3/3 oireet ja ajatukset

Jännä muuten, että aika monella on kaiken oireilun sijasta ollut ihan täysin oireetontakin. Mulla oli muutama päivä myös sillain, että ei edes tuntenu olevansa raskaana :eek: SeKIN kuulemma merkki lähestyvästä synnytyksestä, samoin kuten ne oireilut, kuten myös nälkä sekä ruokahaluttomuus, sekä vauvan liikehdintä että liikumattomuus, hyvät yöunet sekä levottomuus.

Haha, tämä on mainio. Kaikki voi olla tai olla olematta merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Eilen justiin mies kyseli noista ennakoivista oireista ja että missä vaiheessa pitää alkaa tekemään lähtöä synnärille jne.. tuli itsellekin typerä olo kun selitti justiin vaikkapa supistuksista. "No sitten kun niitä kivuliaita tulee säännöllisesti niin synnytys alkaa olla lähellä. Tosin ne voi kyllä siinäkin vaiheessa vielä lopahtaa. Ja supistella saattaa useampia päiviä. Tai viikkoja. Tai no niin no, joillain on tässä vaiheessa supistellut jo kauan aikaa mutta ei välttämättä kivuliaasti. No siis ei sitä tiedä että kuinka kauan niitä supistuksia tulee ennen kuin se vauva syntyy.. se riippuu. Mutta ensisynnyttäjillä synnytys kyllä yleensä kestää kauan. Tosin on siinäkin poikkeuksia... Eh.."

Nyt on tullu uus oire.. Lonkkien ja oikeestaa koko alaselän/alavatsan polttelu. Kipeitä supistuksiaki tullu... Jos tää nyt olis merkki lähestyväst synnytyksest ;) :D nyt rv 39+4

Siis minä en nää koko samperin vaakaa punnituksessa =D
Herään yöllä pissalle ja sit on pakko juoda js sit närästää ja sit pissalle jne
8tunnin aikana 6kertaa hereillä.
No synnytys lähestyy :D

Nyt ei kukaan etuile kele!!! :D ekaks ne joilla on jo 40 täynnä!! ;)

tänään tein kaikkea ja vähän enemmän. Nyt vaan väsyttää...Supistuksia nolla! Tilanne edelleen siis epäkypsä eli menkää vaan hätäsemmät ensin...

Jos vain pitää paikkansa se väite, että tytär perii äidiltään jonkun geenin mikä vaikuttaa siihen millon ja miten lapsi syntyy, minun pitäisi synnyttää pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Maanantaina täyttyy 38 viikkoa ja minun äitini on synnyttänyt minut ja neljä sisarustani juuri niihin aikoihin.

Jos tuo pitää paikkaansa niin yli menee että napsahtaa... Äiti ei kyllä alateitse voinu synnyttää. Mutta esikoinen meni reilusti yli kun vasta ruvettiin tutkimaan ettei mahdu. Loput sitten leikattu siinä n viikko ennen laskettua.. Sisko sai tytön viikon yli lasketun että voin olettaa ettei tämäkään välttämättä aiemmin tule..

Mutta tämäkinhän on siis sarjassamme "poikkeuksien poikkeuksiakin löytyy" arpapeliä kaikki. En itse ainakaan tuota väitettä ihan 100% uskalla uskoa, ihan silläkin että sektioita tehtäisiin varmasti järjetön määrä enenmpi jos tuo olisi aina varma tapaus että synnyttää kuten oma äiti on synnyttänyt. Yhtäläisyyksiä kuulemma kuitenkin on huomattavan paljon

Miten minusta tuntuu että selitän jotenki vaikiasti ku meinaa itekkää ymmärtää mitä tarkoitan :D

Joo äitille oli isoveljeäni odottaessa sanottu monta viikkoo aikasemmin et tulee ihan heti ulos ja yli meni kymmenellä päivällä. Sanoi just että ketutti odotella ku luuli että tulee ajoissa. Minä olen sitten syntynyt etuajassa.

