3/3 oireet ja ajatukset

Hep! Minulla myös esikoinen syntyi vasta 41+6 eli ei turhan kovia odotuksia tämänkään suhteen...38+2 tänään ja olen henkisesti varautunut vielä 4 viikon odotukseen..

Vauvan vaatteille tilattiin lipasto samaa sarjaa kuin isompi lastenhuoneen vaatekaappi, sen pitäisi tulla 15.7 mennessä ja luultavasti hyvin ehdin järjestellä vauvan vaatteet lipastoon ennen vauvan tuloa. Sairaalakassi on kuitenkin osittain pakattu ja enimmät vauvantarvikkeet etsitty esikoisen jäljiltä/ostettu.
 
Hep:sad001 huomenna la.. Ja merkit on ollu mutta mitään oikeaa ei tapahdu.

Niin oli minullakin, ei mitään merkkejä ja hyvä olo ja sitten 39 + 6 lirahti vähän lapsivettä ihan yllättäen :) Aiemmin päivällä olin sanonut, että ei tällä vauvalla ole mikään kiire syntyä, heh. Seuraavan aamun sisätutkimuksessa oli aukeaminen hiljalleen lähtenyt käyntiin, yön aikana ei ollut ollut erityisempiä tuntemuksia tai supistuksia. 39 + 6 lähtien on vaihdellut olotila, välillä on täysin oireeton ja hyvä olo ja välillä tulee tiheään pirullisia supistuksia. Semmoisia, ettei enää oo kiva, että niitä tulee. Synnytys ehkä lähenee! Nyt 40 + 2.

Sen huomasin, että kun jättää odottamisen pois ja rentoutuu omien puuhien parissa, niin alkaa tapahtumaan enemmän valmistelevia supistuksia ja muuta. Sitten jos pyörii ja oottelee koko ajan, niin mitään ei tapahdu. Mutta näköjään oireettomastikin voi alkaa tulemaan yllätyksiä ja etenemistä.
 
eikö sulla tehdä mitään toimeenpiteitä, sen lapsiveden takia ?

Tuohon toiseen ketjuun jo kirjoittelin, mutta kirjoitan tähänkin. Lapsivesitesti tehtiin sisätutkimuksen yhteydessä, viimeisimmästä lapsiveden tiputtelusta oli silloin 12 h. Tulos oli negatiivinen. Synnärille soitin heti silloin illalla kun lapsivettä tuli, se oli selkeää vaaleanpunaista vuotoa ja varmasti lapsivettä vaikka seuraavan aamun tulos oli negatiivinen. Synnäriltä illalla neuvottiin, että käyn neuvolassa (kun oli aika jo aiemmin varattuna) aamulla, jos yöllä ei mitään tapahdu, koska olen ensisynnyttäjä eikä mitään odoteta tapahtuvan nopeasti. Neuvolassa sitten terveydenhoitaja ja kätilö neuvoivat enemmän, tosiaan kotona oon saanut ootella supistuksia. Kätilön arvio oli, että ois synnytys ollut viimeistään eilen eli kaksi päivää veden liruttelusta, veikkaus meni pieleen (: Nyt kolme päivää myöhemmin tulee alle 10 minuutin välein kivuliaita supistuksia, jokohan tänään olisi synnytys (: Hoitaja antoi kuitenkin neuvola-ajan vielä ensi viikolle varuilta, vaikka arveli jotta se muuttuu kotikäynniksi ja vauva olisi jo syntynyt.
 
Närästyksen poistuttua tilalle tuli pahoinvointi, samanlainen kuvotus kuin alkuraskaudessa. Oh joy.
 
Mulla oli tänään herätessä vasen pohje kipeä. Jalka on lisäksi puutunut ja varpaita pistelee. Soitin sit neuvolaan ja käskivät sieltä soittaa terveyskeskukseen jos ei mene tunnissa kipu ohi. Soitin äsken ja lääkäriaikaa sit pukkaa iltapäivälle. Haluavat varmaan varmistaa ettei mitään tukosta ainakaan oo siellä. Vähän tuntuu et huolestunko nyt turhasta mut kai se on parempi varmistaa et kaikki ok. Raskaus kun kuitenkin altistaa noille tukoksille ja meillä on niitä suvussakin nähtyy ihan tarpeeksi... Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Mulla on pohkeet kyllä olleet useaan otteeseen todella kipeät, mut on täysin johtuneet kyllä yöllä olleista suonenvedoista, et tuollaista vastaavaa ei ole ollut. Varmasti Madamea parempi katsoa kuin katua :)
 
