3/3 oireet ja ajatukset

välillä täällä kuuluu/tuntuu ihan "molskahdus" kun vauva hypähtää.. ja sellaisia ihme napsahduksia,, koko ajan melko et lapsivedet menee.. aika karmivaa kun oikein naksahtaa kun tulee potku..

Nyt tuntuu että on vauva sellasessa asennossa että oikeesti painaa rakkoa. Eilen illalla tuli yhtäkkisiä survasujakin rakon suuntaan niin että ekaa kertaa oikeasti meinaa lirahtaa housuun. Tai no saatto joku tippa tullaki, ku pikkuhousunsuoja on niin en niin varma voi olla.

Voi hyvä ihme sentään kun pystyy taas stressaamaan. Ällövaroitus! ;) Vessakäynnin yhteydessä lillu pöntössä pieni valkoinen kokkare (ihankun mato..) ja sen lisäksi semmonen toinenkin pieni köntti. Pyyhkiessäkin tuli kyllä mulle normaalia valkovuodon jonkun verran, eli eli.. Nyt mietin olikohan se pöntössäkin oleva vaan sitä vuotoa, joka vaan vedessä semmosta :eek: Että ei vaan limatulppa tai muuta.. Emmää vielä taho semmosia nähdä kun rv33+4, vaikka ei kait sekään aina mitään meinaa? Jos nyt joku halus lukea tämän ja vieläpä vastailee jotain, niin suuuri kiitos. :happy: Jossain ketjussa joku muukin puhu tästä aiheesta! Mulla on harkkasupparit muuten vähentyny jonkun verran, mut jotain liitoskipuja, rasituksesta tms, on toisella puolella alavatsa kun liikkuessa tuntuu vihlonta välillä.

nuo pienet köntit pöntössä ihan ok, ei välttämättä limatulppaa, tai sitte vaan pieniä paloja siitä.. täällä aina sillon tällön tipahdellu pitkin matkaa. varmista kuitennii ettei hiivaa ole.

Itte en nähny ensimmäisessä enkä toisessa raskaudessa limatulppaa ollenkaan...3 näin sen vasta laitoksella kun kävin vessassa ennen synnytystä...4 näin jo rv 30 limatulpan palasia ja synnytykseen aika ajoin tipahteli (synnynytys oli 39+3) 5 ja 6 en nähnyt taas ollenkaan :) Eli lyhennettynä: Ei merkanny mulle ainakaan lähellä olevaa synnytystä ...

No jos mä nyt odottelen huomiseen ja silloin raahaudun tuonne vastaanotolle, että jos tarkistavat sen hiivan. Mulla tosin olis viikon päästä nla-lääkäri, niin voiskohan sinne odotella? Että jos jotain hiivatulehdusta olis, niin onko kuinka kiireellinen juttu todeta se ja alkaa hoitamaan. Mä en tiedä yhtään, kun ei oo ollu ennen. :o

Ei juma. Tänään toi kaveri on oikeesti painanu rakkoa ja muutenkin, välillä kävellessä tulee sukkapuikkosuppareita tai niin luulen. Koulutuksessa istunu päivän ni saanu ravata vessassa ku painaa. Onneks huominen on puolikas päivä. Nyt sohvalla makaan ettei ainakaan nyt paina enää.

Jos ei oo minkäänlaisia oireita ni hiivaa ei tarvitse hoitaa. Mun neuvolalkr sano et mul SAATTAA olla lievää hiivaa, kaks vai kolme reseptiä kerkes canestenia kirjottaa, toinen lääkäri sanoi että ei täällä mitään ole :D en siis käyttäny ku ekasta canestenista 1 tabun ja se enemmänki aiheutti oireita kuin että olis poistanu sitä hiivaa (jota luultavasti ei koskaan ollutkaan) . Tarkistukseen toki kannattaa mennä ettei siel jotai tulehdusta muhi :)

juu ei sen hiivan kanssa vissiin hirveetä kiirettä oo, ja siihen liittyy yleensä pirunmoinen kutina. sitä vaan kaikki aina toitottaa jos vuoto paksua :D ite en oo sitä kertaakaan testauttanu vaikka noita lompsahduksia on ollutki. ja sitäkin voi vähän ehkästä tai parannella joillakin tuotteilla, olikohan happamat mehut ja hiivatuotteiden (leivät, pullat ym) välttäminen.

