisiä piti aluksi vähän kouluttaa kun esikoiseni oli heidän ensimmäinen lapsenlapsensa ja olivat ajattelemattomuuttaan vähän turhan innokkaita

Kiitos Yölento :)

Hienoa, eträ olet aktiivisena keskustelemassa :) Käytössä on lähes samat metodit. Eniten ärsyttää kuunnella, kun anoppi puhuu koko ajan omasta itsestään ja kaikistä samoista vanhoista asioista ja juoruaa muiden asioista.

Hän tuskin muistaa, että höpöttää niitä vuosi toisensa jälkeen ja ihmettelee samoja asioita uudelleen ja uudelleen, ei muista puhimisiaan ja matkan varrella ne myös muuttuu.

Hänellä on kyllä todettu lievä Alzheimer, mutta hän ei myönnä sitä. Olen ollut hänelle niin neutraali, kuin mahdollista, ettei tauti määrittelisi välejä millään tavalla. Ehkä hän haluaisi, että keskustelisin taudista hänen kanssaan, mutta en osaa. Minusta hän on kuitenkin ihan samanlainen, kuin ennenkin, enkä huomaa hänessä sen vuoksi mitään eroa.

Ihan liiallinen innostus ja hössötys lapsesta on kuitenkin nähtävissä ja ehkä enemmän appiukon puolelta, koska tämä on ensimmäinen pojan poika!:joyful: Poikalapsi näyttää merkitsevän vaarille tosi paljon! :)

Appiukon kanssa välit on pojan myötä parantuneet - aikuistuneet ja tuntuu, kuin hän arvostaisi minua nyt enemmän, suvunjatkajana:joyful:.., vaikka välit on aina olleet ihan hyvät.

Anoppi sen sijaan kokee minut jotenkin uhkana ja tuntuu yrittävän ohjailla kaikkea ja ruokapöydässäkään en tiedä mitenpäin olisin, kun ohjeita satelee varsinkin lapsen syömisestä, että omastani:singing:.. joka kerta pitää selittää, miksi en ota leipää ja miksi en syö makeita jälkiruokana. Lapselle saatetaan antaa jäätelö/ karkkipussi/ pulla kouraan koska vaan, vaikka aamupalaksi ja minua pidetään joka kerta tiukkapipona!

Muutoinkin hänen kanssaan pitäisi aina olla kaikesta samaa mieltä ja hän olettaa, että pidän samoista asioista ja vaatteista, kuin hän ja olisin kiinnostunut innolla lukemaan jotain hömppälehtiä, kuten Seiska ja katsomaan samoja tv-ohjelmia. Kaikki hänen kiinnostuksen kohteensa ovat vaan ihan vastoin omia, eikä hän käsitä, että olemme täysin erilaisia ihmisiä:smiley-ashamed004. Jos yritän puhua omista kiinnostuksen kohteista, hän ei kuuntele alkua pidemmälle, vaan vaihtaa heti aihetta:bored:

Asioita anopista on niin paljon, ettei kaikkea saa kirjoitettua. Yritän aina vältellä väittelyjä, enkä halua sanoa pahasti. Ehkä joskus pitäisi, ettei asiat jäisi ärsyttämään:depressed:
 
Last edited by a moderator:
Tähti, vanhempiensa luona mies voisi olla se kurja ihminen, joka kertoo ettei lapselle voi tarjota aamiaiseksi karkkia. Toisaalta äitinä kannattaa tottua siihen, että on se ilkeä tiukkapipo, joka aina kieltää kaiken kivan.
Kun anopillasi on muistisairaus, vaikka vain alkavana, hän ei opi uusille tavoille ja vanhat piirteet korostuvat. Läheisille se on vaikeaa. 2-vuotias ei ihan heti ymmärrä mutta hänellekin voi kertoa, että isovanhemmat eivät tiedä teidän perheen sääntöjä ja lupa herkkuihin pitää siksi kysyä myös vanhemmilta. Lapsi oppii, vaikka mummu ei
 