Miten voi olla näin väsynyt koko ajan? :smiley-angry003Väsyttää samalla lailla kun alkuraskaudessa, on vaan yksinkertasesti pakko keskellä päivää kömpiä sohvalle ja antaa unen tulla. Yöllä saatan vedellä 8-10 tuntia, tosin aika monessa pätkässä kun alavatsaan sattuu ja pissattaa tietyt asennot, ja herään myös raajojen puutumiseen ja särkyyn.. Mut ihan järkkyä, kun ei vaan pysy päivällä hereillä. Sitten on ihan krapulainen olo kun herää :D
Nyt oli sentään neuvolassa vauvan pää kiinnittynytkin kunnolla, että ehkä tässä ei enää kauheen kauaa tarvitse odotella, vaikka ei kai se ensimmäisen kohdalla paljon mitään merkitse. Nyt olis sitten 38+4.
 
Alkaa pikkusen vissii hermot olla kireällä...olen pahoillani jos joku osuu mun kanssa samaan aikaan kauppaan. Tänään kaupassa vitutti niin suunnattomasti kun kaikkien pitää samaan aikaa änkeen samaan kohtaan missä mä olen, mies vaan vieressä ihmettelee mun vitutusta ja sanoin ääneen sitten tuon, että ärsyttää kun kaikki änkee samaan aikaa samaan paikkaan...siltä se vaan tuntui enkä mitään pahaa tarkoittanut..pitää varmaan päästää loppuaikana mies yksin kauppaan ettei sen tarvii hävetä mua...:-D nää yövalvomiset ja lantiosäryt ei sovi mulle
 
eilisestä olllu jäätävä päänsärky. soitin neuvolaan, kun aika ois ollu vasta to ja ollu se rr koholla. oli taas noussut, mut pissa puhasta. sain onneks kotiin mittarin ja pissatikkuja ni ei tarvi sit panikoida omassa mielessää, kun on välineet millä tarkastella tilannetta.
 
Seksin jälkeen kauhet menkkamaiset poltot mahassa selässä ja lantiolla... voiskohan olla supistelua? o_O t. Toiveikas :grin
 
Älyttömien alapaineiden lisäksi vasemmalla mahan yläosassa tuntunu jatkuvana kipua. semmosta niinku olis lihas revähtäny tms, en nyt oikee tiijä pitäskö kattoo yön yli mikä boogie vai soittelisko jo illasta sinne synnytysvastaanotolle ja kysys mitähän tämä voi olla..? Vauva on onneksi liikuskellut, paljon vähemmän kun normaalisti, mutta selvästi on vielä kunnossa.
 
Kyllä minä soittaisin. Aina parempi kysyä kun olla kysymättä. Mulle ainakin neuvolassa sanottiin et mielummin yks turha käynti kun yks käynti liian vähän jos kaikki ei olekkaan hyvin.
 
Nyt siis se tilanne, että oon ihan varma, että menee yli lasketun ajan.mutta on sellainen pelko, että tulee tänään tai huomenna. Siksi siis se pelko, kun anoppi tulee vasta lauantaina, asuu siis 400km päässä, joten ei pääse paikalle jos alkaa jo nyt tapahtua, ja esikoisella ei ole siis hoitajaa sitä ennen, eikä mies pääsisi siinä tilanteessa mukaan, mikä onkin pahin pelkoni. Lauantaina iltapäivästä saa siis jo tulla, anoppikin lupasi olla elokuun 8.pvä:ään asti. Joten siihen mennessä tämä uusi tulokas on varmaan jo tullut :)
 
Soitin mää sitte sinne svolle ja käytiinkin. Sanoivat, että tänne ku tullaan ni kaikki tutkitaan ja minusta hyvä niin. Oli rr 145/106 ennen soittoa. Käyrät oli oikeen hyvät vauvalla ja liikkui hyvin. Painoarvionkin teki, 39+4 ja 3,1kg oli arvio. Kohdunsuu oli sormelle auki ja lääkäri ruuvaili sormillaan menemään, "jos vaikka saatas supistuksia aikaseksi". Rr-seurantaa saa tehä useemman kerran pvässä ja sanoi, et jos ei päivän aikana käy lainkaan alle 105 alapaineet, ni soittoa heille, samoin jos liikelaskenta ei täyty. Muutoin maanantaina mietitään tilannetta, että käynnistetäänkö synnytys jos paineet huitelee tuolla. Ei kuulemma näin lähellä laskettua nähnyt lääkityksen aloittamista järkevänä, enkä mieluusti itsekään sitä ottaisi.
 
Takaisin
Top