Äiti sai mut 39+2 ja meijän typy synty 39+1.Äitiyspolilla synnytystapa arviossa ne kävi myös oman äitini synnytyskertomuksen läpi, et kai siinä jotain perää täytyy olla?!

No uskon että onki perää mutta tuskin kaikilla menee saman kaavan mukaan. Suuri mahdollisuus kuitenki :)

Joo ei varmasti päde kaikkiin:rolleyes: täällä huomenna 39+0 mut en aatellu näillä helteillä vielä synnytellä:p

Itse synnyin sektiolla, joten ei tämä nyt ainakaan pitänyt paikkaansa esikoisen kohdalla, eikä tämän toisenkaan, ellei sitten hätäsektiota tehdä..

Miekään en usko (tai halua uskoa) että pätis meidän perheessä. Äiti kun on meidät synnytelly yliaikaisina ja käynnistettyinä, mutta siskolla on synnytykset käynnistyneet ittekseen ja lasketun tietämillä :)

Mun äiti on synnyttänyt meidät kaikki sisarukset eri aikoihin, sisko etuajassa - minä 10pv myöhässä - veli täysin ajallaan. Saa nähä miten mun käy....
Olemattomista oireista puheenollen - mulla tuli 3,5 kg lisää viikossa TURVOTUSTA :nailbiting: ja helteet on vasta tulossa...no mitään myrkytyksen merkkejä ei ole sentään virtsassa ja verenpaineet edelleen matalat (115/61), joten en muutoin oo huolissani. Vasen pohje on tosi kipee kun yöllä tuntuu siitä vetävän suonta alvariinsa et nähtävästi on virtaukset tukossa...nii, paitsi vessassahan on käytävä yöllä enemmän kuin päivällä konsanaan :sad001 Mietin jo et raahaan patjarahin vessaan niin on vaivattomampaa tuo kömpiminen asioille. Supistuksista ei tietookaan paria poikkeusta lukuunottamatta, vaan onhan tässä 2 täyttä viikkoa vielä LA:n....
Minä pyöräilen vielä koiran kanssa kun ei oo tyttö laskeututkaan vielä. Huvittavalta se silti varmaan näyttää kun oon kuin sammakko polkiessani..ja aina kun kyykistyn keräämään koiran jätökset :cool14 Miltä se sitten näyttää kun pää laskeutuu uomiinsa :smug:

Alaselkää ja nivusia jomottaa niin että silmissä näkyy tähtiä.. Kuuma suihku auttaa mutta äsken loppu lämmin vesi varaajasta :arghh:.

Omaa kävelytyyliäni en haluais ees ulkopuolisen silmin nähdä :D Tuntuu muutenkin niinkun haaruksissa roikkus keilapallo:shifty:. Tänään just kätilö sano että nauti nyt näistä viimesistä hetkistä mutta kuka näistä muka oikeasti ja rehellisesti voi enää viimesillä viikoilla nauttia? :D

Tintin, minä olen miettiny ihan samaa, ei ole mitenkää nautinnollista tämä :D ja miten kuiten on mahollista et jalkapohjat turpoaa? o.O

Me ollaan mun äidin kanssa niin eri puusta. Äiti ollut pitkä ja muutenkin eri mallinen kuin minä. Oon enemmän oman isän luuston perinyt... ja ainakin esikoisen perusteella synnytys oli hyvin erilainen kuin äidillä. Siskoni sen sijaan on ollut kuin kopio äidistä mitä synnytyksiin tulee

Jalat väsyy tosi nopeaa.. varsinkin aamuisin kun teen leivät seisaaltani niin jalkoja pistelee ja väsyttää niin kuin olis monta tuntia ollut jaloillansa :oops: muuten on ollut viellä tosi helppoa ja oireetonta (paitsi tänään happi melkeen loppu, hiki valu ja ahdisti niin että itku tuli... onneks mies sitten suostu imuiroimaan ettei mun tartte :happy:)

Takaisin