Voihan oksetus, pahoinvoinnit tullut takaa. Mulla myös todella voimakas turvotus nilkoissa ja jalkapöydissä., volen siis samakkojalka. Pitäis mennä huomenna labraan, jalat jankädet alkaneet kutisee. Unet ihan minimaaliset.

Mullaki alkanu kämmenet ja jalkapohjat kutiseen vähä, testit on otettu joku vko sitte ku ei kutissu erityisemmin vielä :P jos ei sietämättömäks mee ni en mee uusintanäytteeseen kyllä ku näi lähellä jo ollaan ;D

Voihan levottomat jalat! :confused: Kyllä alkaa pikku hiljaa naamasta näkyä et mennään tosi vähillä unilla... :hungover:

MarSka, onko sun rauta-arvot ok? Mulla oli ihan kaameet levottomat jalat, neuvola otti hb:n (103)ja laittoi lisäraudalle, kokonaan ei ole ongelmaa poistanut mutta auttanut huomattavasti.

Täälläkin mennään tosi vähillä unilla sen huomaa varmaan jokainen. itsekin huomaa ettei hermot kestä niin hyvin kuin ennen.:-(

Levottomat jalat täälläkin riesana :meh: Hb mulla ainakin kunnossa, joka päivä otettu ja 122 näyttää eilen olleen ainakin :grin

Viimeeks ku mitattiin nii hb oli 113.. Pysyny samana ny viikot 30 - 35. Eikä se tunnu tosta enempää nousevan :/ Lisärautaa oon syöny kokoajan viikolta 20+ lähtien ku alimmillaan hb oli 103.

juu ei sen hiivan kanssa vissiin hirveetä kiirettä oo, ja siihen liittyy yleensä pirunmoinen kutina. sitä vaan kaikki aina toitottaa jos vuoto paksua :D ite en oo sitä kertaakaan testauttanu vaikka noita lompsahduksia on ollutki. ja sitäkin voi vähän ehkästä tai parannella joillakin tuotteilla, olikohan happamat mehut ja hiivatuotteiden (leivät, pullat ym) välttäminen.
Voi viheliäinen hiiva! Inha vaiva. Hiivaan auttaa karpalo ja puolukka, ja sit asidofilus jogurtti. Sit kaiken sokerin välttäminen. Mulla yleensä auttaa ruokavalion tarkistus, nii ei tartte lääkkeitä..

Ei mulla mitään varsinaisia hiivan oireita oo (ei kutinaa tms, mistä yleensä puhutaan). Nuo kokareet nyt vaan oli. Ja toki enemmän valkovuotoo (kellertävää hieman) on ollu raskauden aikana, mut eipä multa mitään tulehdusta oo löytynyt. :) Ehkä mä odottelen siihen nla-lääkäriin ja popsin vaikka noita puolukoita. :D

Yritin tänään jynssätä kylpyhuoneen puhtaaksi, mutta kesken kaiken iski migreenioireita. Näköhäiriöitä ja hetken päästä päänsärkyä. Sinnillä siivoilin loppuun, gramma parasetamolia naamaan ja sänkyyn lepäämään. Loppu päivä onki menny levätessä. Lueskelin aiemmin jostain että päänsärky ja näköhäiriöt saattais johtua raskausmyrkytyksestä. Tosin oireena usein myös turvotuksia, verenpaineen nousua, valkuaista virtsassa ym. Ei ainakaa eilisellä neuvolakäynnillä ollut mitään. Ja migreenistä olen kärsinyt ennenkin. Ei vaan onneksi pitkään aikaan ole ollut. Täytyy seurata tilannetta..
Mitenkäs muilla migreeni raskausaikana?

Takaisin