Tähti, vanhempiensa luona mies voisi olla se kurja ihminen, joka kertoo ettei lapselle voi tarjota aamiaiseksi karkkia. Toisaalta äitinä kannattaa tottua siihen, että on se ilkeä tiukkapipo, joka aina kieltää kaiken kivan.
Kun anopillasi on muistisairaus, vaikka vain alkavana, hän ei opi uusille tavoille ja vanhat piirteet korostuvat. Läheisille se on vaikeaa. 2-vuotias ei ihan heti ymmärrä mutta hänellekin voi kertoa, että isovanhemmat eivät tiedä teidän perheen sääntöjä ja lupa herkkuihin pitää siksi kysyä myös vanhemmilta. Lapsi oppii, vaikka mummu ei

Yölento :) On kurjaa aina kieltää lasta, se on totta. Olen hyvin herkkä kieltämään makeat lapselta ja yritän rajoittaa sitä sokeria yhteenpäivään viikossa. Tosin valitsen aina esim. myslipatukan ja vähemmän sokeria sisältävän namin, kuin vastaavan teollisen karamellin. Ne näyttävät kelpaavan yhtä hyvin :)

Miehen on vaikea kieltää vanhemmiltaan sokerin tarjoilun, koska ei kehtaa sanoa mitään. On hän pari kertaa sanonut, ettei ole hyvä opettaa lapselle makean syöntiä. Miehen vanhemmat eivät usko mitään, eivät edes minua, vaikka sanon hyvin napakasti, ettei nameja! Vain silloin voin sallia karamellit, jos on syönyt ruokaa ensin! Olin varmaan viikon kiukkuinen, kun edelliskerralla mummolassa vierailessa poika ei syönyt ruokaa koko päivänä, kun isovanhemmat päättivät, että ainakin jälkiruokaa saa syödä, jos ruoka ei maistu. Lapsi kärsi koko yön vatsakivuista ja itki:wtf:Eivät uskoneet, kun sanoin ruokapöydässä, että ruoka on syötävä tai ei saa makeita.

Luulevat osaavansa hoitaa paremmin poikaa, kuin isä ja äiti, mutta heti ollaan "pallo hukassa", jos ovat vartinkin keskenään lapsen kanssa tai sitten poika on ehtinyt tippua tuolilta tai vetäistä tv:n sähköjohdot irti, tiputtaa kukat pöydältä, vääntää hellan päälle, tai yrittää kaataa kiehuvaa soppaa lattialle....tuhat erilaista tilannetta! Isovanhemmat vain luulevat, että lapsi istuu sylissä, lukee kirjaa ja juttelee tai leikkii kiltisti auton kanssa lattialla, joten itse voi vaikka oikaista sohvalle ja vaikka nukahtaa sinne:laughing021

Ei siis mitään käsitystä todellisuudesta.
Sitten olettavat, että mummolassa vieraillessa vanhemmat saavat vapaata jne...joka on aivan päinvastoin! Siellä on kaikkea erilaista, kuin kotona ja todella kaikkea revitään ja tutkitaan.

Lapsenhoitoapua en saa heiltä - ja Anoppi ainakin viimeksi totesi vaan, että on "ruuhka vuodet"..niin ne on olleet hänelläkin! Ei siis mitään ajatusta siitä, että haluaisi olla avuksi- kuten mummot yleensä!:banghead: Hän itse sai lapsensa 20++ iässä ja isovanhemmat asuivat saman katon alla, ei 200km päässä.

Anopin sairaus on kestänyt jo kymmenen vuotta, enkä silti huomaa hänessä mitään eroa. Ei ole siis alkava. Piirteiden korostuminen on ainoa, mutta eikös kaikki ala vanhemmiten korostaa omia mielipiteitään. Näin olen havainnut myös terveiden vanhojen kohdalla...nuoruus on mielessä!:p Tässä vaan on erona ajatusmaailman kapeus, itsensä korostaminen ja kummallinen tarve juoruta kaikista.... ei hän silti paha ole, vaan jotenkin ego-itsekäs!

Tulipa taas tekstiä....:wtf:
Anteeksi kaikille!:notworthy
 
Last edited by a moderator:
:greet025 Kp11.....
lähes PLUSSA!:wideyed:

Tupla annos (2tbl/vrk) Letroja vaikuttaa voimakkaasti:wideyed::joyful:

Inssi varattu vasta keskiviikolle, joten aikaa pitää aikaistaa:cool05
 
Tännekkin heissan!:greet025

Voiko v.40-50v. tulla ikä kriisi?

