3/3 oireet ja ajatukset

Pörtsä79

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Moikka joillakin ensi viikon lopulla pyörähtää käyntiin vikat kolme kuukautta. Laitetaan siis tämä tähän valmiiksi. Itsellä se alkaa 16.4. Aika mennyt todella nopeasti.
 
Voisko joku mulle kertoa selkokielellä että millä kuulla olen kun olen viikolla 25+2.. o_O niin kamalan hankalaa pysyä noissa perässä. Ja olen joo yrittäny netistä ettiä ohjeita siihen miten se lasketaa mut menny viel enempi sekasin. :D eli, olenko nyt viidennellä vai kuudennella? Ja kestääkö raskaus 9kk vai 10kk niin sanotusti.. o_O

Ja jos mun laskettuaika on 17.7 ni millon se mun vika kolmannes niiku lähtee?
Joo anteeks, oon vähän tollo. :D
 
Zeni , samaa mieltä kans! :) Eile just asiaa googlettelin ku tänää ois 27+0, viime kolmannes alkakoon :grin:Heartred
Kohtaha sitä ollaa jo synnärillä..:wideyed:
 
Ku sit jos miettii että kolmannes. Eli 9kk ja jaollinen kolmella. Eli kolme, kolme ja kolme. Ni tollee jos miettii ni nyt sit niiku alkais/olis kuuudes kuukausi menossa. :D hirveen hankalaks pitää tehä :D

Eli mulla ku alkaa vika kolmannes ni alkaako mulla seitsemäs kuukasi sitte... o_O loogisesti kyllä...?
 
Niinno ton kaksplussan mukaa just ni raskaus kestäisi 10kk ja vanhan kansan mukaan 9kk ja aina sanotaan että se kestää 9kk, mut kyl miä ton luettuani tollon aivoilla sanon että toi 10kk makes sense.. paljon loogisempi. :D
 
Mä oon miettinyt ton niin, että kuukausi on 4 viikkoa, eli sillon raskaus kestää sen 10kk=40vko. Siis kun raskaus yleensä lasketaan viikoissa eikä kuukausissa.
 
Niin miäki oon tollee sitä laskenu että 1kk = 4vkoa.. o_O
Mut..... hukassa. Mut nyt mennää missä mennää... :D
 
Täällä alkaa ylihuomenna rv28 ja mä oon niin kypsä tähän raskauteen. Kunpa ttä olisi vaan ohi ja saisin pitää tän lapsen tällä kertaa.

Viimeisen 1,5vkoa on supistellut aika paljon ja välillä heräänkin niihin.
 
Mulla alkaa ensi viikon jälkeen vika kolmannes. Oon vain mun selkäkipujen takia niin kypsä,tähän olotilaan. Kuovi sua supistelee kovasti oo yhteydessä neuvolaan. Harkka suppareita kuuluu olla, mutta levossa mennä ohi.
Mä vaan haluan alkaa elää vauva arkea jo. Ei remppoja sun muita. Rakentaa pesää jo
 
Mulla oli sama homma jo viime raskaudessa. Eipä niille mitään voinut tehdä. Rv30 sainkin kiellon kantaa ja tehdä raskaita kotitöitä. Oon ollut noiden takia jo kahdesti päivystyksessä, mutta vielä eivät oo aiheuttaneet mitään. Ens viikolla on äitiyspolikäynti ja katotaan mikä on tuomio. Ilmeisesti oon aika supistusherkkä.
 
Varmaan sitä puhutaan yhdeksästä kuukaudesta siksi että alkuunhan ne kaksi viikkoa on sitä munan kulkeutumista kohtuun ja hedelmöittymistä, eli kun virallisesti ei ole vielä pulla uunissa :), niin se vähentää tuota kymmentä kuukautta hieman.
 
Mitä, 10 kk! :D Täähän on ku joku kertois, ettei joulupukkia ole olemassa :D Hymyilin vielä itsekseni, että hassu 9 kk tietenki kaikkihan sen tietää :D
 
3/3 tai 2/3. "Ylikin" voi sen pari viikkoa mennä. Oireet kuitenkin suht samoja. :) Mut synnytysoireita ootellessa sit 10 viikon päähän. Piti tulla tänne tarkistaa tosta tarrasta, et mikä viikko nyt olikaan menossa :D ei vaan pysy kärryillä.

No nyt on alkanut olla koko alapää luineen ihan "tulessa", kuin joku tökkis koko ajan jollain terävällä. Sen lisäks eilen särki tota sektiohaavaa. Reilun viikon ajan jo ollut jäätävät kivut häpyluussa, minkä takia on myös selkäkipu jäänyt kakkoseksi. Ja paheni, kun imuroin alakerran ja vaihoin lakanat ja siirsin yhen pinnasängyn ja petasin sen. Ja tota n. 10kg tyttöä nostelen. Ei hyvä. Eli nyt yks kotityö maksimissaan päivässä. Tänään meen kerää risuja pihalta, kun vihdoin alko maa sulaa...
 
Musta tuntuu että se on kaikkea muuta kuin ohi :P Joo joo, got the point :P
Tänään tuli jäätävä himo treenaamaan täysii!! Ei kyl sytytä varovaiset treenit yhtään siksi se onkin jäänyt kokonaan :sad001
 
Siis just kun aattelin et ihanaa ku ei satu mihinkaan niin voi kuinka ihanat kasvukivut tai liitoskivut alkoikaan. Koko alavatsa tulessa. Onks muilla ollu vielä kipuilua alavatsalla? Kestääkö tää synnytykseen asti :D
 
Mimoza; mulla vihloo ylösnoustessa. Tänään käytti pari kertaa kaksin kerroin kun nousi istualtaan ylös, mutta menee nopesti ohi. Onko sitten noita liitos- vai mitäliekipuja, mutta kovin mukavia ei ole. :/
 
Vatsaa nipistelee etenkin töissä ja emätintä vihlailee koska vaan.. :sad001 Eilen töissä kipeytyi alaselkä ja vaivaa edelleen.. Eka kerta kun alaselkäkivusta kärsin, vaikka fyysistä työtä oon tehnyt aina.
 
Itse olen säästynyt kaikelta kivulta onneks. Kai nekin viellä jossakin vaiheessa yllättää
 
Takaisin
Top