3/3 oireet ja ajatukset

Liitoskivuiksi mäkin sanoisin. Kivuliaat supistukset tuntu mulla ainakin "polttona". Näitä vihlasuja on nyt mulla paljon ja pirun kipeitä. Vaikeuttaa liikkumista, esim. välillä helpompi kävellä takaperin.

Mulla kans tuntuu ne kivuliaat polttona/menkkakipuna alavatsassa ja alaselässä. Harkkarit tuntuu TODELLA ikäviltä ja pakottavat nekin pysähtymään jos liikkeessä on tai paikoillaan vaihtamaan asentoa.

Oijoi. Tulipa herättyä yöllä ihmettelemään sormikipuja :o eka oikeen käden etusormi, nyt kaikki sormet. Ei saa ees kunnolla nyrkkiin käsiä ku pistää vastaan sormien juuresta :( tätä on ollu muillakim jo, muistelisin? Ei nää mun nakit normaalia isommilta näytä eli vois olla nivelissä jotai? Hitto et hajoo paikat ! Eka nilkat sit ranteet nyt sormet?? >:(

Mulla on just tuota sormien jäykkyyttä, siksi kai sitä voisi sanoa.koskee tuohon keskiniveleen kun laittaa nyrkkiin. Onneksi se on yleensä pahin herätessä ja saattaa olla päiviä ettei vaivaa päivän aikana ollenkaan. Nyt oon sitten varmaan noin viikon ajan huomannut että ranteet ei kestä kun varaa painoa. Tai ainakin tuntuu inhottavalta. Kovasti toivon että nämä menee ohi jossain vaiheessa...

Juuh täälläkään ei ranteet kestä painoa eikä vetoa (koira kun vetää vaikka vedon estovaljaat on). Eilen taipui ranne ihan uusiin sfääreihin kun isoin koirista taas päätti että on kiire kotiin, enkä antanut sen vetää koko mammaa ni rannehan siinä sen vedon sitte ottaa vastaan -.- ennen tommosella voimalla mitä koira vetää ei ois mitään(!!) ongelmia ollu :(

Mulla on kanssa tuota sormien jäykkyyttä, muutaman kerran heränny yöllä pieneen kipuunkin mutta yleensä tosiaan vaan aamusta ovat jäykät ja sitten päivän aikana vertyvät, tosin mitään puristusvoimaa ei oo ja ihan normaalisti nuo sormet ei toimi.

Lonksuuko kellään muulla leuat? o_O Mulla on nyt loppuraskaudesta leukaperät löystyneet niin paljon, että varsinkin aamuisin lonksuminen on ihan hirveää ja tuntuu tosi ikävältä esim. syödessä. Pelkään, että menevät kohta kokonaan sijoiltaan... varmaan erinäisiä muitakin liitoksia löysyttävät hormonit saaneet aikaan myös tämän, inhaa. Toivottavasti palautuvat normaaliksi synnytyksen jälkeen.

täällä on nyt turvotukset löytäneet minutkin.. sormet ja jalat turvoksissa koko ajan enemmän tai vähemmän. ikävä tuo kihelmöinti joka niihin liittyy. pitää tieten kaivaa taas lentosukat esille, kauan ne sai töistä jäätyä kaapissa ollakkin :)

Lonksuu leuat. On kyllä lonksunut jo vuosia. Tosi raivostuttavaa, mutta minkäs sille voi. Välillä on leuat ihan kipeenä, mä kai unissani loksauttelen ja puren hammasta...

Mullakin vaivaa sormien kipu/jäykkyys. Luulen että jonkunlaista turvotusoiretta sekin on vaikkei sormissa mitään varsinaista turvotusta olekaan näkyvissä.

Hmmm. Tässä muutaman kerran on käynyt polttelemaan selkään. Ristiselästä lapojen väliin semmoinen sykkivä polte joka kestää tovin ja loppuu sitten itsestään. Nyt kun viimeksi oli meni jotenkin sydämen sykkeen mukaisesti. Selkä ei muuten mitenkään erityisen kipeä ole muuten kuin rasituksessa (etupakki painaa sen verran että pidempiaikainen kävely esim käy alaselkään). Jalat on toki jumissa, voiko säteillä sieltä vai voiko supparit tuntua pelkästään selässä?

Mulla alkoi turvotukset viime vkolla ja eilen ja tänään on ollu kyl tosi pahat. Eilen varpaatkin paisu makkaran kokosiksi ja tuntu et ne räjähtää. Join paljon vettä, söin mansikoita, nostin jalat kohti kattoa vähän väliä, kävin lenkillä, välttelen liikaa suolaa mut turvotus ei meinaa laskee. Huomenna onneks neuvola, niin saapahan tietää ettei olis muuta huolta. Kädet mulla puutuu öisin ja herään unesta siihen kun unissaankaan kädet ei enää toimi kun ne on tunnottomat. Tähän asti oon kyllä päässy suht helpolla, niin jospa tää loppu sitte "kostaantuu". Joku kirjotti jossain aamukahvista. Mulla on se alkanut kuvottaa samaan tapaan kun alkuaikana. Tykkään vaan niin kovasti, että ajattelin jättää sen pois vasta jos alkaa yökityttämään.

Tänään koneella istuessa mahasta kuului "naps" kesken vauvan jumppahetken, jonka jälkeen se oli piiitkään liikkumattomana. Rupesin mielessä kauhuskenaarioita luomaan, kun ei se mehulla ja jogurtillakaan reagoinut. Kyllä se onneks sitten parin tunnin päästä alko taas liikkua.

Joo, miulla on ainaki kahvi ruvennu kuvottaan aamulla. Iltapäivästä voi juoda jos haluaa, ei kyl tee mieli yhtään..

Mullaki tuntu joskus joku ihme napsahdus, mutta kaikki oli ihan normaalisti kuitenkin. Ehkä se hyppäs narua napanuoralla tai jotain :D

Ei mainittavia oireita. Itseaiheutetun pakarajumin lisäksi. :)

Ps. Turvotus on ihan pyllystä! Tsemppiä sen kanssa kärvisteleville! !!!

Mullakin turvottaa aika paljon ja sieltä pyllystäkin... Kätilö tökkäsi tänään vielä varuiksi yhden Celestonen kankkuun ja kun opiskelija etsi oikeaa kohtaa, niin piti painaa aika paljon ja hyvin jäi sit sormenjälki siihen oikeaan kohtaan kun löytyi :rolleyes:Annoin sit opiskelijan sihdata siihen :joyful: (btw, sattuu sit ihan sikana kun näissä liitoskivuissa ruvetaan lantiota vatkaamaan ulkopuolisen toimesta.)

mä olin pöntällä :D nii napsahti mahassa :D sillä hetkellä en tehny mitää siinä :D aijai mun rinnan alla jäätävä kipu :/ kylki? ihan siitä ylhäältä

Takaisin