Koska kaikki aiemmat asiat ärsyttää? En saa elää omaa elämää, kun pitäisi olla ja ajatella, kuten Anoppi haluaa. En tykkää:happy118

Mulla on selvästi joku kriisi, koska en ole enää mikään pikkutyttö, jolle vaan sanotaan, että miten tätä elämää eletään....

Apuja!!

Onko kellään -----40+++ yhtään mitään samoja fiiliksiä??:rolleyes:
 
:smiley-angelic003
Siis mitä...

Jo tänään ovisplussaa!! :joyful:
Pysyykö klinakka mukana....on vasta kp 11. Inssiä pitää aikaistaa kolme päivää:banghead::joyful:

Nyt repii molempia munasarjoja. Ensin vasemmalta ja sitten vähän myös oikealta....:joyful:
:hug007

Ko 11 / (29/29)
 
Hannuli77 :)

Joko sulla on ovisplussa?

Mennään aika samoissa.
(inssi eessä :) )


Kp11 (29/29)

Hannuli ei ole tässä kierrossa tikuttanut ovista. Luulin että mulla on testejä kaapissa, mutta ei ollutkaan. Toisaalta kyllä tunnistan oviksen oireiden perusteella, letrojen aikaan se on aina ollut kp13-14, ja huomiselle ennustaa Flo:kin. Voimakkaita kasvukipuja on ollut vasemmalla, nännit on kipeät ja huono olo... perusoireita. Tänään, ja jos musta on kiinni nin myös huomenna tarkoitus pupuilla. Viime viikolla tuli talletuksia siihen malliin, että harmi kun ovis ei ollut silloin. Tuli ihan nuoruus mieleen :))

Kp12/27-28
 
Hannuli ei ole tässä kierrossa tikuttanut ovista. Luulin että mulla on testejä kaapissa, mutta ei ollutkaan. Toisaalta kyllä tunnistan oviksen oireiden perusteella, letrojen aikaan se on aina ollut kp13-14, ja huomiselle ennustaa Flo:kin. Voimakkaita kasvukipuja on ollut vasemmalla, nännit on kipeät ja huono olo... perusoireita. Tänään, ja jos musta on kiinni nin myös huomenna tarkoitus pupuilla. Viime viikolla tuli talletuksia siihen malliin, että harmi kun ovis ei ollut silloin. Tuli ihan nuoruus mieleen :))

Kp12/27-28

Hannuli77 :)

Onnea kiertoon ja lykkyä tykö!:cheers:cheers:cheers:cheers

Meillä on inssi tänään....kp12!:joyful:
Ovisplussa tulikin vähän etuajassa...
Vasemmalta on juiminut aivan helkkaristi ja ehkä vähän oikealtakin... Kohta on ultra, ennen toimenpidettä, niin saa tietää folli tilanteen :)

Ja taas päästään piinailemaan ja etenkin jännäilemään vieläpä samoihin aikoihin:p
No tässä kierrossahan me tietty plussataan molemmin ne kuuluisat leffaviivat:joyful:

Kp12 / (29/29)
 
Last edited by a moderator:
Hannuli77 :)

Mitä r-tesrejä aiot käyttää tässä kierrossa?:rolleyes:

Hankitko Clearblueta ollenkaan? Mulla on siihen testiin valitettavasti mennyt maku, niistä vääristä plussista...testi ei ole mikään halpiskaan:depressed:

Mulla on nyt kaapissa mm. Predictor Early testejä (lupaa tuloksen 6-pv etuajassa). Törmäsin tähän testiin vieraan paikkakunnan apteekissa. Omilla nurkilla näitä ei myydä missään. Jotenkin tuntuu, että luotan tähän testiin täysin, on niin laadukkaan näköinen ja kalliskin :)
 
Hei kaikki täällä!! :hello

Ois kiva tietää missä vaiheissa kukin menette?:rolleyes:

Kuka on testaamassa taas ovista?

Onko joku jo loppukierrossa ja testaamassa r-testeillä?

Toivottavasti saadaan palstalle vielä takaisin Katjusha, Kettutyttö ja Hirvi:Heartpink
Onni voi vielä potkaista, kun vaan jaksaa jatkaa yrittämistä.

Plussapuhuria kaikille!!:Heartblue:wav
 
:greet025 Heissan taas!

Inssi tehty.....ja arvatkaas..... positiivisella tavalla ERIKOINEN tilanne!!:scratch:joyful:

Kaksi ovulaatiota peräkkäin, samassa kierrossa!!:p:wideyed:
On 2päivää eroa ovulaatioilla.

No siis vasemmalta oli munasolu jo irronnut ilmeisesti eilen, vain neste enää näkyi... Oikealta toinen kypsä munasolu (18mm) oli juuri irtoamassa näillä hetkillä, sillä oli jo litistymässä...

Tuleeko kaksi kärpästä yhdellä iskulla:smiley-angelic003

Ihmettelinkin sitä, kun sain kaksi ovisplussaa - kahden päivän aikaerolla:laughing002
Luulin vaan ettei aiempi ollutkaan plussa, kun välissä oli blanco ja plussa tuli taas tänään.


Tähti
dpIUI 1 ja -1 / (29/31?)

(Mutta mites....kai nää kaksi dpo:ta nyt pitää ilmaista erikseen!?:laughing002 )

.
 
Moikka Kaikille!
Tähti, jospoa se nyt tärppää, kun on tuplamahis teillä!!
Täällä henkisesti laskeudutaan "emme yritä" -tilaan, ja vietetään viimeinen lomaviikko. On tässä parisuhteessakin lämmittämistä. Ei ole helppoa ollut sumplitella perhe-elämää kuitenkaan, vaikka lapsi onkin terve ja hyväntuulinen tapaus.Kuntoa olen koittanut kohottaaa, mutta lenkille on paha lähteä näillä helteillä. Viime yönä tultiin mökkikierrokselta, ajoa 1800 km autolla, jossa ei käytännössä ole jousitusta... eikä ilmastointia tietenkään. Tavaraa on paljon ja kaksi energistä koiraa... Nyt menee itsensä keräilyyn ja matkapölyjen pesuun muutama päivä. Huomenna ajateltiin lähteä Linnanmäelle. Toivottavasti ei ole aivan liian kuuma :)
 
Moikka Kaikille!
Tähti, jospoa se nyt tärppää, kun on tuplamahis teillä!!
Täällä henkisesti laskeudutaan "emme yritä" -tilaan, ja vietetään viimeinen lomaviikko. On tässä parisuhteessakin lämmittämistä. Ei ole helppoa ollut sumplitella perhe-elämää kuitenkaan, vaikka lapsi onkin terve ja hyväntuulinen tapaus.Kuntoa olen koittanut kohottaaa, mutta lenkille on paha lähteä näillä helteillä. Viime yönä tultiin mökkikierrokselta, ajoa 1800 km autolla, jossa ei käytännössä ole jousitusta... eikä ilmastointia tietenkään. Tavaraa on paljon ja kaksi energistä koiraa... Nyt menee itsensä keräilyyn ja matkapölyjen pesuun muutama päivä. Huomenna ajateltiin lähteä Linnanmäelle. Toivottavasti ei ole aivan liian kuuma :)

Katjusha :) Kiitos! En usko tupla-mahikseen, kun klinikka ei usko edes raskautumiseen tässä iässä! On arvio se 0.8%.

Uskon silti, että voin onnistua, muutoin ei me edes yritettäisi ja onhan tuohon jo uponnut rahaa vaikka miten, ilman tulosta...

IVF on poissuljettu, se sovittiin klinikan kanssa. Jatketaan inseminaatioilla :)
Koska ovuloin siis säännöllisesti ja näköjään Letrozolin tuplaus 2tbl/vrk pisti kropan koville ja tuli kerralla kaksi ovulaatiota!!:eek::joyful:

Muuta lääkitystä en saa, koska kierto toimii hyvin.

Suurin ongelma lienee se, että munasolut ei ole enää riittävän hyviä, kuin nuorena...
Joskus tulee hyvä, mutta suurin osa on "-sutta ja savea-"

Yksi hyvä riittää ja sen löytäminen voi tässä iässä maksaa aika "paljon":sad001
 
Katjusha, kyllä yhden lapsen kanssa pääsee myös kokemaan perhe-elämää. Miltä yrittämisen lopettaminen tässä vaiheessa tuntuu? Tähän asti olet kuulostanut hyvinkin tasapainoiselta sen suhteen, mutta voi se silti ottaa koville.

Tähti, onnea matkaan. Tässä kierrossa kuitenkin kaksi Mahdollisuutta
 
Takaisin
Top